بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا






مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

5 نظر

امیر
2

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
11

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
4

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده لیزینگ از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : هیچکدوم زشت نبودن !
سهیل : این حرفی واسه گفتن نداره
حسن : ال 90 جاش خیلی خالیه
دانیال : معلومه اسپورتیج باکلاسه
عمو : ضد حال رو ميشه تو صندوق عقب اين ماشين ديد... ماشين به اين زيبايي.من نميدونم اين چه صندوقي كه واسه اين ماشين طراحي كردن.
عمو : يه سري هشون حداقل تو اين تصاوير بي ريخت نبودن اين همه كه ميگيم رنو بي ريخته فقط يه محصولش تو اين ليست قرار داده شده.اونايي كه ميگن رنو قيافه نداره.خودرو هاي فيات رو ببينن چي ميگن(يكي از يكي بد تر).
آبادان : یه پراید 86 صبا دوگانه سوز دارم دیگه ناراحتی اعصاب گرفتم انقد براش خرج کردم لرزش داره ولی موتورش سالمه و توی سرعت گیر و جاده خاکی که دیگه افتضاءس.فک نکنم بتونم درستش کنم
سهیل : واقعا ماشین زیباییه
سهیل : ماشین جالبیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : شما رفتی ماشین 8 سال پیش رو خریدی اونوقت به انتخابت افتخار هم میکنی ؟ و به ما هم میخای درس بدی؟ این ماشین حد اقلش اینه که اگه خراب شه گارانتی داره
رومن : سوالم رو پس میگیرم فکر کنم شرکتی این اپشن رو هم نداره
رضا : خیلی جالبه یه نفر با نام کوروش در ساعت 21:56 روز 93/11/7 کامنت گذاشته تا الان هم 54 نفر تاییدش کردن نظرش رو... ..... حتما ما هم که همین الان از پشت کوه اومدیم و از هیچی خبر نداریم... آخه 54 نفر؟ زیاده روی نکردی کوروش؟
سیا : سلام به رانا سواران محترم به نظر بنده ماشین خیلی عالی هر کی میخواد بخره دست دست نکنه مطمئنا قیمتش خیلی بالا میره فعلا به خاطر بازاریابی قیمتش کمه.
پویا : رومن عزيز شركتي ها اين جوري نيست نميدونم حالا إز چه طريقي قضيه رو حل ميكنن
پویا : شركتي هم با دكمه trip عوض ميشه أمير عباس عزيز
مهرداد : سلام منم همین مشکل را زمستان پارسال داشتم چند دفعه بردم کارایی که دوستان انجام دادند را انجام دادند ولی مشکل با تمیز کردن مپ سنسور بطور کامل حل شد از سال گذشته حدود 10000 کیلومتر دیگه راه رفتم ولی مشکلی دیگه نداشته شما هم مطمئنا مشکل از همون سنسورتون است بگید براتون سرویسش کنند
مجید : سلام علی جان دوگانه سفید دیروز فاکتور شد 7/11 کی تحویل میدن
فرشاد لکستانی : سلام آقا پژمان راستش دروغ چرا تا الان مشکل حادی نداشته. حدود 1500 تا راه رفته و مشکل موتوری یا گیربکسی یا هر مشکل اساسی نداشته.فقط یه چیز هست که خیلی کلافه ام کرده و اون هم صدای ویز ویز هنگام حرکت با سرعت پایین هست که فکر می کنم از داخل داشبورد تو محدوده کیسه هوای شاگرد هست نزدیک ستون.خیلی دنبالش گشتم ولی پیداش نکردم.رو اعصابمه.نمی دونم چیکارش کنم.فقط هم تو دنده یک و دو که لرزش ماشین بیشتره صدا میده و تو سرعت بالاتر قطع میشه حالت خوردن یه چیزی مثل فیش به فلز هست.موندم چطور این مشکل رو حل کنم.کجا ببرمش؟اگر نمایندگی ببرم اول باید به اونها فهموند صدا کجاست و چجوریه.بعد هم به احتمال خیلی زیاد کاری نکنن.شما نمی دونی کجا میتونه این مشکلم رو حل کنه. آیا نمایندگی ها اینطور مشکلات روحل می کنن؟ چون به احتمال خیلی زیاد باید داشبورد باز بشه.من رو صدای اتاق حساس هستم و این صدا بخصوص تو محیط های آروم و ترافیک که سرعت کم هست خیلی رو اعصابه.اگر مشکل این صدا حل نشه میفروشمش.یه چیز دیگه این هست که احساس می کنم تعلیق ماشین یه مقدار خشکه و اتاق مستعد سر و صدا هست البته دوستان میگن از لاستیکه.
فرشاد لکستانی : سلام مهسا خانوم گل. بازم خودم. این مشکل خاصی نیست. سیستم هیدرولیک های فرمان جدید به این صورت هست و این صدای هیدرولیک طبیعی هست و توی اکثر ماشین های جدید اینطوریه.البته می شد با کیفیت بهتری ساخته بشه اما خودروسازی در کشور ما همیشه کف رو در نظر میگیره و سعی میکنن زیاد هزینه و کار نکنن.اما در کل مشکل خاصی نیست.یادته به من گفتی ماشین ایرانی خریدی و روی صدا حساس نباش؟!!! حالا من بهت می گم ماشین خارجی نخریدی که ... از ایرانخودرو ماشین خریدی ! زیاد حساس نباش...! این رو شوخی کردم ولی در کل توی تمام خودروهای ساخت داخل مشتری باید یکسری نقایص رو تحمل کنه و توی تمام خودروها چه سمند چه پارس چه 405 چه 206 چه ال 90 و و و ... همیشه ایراداتی هست.این صنعت خودروسازی بیمار ما است و هیچ کاریش هم نمیشه کرد چون رقابتی وجود نداره و خودروسازان ساخته های خودشون رو با هر کیفیت نازلی و با قطعات چینی و فاقد استانداردهای لازم به مردم تحمیل میکنن و ما هم چون چاره ای جز سوار شدن همین ماشین ها نداریم و قدرت انتخاب درست هم نداریم بنابراین تا بوده همین بوده و احتمالاً با سیستم موجود در آینده هم چنین خواهد بود.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.