ماشین شخصی نعمت‌زاده پراید است

ماشین شخصی نعمت‌زاده پراید است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تخصیص یارانه به تولید، قراداد با شرکت پژو، قیمت نان، افزایش قیمت خوردو و ... توضیح داد و گفت: طبق مصوبه دولت، همه دستگاه‌های دولتی موظفند از کالاهای داخلی استفاده کنند که بر این اساس ماشین شخصی‌ وزیر صنعت پراید و ماشین اداری ایشان هم از نوع داخلی است.
مجتبی خسروتاج درباره سمت خود در وزارت صنعت گفت: کار اصلی من به عنوان معاونت وزیر در امور اقتصادی و بازرگانی است و قائم مقامی بنده به دلیل سابقه گذشته‌ام در زمینه صنعت است و بیشتر جنبه انتقال تجربیات دارد.
 
بالارفتن میانگین سنی مدیران وزارت صنعت به خاطر تجربه آنهاست
وی که شب گذشته در برنامه "متن حاشیه" سخن می‌گفت، درباره میانگین سنی بالای مدیران بخش صنعت و عدم استفاده از جوانان در این بخش اظهار کرد: در بخش صنعت سعی شده بیشتر از افراد با تجربه که گاهی بیشتر از علم به کار می‌آید استفاده شود. البته در کنار تجربه این مدیران از جوانان نیز استفاده شده است. ما حتی مدیر زیر 30 سال هم داریم که در حال حاضر فعالیت دارد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی درباره حضور خود در بخش خصوصی افزود: در حال حاضر در بخش خصوصی حضور ندارم و با توجه به قوانین از زمانیکه وارد بخش دولتی و کارهای دولتی شدم فعالیت خود را در بخش خصوصی کنار گذاشتم.
 
حجم مشکلات آنقدر زیاد است که نمی تواند جهش بزرگ سریع رخ بدهد
خسرو تاج در پاسخ به این سؤال که "اگر امروز در بخش خصوصی و تولید بودید از دست قائم مقام وزیر صنعت عصبانی بودید؟" اظهار کرد: اگر حقایق و واقعیت‌های مشکلات تولید را بدانیم ناراحت نخواهیم بود.
وی ادامه داد: تولید از سال گذشته که دوران رکود سپری شد و مقدمات ورود به رونق را طی کرده و در سال گذشته آمار رشد صنعت مثبت بوده است. البته فاصله زمانی بین رشد و حس کردن مردم وجود دارد. همچنین حجم مشکلات آنقدر زیاد است که نمی تواند جهش بزرگ سریع رخ بدهد.
 
