بررسی تویوتا کرولا 2014
09:07 1392/03/23 [مقالات/بررسی و مقایسه]

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا


این مطلب را به اشتراک بگذارید...




مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

6 نظر

امیر
0

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
21:22  1392/06/17
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
7

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
0

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
3

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 



نظر سنجی
آیا با پوشش کامل خبری نمایشگاه‎های نیویورک و پکن موافق هستید؟

مشاهده نتایج
Ad Price Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : پورشه آلمانی هست ، کدوم ایتالیایی رو دقیقا منظورتون بود ؟!
negin : b nazare man fkre khodetono dargir nakonid kariye k shode
سعید : تنها ایراد خودروسازهای خارجی اینه که در بعضی از خودروهاشون فرمان رو سمت راست می گذارند که کاری بسیار احمقانه و مسخره است. البته خوشبختانه طرفداران این نوع خودروها بسیار کم و در حد صفر است.
ناشناس : پرچمو ببره بالا؟مگه چی داره یه ماشین آشغالی که قیمتش از 50 میلیون شروع میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
نوری محمودی : فقط توپی چرخش ایراد داره سانتافه
نيما : من فقط بوگا تي رادوست دارم وبا نظر ارين مخالفم فقط بوگاتي
میثم a7 : من تومدت سه سالی که fh460داشتیم واز نزدیک باهاش بودم هیچ عیب ادا ازش ندیدم برخلاف کشنده های چینی که هرروز یه ادا میدن امیدوارم سال اینده دوباره بتونیم fh480 (سلطان جاده)بخریم. ممنون از نگاهتون
میثم a7 : من دانشجوی مکانیک توتبریز هستم قبلا بایه نفر شریکی fh460داشتیم ولی 4ساله که دانگ فنگ داشتیم که اصلا ازش راضی نیستیم توخط بندربه ارمنستان کارمیکنیم تازگی هاهم به ناچار ازاین هوو A7که جدیدا به بازار اومده خریدیم البته تاحال بدنبوده درادامه تکمیل نظرات عزیزان عرض شود که همfhهمactros واقعا عالین بهتره بگیم محاسن ونقاط ضعفی دارن نه عیب اینکه میگن fh سرعتیه بله هم موتورش قویه هم گیربکس اش که باچندین تن بار واقعا باسرعت بالایی توجاده حرکت میکنه بعضی جاها خوندم خرجش زیاده نه زیاد نیست خرج بنز نسبت کمتره البته قیمت صفرش ازهمه بالاس طبیعیه قیمت قطعاتش بالا باشه اگه راننده خوب بتونه ازش مراقبت کنه موتورش9.8سال حداقل 900هزار کیلومتربدون تعمیر کارمیکنه از دوسه نفر ازراننده های اشناکه اسکانیا سسری rوg دارن شنیدم میگن بعداز یه مدت که خرج افتاد خرجش زیاده وهزینه نگهداریش ازبقیه کامیون هابیشتره البته من فقط تجربه ی مسافرت باfh رو دارم بعضی ها میگن بنز دیر و ولوو زود پیر میشن نه قبول ندارم n12که سی ساله کار میکنه نگاه کنین متوجه حرفم میشین البته عمر یه کامیون تواروپا فوقش15 ساله ولوو زیباومحکم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کام : به دردنمی خوره وزن نداره.
علی : سلام میخواستم بدونم که آیا میشه فرمون c5رو برای زانتیا بزارم یا صندلی c5برای زانتیا بزارم خواهش میکنم راهنمایی کنید.
فرزاد : دوستان عزیز ماشین من 3500تا کار کرده مصرف ترکیبیش بین 8تا9 هست و توی جاده هم 3/7 احساس میکنم خیلی زیاده نظرتون چیه؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیروس : پژو 405ماشین خوبی بود درصورتی که فکری به حال معایبش:1 مصرف بالای سوخت 2 واشرزدن3نورکم چراغاش 4کیفیت پایین قطعاتش میکردن. درکل قشرمتوسط مثل خودم چاره ای جز سوارشدن همین ماشینها ندارن متاسفانه!
شروین : دوستان ، موخواستم بدونم : 1. آیینه هاش گرم کن داره؟ 2. چراغ های جلوش از داخل اتاق تنظیم میشه؟ 3. چراغ لادری داره؟
رضا : سلام دوستان، من 620 مدل 93 و تحویل بهمن ماه 92 دارم. حدود 4000 کیلومتر باهاش رفته ام ماشین خوبی است و تاکنون خدا را شکر موردی نداشته است و نسبت به تمام ماشین های تولیدی در ایران برتر می باشد. خیالتان از بابت خرید راحت باشه.
علیرضا : سلام دوستان من خودم 1ماه خریدم بگم میگین بزرگ حرف میزنه ولی من خودم شخصا هروز 850کیلو میزنم خوبم راه میره ومنم ازش راضیم
علیرضا : باسلام خدمت دوست عزیزاقا اشکان خب متوجه شدم که تاحالا شوش نرفتی.ازافرادمطلع اگه بپرسی متوجه میشی که شیرمرغ تاجون ادمیزاداونجا هست.به حضورت عارضم که حداقل یک سالی هست که واردبازار شده همین کافیه تاچندتا ماشین چپ کنه خدایی نکرده تصادف کنه یاازاین نوع موارد که دوستان اینهارو تهیه میکنن واکثرا اورلق کرده ووسایل اونو جدامیفروشن.من خودم یه اس ال ایکس داشتم قبل ازاین رانا دریچه گازش خراب شد گارانتی هم توموم شده بود.نمایندگی وبیرون حدود400تومن بودرفتم شوش ازروی یه ماشین مشابه بازکزد به من باکلی چونه220تومن فروخت.یااینکه اگه اطلاع داشته باشی ایران خودرووسایپا هرچندوقت یکبارمزایده فروش قطعات چه فلزی چه پلاستیکی میزاره واین دوستان میرن وخریدمیکنن ویه چیزای خوبی توش پیدا میشه.درهرصورت موفق باشی این اطلاعاتی بودکه میتونستم دراختیارت بزارم.من تهران نیستم بچه قم هستم وگرنه میرفتم برات پیدامیکردم
علیرضا : باسلام خدمت دوستان به نظرمن باداشتن کارت طلایی وخریدت یه قفل پدال یاعصایی دیگه نیازی به دزدگیر گران قیمت نیست الانم مثل سابق نیست که بهراحتی بتونن ماشین بدزدن اگرم دزدیدن میری باکارت طلایی یکی دیگه میگیری
زیبا : شک نکنید دوستان پولدار من ازخرید چنین ماشینی.ماها که باید تنها به دیدنش قناعت کنیم
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.