ماشین شخصی نعمت‌زاده پراید است

ماشین شخصی نعمت‌زاده پراید است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تخصیص یارانه به تولید، قراداد با شرکت پژو، قیمت نان، افزایش قیمت خوردو و ... توضیح داد و گفت: طبق مصوبه دولت، همه دستگاه‌های دولتی موظفند از کالاهای داخلی استفاده کنند که بر این اساس ماشین شخصی‌ وزیر صنعت پراید و ماشین اداری ایشان هم از نوع داخلی است.
مجتبی خسروتاج درباره سمت خود در وزارت صنعت گفت: کار اصلی من به عنوان معاونت وزیر در امور اقتصادی و بازرگانی است و قائم مقامی بنده به دلیل سابقه گذشته‌ام در زمینه صنعت است و بیشتر جنبه انتقال تجربیات دارد.
 
بالارفتن میانگین سنی مدیران وزارت صنعت به خاطر تجربه آنهاست
وی که شب گذشته در برنامه "متن حاشیه" سخن می‌گفت، درباره میانگین سنی بالای مدیران بخش صنعت و عدم استفاده از جوانان در این بخش اظهار کرد: در بخش صنعت سعی شده بیشتر از افراد با تجربه که گاهی بیشتر از علم به کار می‌آید استفاده شود. البته در کنار تجربه این مدیران از جوانان نیز استفاده شده است. ما حتی مدیر زیر 30 سال هم داریم که در حال حاضر فعالیت دارد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی درباره حضور خود در بخش خصوصی افزود: در حال حاضر در بخش خصوصی حضور ندارم و با توجه به قوانین از زمانیکه وارد بخش دولتی و کارهای دولتی شدم فعالیت خود را در بخش خصوصی کنار گذاشتم.
 
حجم مشکلات آنقدر زیاد است که نمی تواند جهش بزرگ سریع رخ بدهد
خسرو تاج در پاسخ به این سؤال که "اگر امروز در بخش خصوصی و تولید بودید از دست قائم مقام وزیر صنعت عصبانی بودید؟" اظهار کرد: اگر حقایق و واقعیت‌های مشکلات تولید را بدانیم ناراحت نخواهیم بود.
وی ادامه داد: تولید از سال گذشته که دوران رکود سپری شد و مقدمات ورود به رونق را طی کرده و در سال گذشته آمار رشد صنعت مثبت بوده است. البته فاصله زمانی بین رشد و حس کردن مردم وجود دارد. همچنین حجم مشکلات آنقدر زیاد است که نمی تواند جهش بزرگ سریع رخ بدهد.
 
