مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک یک ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

وظیفه کالیپر ترمز چیست و نحوه کار آن را توضیح دهید؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات خودرو" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.


با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

 

برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

کاربر: vahideh
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.
وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
08:53  1394/03/12
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

مجموعه کالیپر به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات سیستم ترمزهای دیسکی ، وظیفه تبدیل فشار هیدرولیک به نیروی ترمز گیری از طریق جابجایی پیستون و انتقال آن از لنت به دیسک های ترمز را دارد . زمانی که ترمز گرفته شده ، پیستون کالیپر به بیرون ( به سمت دیسک ) حرکت می کند تا لنت ترمز با دیسک تماس پیدا کند.نیروی ترمزی به وسیله اصطکاک بین لنت هایی که بر خلاف جهت همدیگر دیسک را می فشارند تولید می شود...
کالیپر که بدنه سیلندر چرخ نیز نامیده می شود ، محل قرار گیری یک تا چهار پیستون است و به شغال دست یا مجموعه چرخ وصل شده است. کالیپرها با طرح ساده یا شناور در خودرو ها به کار می روند .
20:27  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: تندری
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود. در سیستم ترمز دیسکی، چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند. دو نوع کالیپر وجود دارد که عبارتند از: کالیپر شناور (یا لغزنده) و کالیپر ثابت.


19:41  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: j m
0

وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد.
اخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
16:31  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: کامران
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کندو یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.

چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است
کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباندوباعث ترمز میشود.



14:14  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند

کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.

14:10  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: nima
0

تامین کننده نیروی لازم برای ترمز میباشد فشار وارده از پدال که به پمپ بوستر وارد شده را به کالیپر منتقل و از کالیپر به لنت ها برای گرفتن ترمز وارد میشود
13:37  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: داریوش
0

سلام
در ترمز دیسکی صفحه ای به نام روتور به چرخ وصل شده و کالیپر با این صفحه فشار وارد کرده و سرعت چرخ را میگیرد. صفحات لنتها داخل کالیپر قرار دارند.
تشکر
11:31  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

ممنون از توجه تان ، پاینده باشید ..
11:21  1394/03/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : برا منم پیام نیومده شاهین نوشتم
نادر : افرادی که پیامک احراز محل سکونت براشون اومده و تائیدیه اداره پست یا پلیس راهور در سخا شده ارسال به خودرو ساز از طرف خودتان انجام می دهید یا خودشان از طریق شماره گذاری دریافت می کنند
فرهنگ : با توجه به احراز محل سکونت در سخا لازم است از طرف خودمان به سایپا ارسال شود یا خودشان بصورت الکترونیکی دریافت می کنند
دوگانه اسفند : سلام دوستانی که از این صفحه بازدید میکنید لطفا بیید این آدرس اینجا همه جمعا https://1car.ir/ci-8186
اسفند سالها بعد : اصلا همچین چیزی هیچ جای دنیا اتفاق نمیوفته واقعا خیلی خنده داره خب تولید نداری یا نمیتونی تولید کنی بخود می‌کنی مردم رو از چند جهت بیچاره می‌کنی حالا بعضی طلای گرمی 2 تومن فروختن بعضیا ماشین و ارزون فروختن چون روی حرف تو شرکت الکی حساب کردیم
موسی الرضا دولت ابادی : مگر تعهد نزدشما معنا ومفهوم ندارد وقتی میگوییدتحویل خودرو۹۰تا۱۲۰ روز کاری یعنی چه مگرشرگت شما حساب و کتابی نداره که مردم را اینقدربلاتکلیف می گذارید والله به اعتبار خودتان ضربه میزنید وخوشنامی شما نزد مردم زیر سوال میرود آیا باید مردم برای گرفتن حق خود باید بلوا راه بیندازند که شما حقشان را بدهید ؟شرکت کرمان موتور به تعهداتشان عمل کنید
علی اس ۵ : همه رو دست انداختن،مطمئن باشید تا نیمه دوم خردادهم شاسی نمیشه
محمدهفته چهارم اسفند : سلام اینا هر کدومشون یه چیزی میگن من یه سریع زنگ زدم یه اپراتور برداشت یه چیز گفت چن روز بعد یکی دیگش یه چیز دیگه گفت گفتم چرا به من اینجور گفتن گفت درست راهنمایت نکرده نگران نباشید تو این ماه میاد پیامک
nima : بی زحمت میشه توضیح بدین بابت گمرگ چه ارتباطی به خودرو شاسی شده و بیمه پلاک صادر شده داره ممنون میشم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : دوستانى که تکمیل وجه کردن حق انتخاب رنگ هم داشتین یا فقط سفید باید انتخاب میکردین؟ با تشکر
جواب مهدی : مهدی 25 تعداد زیادش فاکتور شدن 25 شنبه واریز داشته
رضا واقعی از مشهد : در جواب پارس سفارشی سلام داداش من که قبل عید گفتم که پارس زیاد تولید شده اما شماها باور نکردین پارس به اندازه تمام مشتریان تولید شده ودپو هست اگر امروز پول واریز کنید فردا یا پس فردا فاکتور میشید
موسی : 1 میلیارد سقف فلز ،1200پانا
علی : من رفتم گفت کلا 3 تا میدن
رانا پلاس+ : من ده دی فاکتور شد،برو تو کاستومر قسمت اسنادخودرو روبه به روی پلاک ناجا تاریخ ارسال نوشته 1403/2/11
مهدی : سلام دوستان من 25 تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم لطفا اخبار غلط ندید
Zz : سلام قیمت دقیق خودرو اگه کسی میدونه تو چه سایتی هست لطفا بگه ممنون قیمت روز خودرو
امیر : سلام دوستان ازکجابفهمیم تاریخ فاکتوبروز رسانی شده چندمرحله روصدرو فاکتوسه الاچهارباریه مرحله برگشت عقب ماتفاوت یه بارپنج ملیون خوردی پراختم چهار روزپیش هم 194هزارپرداختم رفت روصدورفاکتو
از بد شانش ها در ثبتنامی پژو پارس : در تاریخ یاد خواهد شد که ایرانخودرویها به ما زمستانی ها ظلم بزرگی روا داشتند. لعن الله علیهم 200 قرض گرفتم تا حداقل طعم شیرین ماشین اولی داشتن را بچشیم ولی صد حیف که از آن طرف هم چگونه پول جور کنم تا تسویه کنم اوقاتمان را تلخ و مریر کرده است.