معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم این مجموعه مقالات با دوازده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Virgin Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

تیم Virgin Racing نخستین بار در سال 2010 وارد مسابقات قهرمانی فرمول 1 شد. در واقع، این تیم در سال 2009 تحت عنوان Manor Grand Prix وارد مسابقات شد ولی بعد تغییر نام داد تا اسم اسپانسرش، یعنی Richard Branson’s Virgin Group را نیز منعکس کند. وقتی در 30 نوامبر سال 2009، فدراسیون جهانی اتوموبیل‌رانی اسامی تیم‌های مجاز در شرکت در مسابقات را منتشر کرد، نام جدید این تیم نیز در فهرست به چشم می‌خورد. مقر این تیم در شهر دنینگتون، یورکشایر انگلستان واقع است و جان بوث (John Booth) به عنوان مدیر و نیک ویرث (Nick Wirth) به عنوان مدیر فنی در آن ایفای نقش می‌کنند. رانندگان این تیم نیز عبارتند از: تیمو گلاک (Timo Glock) از آلمان، لوکاس دی گراسی (Lucas di Grassi) از برزیل و راننده‌های ذخیره: لوئیس رازیا (Luiz Razia) از برزیل و اندی سوک (Andy Soucek) از اسپانیا. افتخار این تیم این است که خودروهای آن کاملاً با فناوری محاسبه سوخت (CFD) تولید شده‌اند. شاسی این خودروها از نوع VR-01 و موتور آن‌ها از نوع Cosworth CA2010 است. تایرها نیز بریجستون هستند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

طراحی و تولید این خودروها نیز توسط کمپانی Wirth Research صورت می‌گیرد. شرکت Virgin Group هشت درصد از سهام تیم را در اختیار دارد، سایر اسپانسرها نیز عبارتند از: کمپانی بریجستون، شرکت UST Global، شرکت  Carbon Green و CSC. پس از برگزاری مسابقات گرندپری بحرین در سال 2010، با این که همه اعضاء تیم عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند، هر دو راننده این تیم  به دلیل مشکلات شخصی مجبور به کناره‌گیری شدند. در مجموع می‌توان گفت این تیم هنوز نوپاست و فرصت‌های زیادی دارد تا در این ورزش مهیج و رقابتی، خودی نشان بدهد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

 

تیم AT&T Williams

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

بنیانگذاران این تیم سر فرانک ویلیامز (Sir Frank Williams) و پاتریک هد (Patrick Head) بودند ولی بیشتر به اسم تیم مهندسی آن یعنی تیم Williams شناخته و یکی از سه تیم مدعی قهرمانی در مسابقات فرمول 1 محسوب می‌شود. در تاریخ برگزاری مسابقات فرمول 1، این تیم موفق به کسب نه عنوان قهرمانی شده است. گرند پری اسپانیا در سال 1977 اولین مسابقه‌ای بود که این تیم در آن شرکت کرد، اول پیروزی نیز در سال 1979  در مسابقات گرند پری انگستان با رانندگی کلای رگازوونی (Clay Regazzoni) به دست آمد. صدمین پیروزی این تیم نیز در سال 1997 در گرند پری مجارستان و با رانندگی ژاکس ویلیوو (Jacques Villeneuve) به دست آمد. تیم Williams در کنار تیم‌های فراری و مک‌لارن، همواره جزو برترین تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 قرار داشته است. روی شاسی خودروهای تیم Williams همواره عبارت FW به چشم ئمی‌خورد که به دنبال آن یک عدد می‌‌آید. این عبارت حروف اول نام صاحب این تیم یعنی Frank Williams است و به افتخار او روی شاسی‌ها حک می‌شود. خود فرانک ویلیام قبل از این که تیم را تأسیس کند، دو بار شانسش را در مسابقات فرمول 1 امتحان کرده بود. او پیشتر دو تیم دیگر با نام‌های Walter Wolf و Frank Williams Racing Cars نیز تأسیس کرده بود ولی موفقیت‌هایش فقط با تیم Williams به دست آمدند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