در سال گذشته هیچ یارانه‌ای به بخش تولید داده نشده است
قائم مقام وزیر صنعت درباره یارانه تخصیص داده شده به تولید گفت: در ابتدای سال گذشته قرار بود حدود 5000 میلیارد تومان یارانه به تولید اختصاص پیدا کند که به دلیل موانع و مشکلات این امکان فراهم نشد و در نهایت اعلام شد 1200 میلیارد اختصاص پیدا می‌کند که آن هم عملیاتی نشد.
وی درباره اختلاف نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره تخصیص یارانه تولید گفت: شاید کمک هایی که سازمان مدیریت در بخش‌های دیگر داشته مد نظر آقای نوبخت بوده است اما کمک به صورت تسهیلات بانکی و نقدی که توسط وزارت صنعت به واحدهای تولیدی تخصیص داده شود رخ نداده است.
خسروتاج ادامه داد: به خاطر اینکه همه حرکت در پویایی و صنعت بستگی به کمک ندارد. در بخش تولید می‌توان اموال را کاهش داد تا نقدینگی افزایش پیدا کند. اتفاقا خیلی از شرکت هایی که امروز موفق هستند، به این تسهیلات وابستگی و نیاز نداشتند و می‌توانند الگو باشند. ما نیز موافق پرداخت غیرنقدی به تولید هستیم.
معاون توسعه بازرگانی داخلی ضمن تایید تخصیص بخش هایی از منابع ارزی آزاد شده بعد از تفاهم لوزان به صنعت و معدن گفت: منابعی به وجود آمده که از محل صادرات نفتی و غیر نفتی در اختیار سبد ارزی کشور قرار گرفته است. زمانیکه از محل مذاکرات لوزان ارزی آزاد می‌شود که البته تصمیم گرفته‌ایم که برای خریدهای تعریف شده مصرف شود؛ یعنی در سبد ارزی صرفه جویی می‌شود که حدود 500 میلیون یورو بود. در شرایطی که امروز ورود پیدا کردیم به هر میزان که منابع ارزی ایجاد شود در راستای واردات مواد اولیه و ماشین آلات و مواد اولیه استفاده خواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مصرف دستگاه‌های دولتی از اجناس و کالاهای خارجی و ایرانی اظهار کرد: مصوبه دولت صریح است و ابلاغ شده که همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به دولت موظف هستند از کالاهای داخلی استفاده و حتما باید رعایت کنند و درصورت عمل نکردن مرتکب عمل خلاف قانون شده اند. در دولت و با توجه به بخشنامه دولت در حال حاضر از کالاهای داخلی استفاده می‌کنند. اگر جایی دیده می‌شود که کالای خارجی مصرف شده ممکن است وزارتخانه با پیمان کاری قرار داد بسته است و آن پیمانکار کالای خارجی خریداری کرده است.
وی ادامه داد: خود من حتی برای خودروی شخصی از خودروی ایرانی پژوپارس استفاده می‌کنم. آقای وزیر هم به این موضوع حساسیت دارند و ماشین شخصی‌شان پراید است. ماشین اداری ایشان هم از نوع داخلی است.
خسروتاج درباره پیشنهاد ارائه یارانه کالایی به جای یارانه نقدی بیان کرد: یکی از روش‌های رونق تولید این است که تقاضا را در بازار تحریک کنیم. البته دولت سیاست کنترل تورم را مثل سابق دارد و قصد دارد تورم را تک رقمی کنند. در بعضی از بخش‌هایی که اضافه تولید و یا ظرفیت خالی دارند این اضافه تولید را با تامین سبد کالایی پوشش دهند. این یک راهکار اقتصادی در شرایط رکود است هر چند ممکن است مردم با آن موافق نباشند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی با مقایسه کیفیت کالاهای داخلی و خارجی اظهار کرد: در بعضی از بخش ها که شرایط انحصاری برای تولیدات بود باعث شد، رشد قابل توجهی در کیفیت نداشته باشیم. در فضای رقابت تولید کننده برای حفظ مشتری و بازار خود سعی در پیشرفت کیفیت و خدمات خود دارد. صنایع غذایی به دلیل شرایط رقابت پیشرفت بسیار زیادی وجود داشته و حتی بسیاری از کالاهای این بخش صادرات می‌شوند. در بعضی از بخش‌های به دلایل مختلف اعم از دیوار تعرفه ای و یارانه و... اجازه ندادیم شرایط رقابتی ایجاد شود و همین باعث عدم رشد در آن بخش ها شده است.
 
ترس شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران
وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور هیات‌های تجاری خارجی همزمان با مذاکرات هسته ای گفت: هر فعالیت تولیدی به سه عنصر اصلی نیازمند است سرمایه انسانی سرمایه مالی دانش فنی. به دلایل جرایمی که در گذشته به خاطر شرایط تحریم برای برخی شرکت ها اعمال می‌شد شرکت ها ترس از سرمایه گذاری دارند اما از دید این هیات ها مذاکرات به خوبی پیش رفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه آنها هم می‌دانند بازار ایران در آینده تعیین کننده مبادلات اقتصادی منطقه خواهد بود بخش زیادی از مذاکرات را انجام می‌دهند اما منتظر نتیجه نهایی مذاکرات با 1+5 می‌مانند. اما در این میان شرکت‌های داخلی نیز می‌توانند شرکای خود را با حضور این شرکت ها در تهران پیدا کنند تا زمینه برای همکاری فراهم شود.
خسرو تاج با اشاره به تجارت 160 میلیارد دلاری ایران در بدترین شرایط تحریم بیان کرد: این درحالی بود که آنان تحریم ها و کنترل‌های شدید خود را بر ایران داشتند اما حجم تجارت خارجی نشان داد که ظرفیت‌های اقتصادی ایران بسیار بالاست.
 
در جریان قرارداد با شرکت پژو نیستم
وی در پاسخ به ابهامات در قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو فرانسه و همچنین نحوه برخورد شرکت پژو در دوران تحریم و ارتباط شرکت سایپا با شرکت سیتروئن بیان کرد: من جزئیات مذاکرات آن ها را در جریان نیستم و قرار نیست در جریان همه مذاکرات مجموعه‌های زیرمجموعه خود باشم.
معاون وزیر صنعت در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت خودرو نیز گفت: در اینکه در صنعت خودروسازی ایران مشکلات زیادی وجود دارد شکی نیست. نظر شخصی من این است که اگر شرایط رقابتی در این صنعت ایجاد می‌شد و تعرفه ها 70 تا 100 درصد باقی نمی‌ماند وضعیت خودرو بهتر بود، چرا که متاسفانه در صنایع خودرو هرگز نگذاشتیم شرایط رقابتی حاکم شود.
خسروتاج تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط موجود هم خودروسازان ناراضی هستند و هم مردم از لحاظ کیفیت و قیمت شاکی هستند. صنعت خودرو در کشور 1200 قطعه ساز دارد که امیدواریم در آینده بر اساس برنامه ریزی کیفیت خودروها در شان مردم و مشتریان باشد.
وی درباره احتمال افزایش مجدد قیمت خودروهای داخلی افزود: تا شورای رقابت هزینه ها و فرمول افزایش قیمت‌ها را بررسی نکند افزایش قیمتی صورت نمی پذیرد.
 
با برداشتن تحریم ها هم تغییری در قیمت خودروهای داخلی صورت نمی گیرد
خسروتاج در پاسخ به سوال که بارها از خودروسازان شنیده‌ایم تحریم ها باعث افزایش قیمت‌ها است. آیا این دلیل صحیح است؟ گفت: فرض می‌کنیم تحریم‌ها یک روزه و یکپارچه برداشته شود آیا قیمت خودروها کاهش پیدا خواهد کرد؟ وقتی که تولیدکننده‌ای جنس خود ر با کف قیمت به فروش می‌رساند حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود تغییری در قیمت جنس او به وجود نمی آید.
وی در پاسخ به این سوال که خودروسازها به حرف وزارت صنعت و معدن گوش نمی دهند، گفت: شورای رقابت هزینه واحدهای خودروسازی و همچنین فرمول تعیین قیمت را بررسی می‌کند و سپس درباره قیمت تصمیم می‌گیرد. البته هیچ خودروسازی حق ندارد بدون مجوز شورای رقابت، قیمت خودرو را افزایش دهد.
قائم مقام وزیر صنعت درباره قاچاق و مخالفت وزارت صنعت و معدن با قانون مبارزه با قاچاق کالا نیز بیان کرد: قاچاق کالا همیشه به تولید داخل ضربه زده است. وزارت صنعت با کلیت قانون قاچاق کالا مخالف نیست اما در جزئیات کمی اختلافات وجود دارد که پیشنهادات و اصلاحات مشخص شده است.
 
برای واردات سیگار مارلبرو مجوز نداده ایم
وی در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت و معدن برای مبارزه با قاچاق مجوز واردات می‌دهد؟ و درباره مجوز واردات سیگار مارلبرو برای جلوگیری از قاچاق آن و همچنین صهیونیستی بودن آن اظهار کرد: برای واردات سیگار مارلبرو نه مجوز داده شده و نه واردات رسمی صورت می‌گیرد.
وی افزود: ادعایی مطرح بوده که واردات سیگار مارلبرو به دلیل صهیونیستی بودن سهامدارانش، صورت نمی گیرد که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اسناد و مدارک معتبری دال بر صهیونیستی بودن سیگار مارلبرو وجود ندارد. عده ای از نمایندگان مجلس همچنان ادعا دارند مدارکی مبنی بر صهیونیستی بودن این شرکت وجود دارد که باید اسناد را برای کمیته... ارسال کنند.
 
