معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم این مجموعه مقالات با دوازده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Virgin Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

تیم Virgin Racing نخستین بار در سال 2010 وارد مسابقات قهرمانی فرمول 1 شد. در واقع، این تیم در سال 2009 تحت عنوان Manor Grand Prix وارد مسابقات شد ولی بعد تغییر نام داد تا اسم اسپانسرش، یعنی Richard Branson’s Virgin Group را نیز منعکس کند. وقتی در 30 نوامبر سال 2009، فدراسیون جهانی اتوموبیل‌رانی اسامی تیم‌های مجاز در شرکت در مسابقات را منتشر کرد، نام جدید این تیم نیز در فهرست به چشم می‌خورد. مقر این تیم در شهر دنینگتون، یورکشایر انگلستان واقع است و جان بوث (John Booth) به عنوان مدیر و نیک ویرث (Nick Wirth) به عنوان مدیر فنی در آن ایفای نقش می‌کنند. رانندگان این تیم نیز عبارتند از: تیمو گلاک (Timo Glock) از آلمان، لوکاس دی گراسی (Lucas di Grassi) از برزیل و راننده‌های ذخیره: لوئیس رازیا (Luiz Razia) از برزیل و اندی سوک (Andy Soucek) از اسپانیا. افتخار این تیم این است که خودروهای آن کاملاً با فناوری محاسبه سوخت (CFD) تولید شده‌اند. شاسی این خودروها از نوع VR-01 و موتور آن‌ها از نوع Cosworth CA2010 است. تایرها نیز بریجستون هستند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

طراحی و تولید این خودروها نیز توسط کمپانی Wirth Research صورت می‌گیرد. شرکت Virgin Group هشت درصد از سهام تیم را در اختیار دارد، سایر اسپانسرها نیز عبارتند از: کمپانی بریجستون، شرکت UST Global، شرکت  Carbon Green و CSC. پس از برگزاری مسابقات گرندپری بحرین در سال 2010، با این که همه اعضاء تیم عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند، هر دو راننده این تیم  به دلیل مشکلات شخصی مجبور به کناره‌گیری شدند. در مجموع می‌توان گفت این تیم هنوز نوپاست و فرصت‌های زیادی دارد تا در این ورزش مهیج و رقابتی، خودی نشان بدهد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

 

تیم AT&T Williams

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

بنیانگذاران این تیم سر فرانک ویلیامز (Sir Frank Williams) و پاتریک هد (Patrick Head) بودند ولی بیشتر به اسم تیم مهندسی آن یعنی تیم Williams شناخته و یکی از سه تیم مدعی قهرمانی در مسابقات فرمول 1 محسوب می‌شود. در تاریخ برگزاری مسابقات فرمول 1، این تیم موفق به کسب نه عنوان قهرمانی شده است. گرند پری اسپانیا در سال 1977 اولین مسابقه‌ای بود که این تیم در آن شرکت کرد، اول پیروزی نیز در سال 1979  در مسابقات گرند پری انگستان با رانندگی کلای رگازوونی (Clay Regazzoni) به دست آمد. صدمین پیروزی این تیم نیز در سال 1997 در گرند پری مجارستان و با رانندگی ژاکس ویلیوو (Jacques Villeneuve) به دست آمد. تیم Williams در کنار تیم‌های فراری و مک‌لارن، همواره جزو برترین تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 قرار داشته است. روی شاسی خودروهای تیم Williams همواره عبارت FW به چشم ئمی‌خورد که به دنبال آن یک عدد می‌‌آید. این عبارت حروف اول نام صاحب این تیم یعنی Frank Williams است و به افتخار او روی شاسی‌ها حک می‌شود. خود فرانک ویلیام قبل از این که تیم را تأسیس کند، دو بار شانسش را در مسابقات فرمول 1 امتحان کرده بود. او پیشتر دو تیم دیگر با نام‌های Walter Wolf و Frank Williams Racing Cars نیز تأسیس کرده بود ولی موفقیت‌هایش فقط با تیم Williams به دست آمدند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

راننده‌های مشهور زیادی پشت فرمان خودروهای این تیم نشسته‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به نیگل مانسل (Nigel Mansell)، آلیان پراست (Alain Prost)، کک رزبرگ (Keke Rosberg) و آیرون سنا (Ayrton Senna) اشاره کرد. شاید به جرأت بتوان گفت موفقیت‌های این تیم بیشتر مدیون موتورهای متفاوتش است تا راننده‌های مختلف. این تیم توانسته است با استفاده از موتورهای ساخت کمپانی رنو پنج پیروزی به دست بیاورد ولی سال 2007، سال تغییر برای این تیم بود. کمپانی تویوتا موتورهای مورد نیاز تیم را تأمین کرد و الکساندر وورز (Alexander Wurz) از جایگاه راننده ذخیره به جایگاه راننده دوم تیم ارتقا پیدا کرد. AT&T نیز از اسپانسری تیم مک‌لارن دست کشید و به طور رسمی اسپانسر تیم  Williams شد. الکساندر وورز عملکرد خوبی نداشت و کناره‌گیری‌اش را اعلام کرد و به این ترتیب، در دور نهایی مسابقات گرند پری برزیل، کازوکی ناکاجیما (Nakajima) جایگزین او شد و پس پایان مسابقه در جایگاه دهم ایستاد. سال 2008، سال پر فراز و نشیبی برا این تیم بود. نیکو رزبرگ (Nico Rosberg) و کازوکی ناکاجیما راننده‎‌های اصلی بودند و تیم در نهایت در جایگاه هشتم ایستاد. علی‌رغم این که این دو راننده عملکرد زیاد خوبی نداشتند، ولی در سال 2009 همچنان به همکاری با این تیم ادامه دادند. در پایان مسابقات سال 2009، تیم اعلام کرد که به همکاری با کمپانی تویوتا ادامه نخواهد داد و برای سال 2010 موتورهای مورد نیازش را از موتورساز دیگری تأمین خواهد کرد. کمی بعد مشخص شد که این کمپانی موتورساز، یک کمپانی خصوصی در انگلستان است که به  صورت تخصصی در زمینه موتور خودروهای مسابقه‌ای فعالیت می‌کند و موتور Cosworth CA2010 را برای  خودروهای FW32 تأمین کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت هفتم)

در انتهای سال 2009، تیم  Williams تعداد پیروزی‌هایش را به این شرح اعلام کرد:  9 قهرمانی در زمینه بهترین خودرو، 7 قهرمانی در زمینه بهترین راننده، 113 قهرمانی سرعت، 125 رتبه بالا و 130 موفقیت در زمینه کمترین زمان در دورهای زمان‌سنجی. راننده‌های آن فصل نیز عبارت بودند از: رابنز بارچلو (Rubens Barrichello)، نیکو هالکنبرگ (Nico Hulkenberg) و والتیری بوتاس (Valtteri Bottas) به عنوان راننده ذخیره.


منبع

AutoRacing

برچسب : اتومبیل‌رانی , گرند پری , تیم Virgin Racing , تیم ATT Williams , تیم‌های فرمول 1 , فرمول 1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر