راهکارهای پژو برای رهایی از ورشکستگی

راهکارهای پژو برای رهایی از ورشکستگی

فروش پژو سیتروئن در نیمه اول سال 2015 به میزان اندک 0.4 درصد افزایش یافت و به 1.547 میلیون خودرو رسید.
به گزارش ایسنا، این خودروساز فرانسوی اعلام کرد در شش ماه منتهی به 30 ژوئن 1.547 میلیون خودرو در مقایسه با 1.541 میلیون خودرو در مدت مشابه سال گذشته فروخته است.
پژو سیتروئن پس از اینکه سال گذشته در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، تحت برنامه احیا که توسط کارلوس تاوارس، مدیرعامل این خودروساز طراحی شد، به کاهش هزینه، کاهش تعداد مدل‌های تولیدی از 45 به 26، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه دست زده است.
فروش برند پژو با کمک مدلهای جدیدی مانند مدل کامپکت 308 و مینی شاسی بلند 2008 به میزان 3.9 درصد افزایش یافت اما افت برندهای سیتروئن و دی اس چالشهای پیش روی این برندها را بارز ساخت.
فروش این گروه در اروپا 2.9 درصد بالا رفت که بسیار پایین‌تر از رشد هفت درصدی کل این بازار در فاصله ژانویه تا مه بود.
طبق آمار، سهم این گروه خودروسازی در شش ماه اول امسال به 10.5 درصد در مقایسه با 11.1 درصد در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
فروش برند سیتروئن در اروپا در نیمه اول امسال تنها 0.5 درصد افزایش یافت و از احیای کل بازار خودروی اروپا سود چندانی نبرد. فروش جهانی این برند 2.7 درصد افت کرد و فروش خودروهای دی اس هم 16.2 درصد کاهش داشت.
افت فروش در آمریکای لاتین که کاهش چشمگیر 28.6 درصدی را نشان داد، بر کل فروش پژو سیتروئن تاثیر قابل توجهی گذاشت.
بر اساس گزارش رویترز، فروش در چین و آسیای جنوب شرقی که تحت شراکت با دانگ فنگ بزرگترین منبع رشد بلندمدت این گروه خودروسازی به شمار می‌رود، 2.17 درصد رشد کرد.
پژو سیتروئن که سال گذشته در شرایط مالی وخیمی بود و ناگزیر شد سه میلیارد یورو سرمایه از دولت فرانسه و شرکت چینی دانگ فنگ دریافت کند، در تلاش برای بازگشت به سودآوری است. این خودروساز که در سال‌های پیش متحمل ضرر شده بود پس از اجرای برنامه بازسازی تاحدودی بهبود نشان داد و درآمد عملیاتی 63 میلیون یورو را در سال 2014 در مقایسه با ضرر عملیاتی 1.05 میلیارد یورو در سال 2013 گزارش کرد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : ورشکستگی , راهکار , پژو , دانگ فنگ , کاهش هزینه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: silvershadow
0

در درجه اول امیدوارم با کاری که باهامون کردن ورشکست بشن یکم دلمون خنک شه.
اما چرا ایران خودرو دنبال همکاری مجدد با پژوه
تو خود مجلس هم اعتراض شده ب این قضیه که ضرر و زیان خروج پژو تا ازش گرفته نشه نباید قراردادی بسته بشه.
گمونم چون خطوط مونتاژ و بازار ثابتی که ایران خودرو داره نمیزاره دل از این پژو بکنه و ب هر قیمتی دوباره محصولات ب موزه رفته و از رده خارجشون رو ب ما بندازن.
از طرف دیگه معلوم نیس سبیل طرفین چقدر چرب شده که بیخیال هم نمیشن.
ماشین های پرخرج و پر استهلاک.
کاش از اول بیس کارخونه هامون مثل ژاپنیا بود یا به جای مونتاژ این فرانسوی ها ژاپنی ها رو مونتاژ میکردیم اینقدر مردم دردسر نکشن.
در آخر هم که همشون ب فکر سود خودشونن و آخرین موردی که ممکنه بهش توجه کنن نفع مردمه
02:44  1394/04/23
پاسخ دادن
به یادعارف
3

با امضای تفاهم با ورود به ابران هم سود خودش وهم بقیه جور میشه. سعید جان معمایی طرح کردی که سالهاست بی جوابه و فقط جوابشو مافیای چیز میدونه
22:01  1394/04/22
پاسخ دادن
ali
4

مشخصه چون مسئولین این شرکتها همدیگر را خوب می شناسند و راحت تر میتونن بخوربخور را از سر بگیرن!!
20:08  1394/04/22
پاسخ دادن
سیاوش س
0

این که عسک 207 ؟
13:48  1394/04/22
پاسخ دادن
سیاوش س
0

این که عسک 207 ؟
13:48  1394/04/22
پاسخ دادن
سعید
0

سلام دوستان من سوالم اینکه ایا پزو ازموتور های xu7 ,tu5 بازم استفاده میکنه و چرا ایران رف دنبال برند پزو و رنو خوب میرفت دنبال فولوکس ائودی یا هیوندا و کیا و فوردو شورلتو ...؟
11:50  1394/04/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 : 16دی کسی هست فاکتور نشده باشه
دوگانه دی : بنده هم26واریز داشتم فاکتور نشدم
تیوتری : بازم خداروشکر روز تعطیل یادشون افتاد پلاک کنن منم 6ام فاکتور شدم الان دیدم پلاک شدم
سلام : سلام چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودی؟
اصغر : تو دنیا از یک میلیارد به پایین ماشین نیس، سیصدرو ازکجا شنیدی؟ موتورسیکلت هم سیصد نمیدن چه برسه به ماشین
مهدی : کسی هست دعوت نامه پیشنهادی را قبول کرده باشه؟؟؟؟
بابک : ممنونم آقا رضا بابت راهنمایی به امید خدا همگی زود به ماشین برسن
مهدی : این کلاهبرداری است اگر با نفرستادن دعوتنامه بخواهند مارا مجبور به پذیرش دعوتنامه پیشنهادی کنند. اما بعید میدانم اینجور بشود تمدید شده باشد احتمالا سامانه بروز رسانی نشده است
مهدی : سلام طبیعا امروز باید دعوت نامه اسفند بیاد منتظریم ببینیم میاد
رضا دوگانه بهمن : سلام آقا بابک نه جمعه تعطیله اینا دیروز فاکتور شدن امروز مشخص شد