مبارزه با قاچاق وظیفه وزارت صنعت نیست
خسروتاج درباره قاچاق کالا و وظیفه دستگاه ها نیز گفت: وظیفه اصلی برخورد با این پدیده به عهده نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است نه وزارت صنعت. یک ناهنجاری هایی در اقتصاد وجود دارد که تصحیح آن ها زمان بر است.
وی درباره افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی گفت: در سال جاری هیچ واحد لبنی اجازه افزایش قیمت نداشته است. هرچند قیمت شیر که ماده اولیه شرکت‌های لبنی است افزایش داشته است اما هیچ کدام از شرکت ها مجوز افزایش قیمت نداشته و نداده اند. البته برای جبران افزایش قیمت خرید شیر توسط شرکت‌های لبنی به برخی از شرکت ها اجازه افزایش قیمت در بعضی از محصولات که مورد مصرف عموم نیست مثل خامه و... داده شده است.
 
یارانه نان باید حذف شود
قائم مقام وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که یارانه نان قرار است کلا حذف شود؟ اظهار کرد: در سال گذشته بابت نان 10 هزار میلیارد توامن یارانه داده ایم. در سال 9 میلیون تن در بخش نانوایی و دو میلیون تن هم در بخش‌های دیگر مصرف آرد داریم داریم که هم اکنون هر کیلوگرم 1155 تومان از کشاورز خریداری و 665 تومان نیز به کارخانه آرد داده می‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند باید یارانه نان یکجا حذف شود اما دولت نگاه تدریجی داشت و بر همین اجازه داد تا حداکثر 20 درصد نانوایی ها آزاد پز و بقیه به قیمت دولتی باشد.
خسروتاج در رابطه با پخت نان آزادپز و تخلفات احتمالی که در این رابطه رخ می‌دهد، نیز گفت: نانوایی‌های آزادپز براساس دستورالعمل‌ها و ضوابطی که سازمان حمایت اعلام می‌کند، قیمت تمام‌شده خود را مشخص کرده و براساس یک سود عادلانه، نان خود را می‌فروشند، این در حالی است که این سازمان، براساس مصوبه هیات عالی نظارت، تعیین کرده که در بخش‌های مختلف صنفی، هر واحد می‌تواند چه مقدار سود درنظر بگیرد. آزادپزی نانوایی‌ها یک حرکت تدریجی بوده است، البته سایر نانوایی‌ها براساس تصمیم سال گذشته، حداکثر یکبار تا سقف ۳۰ درصد می‌توانستند افزایش قیمت داشته باشند که این مسئله کاملا اجرایی شد، ولی به دلیل اینکه برخی از نانوایی‌ها آزادپز می‌شوند، مردم فکر می‌کنند که آنها افزایش قیمت داشته‌اند.
وی ادامه داد: هر کالایی که یارانه ای است از بنزین تا آرد عامل قاچاق می‌شود. نظام یارانه ای برای اقتصاد ما مشکل ساز است. نظام یارانه ای و چند نرخی فساد آور است و قاچاق را نیز افزایش می‌دهد و اگر رفته رفته به سمت اصلاح قیمت ها حرکت کنیم و این یارانه در اختیار تولید قرار گیرد هم این معضلات را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر به تولید و اشتغال کمک می‌کند.
قائم مقام وزیر صنعت در پایان درباره قیمت کنونی نان خاطرنشان کرد: در نهایت و زمانی که تمام واحدهای نانوایی آزادپز شوند این اجازه به آن‌ها داده خواهد شد که هر واحد نانوایی هر قیمتی خواست بدهد و در فضای رقابتی قیمت خود را تعیین کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , قیمت , نعمت زاده , پراید , یارانه , تولید , سرمایه گذاری , ایران , شرکت خارجی , پژو , تحریم , قاچاق






