بررسی تویوتا کرولا 2014
09:07 1392/03/23 [مقالات/بررسی و مقایسه]

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا


این مطلب را به اشتراک بگذارید...




مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

6 نظر

امیر
0

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
21:22  1392/06/17
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
7

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
3

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 



نظر سنجی
آیا با پوشش کامل خبری نمایشگاه‎های نیویورک و پکن موافق هستید؟

مشاهده نتایج
Ad Price Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
amin : من سوناتا 2012 دارم همه چیز این ماشین خوبه فقط 2تا ایراد داره یکی صدای سقف و دیگری ارتفاع کم ماشین از سطح زمین که باعث میشه روی دست انداز ها خیلی اذیت شی و لی از نظر موتوری و آپشن از رقیباش خیلی بهتره.اپتیماماشین خوبیه ولی راحتی و شتاب سوناتارو نداره ولی ترمزش از سوناتا بهتره.داخل سوناتا هم راحتتر وجذابتر از اپتیماس.وix35 همون موتور سوناتا روشه ولی بدنش سنگینتره و نسبت به سوناتا شتابش بیشتره (شتاب سوناتا بهتره) تنها مزیتش اینه که شاسی بلنده.امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم
عشق ماشین : سلام. باید از دبی بخری و بعد وارد کنی؟ چقدر کلا آب میخوره؟
علی دادرس : اول مقاله حرفی زدید که با عقل منطق همچین جور در نمیاد. اونم اینکه میشه این ماشین رو با لکسوس ال اس مقایسه کرد :| !!!! ال اس کجا، این کجا، کنسول میانی عقب، تلویزیون عقب، ماساژور، سیستم صوتی جدا و ده ها آپشن دیگه که این خودرو نداره
میثم : سلام فقط تو حجم موتورش فرق داره یکی هم تو امکانات رفاهی و شکل و شمایل.
Yas : مایه داریه دیگه مرسدش رو گذاشت رفت عمراً ما جرات نمیکنیم دوچرخه بزاریم بریم چه برسه به مرسدس.
امير : بله اقاسروش خيلي اذيت ميكنه ولي واسه جاده عاليه
مینا : آدم دلش میخواد ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : سلام.کی گفته این حرفو؟؟؟؟
mehran : سلام دوستان میشه از شتاب صفر تا صد جی5 موتور 1500 بگید.ممنون به خاطر راهنمایی هاتون
Mohammad : سلام . فکر میکنم همینطور باشه . دوستان جدا از امکاناتش طراحیش خیلی اسپرت و قشنگه .
مهران : ماشين فوق العاده كم خرجيه مخصوصا اگه ماله پارس خودرو باشه
یک دوست : بزودی قیمت رانا بالا تر از 36میلیون میشه
ناشناس : سلام خواهش می کنم منو راهنمایی کنید یکی از دوستان به من لطف دارن و میدونن که می خواهم ماشین بخریم .. ایشون خودرو جی 3 هاچ بک دارن مدل 91 ولی صفر دوسال بنزین .. میگن 30 میلیون اون هم بصورت شرایطی ... واقعا نمی دونم بخرم یا نه ؟؟؟ می ترسم بعدا تو فروش یا قطعاتش اذیت بشم !!!
هموطن : کمکم کنید لطفا. کجا میتونم اپتیما 2014 مدل لیمیتد تحویل فوری خریداری نمایم.؟؟؟؟؟ممنون میشم از جوابتان.
موسیو از مشت : 3لاام رشتم طراحی صنعتیه.و تیبا دارم نظرم کارشناسی و تجربیه... یه قیاس با پراید:طول عرض ارتفاع کمی از پراید بزرگتره کف ماشین 3cmاز پراید بالاتر 100kgسنگینتره.و بدنه ایمنتر تهویه مطبوع برقی بوستر ترمز ریو روشه قوی و بهتر فنرهای قویتر لاستیک 175و قابلیت رینگ 14 سواریه بهتر صندلی های ریو و راحتر 1500ccقویتر و شتاب بیشتر لقی گیر سوپاپ و موتور نرمتر سیبک . طبق قویتر از پراید و جلوبندی سفت تر اپشن های برقیش از شرکتهای وابسته به سایپا توی بازار هست درب باک و درب صندوق و اینه و شیشه عقب برقی با21$تومان ماشین خشک سوار میشی.اما با این پول یه پژو که خستش کردن بهت میدن ماشین خشک باطری لاستیک و بیمه و معاینه نمیخاد تا 2سال گارانتیه و جز بنزین و روغن خرجی نداری سمند و 405 و نقطه میکنه با رینگ اسپرت 14 نرمتر و نازتر میشه قیافشم سلیقه ایی اما از سمند و 405 خیلی خشکلتره سمند و 405 ماله پیرمرداست و طراحیه نیم قرن پیشه با پراید اصلا قابل قیاس نیست و از سمند و 405 بهتره هم ردیف پژو و ریو.....اما ارزونتر فروششم رو بورس افتاده.اگه متقاضی نداشت 21 سایپارو 24 نمیخریدن
صادقي : سلام بنده پنج ماهه تمام مطالب درموردx60 رودنبال ميكنم ودربهمن ماه يهx60 ثبت نام كردم تحويل ارديبهشت دعوتنامه هم اومده وتكميل وجه كردم.امادودل بودم بامطالعه نظرات منفي ومثبت دوستان تاعيد.يكي ازفاميلامون توتهران يكي داره ٣٨٠٠٠تاباهاش راه رفته.ماشينشوگرفتم وخودش هم نيومد.منم يه ٤٥ دقيقه همه جوره ماشينواذيتش كردم .شتابش ترمزاش وصداهاي اضافي خلاصه همه چي ...،خداييش ايرادي نديدم الانم بي صبرانه منتظرتحويل ماشين هسم.باشصت ميليون فك نكنم ماشيني ازاين بهترگيراورد.ممنون
سيد.موسوي : سلام دوستان. امروزماشينوبردم براي سرويس اوليه.صداي جريان آب روتوضيح دادم وگفتم يه هواگيري بكنن،اماگفتن كه به خاطركم بودن آب رادياتوره.امايه نكته ي قابل توجه:(خيلي مهم) رفتم كه كمكاشم عوض كنم،گفتن كه كمك اصليMVM530روكه توچين روش هستش روهم ميتونيدبذاريد.من تازه فهميدم كه هنگام مونتاژخودروبه كمكاشم دست ميزنن.قراره چندروزديگه ازچين قطعه اصلي530بياد.ازتعجب دارم شاخ درميارم كه آخه چرابايدبه كمكاش موقع مونتاژدست بزنن.امابي صبرانه منتظرم تاببينم كمكاش چجوره.البته زير700تومنه.ازماكسيماارزون تره.اميدوارم نرم بشه.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.