بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا


این مطلب را به اشتراک بگذارید...



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

6 نظر

امیر
0

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
1

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
21:22  1392/06/17
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
10

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
3

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 


نظر سنجی
خواندن کدام یک از مقالات زیر برای شما جذابیت بیشتری دارد؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : همی دنیا هرکی دروغ بگه...!
جاسم : خاک و چوک چه جسارتا ...!
سهراب : نشه ای دادا دوباره بخون 7.8
رامین : شوفری براد نوشتم میگی چندتا تنگه زاغ داریم که تاندرها ادیشنها وامبرها نتونند قدرتشون را نشون بدند مگه ماشینهارا با ایران میسازند عزیزمطلب را نگرفتی منظورازتنگ زاغ شیب 10درصد و12درصد در جادها با چندتا از این شیبها بر خورد میکنی موتور660 قدرتش دریک چنین شیبهایی هم ازموتور بیرون نمیاد ما پول دادیم با چیزی که همیشه تو موتور میمونه وقابل استفاده نیست اینجا که جهان سوم جادها شیب بالی 12درصد نداره تو اتوبانها هم حداکثر 8درصد میتونی ازراه وترابری بپرسی پس حالا حساب 700و750 رابکن اون شرایط جاده که ازش حرف میزنی شیب از 1تا 12درصد وبرای اینکه خیلی اسوده جاده را طی کنی تا600براش کافیه
رامین : اقا سعید کامنتهات یادت نره بنده گفتم 600 به بالا به درد 2محور نمیخوره شما گفتی این حرف را بر چه مبنای میزنی احتمالا شوخی کردی وقتی فنی براد نوشتم ان نوشتهای فنی را چرت و پرت مسخره بی اساس دونستی کسی که از گشتاور اسب بخار و..... اطلاعات داره فنی جواب میده واز کلمات صقیل استفاده نمیکنه اصولا ادمها وقتی کم بیارند بهترین راه استفاده از کلمات سبکه جنگ قدرت فقط بین وایکینگهاست این قدرتها به درد sltو roadtrain میخوره
حاجی مهدی : مینوشتم(عمر ما در گرو یک مژه بر هم زدن است)
فــریــــد : ههههه .ییچاره کیا این بار میخان کیا رو مثل پژو بی آبرو کنن و ورشکست من کم کم تزین دولت ناامید میشم..لاقل قبلیش گفت که پراید کیلویی چند..این یکی مکدر شد بعدش گفت اشتباهی مکدر شدم!!!!! واقعا که این مافیای خودروسازی بدجور پررو هستن
FH : اقای غلامی مشکلات دیگه بنز راهم بنویسین اصلا خجالتی نداره این عیب های بنز را که نوشتی ایراد های اساسی هستن و برتری اف هاش را میرساند دوستان اگردلایل تان برای بحث این حرفا باشد من نه وقت دارم نه حوصله لطف کنید این حرفای بچگانه را جمع کنید
سعید : در میان ورزش های ایران فوتبال تنها ورزشی است که مایه آبروریزی و سرشکستگی و مایه ننگ ملت است. هیچ کدوم از فوتبالیست ها و مربیان لیاقت سوارشدن پراید هم ندارند. با اون وضع بازی شون. مرگ بر تبعیض ورزشی.
