بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

کمپانی یاماها با اعلام این موضوع که مدل جدید YZF-R1 یک موتورسیکلت اسپرت معمولی نیست، کنجکاوی افراد بسیاری را نسبت به خود برانگیخت؛ شما نیز با دیدن این زیبای دوچرخ مطمئن خواهید شد که در ساخت این موتورسیکلت کمیاب و منحصربه‌فرد از آخرین تکنولوژی‌های Moto GP بهره گرفته شده است. کمپانی سازنده نیز، یاماها YZF-R1 را بهترین موتورسیکلت ساخته شده بر اساس قوانین Moto GP تا کنون معرفی کرده است؛ ویژگی‌های این دوچرخ ژاپنی نیز، به خوبی بیانگر صلاحیت آن برای احراز این عنوان می‌باشند. گفتنی است، R1 به نوعی از YZR-M1 که در فصل 2015 مسابقات Moto GP توسط والنتینو روسی (Valentino Rossi) و جرج لورنزو (Jorge Lorenzo) رانده می‌شود، الهام گرفته است. مقایسه R1 با M1 افسانه‌ای بیانگر این است که با موتورسیکلتی خاص روبرو هستیم و حتی اگر R1 نتواند به جایگاه M1 دست پیدا کند، باز هم عملکرد فوق‌العاده آن در شرایط مختلف دلیلی است بر خاص بودن این ژاپنی جدیدالورود. 

 

طراحی بدنه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

اگر به دنبال موتورسیکلتی هستید که با خیال راحت در جاده‌های آف رود بتازید و طراحی آن به خوبی با یک فاتح همخوانی داشته باشد، یاماها YZF-R1 دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. اگرچه ممکن است برخی افراد در همان لحظه نخست مجذوب نام این موتورسیکلت شوند، اما باید توجه داشته باشید که کمپانی سازنده تمام تلاش خود را به کار بسته است تا محصولی در شان و منزلت خط تولید R1 به بازار عرضه کند. بزرگ‌ترین تفاوت مدل جدید این موتورسیکلت با نسل قبلی خود این است که R1 جدید کمی باریک‌تر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد که همین امر بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزاید.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

تمامی اجزا و قطعات در نهایت دقت و با هدف ارائه بهترین عملکرد طراحی شده‌اند و شاید به همین دلیل است که بادشکن جلو صاف‌تر و هموارتر به نظر می‌رسد و از برجستگی آن کاسته شده است؛ در طراحی پنل نیز، بیش از ظاهر، به عملکرد اهمیت داده شده و تنها نکته قابل توجه در خصوص این موتورسیکلت زیبا، چراغ‌های جلوی LED آن است که از زیر پنل بیرون زده و چنانچه با دقت نگاه کنید، متوجه آنها خواهید شد. گفتنی است، چراغ‌های راهنمای LED نیز، داخل آینه‌ها تعبیه شده‌اند. نمایشگر LCD مورد استفاده در این موتورسیکلت، اطلاعاتی چون فشار ترمز جلو و میزان نیروی G را به خوبی در اختیار راکب قرار می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

در R1 جدید دو حالت سواری وجود دارد: خیابانی و مسابقه‌ای که در صورت انتخاب هر یک از آنها اطلاعات خاصی در معرض دید شما قرار می‌گیرند؛ برای مثال، در حالت مسابقه‌ می‌توانید اطلاعاتی چون تنظیمات YRC، دورسنج ، تایمر دورها با مشخص کردن بهترین و آخرین دور، نشانگر دنده و سرعت سنج را بر روی نمایشگر مشاهده کنید. شایان ذکر است، R1 از یک نمایشگر TFT نیز بهره می‌برد که هم از نظر زیبایی و هم کارایی بسیار مناسب است. موتورسیکلت YZF-R1 از قاب تمام آلومینیومی جدید Delta Box و یک قسمت منیزیومی ساخته شده است که این امر علاوه بر کاهش وزن به 201 کیلوگرم، تاثیر بسزایی در ایجاد یک شاسی فشرده، محکم و انعطاف‌پذیر با عملکرد عالی در پیچ‌ها دارد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