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

جناب ما باور میکنیم حرفاتونو ، قسم خوردن لازم نیست باورمون شد!!!!
17:44  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

جناب ما باور میکنیم حرفاتونو ، قسم خوردن لازم نیست باورمون شد!!!!
17:44  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: ali
0

خخخخ
16:51  1393/06/30

کاربر: مهربد
0

از چند حالت خارج نیست :
1- درآمدشان با این همه سال مدیریت و وزارت در حد خرید پراید بوده ، که ...
2- سلیقه شان در حد پرایده و واقعا فکر میکنند مناسبه ، که ...
3- میخواهند به مردم بقبولانند که ماشین مناسبیه ، ببینید من خودم هم ..
4- بعد از 11 سال مسوولیت وزارت صنایع در سه دولت میخواهند اوج دستاورد سالیان دراز مسوولیت را به رخ مردم ایران و جهانیان بکشند ، که ...
5- فرافکنی ..
6- من مدیر لایقی نبودم و خودم را دارم مجازات میکنم !
7- دارم ریا میکنم !
8- ماشین اصلی مو خط میندازن ، بیزون نمیارم !
9- بنزین مناسب ماشینم در تهران هم پیدا نمیشه و سوخت موخود فقط بدرد موتور پراید میخوره !
10- خودتون بگین !!!
13:42  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

از چند حالت خارج نیست :
1- درآمدشان با این همه سال مدیریت و وزارت در حد خرید پراید بوده ، که ...
2- سلیقه شان در حد پرایده و واقعا فکر میکنند مناسبه ، که ...
3- میخواهند به مردم بقبولانند که ماشین مناسبیه ، ببینید من خودم هم ..
4- بعد از 11 سال مسوولیت وزارت صنایع در سه دولت میخواهند اوج دستاورد سالیان دراز مسوولیت را به رخ مردم ایران و جهانیان بکشند ، که ...
5- فرافکنی ..
6- من مدیر لایقی نبودم و خودم را دارم مجازات میکنم !
7- دارم ریا میکنم !
8- ماشین اصلی مو خط میندازن ، بیزون نمیارم !
9- بنزین مناسب ماشینم در تهران هم پیدا نمیشه و سوخت موخود فقط بدرد موتور پراید میخوره !
10- خودتون بگین !!!
13:42  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
6

یعنی باید باور کنیم
11:15  1394/02/30
پاسخ دادن
امیر
0

پراید ماشین چندم ایشان است!!!ضمنا مگر ایشان با این سن بالا هنوز رانندگی
می کند!!؟
13:10  1394/02/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام. دوستان بالاخره بعد از ۴ ماه تاخیر خودرو من هم فاکتور شد الهی شکر‌. تارا دستی v1 نقره ای تیتانیوم تحویل ۲۴ دی
وحید : سلام خسته نباشید خدمت شما مهندسین عزیز آقا من یه چهار ماه پیش گیربکس باز کردم صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ تعویض شد موقع تحویل دنده یک به سختی جا میرفت مکانیک می گفت یه چند وقتی کار کنه خوب میشه من راه افتادم البته فقط دنده یک باسختی جا میرفت بقیه مشکل نداشت تا روز بعد زدم یک راه افتادم کلاچ گرفتم بیام دو نیومد هر کار کردم نیومد گیر کرد بردم پیش استا دوباره باز کرد بست این بار دنده خوب جا میرفت سه چهار ماه بدون اذیت بود تا پانزده روز پیش باتری خوابید حلش دادم موقع روشن شدن دک بدی خورد به موتور روشن کردم بعد خواستم بزنم یک دیدم مثل سری قبل یک بد جامیره با سختی فقط یک دو روز بعد دوباره تو یک قفل کرد العان بردم جای دیگه چهار بار گیربکس آورده پایین بسته دوباره تو یک گیر کرده تمام قطعات تعویض کرده از کشویی میل ماهک موشکی ولی دوباره گیر کرده لور دنده هم مشکل نداره میشه راهنمایی کنید که مشکل از کجاست
رضا اس ۵ : سلام دوستان ما هفت ماه رو رد کردیم داریم میریم تو ۸ ماه دوستانی که دادگاه شکایت کردن راهنمایی کنند تا بقیه هم شکایت کنند باید وکیل گرفت حرومزادهها الکی الکی مارو گرفتار کردن خدا لعنتتون کنه
اس ۵ نیو : دوستان چرا ماشینه مارو نمیدن؟ ۲۰ روز دیگه چک دومه ماشینه انشالله تا ۱۵ روز آینده همه ماشینارو بدن انرژیشو بفرستیم🙏🏼 همون اس ۵ برسه بهمون
فونیکس Fx : سلام دوستان . اینجور که میبینم اوضاع کرمان موتور از مدیران خودرو بدتر هست . لا اقل مدیران ثبت نام نقدی و لیزینگی چنتا مدل مثل خانواده فونیکس و آریزو رو تا حدود نیمی از برج ۱۱ رو تحویل داده . من ثبت نامی دی ماه هستم و تاریخ تحویل ۹۰ روزه کاری بهم گفتن آخر خرداد گفتم کاش از کرمان موتور یا بهمن خرید کرده بودم حالا میبینم یک از یک بدتر هستن .
امیر : من میخواستم شنبه ماشین j7 بنویسم ولی با خوندن کامنتا برگام ریخت :|
S5 23 مهر : تحویل سیستمی ۴بهمن پارسال بوده چک دوم هم ۱۵خرداد هنوز حتی شاسی نشده حساب کردم تا الان حدود ۱۰۰ میلیون جریمه تاخیر خورده واقعا نمیدونم کرمان موتور چیکار میکنه
اطلس ۲۸ بهمن : سلام هنز کسی فاکتور نشده
دنا پیکانی : من۵ساله دارمش.عالیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : از طریق گوگل وضعیت مشتری یا شماره تماس 096550
امید : ممنون از پاسخگویی .ولی از نمایندگی اوایل ثبت نام گفتن خرداد ماه منتظر پرداخت دوم باشین .برای همین .چون دور اول اسفند ماه پرداخت شد نصف پول برای دنا پلاس توروبو‌ ef7 بعد الان دور دوم که تحویل تیر ماه نوشته پس همشون الکیه درسته؟ خرداد پس نیست
مرجان : سلام کسی اطلاع داره دعوتنامه خرداد کوییک اتومات کی میاد
رانا 29 اسفند 4دی وجه : دوستان بهمن ماهی کسی ماشین تحویل گرفته بگه ارتقا هست یا نه
احمد : saipa crop. ir
احمد : سلام کسی از دوستان هستش که برای بخشنامه 4714 ، که 1403/02/18 واریز کرده باشه برای پارس ELX فاکتور شده باشه چون من 18 ام پرداخت کردم و همون روز هم سخا و مدارک را تحویل دادم در قسمت میز خدمت گزینه تکمیل وجه داره میچرخه در صورتی که من کل پول را واریز کردم خواهش میکنم کسی اطلاع داره راهنمایی کنه ممنونم
207 پانو : سلام دوستان چقد زمان میبره تیک صدور اسناد هم بخوره ؟ کسی بوده روز تعتیلی صدور اسنادش تیک بخوره لطفا بگین ممنون
یاسین آپشنال تحویل 17 فروردین : با اجازه بزرگترها، بله
یاسین آپشنال تحویل 17 فروردین : سلام با اجازه بزرگترها، بله
علی ج : اینها ایران رو 100 سال به عقب بردند اون موقع که ایران صنعت خودرو سازی رو شروع کرد کره جنوبی خر سواری هم بلد نبودن الان وضعیت ایران رو با کره مقایسه کنید اگر پهلوی بود الان در خودرو سازی جزء ده کشور دنیا بودیم نه این که به خاطر این حلبی قراضه ها سر و کله هم رو خورد کنیم هر کاری دوست دارن با مردم میکنن 200 میلیون گذاشتن روی پژو پارس هیچ مسئولی جیکش در نمیاد