بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015 عضوی از خانواده سوزوکی GSX با پیشرانه 1,255 سی‌سی محسوب می‌شود و نسخه‌ای است بزرگ‌تر از موتورسیکلت سوزوکی GSX-750 و نسخه‌ای بسیار شبیه به موتورسیکلت سوزوکی GSX-S1000 که در سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد. این موتورسیکلت از یک باک 19 لیتری، صندوقچه‌هایی در عقب، زین بسیار راحت و یک سیستم تعلیق بهره می‌‎برد که برای حرکت روی جاده‌های ناهموار و حتی خارج جاده تنظیم شده است. این موتورسیکلت به شیشه جلوی Vario مجهز است که به موتورسوار اجازه می‌دهد فشار و صدای باد را مهار کند. از دیگر تجهیزات استاندارد این موتورسیکلت می‌توان به محفظه‌های جانبی برای حمل بار مجهز است. زین قوس‌دار و قابل تنظیم است. ارتفاع زین از زمین 805 میلی‌متر است که تا 825 میلی‌متر نیز قابل تنظیم است و مشکلی در مورد ارتفاع زین نخواهید داشت.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

چراغ جلو بی‌شباهت به چراغ سوپرموتورها نیست. قسمت جلویی موتورسیکلت از بادشکن‌هایی بزرگ بهره می‌برد و تهاجمی به نظر می‌رسد. بادشکن‌ها باعث می‌شوند جریان هوا از بالای سر و اطراف بدن موتورسوار و سرنشین عقب عبور کندريال در نتیجه مقاومت بسیار کمی ایجاد می‌شود، از سوی دیگر، هوا به خوبی از میان رادیاتور عبور می‌کند و موتور را بهتر خنک می‌کند. پنل ابزار از آمپرهایی خوانا برخوردار است و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار، راکب را برای خواندن آمپرها به زحمت نمی‌اندازد. پنل ابزار اطلاعاتی نظیر وضعیت دنده، وضعیت چراغ‌های راهنما، فشار روغن، دمای آب رادیاتور، میزان پاشش سوخت توسط انژکتورها و عملکرد ترمز ضدقفل را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. تنها مشکلی که وجود دارد این است که در روشنایی روز چراغ‌های شاخص روی پنل ابزار خوب دیده نمی‌شوند. با این که محفظه‌های بار برای مسافرت مناسب هستند ولی پیکربندی موتورسیکلت بیشتر سبک و سیاق اسپرت دارد.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

این موضوع در مورد هندلینگ مشهودتر است و به نظر می‌رسد هندلینگ بیشتر برای حرکت در بزرگراه مناسب است. کالیپر ترمز ضد قفل از نوع Tokico هستند و در کنار دیسک‌های دو قلوی 310 میلی‌متری در جلو و دیسک‌های 240 میلی‌متری در عقب قرار می‌گیرند، به این ترتیب، نیروی لازم برای متوقف کردن یک موتورسیکلت 257 کیلوگرمی کفایت می‌کند. دوشاخه جلو 13 سانتی‌متر و دوشاخه عقب 14 سانتی‌متر جای بازی دارد و راحتی سرنشینان را در سفرهای طولانی تضمین می‌کند. همه این تجهیزات در کنار رینگ‌های 17 اینچی قرار می‌گیرند تا همه چیز کامل بشود. پیشرانه DOHC این موتورسیکلت اسپرت 1,255 سی‌سی حجم دارد، انژکتوری است و به اندازه کافی نیرو تولید می‌کند تا این موتورسیکلت بزرگ و حجیم از شتاب و عملکرد بی‌نظیری برخوردار باشد. دریچه گاز دوگانه (SDTV) در کنار دریچه گاز 36 میلی‌متری قرار می‌گیرد تا بتوانند عملکرد پیشرانه را مدیریت کنند.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

سیستم ride-by-wire یا به اختصار (RbW) نیز باعث می‌شود پیشرانه واکنشی نرم و آرام به فشردن پدال گاز داشته باشد، از طرفی مصرف سوخت را پایین می‌آورد و از تولید گازهای آلاینده می‌کاهد. سیستم دیگری که میزان تولید گازهای آلاینده را کاهش می‌دهد و پیشرانه را مدیریت می‌کند، سیستم Idle Speed Control یا به اختصار ISC است که استارت زدن در هوای سرد را آسان می‌کند و باعث می‌شود پیشرانه هنگام درجا کار کردن گازهای آلاینده کمتری تولید کند. در داخل پیشرانه به فناوری دیگری برمی‌خوریم که منحصر به کمپانی سوزوکی است و کارایی خودش را ثابت کرده است. این فناوری منحصر به فرد، سیلندری از جنس Suzuki Composite Electrochemical Material یا به اختصار SCEM است که ضمن کاهش وزن، انتقال حرارت را نیز آسان می‌کند. رینگ‌ها نیز روکشی از نیترات کروم دارند که اصطکاک را کاهش می‌دهد. یک شفت بالانس نیز درون پیشرانه تعبیه شده است که تکان‌ها را مهار می‌کند. گیربکس شش سرعته نیز دور موتور را در سرعت‌های بالا در محدوده مناسبی حفظ می‌کند.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت , سوزوکی , سوزوکی GSX1250SE , سوزوکی GSX , 750 , سوزوکی GSX1250SE , سوزوکی GSX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

محسن داداشی
0

به نظر من از بهترینهاست کاس تو ایران هم میشد سوار شد!
11:15  1394/04/09
پاسخ دادن
محسن داداشی
0

واقعا حرف نداره!
11:11  1394/04/09
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
0

خداییش نگا کن. اونا موتوردارن ماهم موتور داریم(از فرغون هم بدتر)
البته اگه این موتورهای سنگین با این فرهنگ موتورسواری و رانندگی تو کشور آزاد بود چیزی جز مرگ نصیب صاحبشون نمیکردن.با این سرعتایی ک میرن
05:45  1394/04/03
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدی : سلام امروز کسی فاکتور شده از دو تا بخش نامه اخری پارس
حسین : سلام دوستان تبدیل به تارا بزنین چون هم قیمتا میره بالا هم دنا تاخیر داره وهم این که بازار تارا از دنا خیلی بهتره
شهید🍂 : سلام محمدهادی عزیز، نیاز به پیگیری شما نیست. بر اساس اولویت در ثبت نام و پرداخت ها و تشکیل پرونده بمرور فاکتورها انجام میشه.
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام