معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول)

مسابقات نسکار یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در سراسر جهان است که در آمریکا برگزار می‌شود. تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات به بهترین و پیشرفته‌ترین خودروها دسترسی دارند تا اطمینان حاصل کنند که روی پیست بهترین عملکرد را از خودشان به نمایش می‌گذارند. همچنین این تیم‌ها از اسپانسرهای بزرگی بهره می‌برند تا پول و سرمایه کافی برای به روزرسانی خودروها را در اختیار داشته باشند. در این مجموعه مقالات به معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار خواهیم پرداخت و اطلاعات بیشتری از این تیم‌ها در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

 

تیم Bill Davis

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول)

این تیم در پایان فصل 2008 از شرکت در مسابقات دست کشید. خودروهای این تیم عبارت بودند از: تویوتا کمری شماره 22 با رانندگی دیو بلانی (Dave Blaney)، تویوتا Tundra شماره 5 با رانندگی مایک اسکینر (Mike Skinner)، تویوتا کمری شماره 36 با رانندگی جرمی مایفیلد (Jeremy Mayfield)، تویوتا شماره 22 با رانندگی بیل لستر (Bill Lester) و تویوتا شماره 23 با رانندگی جانی بنسون (Johnny Benson). مقر این تیم در شهر های پویت ایالت کارولینای شمالی قرار داشت. بیل دیویس، قهرمان موتورسواری سابق، تیم Bill Davis را پایه‌گذاری کرد. وقتی این تیم در ایالت کارولینا مستقر شد، کمپانی فورد از بیل دیویس خواست تا جف گوردون (Jeff Gordon) را به خدمت بگیرد. این راننده موفق شد در سال 1991 در سری مسابقات Busch Rookie برنده شود و سال بعد از آن نیز 11 پیروزی به دست آورد، سپس یک تیم دیگر جف گوردون را به خدمت گرفت ولی این امر مانع از آن نشد که تیم Bill Davis در سال 1993 به سری مسابقات تمام وقت Cup راه پیدا کند. در این هنگام بود که این تیم رندی لاجوی (Randy LaJoie) را به خدمت گرفت تا رانندگی خودروی این تیم را بر عهده بگیرد. این راننده مدت زیادی با تیم همکاری نکرد و ظرف یک سال از تیم اخراج و تیم مجبور شد برای این که موقعیت خودش را حفظ کند، وارد بورتون (Ward Burton) را به خدمت گرفت و در مسابقات راکینگهام  همه را شگفت زده کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول)

پیروزی بعدی در سال 2000 به دست آمد و بورتون موفق شد در مسابقات بهار دارلینگتون برنده شود. در سال 2002 نیز در مسابقات Daytona 500 پیروزی دیگری به دست آمد. با این حال، اوضاع خوب پیش نرفت و پس از یک فصل مأیوس کننده در سال 2003، وارد بورتون به تیم Haas CNC ملحق گردید و باعث شد تیم راننده دیگری به اسم اسکات ویمر (Scott Wimmer) را به خدمت بگیرد. اسکات ویمر در اولین مسابقه‌اش در جایگاه سوم ایستاد. یک سال پس از آن اعلام شد که ویمر کنار گذاشته خواهد شد و تیم برای فصل بعد از دیو بلانی (Dave Blaney) دعوت خواهد کرد تا به عنوان راننده ایفای نقش کند و با با خودروی شماره 22 وارد رقابت‌ها شود. با این حال، بلانی با تیم قرارداد امضا نکرد و در عوض به تیم Jasper Motorsports پیوست. به همین خاطر، تیم مجبور شد هات استریکلین (Hut Stricklin) را به خدمت بگیرد، همزمان با آن کمپانی Hills Brothers نیز اسپانسری تیم را بر عهده گرفت. با این حال، هات استریکلین توانایی زیادی از خودش نشان نداد و در کوراتر پایانی فصل، از تیم اخراج شد. از سال 2005 تا 2006 مایکل والتریپ (Michael Waltrip) رانندگی را بر عهده گرفت. در سال 2007 نیز جرمی مایفیلد راننده تیم بود.

