بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

کمپانی یاماها با اعلام این موضوع که مدل جدید YZF-R1 یک موتورسیکلت اسپرت معمولی نیست، کنجکاوی افراد بسیاری را نسبت به خود برانگیخت؛ شما نیز با دیدن این زیبای دوچرخ مطمئن خواهید شد که در ساخت این موتورسیکلت کمیاب و منحصربه‌فرد از آخرین تکنولوژی‌های Moto GP بهره گرفته شده است. کمپانی سازنده نیز، یاماها YZF-R1 را بهترین موتورسیکلت ساخته شده بر اساس قوانین Moto GP تا کنون معرفی کرده است؛ ویژگی‌های این دوچرخ ژاپنی نیز، به خوبی بیانگر صلاحیت آن برای احراز این عنوان می‌باشند. گفتنی است، R1 به نوعی از YZR-M1 که در فصل 2015 مسابقات Moto GP توسط والنتینو روسی (Valentino Rossi) و جرج لورنزو (Jorge Lorenzo) رانده می‌شود، الهام گرفته است. مقایسه R1 با M1 افسانه‌ای بیانگر این است که با موتورسیکلتی خاص روبرو هستیم و حتی اگر R1 نتواند به جایگاه M1 دست پیدا کند، باز هم عملکرد فوق‌العاده آن در شرایط مختلف دلیلی است بر خاص بودن این ژاپنی جدیدالورود. 

 

طراحی بدنه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

اگر به دنبال موتورسیکلتی هستید که با خیال راحت در جاده‌های آف رود بتازید و طراحی آن به خوبی با یک فاتح همخوانی داشته باشد، یاماها YZF-R1 دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. اگرچه ممکن است برخی افراد در همان لحظه نخست مجذوب نام این موتورسیکلت شوند، اما باید توجه داشته باشید که کمپانی سازنده تمام تلاش خود را به کار بسته است تا محصولی در شان و منزلت خط تولید R1 به بازار عرضه کند. بزرگ‌ترین تفاوت مدل جدید این موتورسیکلت با نسل قبلی خود این است که R1 جدید کمی باریک‌تر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد که همین امر بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزاید.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

تمامی اجزا و قطعات در نهایت دقت و با هدف ارائه بهترین عملکرد طراحی شده‌اند و شاید به همین دلیل است که بادشکن جلو صاف‌تر و هموارتر به نظر می‌رسد و از برجستگی آن کاسته شده است؛ در طراحی پنل نیز، بیش از ظاهر، به عملکرد اهمیت داده شده و تنها نکته قابل توجه در خصوص این موتورسیکلت زیبا، چراغ‌های جلوی LED آن است که از زیر پنل بیرون زده و چنانچه با دقت نگاه کنید، متوجه آنها خواهید شد. گفتنی است، چراغ‌های راهنمای LED نیز، داخل آینه‌ها تعبیه شده‌اند. نمایشگر LCD مورد استفاده در این موتورسیکلت، اطلاعاتی چون فشار ترمز جلو و میزان نیروی G را به خوبی در اختیار راکب قرار می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

در R1 جدید دو حالت سواری وجود دارد: خیابانی و مسابقه‌ای که در صورت انتخاب هر یک از آنها اطلاعات خاصی در معرض دید شما قرار می‌گیرند؛ برای مثال، در حالت مسابقه‌ می‌توانید اطلاعاتی چون تنظیمات YRC، دورسنج ، تایمر دورها با مشخص کردن بهترین و آخرین دور، نشانگر دنده و سرعت سنج را بر روی نمایشگر مشاهده کنید. شایان ذکر است، R1 از یک نمایشگر TFT نیز بهره می‌برد که هم از نظر زیبایی و هم کارایی بسیار مناسب است. موتورسیکلت YZF-R1 از قاب تمام آلومینیومی جدید Delta Box و یک قسمت منیزیومی ساخته شده است که این امر علاوه بر کاهش وزن به 201 کیلوگرم، تاثیر بسزایی در ایجاد یک شاسی فشرده، محکم و انعطاف‌پذیر با عملکرد عالی در پیچ‌ها دارد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