راننده‌های مشهور زیادی پشت فرمان خودروهای این تیم نشسته‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به نیگل مانسل (Nigel Mansell)، آلیان پراست (Alain Prost)، کک رزبرگ (Keke Rosberg) و آیرون سنا (Ayrton Senna) اشاره کرد. شاید به جرأت بتوان گفت موفقیت‌های این تیم بیشتر مدیون موتورهای متفاوتش است تا راننده‌های مختلف. این تیم توانسته است با استفاده از موتورهای ساخت کمپانی رنو پنج پیروزی به دست بیاورد ولی سال 2007، سال تغییر برای این تیم بود. کمپانی تویوتا موتورهای مورد نیاز تیم را تأمین کرد و الکساندر وورز (Alexander Wurz) از جایگاه راننده ذخیره به جایگاه راننده دوم تیم ارتقا پیدا کرد. AT&T نیز از اسپانسری تیم مک‌لارن دست کشید و به طور رسمی اسپانسر تیم  Williams شد. الکساندر وورز عملکرد خوبی نداشت و کناره‌گیری‌اش را اعلام کرد و به این ترتیب، در دور نهایی مسابقات گرند پری برزیل، کازوکی ناکاجیما (Nakajima) جایگزین او شد و پس پایان مسابقه در جایگاه دهم ایستاد. سال 2008، سال پر فراز و نشیبی برا این تیم بود. نیکو رزبرگ (Nico Rosberg) و کازوکی ناکاجیما راننده‎‌های اصلی بودند و تیم در نهایت در جایگاه هشتم ایستاد. علی‌رغم این که این دو راننده عملکرد زیاد خوبی نداشتند، ولی در سال 2009 همچنان به همکاری با این تیم ادامه دادند. در پایان مسابقات سال 2009، تیم اعلام کرد که به همکاری با کمپانی تویوتا ادامه نخواهد داد و برای سال 2010 موتورهای مورد نیازش را از موتورساز دیگری تأمین خواهد کرد. کمی بعد مشخص شد که این کمپانی موتورساز، یک کمپانی خصوصی در انگلستان است که به  صورت تخصصی در زمینه موتور خودروهای مسابقه‌ای فعالیت می‌کند و موتور Cosworth CA2010 را برای  خودروهای FW32 تأمین کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

در انتهای سال 2009، تیم  Williams تعداد پیروزی‌هایش را به این شرح اعلام کرد:  9 قهرمانی در زمینه بهترین خودرو، 7 قهرمانی در زمینه بهترین راننده، 113 قهرمانی سرعت، 125 رتبه بالا و 130 موفقیت در زمینه کمترین زمان در دورهای زمان‌سنجی. راننده‌های آن فصل نیز عبارت بودند از: رابنز بارچلو (Rubens Barrichello)، نیکو هالکنبرگ (Nico Hulkenberg) و والتیری بوتاس (Valtteri Bottas) به عنوان راننده ذخیره.


منبع

AutoRacing

برچسب : اتومبیل‌رانی , گرند پری , تیم Virgin Racing , تیم ATT Williams , تیم‌های فرمول 1 , فرمول 1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : اطلس اونایی که تحویل زمستان پارسال بودن رو ندادن ایشالا برای تورو هم نمیدن ما یکم میخندیم :)))
آراد : تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
آراد : یه عده ترسیدن چون هیچی از سایپای دزد بعید نیست از نظر منم اشتباه کردن چون حق خودشون رو باید میگرفتن اما شما یکم ادب داشته باش،لزومی نداره تربیت واقعیتو به همه نشون بدی
اطلس بهمن : سلام ممنونم میشم هر وقت فاکتور شدی تو این گروه اطلاع رسانی کنی من هم منتظر فاکتور هستم الان زنگ زدم سایپا گفت دارن ۱۴بهمن فاکتور میکنن
s5 : سلام. ثبت نام 30 مهر شاسی نشده
سعید : سلام. من تحویل 24 دی بودم، چند روز پیش فاکتور شد. به احتمال زیاد برا شما هم چند روز دیگه فاکتور میشه. 4 تا 5 ماه تاخیر داره
زهرا : از ثبت نام شهریور ماهی ها که هنوز شاسی نشده اطلاعی دارید؟؟
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطی : سلام مبارک باشه تک یا دوگانه
سورن تحویل 12/12مشکی 4551 : سلام دوستان ما هم فاکتور شدیم تحویل 29 اسفند ای اف 7 کد 57530 رنگ مشکی تکمیل وجه 11.2 سودتاخیر 5900 پلاک نشده هنوز
پرهام : سلام امروز،دعوت نامه میاد
امید : سلام من تکمیل وجه11 دی،تبدیل ب 207 الان فاکتور شدم احتمالا امروز فردا پس فردا فاکتور شی
جومنگ : دی ماه ام هنوز خبری نیست شما اسفندی ها عجله نکنید آسیاب به نوبت
حسین پور : من تماس گرفتم ایرانخودرو گفتن اوایل خرداد فاکتور میشید گفتن 207 رو زودتر از رانا میدن
داش ممد : سلام ما هم منتظریم فکر کنم تو خرداد پیام بیاد
1 : آقا دی ماه تموم شد یا نه؟
میثم حسینی : سلام معمولا چند وقت بعد از فاکتور شدن تحویل میدن؟
ناجی : سلام کجا بفهمیم چه بخش نامه ی هستیم