معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

در دنیای پر هیاهوی مسابقات فرمول 1 تیم‌های مختلفی حضور دارند که هر یک از آنها، خود در قبال پیشرفت، ارتقای خودروها، آماده سازی رانندگان و تهیه اسپانسر مسئول هستند. طرفداران F1 نیز، یا به یک راننده خاص و یا به یک تیم علاقه‌مند هستند. بسیاری از تیم‌های شرکت کننده نیز، با عرضه خودروهای قدرتمند و استفاده از رانندگان ماهر، نام و آوازه خود را بر سر زبان‌ها جاری می‌سازند. تیم‌های F1 معمولا ارتباط و همکاری تنگاتنگی با خودروسازان دارند و تلاش می‌کنند در کنار یکدیگر، خودرویی سریع و پرقدرت را با طراحی منحصربه فرد در اختیار راننده قرار دهند و بدین ترتیب، هرچه بیشتر خود را به پیروزی نزدیک سازند؛ مدیر تیم نیز، با برنامه‌ریزی دقیق صحت انجام کارها را تضمین می‌کند. گفتنی است، هریک از تیم‌ها با بهره‌گیری از چند مکانیک خودروهای خود را در بهترین شرایط نگه می‌دارند؛ در روز مسابقه نیز، مکانیک‌ها با حضور در Pit Stop به انجام وظایفی چون تعمیرات مورد نیاز، تعویض تایرها و سوخت‌گیری می‌پردازند. رانندگان نیز، با هدف دستیابی به نتایج بهتر، ممکن است بین تیم‌های مختلف جابه‌جا شوند؛ در تاریخ فرمول 1 رانندگانی وجود دارند که توانسته‌اند با رنج و زحمت زیاد و البته همکاری و همیاری تمام اعضا، یک تیم بازنده را از قعر جدول به قهرمانی برسانند. در میان برترین تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، اسامی فراری، ویلیامز، مک‌لارن، رنو و ردبول بیش از دیگر تیم‌ها می‌درخشد؛ به طوری‌که حضور در چنین تیم‌هایی به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای رانندگان تبدیل شده است. به منظور شناسایی راحت‌تر تیم‌ها از یکدیگر، خودروها، لباس‌ها و کلاه‌های ایمنی هر تیم با لوگوی اسپانسر مزین می‌شوند. از آنجا که این ورزش بسیار پر هزینه و گران‌قیمت می‌باشد، نقش اسپانسر در تداوم یک تیم بسیار حیاتی است. در ادامه این مقاله، شما را با چند تیم شرکت‌کننده در این مسابقات آشنا می‌کنیم.

 

تیم فراری

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

کمپانی خودروسازی فراری با تیم Scuderia Ferrari در مسابقات فرمول 1 شرکت می‌کند. این تیم در سال 1929 تاسیس شد و تا سال 1939 برای آلفارومئو مسابقه داد. کمپانی فراری نخستین بار در سال 1950 وارد عرصه رقابت شد و طی چند دهه توانست به موفقیت‌های بسیاری دست یابد. به همین دلیل، فراری یکی از قدیمی‌ترین و البته موفق‌ترین تیم‌های حال حاضر مسابقات F1 شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از موفقیت‌های این تیم در سال‌های اخیر مرهون حضور مایکل شوماخر، راننده افسانه‌ای و یکی از مدعیان اصلی فرمول 1، می‌باشد؛ گفتنی است، وی در پایان فصل 2006 بازنشسته شد و از صحنه مسابقات اتومبیل‌رانی خداحافظی کرد. از دیگر رانندگان این تیم می‌توان به فلیپ ماسا (Felipe Massa) اشاره کرد که در فصل 2006 موفق به کسب دو پیروزی و در نهایت جایگاه سوم شد. این تیم برای فصل 2007 با Kimi Raikkonen، به عنوان جایگزین مایکل شوماخر، قراداد بست؛ شایان ذکر است، در آن سال کمپانی فراری با عرضه خودرویی جدید با نام F2007 و به رانندگی Kimi Raikkonen توانست در اولین روز مسابقات به پیروزی دست یابد. با وجود شایعات بسیار در خصوص جاسوسی یکی از کارمندان فراری و تعلیق یکی از مهندسان مک‌لارن که همچون ابر سیاهی بر سر تیم سایه افکنده بود، تیم فراری پیروز مسابقات قهرمانی Constructor فصل 2007 شد. اگرچه فصل 2008 با نتایج ناامیدکننده‌ای برای فراری شروع شد، اما قهرمانی Kimi Raikonnin در گرندپری مالزی اوضاع را بهتر کرد. تا سال 2008، از سیستمی همچون چراغ راهنمایی برای آگاه ساختن رانندگان از زمان ترک Pit Stop استفاده می‌شد، اما در گرندپری سنگاپور 2008 بروز خطا در شمارشگر این سیستم سبب شد ماسا پیش از قطع اتصال شلنگ سوخت‌گیری از جایگاه خارج شود و به همین دلیل، استفاده از این سیستم منسوخ شد. شروع فصل 2009 با بدترین نتایج تیم فراری در طول تاریخ همراه بود و بدبیاری ماسا و مصدومیتش در جریان یکی از مسابقات، نه تنها وی را از ادامه آن فصل بازداشت، بلکه در مسابقات قهرمانی Constructor جایگاه چهارم را برای این تیم به ارمغان آورد. لازم به ذکر است، فلیپ ماسا و فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) به عنوان رانندگان اصلی و جیانکارلو فیشلا (Giancarlo Fisichellaلوکا بادور (Luca Badoer) و مارک جن (Marc Gené) به عنوان رانندگان آزمایشی و ذخیره تیم در فصل 2010 به هنرنمایی پرداختند.  