فاصله محوری مدل جدید R1 نسبت به نسل قبلی حدود 1 سانتی‌متر کمتر شده است که این موضوع در بهبود عملکرد موتورسیکلت هنگام دور زدن به ویژه با سرعت زیاد بسیار موثر است. شایان ذکر است، نسبت بازوی متحرک به فاصله محوری همانند مدل قبلی و معادل 40.5 می‌باشد. استفاده از دوشاخه جدید و کمک فنرهای قابل تنظیم KYB، هندلینگ عالی این موتورسیکلت زیبا را به ارمغان می‌آورند. با نگاهی به چرخ‌ها، رینگ‌های 10 پره منیزیومی خودنمایی می‌کنند؛ کاهش وزن این رینگ‌های زیبا، تغییر مسیرهای سریع را برای R1 در پی دارد. استفاده از سیستم ترمز ضدقفل مسابقه‌ای بیشترین نیروی ترمز را برای این دوچرخ ژاپنی به همراه می‌آورد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 به خانواده موتورسیکلت‌های سوپر اسپرتی تعلق دارد که سابقه طولانی و درخشانی در Moto GP دارند و به همین دلیل هرگز از نظر قدرت در مضیقه قرار ندارد. مدل 2015 این موتورسیکلت نیز، به لطف پیشرانه چهار سیلندر خطی 998 سی‌سی آب خنک خود و برخورداری از 200 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری در حدود 113 نیوتن‌متر ادامه‌دهنده راه اجداد و نیاکان خود می‌باشد. گیربکس شش سرعته جدید نیز، به خوبی از عهده وظیفه‌اش برمی‌آید و با عملکرد مناسب خود، راکب را از تعویض دنده‌های مداوم بی‌نیاز می‌سازد. چنین ترکیب بی‌نظیری یاماها YZF-R1 را با حداکثر سرعتی در حدود 298 کیلومتر بر ساعت به پیش می‌راند و از این لحاظ می‌توان گفت این موتورسیکلت زیبا و پرقدرت میراث‌دار بسیار خوبی برای نیاکان خود می‌باشد. 

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 برای حفظ شایستگی و شهرت خود، از بسیاری از تجهیزات Moto GP بهره برده است که از جمله آنها می‌توان به سیستم IMU (واحد ارزیابی اینرسی) اشاره کرد که با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج به ارزیابی زاویه شیب، پیچ، انحراف و شتاب موتورسیکلت می‌پردازد. هماهنگی این سیستم با واحد ECU عملکرد فوق‌العاده YZF-R1 را به ارمغان می‌آورد. شایان ذکر است، این موتورسیکلت زیبا، سریع و قدرتمند را می‌توانید از فوریه 2015 با پرداخت مبلغ 16,490 دلار خریداری کنید. 


