ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اعلام آمادگی استان سمنان برای ساخت جاده تست خودروهای داخلی، گفت: در حال حاضر عملیات ساخت‌وساز جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران - قم آغاز شده و امیدواریم با پایان این عملیات، نخستین جاده تست کشور راه‌اندازی شود.
سعید مدنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته و در جمع قطعه‌سازان استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با توجه بیشتر به ظرفیت‌های بومی خود می‌تواند در آینده نزدیک تبدیل به یکی از قطب‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور شود.
وی ادامه داد: استان سمنان از ظرفیت خوبی در بخش‌های قطعه‌سازی و خودروسازی برخوردار است و با تکیه بر نیروهای بومی، این استان، می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم صنعت خودروساز کشور تبدیل شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: موقعیت جغرافیایی استان سمنان و هم‌جوار بودن با دو استان خودروساز و نیز صنعتی بودن این استان می‌تواند به تبدیل استان به قطب سوم صنعت خودروسازی ایران کمک شایانی کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: استان سمنان به همت مهندسان و نیروهای فنی خود می‌تواند در راستای تبدیل صنعت خودروسازی به یکی از صنایع پویا و با نشاط کشور کمک بسیار خوبی به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی کند.
مدنی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی در این عرصه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: ایران با وجود تولیدکنندگان داخلی و همچنین به عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان، به جاده تست خودروهای داخلی نیاز دارد و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه می‌تواند کمک شایانی به رشد صنعت خودروسازی داشته باشد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: راه‌اندازی جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران- قم، هزینه زیادی داشته که این هزینه‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
مدنی افزود: امکان انتقال جاده تست خودرو وجود ندارد اما استان سمنان هم از نظر امکاناتی و هم از لحاظ جغرافیایی گزینه مناسبی برای ساخت جاده تست در کشور است.
وی متذکر شد: استان سمنان از زیرساخت‌های مناسبی در خصوص احداث جاده تست خودرو برخوردار است و باید با سرمایه‌گذاری در این بخش به سمت ساخت دومین جاده تست در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی ایران برویم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: وجود جاده تست در کشور هم به قطعه‌سازان کمک می‌کند تا خود را مورد ارزیابی قرار دهند و هم به خودروسازان بومی اجازه تست خودروهای خود را قبل از عرضه به بازارهای داخلی و خارجی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد داد.
مدنی تشریح کرد: همه کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان جاده تست خودرو دارند و ما نیز در تلاشیم تا با حمایت مسوولان دولت تدبیر و امید از وجود این جاده در کشور برخوردار شویم.
همچنین محمدرضا نجفی‌منش - عضو هیئت‌ مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران - گفت: در حال حاضر درآمد ایران از تولید قطعات داخلی خودرو 6 میلیارد دلار است که این درآمد برپایه سند چشم‌انداز صنعت قطعه‌سازی باید به 30 میلیارد دلار برسد.
او اظهار کرد: تحقق این مهم تنها در سایه حمایت جدی از تولیدات بومی قطعات خودرویی امکان‌پذیر می‌شود.
وی، گفت: مشکلات بزرگ و اساسی بر سر راه تولیدکنندگان بومی قطعات خودرو قرار دارد و موانع موجود در این بخش باید مرتفع شود.
با اشاره به اینکه در صنعت قطعه‌سازی مشکلات و موانع زیادی برای تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، افزود: موانع اصلی و مشکلات تولیدکنندگان داخلی در صنعت قطعه‌سازی باید برداشته شود تا با امکانات بیشتر و مشکلات کمتر، فعالان این عرصه بتوانند قطعات خودروهای داخلی را با کیفیت بیشتر و حتی بالاتر از کیفیت قطعات خارجی تولید کنند.
نجفی‌منش با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی در تنگنا هستند و مشکلات عمده‌ای در مسیر تولید قطعات وجود دارد، تصریح کرد: برای یک‌قدم پیشرفت در عرصه تولید قطعات بومی خودرو زحمات بسیار زیادی کشیده می‌شود و لذا باید با هموار کردن مسیر تولید این قطعات به تولیدکنندگان بومی انگیزه مضاعف دهیم.
وی همچنین گفت: با وجود تمام مشکلات در مسیر تولید قطعات داخلی خودروها، در افق 1404 باید هرچه در این صنعت بزرگ و تأثیرگذار در زمینه اقتصادی داریم، را پنج برابر کنیم تا با اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات عمده جامعه کمک بزرگی کرده باشیم.
استاندار سمنان گفت: واردات قطعات خودرو به کاهش 50 درصدی تولیدات قطعه سازان کشور انجامیده است.
محمد وکیلی گفت: استان سمنان می‌تواند با توجه به ظرفیتهای بالایی که دارد بعنوان سومین قطب خودروسازی در کشور مطرح شود.
او با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیتهای مهم استان از لحاظ وجود پنج دانشگاه فنی و مهندسی، شهرکهای صنعتی، چهار منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در کریدور راههای اصلی کشور افزود: استان سمنان پتانسیلها و ظرفیتهای فراوانی در حوزه خودرو دارد و باید از ظرفیتها استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در همسایگی کشور ایران 14 کشور با ظرفیت 500 میلیون نفر وجود دارند این ظرفیت را بازار مناسبی برای تولیدات خودرو داخلی دانست و بر حمایت از قطعه‌سازان و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش تاکید کرد.
استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از خودروسازان و قطعه‌سازان در کشور، گفت: مسوولان و دست اندرکاران باید دغدغه های خودروسازان و قطعه سازان را جایگزین دغدغه‌های واردات خودروهای لوکس کنند.
وی به مناطق ویژه موجود در شهرکهای صنعتی استان در غرب و شرق اشاره کرد و گفت: خودروسازان می‌توانند از ظرفیتهای ویژه از جمله معافیتهای مالیاتی استان در صنعت خودروسازی استفاده کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , سایپا , تست , جاده , ساخت , مدیرعامل , درآمد , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

خودتون تست میکنین؟؟ فقط مونده بابت تست خودرو قیمت ها رو بالا ببرن
00:15  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد رادان : منم شاهین دستی زمستان ۱۴۰۳ هستم پس چرا برای من پیامک نیومده؟
هادی : سلام و وقت بخیر خدمت مطالبه گران. cs55 که تو پروفایلشون زده ارسال به خودروساز عزیزان بنده یکبار دیگه و دقت فراوان اطلاعیه مورخه 15/11/1402 را مطالعه کردم و زوم کردم به تبصره 6 دوستان خودتون هم یکبار دیگه و با دقت مطالعه بفرمایین: وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد نوشته وکالتی کردن و ثبت نام اولیه هیچ تعهدی رو اجاد نمیکنه، اگر عدم تخصیص میبودیم حق با اونها بود و ما هیچ حق اعتراضی نداشتیم ولی برای ما تخصیص یافته نوشته پس ما این مرحله رو رد کردیم و خودروساز موظف به تامین خودروی ثبت نامی تمامیه ما میباشد کسی که اپراتور سایپا هست و با لحن بد و نا امیدی جوابمون رو میده یا آگه نیست یا از روی عمد میخواد نا امیدمون کنه تا انصراف بدیم یا آمادگیه تهیه پولشو نداشته باشین و نوبتمون بسوزه پس همگی با هم با اتحاد تا آخرش وایستیم تا به حقمون کهوخودروی ثبت نامیمونه برسیم یا حق
سهند : سلام دوستان بنده پنجم برای سهند واریز وجه کردم ولی به نمایندگی انتخابی مراجعه نکردم باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون
علی : لطفا تماس گرفتین اطلاع بدین
رسول : من هم تیبا 1 داشتم هم تیبا 2 الانم 3 ساله کوییک دارم. اطلس هم پیش فروش ثبت نام کردم. فقط و فقط به دلیل اصطحلاک خیلی پایین موتور و کم مصرف بودنشون.. این مسعود کاملا داره هم چیو برعکس میگه.. من کوییک دارم خارج شهری به صدی 7 هم نمیرسه کم حرف.. بزن
J4 مشکی : ظاهرا میگن مشکیا رو زود تحویل میدن...این داستانا واسه ماشینای دیگس و اینکه اینا ی عدشون یا از یامانه یکپارچه خریدن یا از طریق سازمان و ارگانها کلا j 4 تو مهلت قانونیش تحویل میشه،مشکیا زودتر
جمع کردن امضا کارزار جهت شکایت : سلام دوستان https://www.karzar.net/114251 وارد لینک زیر شوید و امضا کنید شکایت از کرمان موتور امضا ها برای نهاد ریاست جمهوری و سازمان های درجه بالا ارسال میشه ممنون https://www.karzar.net/114251
علی : سلام . ما شاهین دستی ثبت نام کردیم و فقط هم شاهین می‌خواهیم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سهیل : رنگ مگه مشکی هم داشت؟ نمایندگی به ما گفت فقط سفید دارند
دی ماه : میشه تاریخ واریز وپلاک شدن وچند روز بعد تحویل گرفتید وبگید تشکر
دیبا : سلام ببخشید شما فاکتور شدین من 2 اسفند واریز کردم هنوز رو فاکتو رمیچرخه لطفا اگ کسی اطلاعی داره بهم بگه .اخرین تحویلش هم 2 خرداده.
ساینا : آره تا ساعت 6 بازه
پارس ای ال ایکس : دوستان از کجا باید فهمید بخشنامه چندم هستیم
دوگانه اسفند : دم شما گرم
4714 : الان کسی نمیدونه چرا 4714پیامک نیامده کی میاد اگر کسی مدونه بگه
اسفند : آقا داود شما رو تبدیل بزن باز که شد میفهمی موضوع تبدیل از چه قراره نگران نباش تا ثبت نزنی تبدیل انجام نمیشه
سارا محمدی : سلام چیکار کنیم به روندش سرعت بدن مثلاً تند تند زنگ بزنیم سایپا تاثیر داره به خدا همسر من یه پراید داشتیم اونو فروخته یواش یواش داره خرج میشه همش منتظر دعوتنامه هستیم حداقل این پول خرج نشه اگر مطمین باشین چه تاریخی پول رو آماده کنیم
ایمان 29 اسفند : تکمیل 17 تبدیل 19 ولی من مشکی زدم زودتر فاکتور شد کد 21