بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا



قبلی بعدی



مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

6 نظر

امیر
1

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
1

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
21:22  1392/06/17
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
10

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
3

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
moslem fh : اول ولوو بعدا داف بقیه ماشین ها لاف
moslem fh : آقا علیرضا اون حرف ها درگردنه مشخص میشه که آقای بنز یه قاشق چای دوغزال بریزی تو رادیاتش چون خوب جوش میاره.
سعید : کمری GLX بهتره و من بیشتر سینه کرم اون رو دیدم. اما شاید رنگ دیگه هم داشته باشه ولی رنگ کرم بهتره. چون کثیفی کمتر روش مشخصه.
تارتاروس : شما واقعا موستانگ رو با جنسیس یکی میدونید که گفتید رقیب همند !!!!!! بعدشم تازه مدلای دیگشم نگفتید وسالهای قبلو مدل سال 2015 آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا با عقل جور درنمیاد,این کره ای در مقابل یه آمریکایی اصیل وبا کیفیت به نظرتون اصلا حرفی برای گفتن داره؟ من خودم جنسیسو دوست دارم ولی نه در این حد که موستانگ مدل 2015 !!!!! رو رقیب این قرار بدم.اصلا در یک حد نیستن به هیچ وجه
حمید شمس : به مکانیکت بگو که آیا سوپاپ کف سر سیلندر رو باز دید کرده؟ ضمنا برا زانتیای 1800 تو با این اوصافی که کردی باید سر سیلندر L4 نصب میکرد.
حمید شمس : مجید جان اگه موقع گاز دادن میلرزه از پلوسهاست.
امیر شیراز : سیستم هیدرولیک یکی از بهترین سیستم های کشف شده هست.از نظر قدرت و ماکسیمم فشار فقط و فقط و فقط در سیستم هیدرولیک ایجاد میشه.
شمس : ممنون آقاسعيد كسى ميدونه كمري غير از داخل كرم رنگهاى. ديگه هم داره؟ كمري اس اى مثل glx نرم هست يا نه؟ چه فرقى با هم دارن؟
kamy : خیلی شیک هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : الان سانتافه ای ک خودت داری جی دی ای هست که اینو میگی یا ساده؟
افشين : مهرداد جان متاسفانه شركتهاي ايراني همه همينطور هستن از داخلي گرفته تا وارد كننده ، شركت نگين خودرو كه متعلق به ايرتوياست و شركت اير تويا يكي از شركتهاي پر برش در سپاه و وزارت صنايع هست و ميشه گفت حسابي پشتش گرمه ... اما مشكل واقعي مملكت ماست كه مياد از وارد كننده هاي چيني مثل ديار خودرو ، جيليران ، مديران خودرو و ... حمايت همه جوره ميكنه كافيه شما بري از نمايندگي يكي از اين شركتهاي چيني ماشين بخري ، ماشين رو با پلاك زودتر از زمان قرار داد با كلي امتياز تحويلت ميدن اما اگر بخواي خودروي اروپايي ، كره اي و .... بخري ميشه اين داستانها كه ميبيني ايران خودرو و سايپا هم كه كاملا مشخصه و هيچ حساب كتابي نيست و كاملا حرف ، حرف خودشونه خلاصه مطلب كه مشكلها يكي دوتا نيست و فقط بايد يا منتظر بود و يا كنار كشيد...
سعيد : اره داداش من تحويل گرفتم انصافا كاراي منو منظم و حساب شده انجام دادن ايشالا برا همه اينجور باشه طبق تعهدشون عمل كنن
اشکان : سلام دوستان،من ثبت نام 7اردیبهشت اقساطی هستم ماشینو15مرداد گرفتم امروز هم پلاک ،بیمه بدنه،ثالث،سندوکارت گارانتی رو گرفتم اس ام اس صدورکارت هم دوروز پیش برام اومد ،امیدوارم هر چی زودتر همه دوستان پلاکشونو بگیرن
نیما : قابل توجه کاربران.من یه 111 se دو ماه پیش از بازار آزاد خریداری کردم ولی کم کم دارم پشیمون میشم اونم نه الکی بلکه به دلایل منطقی.متلا هفته گذشته داشتم تو جاده امام رضا 110 کیلومتر سرعت میرفتم یه دونه 207 هم جلوم بود به علت ترافیکی که جلوتر بود خواستم سرعت رو کم کنم که چشتون روز بد نبینه دیدم انگار ترمز خالی کردش...نمیدونید چه حسی به آدم دس میده...خلاصه سعی کردم با معکوس سرعت رو کم کنم که در لحظه آخر سپر یه برخورد با جای بکسل اون 207 جلویی داشت که سپر هم سوراخ شد.در ضمن در ماشین من نیازی به باز کردن در صندوق نیست هر چی بخوام بردارم یا بزارم از اون درزهایی که در کنار صندوق موجود میباشد کارم را به راحتی انجام میدم.سایپا خیلی پیشرفت کرده...فکر هم جاشم کرده.بعید میدونم یه همچین امکانات منحصر به فردی رو بتونی تو ماشینهای که یک میلیارد پولشونه پیدا کنی اونوقت یه عده میگن پراید ارزش نداره 20 میلیون آخه چرا ؟همون پراید 84 که داشتم بهتر بود...اشتباه کردم؟؟؟
مهران : من مدل دی ماه 1390 گرفتم خوبه حدود 7 ماهه دارمش هزینه خاصی نداشته مصرف شهری 10 لیتره که کمی بالاست . شتاب و سرعتش خوبه مشکل برقی هم نداشته کیلومترش 39000 بود الان 51000 هستش . البته به توصیه افراد فنی از اوایل 91 کیفیتش بشدت پایین اومده .
reza : سلام صفرش الان موجود هست؟
امیر : سلام دوستان من میخوام 206sd v8 بگیرم مدل90 بنظرتون خوبه یا 405داشبورد جدید صفر بگیرم
مجید : دوستان عزیزم کلا 405ماشین خوبیه مخصو صا واسه خانواده های پرجمعیت جا داروسبک
armz : na
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.