FH : من کاری ندارم معنی حرف L چیه شما داری حرفی میزنی که روی هیچ اساسی پایبند نیست شما بفرما ببینم اکتروس ها کدام استانداردی را پاس کردن که اف هاش پاس نکرده ممنوع ورودش کنن من نشنیدم کسی بگه اف هاش نمیتونه فلان شهر و فلان کشور دنیا بره حالا گیریم که این طور باشه مثلا که چی بشه بلژیک ممنوع الورود هم کرده باشه دلیل بر عیب و نقص فنی اف هاش نیست این را تو گوشتان فرو کنید اقای عبدالهی به ذور معده حرف نزنید همه اون کامیون ها که کارخانه تولید میشه توی انواع شرایط سخت و سرما تست میشوند بنز توی جنگ از گل ولای رد شده ولوو هم میتوند رد بشود دلیل بر ضعف ولوو نیست اقای عزیز عملا ماشین را بحث کنید چرا حرف بی ربط مینویسید ارتش میره ماشین ارزان میخره استهلاکش کم باشه و راحت عملا که عملکرد ولوو خیلی بهتر از بنز هست خودتون هم میبینید وگرنه ارتش پره از ایوکو330 و مایلر مثلا که چی بشه اینم شد دلیل برتری؟؟؟!!!!!! من هم کاری ندارم شیراز کی چی میخرد وچی حالیشه دیفرانسیل و گیربکس های ولوو واقعا عالین ومشکلی ندارن بهتر از بنز هم هستند باور نداری برو ان12 را با مایلر مقایسه کن متوجه بشی چی به چیه قارداشم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
24 : ام وی ام یا اکسنت البته من ابادانم واکسنت اروندی ولی مشکلاتی برای تردد داره موندم کدو مو بخرم
مسعود : دوستانی که چهارشنبه گفتن میرن دفتر مرکزی رفتن یا نه؟ اگه رفتن نتیجه چی شد؟ چی گفتن؟
اشکان : سلام دوستان،چندروز پیش به برنامه پیک بامدادی رادیو پیام دادم که موضوعش رسیدگی به مشکلاتیه که مردم باارسال پیامک خواهان رسیدگی به اونا هستن،امشب ازاین برنامه با من تماس گرفتن ومن هم مشکلات شماره گذاری ماشینارو براشون گفتم اونا هم گفتن پیگیری میکنن ،یکی ازراههای حل مشکل رسانه ای شدن موضوعه لطفادوستان همکاری کنند،فقط ارسال یک پیامک(شماره پیامک برنامه پیک بامدادی30000610بعدازخبرسراسری8صبح و2ظهر)
امیر : سلام دوستان با عرض معذرت این همه آشغال آشغال نکنید تو رو خدا. همین پژو 405SLX که فلانی بدش میاد، یارو میگه آشغال ایرانی و... 1 شهریور که به فروش گذاشتند، سوم شهریور یعنی 2 روز (48 ساعت) ظرفیتش تکمیل شد. اگه شما یکی از این آشغال‌ها رو زمین بزارید واقعا 100تا خریدار تو صف می‌ایستند. پس خودتونو بی‌خود ناراحت نکنید. آین ماشین ها خریدار دارن که هر روز گرونش می‌کنند و کک یکیشون هم نمی‌گزه.
مم : بچه ها دقت کردین که تعداد نظرات در مورد اپتیما از همه ماشینها بیشتره اصلا سر به فلک کشیده و سایت سنگین شده مثل قبل زود لود نمیشه !!!!!... من به همه سایتها و ماشینها سر میزنم و بعضی وقتها متلک هم میگم ولی نظرات در مورد اپتیما واقعا از حوصله بسیاری از مخاطبان خارج شده و رکورد دار شده !!!!..... از قدیم مولانا گفته اگر در مورد کسی اختلاف نظرات زیاد باشه اون ادم بسیار ادم مهمی است... به نظر اپتیما ماشین بسیار مهمی هست که این همه نظر مردم رو جلب کرده و همه سایت مربوط به خودشونو ول کردن در مورد اپتیما دارن نظر میدن... خخخخخخخخ موفق باشید
فرزاد : سلام عزیزم اره دقیقا واسه منم این پیام امد و کمی خوشحال شدم از بابت اینکه حداقل سود دیرکردو میدن... باز خداروشکر
هادی : مصطفی جان نمایندگی ها دارن
هادی : ایول خدایش راست میگی دمت گرم
مسعود : صندلیش برقی نیست؟ اتوماتشو میگم پس چرا گفتن 8 حالت تنظیم میشه؟ممنون از اونایی که دارند
اشکان : به نظر من حالاکه شرکت داره سود دیرکرد رو پرداخت میکته احتمالا مشکل داره حل میشه وگرنه اگه میدونست حالاحالاها حل نمیشه پیشنهادسودنمیداد،عجله کردی اگه میشه کنسلش کن.
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.