بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا






مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

5 نظر

امیر
2

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
11

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
5

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
کدام قسمت از سایت را بیشتر میپسندید و دنبال می‎کنید؟





مشاهده نتایج
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : اگه میشه دلیل لرزش ماشین سمند در حالتی که در جا کار می کندبگید چیه ممنون میشم.
امير : باسلام چراغ دينام بعضي وقتها در حال حركت روشن ميشود و زود خاموش ميشود درموقع روشن بودن چراغ اگر stop كنم و دوباره استارت بزنم ديگه چراغ دينام روشن نميشود لطفا راهنما يي كنيد
ژاوی هرناندز : واقعا که ، اصلا خیلی حال به هم زنه انگار فانتومو یه کم کشش دادن به این حالت در اومده.بابا یه ذره خلاقیت به کار میبردن چی می شد آخه!
ژاوی هرناندز : خیلی هم زشت شده، آخه یعنی چی ؟!!! ماشین گفتن دیگه نه موجود فضایی . بیشتر به درد فیلما میخوره .
سالي : مدل جديدش راه نميره
سیاوش : همین فسقلی اگه ایران بیاد کمتر از 30 میلیون تومن نمیفروشن!
میلاد : من تا حالا 3 تا 111 خریدم برای هر 3 تا بهم زنگ زدن اما عیجبه ولی کیفیت خودروها تکون نمیخوره والله
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : فرم vip دیگه چیه داداش یه توضیحی لطفا بدین ما هزار چیز شنیدیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتیم ولی با این حال من اگه برای خودم رفتم برای شما هم میگیرم به خدا دیوونه شدم
فرشاد : باتشکر البته بابررسی که امروز کردم سایز لاستیک مدل قبلی با جدیدا یکی است ظاهرا نباید تغییرکنه ولی به قفول شما اگه قطر تغییر کرده باشه باید عوض بشه
پویا : با اجازه حامد عزيز ،فابريك نيست نصبيه هادي جان
احمد : دوستان عزیز با سلام من یه بدبختی مثل شماها هستم به خدا احتیاج به ماشین داشتم اگه غیر از این بود به خدا نمیخریدم یه دست دوم خریدم هرچی مشکل بود تو این ماشین پیدا شد متاسفانه ملت ما رس ماشینو میکشن بعد میفروشن و به خاطر همین گفتم صفرشو بگیرم اینقدر پول آژانس دادم تا مادرمو ببرم دکتر دیگه خسته شدم بابا دیگه هیچ گزینه ای پیش روم نبود با این پولا چی میشه خرید خدا ازشون نگزره بابا جواب این بی انصافا نخریدنه والا بلا اگه احتیاج نداشتم اصلا نمیخریدم کل پول تیبارو دادم مثلا فروش فوری خیر سرشون الان تا به امروز 93/12/13 45 روزه هنوز تو صف تخصیصه والا دیگه دیوانه شدم هیچکی جواب درست نمیده تورو خدا هرکی میدونه کجا بریم شکایت کنیم دریغ نکنه یه آدرسی بدن تلفنی که اصلا جواب نمیدن سایتو هم که بستن عیدم که اومد ای خدا خودت جواب این کلاه بردارا رو بده نامردی رو به ملت یاد میدن به خدا تا حالا نشده چیزی تو این مملکت بخرم کلاه سرم نره یا بد قولی نبینم خدا خودش به دادمون برسه . یا علی مدد
بهراد : سلام دوستان ، بنده ميخواستم كه راجع به مصرف اتومات نظر كلى و دقيق ابراز فرماييد ، ممنون ازهمگى
ali : دقسقا حرف بنده هم همین بوده و هست. کسی از اطرافیانم نبوده که سوار 315 بنده بشه و باز در موزدش بد بگه..... تمامه این حرفای بد جو ایرانه
احمد : آقا منم دقیقا مثل شما 14 دی خرید فوری نقدی کردم و همه پولو یکجا دادم ولی تا امروز 93/12/13 هنوز تو صف تخصیصه که فاکتور میشه خدا میدونه
بیژن : سرویس اولیه در 20000 تا انجام میدن منم هم دارم
سعید : فرزاد خودش کاربر فردا نیز هست کاربر فردا فرزاد اینها فقط از فلونسی تعریف می کنند که وجود ندارد آخه کسی از فلو بد نمیگه مشکل دروغگیی و کتابت گویی ای کارمندان نگین است چطور ی 4 ماه دیگه صبر کنیم
علی از قم : همون. پس مشکل تو قطعاته و نه سیستم مالتی پلکس. بی انصافی می کنند دیگه باید برای همه مدل ها جنس خوب بذارند.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.