بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

6 نظر

امیر
0

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
1

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
21:22  1392/06/17
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
10

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
3

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
کدام یک از خودروهای زیر را برای ناوگان تاکسیرانی مناسب میدانید؟



مشاهده نتایج
Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اروین : نریمان خوب پیچوندی تشکر... راجب بوشن تحقیق کن اولین باره اسمشو میشنوم
امین : نه انفاقا مطالب خوب هستن تو مملکتی که ماشین رایجش پرایده بعد از سایت به این خوبی توقع چی دارین؟؟؟
کریم : هوندا accord 2014 بهترین نقدا رو تو سایتهای معتبر خارجی داشته ،تا اونجایی که بنده تحقیق کردم تو این رنج قیمت و این کلاس بهترین انتخاب موجوده ،تنها خودروی رقیب این خودرو و موجود در بازار ایران تویوتا کمری 2014 ،البته خودروهای سوناتا 2014 و اپتیما هم هستن که با فاصله در رده های پایینتر از این برند ژاپنی اند، در آخرم یه خبرهایی از این سوناتا 2015 شنیده میشه که شاید معادله رو به نفع هیوندا تغییر بده، ولی در اینکه فعلا هوندا آکورد 2014 تو این رنج قیمت و کلاس جزو بهترینهای موجود در دنیا و بهترین موجود در ایرانه شک نکنید
مرتضی : بنظر من کارشناسای ما استخدام شرکت های خودرو سازی داخلی هستن ونظراتی که نوشتن دور از انتظار نیست مردم از همه اگاه ترن
مجتبی : منم قبول دارم که این متن و نوشتار قابل درک نبود اما از حق نگذریم تو حوضه ماشین این سایت فوق العادست و بیشتر مطالبش جدید و آموزندست
محسن یزدی : آقا وجدانا هر کی فهمید این مقاله چی میگه به ما هم بگه!! واقعا هدف از گذاشتن این مقاله با این ترجمه ضعیف و ابتدایی چی بوده؟!! خوب اصلا چه اصراریه که هی مطلب بذارید در حالی که بیشتر از نصفشون واقعا به درد نخورن!!! لطفا یه کم کیفیت سایت رو بالا ببرید. با تشکر
اردلان : آورین...من یه دونه تراکتور باغی دارم که اونم کروز داره...دستی هم هست
زهرا : بازم خدا رو شکر یکی رفت کمکشون!😩
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اشکان : سلام رضا جان.ممنون از اطلاعاتتون.
meraj : سلام.کسی میدونه تفاوت فول اپشن با مدل نیمه فول چیه؟؟میخوام بخرم.فولش رو میگن ۶۵ و معمولی ۵۸ .اگه کسی میدونه خواهشا کمک کنه
پویا از شیراز : سلام دوستان منم جی فایو تحویل تیر ثبت نام کردم خوب حالا مرداد تحویل ندادند این مشکل از خودمان هست باباماشینش تحویل مرداد میگه تا اخر شهریور بدن خوبه خوب وقتی خود مردم این چیزها را بگن میخوای کرمان موتور چی بگه به نظر من اگر مشتریان بیان با هم برویم جلوی نمایندگی احتراز بکنیم دیگه از این دروغها به مشتری نمیدن کلا برداری واضع به این میگن
مرتضي : داداشي ميتوني بكي مشكل روغن ريزيشو جطور ميشه برطرف كرد
کامبیز : سلام دوسثان ثیبا 2 را در ثاریخ 93/5/8 ثحویل گرفثم مشکلی که داره پس از 10 دقیقه چه در حالث حرکث یا درجا خاموش میکنه و با اسثارث زدن روشن نمیشه ولی پس از 10 دقیقه با اسثارث زدن روشن میشه . لطفا راهنمایی کنید
محمد : کرمان،جاده تهران نمایندگی جیلران موتورز
محمدرضا : سلام من 26 تیر ماشین رو دریافت کردم که متاسفانه به چند مشکل برخوردم. 1- کولر سرد و گرم میشه 2- صدای تسمه میاد که شبیه کولر ابی است 3- جالب اینکه من زیر ماشین رو نگاه نکرده بودم و بعد از دو ساعت متوجه شدم که اگزوز ماشین رو با یک کمربند پلاستیکی بستن و لاستیک های نگه دارنده اگزوز اب شده بودن و نمایندگی هم به ما نگفت. دوستان ببینید چه طوری ما رو به مسخره میگرن
بهنام : با سلام از دوستانی که روزای پنجم و ششم مرداد ماشینشون فاکتور شده ، کسی هست که توی سایت تحویل شده زده باشه؟ با تشکر
حمید رضا : کاش ما یکی از اینایی بودیم که سانتافه 2014 دارن تمامی ایراد هاش هم بیخ ریش صاحبش که خودم بودم راه های رسیدن به پول اینجور ماشین ها رو بیاید واسه 4 تا جوون بنویسید ....
پویا : به نظر من که قبلا سورن داشتیم بهترین خودرو توی ایرانه الانم که یه صفر شو سفارش دادیم فقط توی رنگ ماشین موندم سفید یا سبز انگوری لطفا راهنمایی کنید
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.