فاصله محوری مدل جدید R1 نسبت به نسل قبلی حدود 1 سانتی‌متر کمتر شده است که این موضوع در بهبود عملکرد موتورسیکلت هنگام دور زدن به ویژه با سرعت زیاد بسیار موثر است. شایان ذکر است، نسبت بازوی متحرک به فاصله محوری همانند مدل قبلی و معادل 40.5 می‌باشد. استفاده از دوشاخه جدید و کمک فنرهای قابل تنظیم KYB، هندلینگ عالی این موتورسیکلت زیبا را به ارمغان می‌آورند. با نگاهی به چرخ‌ها، رینگ‌های 10 پره منیزیومی خودنمایی می‌کنند؛ کاهش وزن این رینگ‌های زیبا، تغییر مسیرهای سریع را برای R1 در پی دارد. استفاده از سیستم ترمز ضدقفل مسابقه‌ای بیشترین نیروی ترمز را برای این دوچرخ ژاپنی به همراه می‌آورد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 به خانواده موتورسیکلت‌های سوپر اسپرتی تعلق دارد که سابقه طولانی و درخشانی در Moto GP دارند و به همین دلیل هرگز از نظر قدرت در مضیقه قرار ندارد. مدل 2015 این موتورسیکلت نیز، به لطف پیشرانه چهار سیلندر خطی 998 سی‌سی آب خنک خود و برخورداری از 200 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری در حدود 113 نیوتن‌متر ادامه‌دهنده راه اجداد و نیاکان خود می‌باشد. گیربکس شش سرعته جدید نیز، به خوبی از عهده وظیفه‌اش برمی‌آید و با عملکرد مناسب خود، راکب را از تعویض دنده‌های مداوم بی‌نیاز می‌سازد. چنین ترکیب بی‌نظیری یاماها YZF-R1 را با حداکثر سرعتی در حدود 298 کیلومتر بر ساعت به پیش می‌راند و از این لحاظ می‌توان گفت این موتورسیکلت زیبا و پرقدرت میراث‌دار بسیار خوبی برای نیاکان خود می‌باشد. 

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 برای حفظ شایستگی و شهرت خود، از بسیاری از تجهیزات Moto GP بهره برده است که از جمله آنها می‌توان به سیستم IMU (واحد ارزیابی اینرسی) اشاره کرد که با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج به ارزیابی زاویه شیب، پیچ، انحراف و شتاب موتورسیکلت می‌پردازد. هماهنگی این سیستم با واحد ECU عملکرد فوق‌العاده YZF-R1 را به ارمغان می‌آورد. شایان ذکر است، این موتورسیکلت زیبا، سریع و قدرتمند را می‌توانید از فوریه 2015 با پرداخت مبلغ 16,490 دلار خریداری کنید. 


منبع

TopSpeed

برچسب : YZF R1 , یاماها , موتورسیکلت , Moto GP , موتور سواری , YZR M1 , آف رود , ECU , والنتینو روسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7تو‌مرحله بیمه گیر کرده : J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ سلام دوستان کسی اطلاع نداره چرا تمام j7هایی ک در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی و فاکتور شدن نزدیک ب ۲ ماهه رو صدور بیمه گیر کرده و بیمه و پلاک نمیشن ؟؟؟؟
ایرج : «درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳» لطفا جهت افزایش تعداد امضاها، این کارزار را تا جای ممکن برای سایر دغدغه مندان به اشتراک بگذارید: https://www.karzar.net/110333
فرهاد : یادت باشه هیچ وقت نخورده شکر نکن
کیان : یه سوال؟چرا اطلس پر شد اما سهند اس هیچکی نمینویسه
محسن : ما که از 18 بهمن نوشتیم نقدی هنوز تایید نقدی هم نشده
آهوی دشت زنگاری : مگه میشه داداش؟؟؟!!پولت پریده الان همه ثبت نامی های زمان شما ماشین شما تحویل گرفتن تو نوبت گارانتی اولیه ان. احتمالا نمایندگی ت نامعتبر بوده پول دیر یه حساب کارخونه واریز کرده
J7 تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : سلام منم دقیقا مشکل شما رو دارم تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی شدم ولی الان دو ماهه تو‌مرحله بیمه گیر کردم هیچ کیم جوابگو‌نیست
تارا v4lx : با سلام من از ایران خودرو پرسیدم گفتن ۱۵ الی ۲۰ روز بعد از پلاک شدن خودرو تحویل داده میشه
J7 صادرات : دوستان ارادت ۲۳/۲ فاکتور شد امروز بیمه خداروشکر سریع دارن پیش میرن بعد شاسی ثبت ناممون هم ۲۲/۸ بوده انشالله خودرویه همه رو تحویل بدن
J7 سحر : من 8 آبان بودم و چهار هفته هست تحویل گرفتم!!! چطور آبانی ها میگن تحویل نگرفتن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی یار : سلام بعداز فاکتور چند روز طول کشید تا پلاک شدید
شیما : سلام دوستان واسه شما پیامک تکمیل وجه تابستان اومده؟
دنا اپشنال : ممنون از لطف شما. امیدوارم از شما هم زودتر برسه.
حمیدرضا : دوستان اسفند ماهی دوگانه تا 5 خرداد دعوتنامه ها میاد
85گانه : سلام ، دوستان ساینا اس 85گانه بنزین سوز هم با تاخیر دعوت نامه صادر میشه؟
مریم احمدی : دوستان واریزی 20 هستم 4714 پارس فاکتور نشدم کسی هست که فاکتور شده باشه
رانا پلاس : کجا بابا ما بهمنی ها نصفمون موندیم هنوز
امیر علی : علت که ثبت نام بهمن زیاد است ایرانحودرو یک دفع فراخوان تحویلی های تابستان وپاییز 403 را اعلام کرد
دوگانه : سلام دوستان کسی تکمیل وج 24 آذر هست
elx 4714 : 19 واریز پرداخت وجه میچرخه . زنگ زدم ایرانخودرو گفتن که بخاطر اینکه میز مشتری دیر به دیر بروزرسانی میشه