 

تیم Force India

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

تیم Force India که در اکتبر 2007 توسط کنسرسیوم بازرگانان هندی تاسیس شد، در حقیقت تکامل یافته‌ی تیم Jordan Grand Prix است که در سال 1991 از سوی ادی جردن (Eddie Jordan) بنا نهاده شده بود. این تیم که به موفقیت‌هایی نیز دست یافته بود، به دلیل مشکلات مالی در سال 2005 به گروه Midland فروخته شد و به Midland F1 Racing تغییر نام پیدا کرد. هنوز جوهر این قرارداد خشک نشده بود که تیم در اواخر فصل 2006 به کمپانی خودروسازی Spyker Cars فروخته شد؛ یک بار دیگر مالکیت تیم در اواخر فصل 2007 تغییر پیدا کرد و Force India نامیده شد. فصل 2008 مسابقات فرمول 1 در حالی آغاز شد که جیانکارلو فیشلا و آدریان سوتیل (Adrian Sutil) به عنوان رانندگان اصلی و ویتانتونیو لوئیژی (Vitantonio Liuzziرولدن رودریگز (Roldan Rodriguez) و جیدو ون در گارد (Giedo van der Garde) به عنوان رانندگان آزمایشی Force India به رقابت با دیگر تیم‌ها پرداختند. اگرچه به نظر می‌رسید تیم با چهارم شدن سوتیل، نخستین امتیاز خود را در مراکش به دست آورد، اما تصادف وی با Kimi Räikkönen در نزدیکی خط پایان مانع از کسب امتیاز Force India شد؛ گفتنی است، سوتیل به عنوان مقصر این تصادف شناخته شد. با حضور رانندگان فصل قبل، سوتیل توانست نخستین امتیاز را برای تیم خود در گرندپری چین 2009 کسب کند. در اواخر همان سال، فیشلا در گرندپری بلژیک تنها چند ثانیه پس از Räikkönen به خط پایان رسید و توانست با کسب جایگاه دوم، نخستین امتیاز را برای Force India به ارمغان بیاورد. در سپتامبر 2009 و در پی انتقال فیشلا به تیم فراری، لوئیژی به عنوان راننده اصلی تیم معرفی شد و توانست در گرندپری ایتالیا 2009 جایگاه هفتم را از آن خود کند؛ گفتنی است، سوتیل در این مسابقات به مقام دوم نائل شد. در نهایت تیم Force India با کسب مقام نهم مسابقات آن سال را به پایان رساند. در فوریه 2010 این تیم از خودروی جدید خود با نام VJM03 رونمایی کرد؛ شایان ذکر است، در مسابقات آن سال آدریان سوتیل و ویتانتونیو لوئیژی به عنوان رانندگی اصلی و پائول دی رستا (Paul di Resta) به عنوان راننده ذخیره به ایفای نقش پرداختند. در نخستین مسابقه آن فصل که در بحرین برگزار شد، لوئیژی با کسب جایگاه نهم 2 امتیاز به دست آورد و سوتیل پس از حادثه‌ای که در دور اول برای وی اتفاق افتاد، جایگاه دوازدهم را از آن خود کرد. در قسمت بعدی با معرفی دو تیم دیگر در خدمت شما هستیم.


منبع

AutoRacing

 

برچسب : فرمول 1 , F1 , اتومبیلرانی , مایکل شوماخر , گرندپری , Pit Stop , فراری , Force India , ردبول , مکلارن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما
207 tu3 : دوستان tu3 دی و بهمن دعوتنامه برای کسی نیومده؟
پدرام : همه ماشینایی که ترمز چرخ عقب کاسه ای هست مثل هم ریگلاژ میشن باید ببری از تو کاسه چرخ ریگلاژ کنی.
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
دنا 6 سرعته : همه بهمنی هارو همین کار کردن منم 4 بهمن بودم زدن 30 بهمن .
207 بهمن : سلام دوستان بهمن برای من دعوتنامه صادر نشده کسی دیگه هست که دعوتنامه نیومده باشه اعلام کنید