بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا



قبلی بعدی



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

6 نظر

امیر
2

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
2

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
21:22  1392/06/17
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
11

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
4

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : دوست عزیز اون ماشینی که شما داری درموردش حرف می زنی سورنتو نیست ، لندکروزه. سانتافه اگه با لندکروز مقایسه بشه به منزله تحقیر و اهانت به تویوتا و لندکروزه. نه سورنتو. سورنتو هیچی اش به سانتافه نمی رسه. طبق این ادعاها : 1- قدرت موتور سورنتو 2014 = 260 اسب بخار قدرت موتور گرندسانتافه 2014 = 295 اسب بخار 2- طراحی سورنتو بسیار ضعیف ؛ طراحی سانتافه یکی از بهترین ها 3- مصرف سوخت میانگین سورنتو = 15 لیتر مصرف سوخت میانگین گرندسانتافه = 13 لیتر 4- سطح امکانات سانتافه بیشتر از سورنتو حداقل در دو یا سه مورد. 5- کیفیت سواری سورنتو = خشک و کم کیفیت سطح سواری سانتافه = بسیار نرم و راحت و لذت بخش 6- سانتافه بسیار توبورس تر و خوش فروش تر از سورنتو است. پس دیگه نبینم از این حرفا بزنی ها .... آفرین عمو ....
اسماعیل اکبری : من یه سورنتو 2012 دارم.به نظر من خیلی عالی هست و اگه با سانتافه مقایسش کنیم تحقیرش کردیم
جوینده : بسامد موج صدا – بسامد بیشتر به معنای تغییر سریع تر فشار هوا می‌باشد. هر چه موتور سریع تر کار کند، صدای زیرتری را می‌شنویم و تغییرات کندتر صدای بم تری را تولید می‎کند. سطح فشار هوا – دامنه موج، بلندی صدا را تعیین می‌کند. امواج صوتی با دامنه بیشتر، پرده گوش ما را بیشتر حرکت می‌دهند و ما صدای بلندتری را درک می‌کنیم.
مونا : سلام و خسته نباشید . ماشینم پرایده جدیدا بعد مدتی حرکت وقتی متوقف میشم موتور ماشین به شدت میلرزه. علتش چی میتونه باشه؟
mimi : jojo راست میگه من که گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : رضا جان تحویل دادن عزیز من 28 شهریور تحویل گرفتم فول فول E4 2015
مهسا : راسی آقا مرتضی ضبط ماشینت چیه؟فلش میخوره؟
محسن : تلسکوپی فرمونته واسه منم همین جوری بود دو تا خال جوش زدم حل شد.
سید رضا : تو سایتش قیمتش خام ۹۷ هزار $ فول آپشن کامل حدود ۱۵۰ هزار $ تو ایران یعنی بدون گمرکی حدود ۴۰۰میلیون و با گمرکی ۸۰۰ میلیون اما در واقعیت حدود ۲ میلیارد تومن معامله میشه خیلی هم منطقی و منصفانه
تندر : ;مرداد93 تندر e2 با پیش پرداخت 18500 و موعد تحویل 9/29 ثبت نام کردم.اگه لطف کنین به سوالات من پاسخ بدین ممنون میشم. دعوتنامه کی صادر میشه؟ کی تحویل میدن؟
رومن : بهتره بپرسین از 0 تا 1
مجتبی از بجنورد : سلام یک ماهی میشه سمند ef7 بنزینی صفر رو تحویل گرفتم 1500 کیلو متر باهاش رفتم ازش راضیم / شتاب عالی / بخاری خیلی عالی /صندلیها خیلی راحت/ مصرف سوخت قابل قبول/ صندوق عقب دریا/ صدای موتور خیلی کم صدا/ رینگها فولادی توی ذوق می زنه/ فرمان عالی / خدمات نمایندگیها بسیار ضعیف / دوستان امیدوارم راهنمایی هام بدرد کسی خورده بشه
جواد : هر کی دید خبر بده جدیده یا قدیمی
عباس : سلام من ثبت نام 12 مرداد بودم ماشینو 6 ابان تحویل گرفتم و امروز هم مدارک را تحویل گرفتم
صاینا : اگه خودروها مشکل ترخیص دارن چه جوریه که مثلا سازمان نظام پزشکی هیوندا تحویل فوری به کادر خودش میده ؟ چه جوریاس ؟ ما که سر در نمیاریم
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.