در سال گذشته هیچ یارانه‌ای به بخش تولید داده نشده است
قائم مقام وزیر صنعت درباره یارانه تخصیص داده شده به تولید گفت: در ابتدای سال گذشته قرار بود حدود 5000 میلیارد تومان یارانه به تولید اختصاص پیدا کند که به دلیل موانع و مشکلات این امکان فراهم نشد و در نهایت اعلام شد 1200 میلیارد اختصاص پیدا می‌کند که آن هم عملیاتی نشد.
وی درباره اختلاف نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره تخصیص یارانه تولید گفت: شاید کمک هایی که سازمان مدیریت در بخش‌های دیگر داشته مد نظر آقای نوبخت بوده است اما کمک به صورت تسهیلات بانکی و نقدی که توسط وزارت صنعت به واحدهای تولیدی تخصیص داده شود رخ نداده است.
خسروتاج ادامه داد: به خاطر اینکه همه حرکت در پویایی و صنعت بستگی به کمک ندارد. در بخش تولید می‌توان اموال را کاهش داد تا نقدینگی افزایش پیدا کند. اتفاقا خیلی از شرکت هایی که امروز موفق هستند، به این تسهیلات وابستگی و نیاز نداشتند و می‌توانند الگو باشند. ما نیز موافق پرداخت غیرنقدی به تولید هستیم.
معاون توسعه بازرگانی داخلی ضمن تایید تخصیص بخش هایی از منابع ارزی آزاد شده بعد از تفاهم لوزان به صنعت و معدن گفت: منابعی به وجود آمده که از محل صادرات نفتی و غیر نفتی در اختیار سبد ارزی کشور قرار گرفته است. زمانیکه از محل مذاکرات لوزان ارزی آزاد می‌شود که البته تصمیم گرفته‌ایم که برای خریدهای تعریف شده مصرف شود؛ یعنی در سبد ارزی صرفه جویی می‌شود که حدود 500 میلیون یورو بود. در شرایطی که امروز ورود پیدا کردیم به هر میزان که منابع ارزی ایجاد شود در راستای واردات مواد اولیه و ماشین آلات و مواد اولیه استفاده خواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مصرف دستگاه‌های دولتی از اجناس و کالاهای خارجی و ایرانی اظهار کرد: مصوبه دولت صریح است و ابلاغ شده که همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به دولت موظف هستند از کالاهای داخلی استفاده و حتما باید رعایت کنند و درصورت عمل نکردن مرتکب عمل خلاف قانون شده اند. در دولت و با توجه به بخشنامه دولت در حال حاضر از کالاهای داخلی استفاده می‌کنند. اگر جایی دیده می‌شود که کالای خارجی مصرف شده ممکن است وزارتخانه با پیمان کاری قرار داد بسته است و آن پیمانکار کالای خارجی خریداری کرده است.
وی ادامه داد: خود من حتی برای خودروی شخصی از خودروی ایرانی پژوپارس استفاده می‌کنم. آقای وزیر هم به این موضوع حساسیت دارند و ماشین شخصی‌شان پراید است. ماشین اداری ایشان هم از نوع داخلی است.
خسروتاج درباره پیشنهاد ارائه یارانه کالایی به جای یارانه نقدی بیان کرد: یکی از روش‌های رونق تولید این است که تقاضا را در بازار تحریک کنیم. البته دولت سیاست کنترل تورم را مثل سابق دارد و قصد دارد تورم را تک رقمی کنند. در بعضی از بخش‌هایی که اضافه تولید و یا ظرفیت خالی دارند این اضافه تولید را با تامین سبد کالایی پوشش دهند. این یک راهکار اقتصادی در شرایط رکود است هر چند ممکن است مردم با آن موافق نباشند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی با مقایسه کیفیت کالاهای داخلی و خارجی اظهار کرد: در بعضی از بخش ها که شرایط انحصاری برای تولیدات بود باعث شد، رشد قابل توجهی در کیفیت نداشته باشیم. در فضای رقابت تولید کننده برای حفظ مشتری و بازار خود سعی در پیشرفت کیفیت و خدمات خود دارد. صنایع غذایی به دلیل شرایط رقابت پیشرفت بسیار زیادی وجود داشته و حتی بسیاری از کالاهای این بخش صادرات می‌شوند. در بعضی از بخش‌های به دلایل مختلف اعم از دیوار تعرفه ای و یارانه و... اجازه ندادیم شرایط رقابتی ایجاد شود و همین باعث عدم رشد در آن بخش ها شده است.
 
ترس شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران
وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور هیات‌های تجاری خارجی همزمان با مذاکرات هسته ای گفت: هر فعالیت تولیدی به سه عنصر اصلی نیازمند است سرمایه انسانی سرمایه مالی دانش فنی. به دلایل جرایمی که در گذشته به خاطر شرایط تحریم برای برخی شرکت ها اعمال می‌شد شرکت ها ترس از سرمایه گذاری دارند اما از دید این هیات ها مذاکرات به خوبی پیش رفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه آنها هم می‌دانند بازار ایران در آینده تعیین کننده مبادلات اقتصادی منطقه خواهد بود بخش زیادی از مذاکرات را انجام می‌دهند اما منتظر نتیجه نهایی مذاکرات با 1+5 می‌مانند. اما در این میان شرکت‌های داخلی نیز می‌توانند شرکای خود را با حضور این شرکت ها در تهران پیدا کنند تا زمینه برای همکاری فراهم شود.
خسرو تاج با اشاره به تجارت 160 میلیارد دلاری ایران در بدترین شرایط تحریم بیان کرد: این درحالی بود که آنان تحریم ها و کنترل‌های شدید خود را بر ایران داشتند اما حجم تجارت خارجی نشان داد که ظرفیت‌های اقتصادی ایران بسیار بالاست.
 
در جریان قرارداد با شرکت پژو نیستم
وی در پاسخ به ابهامات در قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو فرانسه و همچنین نحوه برخورد شرکت پژو در دوران تحریم و ارتباط شرکت سایپا با شرکت سیتروئن بیان کرد: من جزئیات مذاکرات آن ها را در جریان نیستم و قرار نیست در جریان همه مذاکرات مجموعه‌های زیرمجموعه خود باشم.
معاون وزیر صنعت در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت خودرو نیز گفت: در اینکه در صنعت خودروسازی ایران مشکلات زیادی وجود دارد شکی نیست. نظر شخصی من این است که اگر شرایط رقابتی در این صنعت ایجاد می‌شد و تعرفه ها 70 تا 100 درصد باقی نمی‌ماند وضعیت خودرو بهتر بود، چرا که متاسفانه در صنایع خودرو هرگز نگذاشتیم شرایط رقابتی حاکم شود.
خسروتاج تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط موجود هم خودروسازان ناراضی هستند و هم مردم از لحاظ کیفیت و قیمت شاکی هستند. صنعت خودرو در کشور 1200 قطعه ساز دارد که امیدواریم در آینده بر اساس برنامه ریزی کیفیت خودروها در شان مردم و مشتریان باشد.
وی درباره احتمال افزایش مجدد قیمت خودروهای داخلی افزود: تا شورای رقابت هزینه ها و فرمول افزایش قیمت‌ها را بررسی نکند افزایش قیمتی صورت نمی پذیرد.
 