منبع

TopSpeed

برچسب : YZF R1 , یاماها , موتورسیکلت , Moto GP , موتور سواری , YZR M1 , آف رود , ECU , والنتینو روسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سجاد از ایلام sbr واست فعاله؟
ساسان : سلام بزرگوار..ماکه تبدیل زدیم..سریع فاکتور شد.یک هفته طول کشید که با پلاک تحویل دادن...شهریار زندگی میکنم..شهرستانها نزدیک به 2هفته طول میکشه.که تحویل مشتری بدن..بستگی به مسافت دیگه حداکثر 20روز ...چیزی که نمایندگی گفت..موفق باشی.
پریسا : سلام برید در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت شکایت کنید، و ایمیل هم ارسال کنید به ایران خودرو
سهند : هنوز تحویل بهمن و اسفند رو ندادن . حالا شما هرجور خودتون صلاح میدونید
سجاد ایلام : اینجوری بی فایده س من شنبه میرم از شخص مدیر عامل سایپا شکایت میکنم من ۲۲خرداد تبدیل زدم
تارا وی۴ : ببخشید متن شما خوب نخونده بودم
تارا وی۴ : سلام سعید.مبارکه .تاریخ تحویل شما کی بوده.تحویل چند روزه بودید؟
جواد : سلام سابقه تحویل ایگل چطور بوده تا حالا؟ برای نود روزه، معمولا چقدر تاخیر داره؟
Shahin : دیگ مجبوریم این ضرر رو ب جون بخریم والا من میگم آرامشم مهمتر از صدتومنه اونا اگ سانروف هم داشته باشن اولویت با پلاس و اتوماته
Shahin : من 14 بودم تبدیل زدم درسته خیلی صبر کردیم ضرر هم بود ولی من گفتم حداقل همین جی ال رو از دستشون دربیارم اگ ماشین داری رو اعصابت نیس تبدیل نزن ولی هرلحظه امکان جنگ هم هست یه چیز دیگم هست اومدیم شش ماه دیگ هم صبر کردی بازم ندادن وقتی برای اتومات داره تبدیل میزنه خودمون که هیچ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : یه هفته روی صدور اسناد هست کی می ره مرحله بعد کسی اطلاعی داره ؟؟ باید زنگ به کجا بزنم تا زودتر ماشین تحویل بگیرم
اطلس اختلا س : تخلف آشکار من فقط یه سوال دارم اگه اینها سانروف ندارن پس تکلیف اینها که با سانروف گرفتن چی میشه اومدیم ماشین خدای نکرده چپ کرد خدای نکره چیزی افتاد روی سقف باید ساتروف تعویض میشد تکلیفشون چی میشه .... مگه نباید اینها لوازم بازار رو تامین کنند و ماشین بیرون بدن ؟! اگه بخواد سانروف تعویض بشه میگن نداریم ماشین اسقاط بشه یا پلاستیک و حلب بزارین به جاش ؟! اصلا برای سازمان ها و مجوزز بده ها کسی سوال نشده باید به تعداد نصف تولید قطعه بیرون بدن واسه یدکی .. سازمان نظارت و صنعت و معدن پشمکه ؟
اطلس دوران جنگ : مگه با حلوا حلوا کردن دهنت شیرین میشه همه میدانند امریکا امروز فردا حمله می کند کافیست اولین موشک آمریکایی تو این مملکت بخوره اونوقت باید بگی فرار بود ماشین دار بشم
اطلس اختلا س : من فقط یه سوال دارم اگه اینها سانروف ندارن پس تکلیف اینها که با سانروف گرفتن چی میشه اومدیم ماشین خدای نکرده چپ کرد خدای نکره چیزی افتاد روی سقف باید ساتروف تعویض میشد.... مگه نباید اینها لوازم بازار رو تامین کنند و ماشین بیرون بدن ؟! اگه بخواد سانروف تعویض بشه میگن نداریم ماشین اسقاط بشه یا پلاستیک و حلب بزارین به جاش ؟! اصلا برای سازمان ها و مجوزز بده ها کسی سوال نشده باید به تعداد نصف تولید قطعه بیرون بدن واسه یدکی .. سازمان نظارت و صنعت و معدن پشمکه ؟
ساینا فوق العاده 27 بهمن : سلام من واریز 26 بهمن پذیرش 27 ام الان فاکتور شدم،خدا شاهده یه سر درد ی بود این فاکتور شدن ساینا توی این چند ماه دیر فاکتور کردن،من از زندان سایپا نجات پیدا کردم فعلا،ان شاالله آزادی همتون
به شهاب : حرفاتو توی چت جی بی تی تایپ کن بگو برات یه متن خوب تنظیم کنه ،خودت میتونی انجامش بدی با کمک چت جی بی تی
اطلس اذر : لطفا نفوذ بد نزنید ما همینجوری دلمون خون بیاین حرفهای خوب بزنید
دوستان دنا اپشنالی : سلام میشه بفرمایید شما که تحویل ابان پیش فروش دنا اپشنال هستین واریزی اولیتون و واریزی دومتون چند بوده و درمجموع چقد واریز کردین؟
دوگانه : به خدا بهمون ماشین نمیدن پولهامون هم رفت
اطلس اذر : دوستان بیاین ی قرار تجمع بزاریم ی تجمع درست و حسابی واقعا اگ میخواین فاکتوربشید بیاین بریم بخدا فقط تجمع ک کارمارو راه میندازه وگرنه معلوم نیست اینا کی فاکتورمون کنن