 

تیم Chip Ganassi

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول)

تیم Chip Ganassi توسط شرکت Dale Earnhardt Inc تأسیس شد. این شرکت از تیم‌های زیادی حمایت مالی می‌کند و توسط چیپ گاناسی و فلیکس ثابات (Felix Sabates) اداره می‌شود که هر دو از تجار سرشناس هستند. چیپ در سال‌های جوانی راننده موفقی بود و در سال 1990 تصمیم گرفت یک تیم اتومبیل‌رانی برای شرکت در مسابقات IndyCar تأسیس کند. او به عنوان مالک یک تیم، از موفقیت لذت می‌برد. تیم او در چهار سال نخست فعالیتش، چهار عنوان قهرمانی و 46 پیروزی به دست آورد. این دوره سرآغاز یک دوره موفق بود. چیپ گاناسی در سال 2000 تصمیم گرفت با فلیکس ثابات وارد شراکت بشود.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول)

فلیکس ثابات سابق بر آن هرگز راننده حرفه‌ای نبود و در سال 1987 به عنوان مالک تیم وارد دنیای اتومبیل‌رانی شده بود، بنابراین به راحتی می‌شد تشخیص داد که او یک میلیونر خودساخته کوبایی است. او اسم تیم خودش را SABCO گذاشته بود و چیپ گاناسی تصمیم گرفت 80 درصد از سهام تیم را خریداری کند تا راهی برای ورودش به دنیای اتومبیل‌رانی باشد. مقر تیم Chip Ganassi در شهر کنکورد واقع در کارولینای شمالی است و در مسابقات IndyCar و Rolex Sports Car نیز به رقابت می‌پردازد. این تیم برای شرکت در مسابقات از خودروهای دوج استفاده می‌کند که برایش مزایای زیادی نیز داشته است.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت اول) تا قبل از سال 2008، پنج راننده با این تیم همکاری کردند که عبارت بودند از: دیوید استامی (David Stemme) که رانندگی را از 15 سالگی شروع کرده بود و رید سورنسون (Reed Sorenson) که رانندگی را از شش سالگی شروع کرده بود. اسکات دیکسون (Scott Dixon) ایرلندی نیز رانندگی خودروهای تیم در مسابقات Indycar را بر عهده داشت. او از ابتدای کار همه را شگفت‌زده کرد و در اولین حضورش در مسابقات Indycar برنده شد. دن ولدون (Dan Wheldon) و اسکات پروت (Scott Pruett) نیز رانندگانی بودند که تماشاچیان و هواداران را به هیجان آوردند. اسکات پروت معمولاً در مسابقات Rolex به کار گرفته می‌شد و نشان داد که می‌توان از عهده هر گونه مسابقه‌ای بر بیاید. البته در سال‌های بعد، هر پنج راننده این تیم توانایی و ارزش‌های خودشان را نشان دادند.


منبع

AutoRacing

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی , تیم Bill Davis , تیم Chip Ganassi






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: Bugatti
0

خیلی مسابقه باحالیه یکم ادم حوصلش سر میره وقتی میبینه چون اکثرا پشت سر هم حرکت میکنن
11:43  1394/01/25
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

در باره مسابقات نسکار بیشتر توضیح بدین.
مثلا" شرایط و قوانین مسابقات و مشخصات فنی ماشینا ،محدودیتی هست یا نیست ؟
00:46  1394/01/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر آریزو6پرو : تا کی صبوری باید کرد!!!!!! حداقل یه تاریخ دقیق تحویل بدهند خیال آدم راحت میشه
29 اسفند : دقیقا فاصله بین 346تا 460 بخاطر صندلی چرم واینه که چرا داره تصمیم داشتند کد 21 تبدیل زدیم قیمتش حدود 430 باشد اما تصمیم به جایگزین کردن 23 به جای سقف فلز شدند بخاطر ارتقا به 85 گانه وکد 21 این دو مورد بالا را نداشت گذاشتن بعد عید تبدیل زدند امثال ما بنفعمون شد.
علی گلستان : فردا برم بانک ببینم چقد میدن😃😃
مریم : دی دوگانه هیچی پول نمیدن
چرا : حالش خوب نیست
مریم : علی گلستان قیمت 285 شماکلا 255 میدی
حمید : همه ماشینارو دارن میدن به دوگانه هایه سورن باره همشون تبدیل 207پانا دنده دستی میاد بعد اینجا همه لنگ فاکتور شدن
207 ارتقا : آخه ماهایی که ارتقا یافته ثبت نام کردیم برا این بود که اجبار کردن سقف فلزی رو تبدیل بزنیم به ارتقا یافته
مهرانs5 : سلام.از نمایندگی که موقع ثبت نام انتخاب کردی میتونی بپرسی . فقط اون نمایندگی خاص امکان مشاهده میزان اعداد و ارقام داره.
نازلی فونیکس fx : ممنون هم چنین شما عزیزان ی کم صبوری کنید حل میشه همه چیز