با برداشتن تحریم ها هم تغییری در قیمت خودروهای داخلی صورت نمی گیرد
خسروتاج در پاسخ به سوال که بارها از خودروسازان شنیده‌ایم تحریم ها باعث افزایش قیمت‌ها است. آیا این دلیل صحیح است؟ گفت: فرض می‌کنیم تحریم‌ها یک روزه و یکپارچه برداشته شود آیا قیمت خودروها کاهش پیدا خواهد کرد؟ وقتی که تولیدکننده‌ای جنس خود ر با کف قیمت به فروش می‌رساند حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود تغییری در قیمت جنس او به وجود نمی آید.
وی در پاسخ به این سوال که خودروسازها به حرف وزارت صنعت و معدن گوش نمی دهند، گفت: شورای رقابت هزینه واحدهای خودروسازی و همچنین فرمول تعیین قیمت را بررسی می‌کند و سپس درباره قیمت تصمیم می‌گیرد. البته هیچ خودروسازی حق ندارد بدون مجوز شورای رقابت، قیمت خودرو را افزایش دهد.
قائم مقام وزیر صنعت درباره قاچاق و مخالفت وزارت صنعت و معدن با قانون مبارزه با قاچاق کالا نیز بیان کرد: قاچاق کالا همیشه به تولید داخل ضربه زده است. وزارت صنعت با کلیت قانون قاچاق کالا مخالف نیست اما در جزئیات کمی اختلافات وجود دارد که پیشنهادات و اصلاحات مشخص شده است.
 
برای واردات سیگار مارلبرو مجوز نداده ایم
وی در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت و معدن برای مبارزه با قاچاق مجوز واردات می‌دهد؟ و درباره مجوز واردات سیگار مارلبرو برای جلوگیری از قاچاق آن و همچنین صهیونیستی بودن آن اظهار کرد: برای واردات سیگار مارلبرو نه مجوز داده شده و نه واردات رسمی صورت می‌گیرد.
وی افزود: ادعایی مطرح بوده که واردات سیگار مارلبرو به دلیل صهیونیستی بودن سهامدارانش، صورت نمی گیرد که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اسناد و مدارک معتبری دال بر صهیونیستی بودن سیگار مارلبرو وجود ندارد. عده ای از نمایندگان مجلس همچنان ادعا دارند مدارکی مبنی بر صهیونیستی بودن این شرکت وجود دارد که باید اسناد را برای کمیته... ارسال کنند.
 
مبارزه با قاچاق وظیفه وزارت صنعت نیست
خسروتاج درباره قاچاق کالا و وظیفه دستگاه ها نیز گفت: وظیفه اصلی برخورد با این پدیده به عهده نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است نه وزارت صنعت. یک ناهنجاری هایی در اقتصاد وجود دارد که تصحیح آن ها زمان بر است.
وی درباره افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی گفت: در سال جاری هیچ واحد لبنی اجازه افزایش قیمت نداشته است. هرچند قیمت شیر که ماده اولیه شرکت‌های لبنی است افزایش داشته است اما هیچ کدام از شرکت ها مجوز افزایش قیمت نداشته و نداده اند. البته برای جبران افزایش قیمت خرید شیر توسط شرکت‌های لبنی به برخی از شرکت ها اجازه افزایش قیمت در بعضی از محصولات که مورد مصرف عموم نیست مثل خامه و... داده شده است.
 
