راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امیر
0

آره ما هم باور کردیم که برای ما ارزش قایل هستید . با ورود ماشینهای اروپا و گارانتی واقعی(اگه شما بذارید) به فکر افتادید که چکار کنیم تا خودروساز ضایع نشه این نقشه رو پیاده کردید . بجای اینکه مردم چند روز از کار و زندگی بیفتن تا شاید یکی به حرفش گوش کنه (رسیدگی نه فقط گوش کنه) نظارت کنید ماشین درست تولید بشه و اینهمه آدم جهت رسیدگی به مثلا شکایت اسیر نشوند
15:00  1394/05/06
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم : سلام من اسفندی هستم امروز زنگ زدم ۰۹۶۵۵۰ میگفت واسه اسفند اواخر برج ۳ دعوتنامه میاد اگه اینجوری باشه تا ماشین گیر ما بیاد میشه اواسط تابستون یکی پیدا بشه به داد اسفند ها برسه
رضا : حسین آقا من ساینا تاریخ ۱۱ دی در سامانه یکپارچه بودم که ارسال به خودرو ساز زده و بازرسی و سازمات حمایت شکایت کردم همه رای دادن که چون مبلغی ندادی در صلاحیت ما نیست و این حرفا و دیشب که کاملا یک ماهی بود بیخیال موضوع شده بودم پیام پیش فروش ساینا ۸۵ گانه اومد
کیان : فقط سهند s میتونی ثبت نام کنی
حسن : درضمن تهران هم امورمشتریان تماس گرفتم 096550گفتم ارور عدم تطابق کدملی میده گفتن نمیشه فقط ساینا وسهند میتونی بنویسی اما من اطلس میخواستم که خداراشکر شدپیامک هم فقط برای سهندوساینا اومده بودبرام ولی اطلس پیام نیومد اما لینکش بود که دیگه هرجوربود زدم درضمن درگاه بانک تجارت زدم که شد
حسن : دوستان منم صبح تاحالا هرچی میخواستم اطلس موعد اذربنویسم نمیشد هی پیغام کدملی شما با کدملی ارسالی پذیرنده تطابق ندارد میدادولی چند لحظه پیش گفتم بذار ببینم دی ماه میشه بنویسم دی ماه اطلس زدم شدثبتنام کنم وپیام شماره درخواستم اومدولی هنوزشماره پذیرش نیومده که مطمئن بشم صددرصد اوکی شده یانه ولی پول هنوزبرنگشته به حسابم اینم بگم من توی طرح یکپارچه دی ماه ثبت‌نام کرده بودم فوری ساینا زمستان۴۰۲دراومد که ندادن حالا اطلس نوشتم.سوالی دارین بفرمایین درخدمتم
رضا : حسین آقا من ساینا تاریخ ۱۱ دی در سامانه یکپارچه بودم که ارسال به خودرو ساز زده بود و بازرسی و سازمات حمایت شکایت کردم همه رای دادن که چون مبلغی ندادی در صلاحیت ما نیست و این حرفا
من : در چ مرحله ی پیامک سخا ارسال میشه ؟ بعد از تکمیل وجه یا قبل ؟
J7 : با سلام من در سامانه بازرسی شکایت خودم از کرمان موتور رو ثبت کردم شما هم بی زحمت همگی شکایت های خودتون رو ثبت کنید.شاید شکایت ها زیاد باشه مجبور بشن رسیدگی کنند. samt.124.ir
من : در چ مرحله ی پیامک سخا میاد ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی دادگر : سلام من امروز نمایندگی بودم گفت فعلا برا فونیکس مجوز صادر شده برا اون یکی خودرو ها فعلا صادر نشده
مهدیه : واقعا راست میگین؟
دوگانه اسفندماه : کسی رو باور کردید میگه کارمندم فلان که حتی نمیدونه مصوبه رعایت کردن و سود حذف شده عجیبه
سناتور : زودتر خودرو وطلا هاتون رو بفروشید ارز در مسیر کاهشی است نگید نگفتم
دوگانه 29اسفند : درود بزرگوارمقصد کجا هست؟
صابر : ایران خودرو دیزل قیمت جدید کامیون ها را ابلاغ کرد هر کدام یک میلیارد افزایش قیمت خورده
اسفند دوگانه : دوستان این ردیاب که سفارش میدیم خود سایپا نصب می‌کنه یا میده به خودمون ببریم نصب کنیم . اصلا این ردیاب چ مزایایی داره
ازرائیل : قیمت‌ها کاهشی است الان موقع فروش خودرو است حتما زودتر اقدام کنید چون منابع ارزی در بسیاری از کشورها آزاد شده ریزش قیمت دلار به زیر 40 تومان هست
عرفان : واسه منم همینه فکر کنم سوختیم
پذیرش 11 بهمن فوری : فروش فوری طرح 23 دی تموم بشه میرن سراغ طرح 1بهمن و بعدش ما 11 بهمنی ها فکر کنم آخر ماه برسه ب ما