یارانه نان باید حذف شود
قائم مقام وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که یارانه نان قرار است کلا حذف شود؟ اظهار کرد: در سال گذشته بابت نان 10 هزار میلیارد توامن یارانه داده ایم. در سال 9 میلیون تن در بخش نانوایی و دو میلیون تن هم در بخش‌های دیگر مصرف آرد داریم داریم که هم اکنون هر کیلوگرم 1155 تومان از کشاورز خریداری و 665 تومان نیز به کارخانه آرد داده می‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند باید یارانه نان یکجا حذف شود اما دولت نگاه تدریجی داشت و بر همین اجازه داد تا حداکثر 20 درصد نانوایی ها آزاد پز و بقیه به قیمت دولتی باشد.
خسروتاج در رابطه با پخت نان آزادپز و تخلفات احتمالی که در این رابطه رخ می‌دهد، نیز گفت: نانوایی‌های آزادپز براساس دستورالعمل‌ها و ضوابطی که سازمان حمایت اعلام می‌کند، قیمت تمام‌شده خود را مشخص کرده و براساس یک سود عادلانه، نان خود را می‌فروشند، این در حالی است که این سازمان، براساس مصوبه هیات عالی نظارت، تعیین کرده که در بخش‌های مختلف صنفی، هر واحد می‌تواند چه مقدار سود درنظر بگیرد. آزادپزی نانوایی‌ها یک حرکت تدریجی بوده است، البته سایر نانوایی‌ها براساس تصمیم سال گذشته، حداکثر یکبار تا سقف ۳۰ درصد می‌توانستند افزایش قیمت داشته باشند که این مسئله کاملا اجرایی شد، ولی به دلیل اینکه برخی از نانوایی‌ها آزادپز می‌شوند، مردم فکر می‌کنند که آنها افزایش قیمت داشته‌اند.
وی ادامه داد: هر کالایی که یارانه ای است از بنزین تا آرد عامل قاچاق می‌شود. نظام یارانه ای برای اقتصاد ما مشکل ساز است. نظام یارانه ای و چند نرخی فساد آور است و قاچاق را نیز افزایش می‌دهد و اگر رفته رفته به سمت اصلاح قیمت ها حرکت کنیم و این یارانه در اختیار تولید قرار گیرد هم این معضلات را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر به تولید و اشتغال کمک می‌کند.
قائم مقام وزیر صنعت در پایان درباره قیمت کنونی نان خاطرنشان کرد: در نهایت و زمانی که تمام واحدهای نانوایی آزادپز شوند این اجازه به آن‌ها داده خواهد شد که هر واحد نانوایی هر قیمتی خواست بدهد و در فضای رقابتی قیمت خود را تعیین کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , قیمت , نعمت زاده , پراید , یارانه , تولید , سرمایه گذاری , ایران , شرکت خارجی , پژو , تحریم , قاچاق






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

جناب ما باور میکنیم حرفاتونو ، قسم خوردن لازم نیست باورمون شد!!!!
17:44  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

جناب ما باور میکنیم حرفاتونو ، قسم خوردن لازم نیست باورمون شد!!!!
17:44  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: ali
0

خخخخ
16:51  1393/06/30

کاربر: مهربد
0

از چند حالت خارج نیست :
1- درآمدشان با این همه سال مدیریت و وزارت در حد خرید پراید بوده ، که ...
2- سلیقه شان در حد پرایده و واقعا فکر میکنند مناسبه ، که ...
3- میخواهند به مردم بقبولانند که ماشین مناسبیه ، ببینید من خودم هم ..
4- بعد از 11 سال مسوولیت وزارت صنایع در سه دولت میخواهند اوج دستاورد سالیان دراز مسوولیت را به رخ مردم ایران و جهانیان بکشند ، که ...
5- فرافکنی ..
6- من مدیر لایقی نبودم و خودم را دارم مجازات میکنم !
7- دارم ریا میکنم !
8- ماشین اصلی مو خط میندازن ، بیزون نمیارم !
9- بنزین مناسب ماشینم در تهران هم پیدا نمیشه و سوخت موخود فقط بدرد موتور پراید میخوره !
10- خودتون بگین !!!
13:42  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

از چند حالت خارج نیست :
1- درآمدشان با این همه سال مدیریت و وزارت در حد خرید پراید بوده ، که ...
2- سلیقه شان در حد پرایده و واقعا فکر میکنند مناسبه ، که ...
3- میخواهند به مردم بقبولانند که ماشین مناسبیه ، ببینید من خودم هم ..
4- بعد از 11 سال مسوولیت وزارت صنایع در سه دولت میخواهند اوج دستاورد سالیان دراز مسوولیت را به رخ مردم ایران و جهانیان بکشند ، که ...
5- فرافکنی ..
6- من مدیر لایقی نبودم و خودم را دارم مجازات میکنم !
7- دارم ریا میکنم !
8- ماشین اصلی مو خط میندازن ، بیزون نمیارم !
9- بنزین مناسب ماشینم در تهران هم پیدا نمیشه و سوخت موخود فقط بدرد موتور پراید میخوره !
10- خودتون بگین !!!
13:42  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
6

یعنی باید باور کنیم
11:15  1394/02/30
پاسخ دادن
امیر
0

پراید ماشین چندم ایشان است!!!ضمنا مگر ایشان با این سن بالا هنوز رانندگی
می کند!!؟
13:10  1394/02/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