پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.

 


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

انزلی چی
0

دیگه دست خودروسازان داخلی و حامیان گردن کلفت آنها که همشون دستشان در یه کاسه هست ، واسه مردم ایران رو شده و این فیلمها و قصه ها دیگه تکراری شده ......
ما همچنان از کمپین "علیه خودروسازان داخلی" حمایت می کنیم و گوشمان بدهکار چرندیات آقایون "شکم سیر" نیست!!!!!!!
07:51  1394/06/01
پاسخ دادن
عليرضا
0

به نظر بنده اين دست پشت پرده رو بايد بوسيد ، فارغ از اينكه چه هدفي رو دنبال ميكنه، به هرحال موضع مردم كاملا مشخصه و دلايلي هم كه دارند كاملا منطقي، حالا كه اين دست پشت پرده هم ناخواسته داره از مردم حمايت ميكنه ، چه بهتر ...
19:18  1394/05/31
پاسخ دادن
امیر
0

همانطور که دوستان اشاره کردند هیچ دستی پشت پرده نیست . تا دیروز میگفتید ماشینهای ما بهترین کیفیت رو دارن پس چی شد . ما همچین عاشق سینه چاک خارجیها نیستیم . ولی میبینیم که اونها ماشین با کیفیت میزنند قیمتشون هم منطقیه به مصرف کننده هم خیلی احترام میزارن کاری که شما هیچ وقت انجام ندادین پس میگیم بزار اونا بیان که اینهمه کشته تو جادها ندیم . شما ماشین به عراق میدین 18تومن بعد به ما 45تومن تازه میگید نمیصرفه ما که کر و کور نیستیم خجالت هم که نمیدونید چیه ......
15:52  1394/05/31
پاسخ دادن
اسمال توربو
0

اسنادشم موجوده برید تو ارشیو سردار قلم خودتون ببینید.تازه با جورج سورسو ملک عبدالله هم دیدار داشته
14:38  1394/05/31
پاسخ دادن
سهند 1
9

حدود نیم قرن تولید(مونتاژ) کننده خودرو هستیم.منطقا باید خودروها وقطعات مربوطه ساخت داخل حداقل کیفیت مناسب را داشته باشند. ولی عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که خودرو سازان تا حدودی بی تقصیر هستند از جمله تحریمها ،جاده ها ،کیفیت بنزین ، سطح تورم ورکود و...... گرچه بنده معتقدم مدیریت صحیح مهمترین اصل برای بهبود اوضاع خودرو سازی کشور است.
14:35  1394/05/31
پاسخ دادن
علی
13

"در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد" اصل قضیه همینه و هنوزم همینه از ما مردمی که با هزار بدبختی و هزار امید پول جور می کنیم تا خودرو سوار شیم پول زور میگیرن و صرف اهداف کثیف سیاسیشون می کنن.
قبول، 3 سال تحریم بودیم ولی چرا قبل از اون روز به روز کیفیت ماشین ها کم میشد و قیمتشون بالا می رفت. چرا اون موقع با شرکت های جدید و مدل های جدید به بازار تنوع نمی دادن
الان که تحریم لغو شد چرا ارزون نمیشه چرا آزاد نمیشه
تنها راه اینه که سهم دولت از خودروسازی رو بفروشن به شریک های خارجیشون و به بقیه شرکت های خارجی هم اجازه بدن بطور آزاد داخل ایران فعالیت کنن و قیمت ها رو آزاد کنن اینطوری معنی رقابت و قیمت واقعی و کیفیت و پیشرفت رو می بینیم.
تا این شرایط ما مردم باید صبر کنیم و خرید نکنیم تا به حقمون برسیم
13:04  1394/05/31
پاسخ دادن
علی
0

خیلی خوشحالم که مردم در این قضیه یه مقدار جدی هستند. اگر مردم کمی روزنامه و سایت های خبری رو دنبال کنند متوجه میشن که همه جا صحبت از این کمپین است. به نظر من هم بهترین کار نخریدن خودرو های صفر ایرانی و چینی می باشد. ما خودمان باید به خودمان احترام بگذاریم.مردم تازه متوجه شدند که تا الان چقدر به حقوقشان اجحاف شده.به خدا ارزش ما بیشتر از این ها ست. تا کی باید سوار این گاریهای چینی و تولیدات ساخت داخل گرون و بی کیفیت باشیم ودم نزنیم.این همبستگی رو حفظ کنید و شک نکنید که اثر گذار است.راستی به تمام اطرافیانتون هم اطلاع بدید که فعلا خودرو صفر ممنوع.... مرسی از همه
12:52  1394/05/31
پاسخ دادن
محمدرضا
15

هههههههههههههههههههههههه
دیگه رسماً قاطی کردین
12:50  1394/05/31
پاسخ دادن
اتا
7

قتی ال 90 100 رو پر میکنه جک تازه رسیده به 60 تا.تو جاده هم که چینیها همه در حال زوزه کشیدن و به زور راه رفتن هستن.خودرو فقط زلم زیمبو و بلوتوث و کنترل ضبط از روی فرمان نیست. باید راه هم بره!
12:48  1394/05/31
پاسخ دادن
الكي ...مثلا ما شوكه شديم!
0

خدمت دوستان عزيز عرض شود كه اين مقاله چند نكته مهم داره:
آقاي مجتبي نظري (كارشناس متن) تا همين يك ماه قبل مدير ارتباطات سايپا بوده! بنابراين حق داره از ضرر و زيان شركت محل كار خودش ناراحت باشه و موضوع رو ربط بده به توطئه و دست پشت پرده و .... (هرچند خودشون خوب مي دونن اسم آوردن از شركتهاي چيني و كره اي فقط يه بازيه! چون سود فروش اونها هم دست آقايان و دوستان خودشون هست!)
مساله جالب اينه كه سايپا و ايران خودرو بجاي اينكه متوجه اصل ماجرا بشن و سعي در رفع كوتاهي ها و ايرادات خودشون بكنن و با مردم صادق باشن و از اونها دلجويي كنن، شمشير رو از رو بستن و با پشت گرمي نفوذ و زور و پول خودشون و استفاده از روش هاي ناجوانمردانه اي مثل تهمت زدن و ترسوندن و ... به خيال خودشون دوباره سود و منفعت گذشته خودشون رو بدست بيارن!
اما بايد به آقايان گفت زهي خيال باطل! اين تو بميري از اون تو بميري ها نيست!!!
12:45  1394/05/31
پاسخ دادن
نوید
22

این چی میگه؟
ما اصلا پشت پرده نداریم کاملا داریم رو بازی میکنیم.
تلاش برای تولید خودرو با کیفیت و استاندارد در سطح دنیا=حمایت مردم
12:29  1394/05/31
پاسخ دادن
امین
22

نمیدونم تا کی میخوان توهم بزنن
دست پشت پرده رو با اراده مردم اشتباه نگیرید
این کمپین خیلی وقته شروع شده ولی نتیجش رو آقایون تازه دارن می بینن
به این مثلا کارشناسها بگید واقعیت رو ببینند و از خوش خدمتی به ارباباشون دست بردارن و حق مردم رو بدن
12:02  1394/05/31
پاسخ دادن
مهران
27

اگه يادمان باشد خودروسازان بخاطر تحريمها قيمت خودرو را بالا بردند حالا كه تحريم برداشته شده بايد قيمت پايين بيايد پس دست پشت پرده اى نيست اينها توهم هست!
11:57  1394/05/31
پاسخ دادن
رضا
0

جوسازی نکنید جناب کارشناس خودرو.!!! پشت پرده ای وجود ندارد و مردم از
روی اجبار و اینکه سالها خودروسازان به انها ظلم کرده اند با این تولیدات ناایمن
و بی کیفیت لذا تصمیم گرفته اند خرید خودروی صفر ایرانی را تحریم کنند.
11:56  1394/05/31
پاسخ دادن
اسمال توربو
0

کارشناس خودرو بهتره بره کارشناس ابو فاضلاب بشه براش بهتره .اره نکه خودروهای وارداتی قیمتشو و کیفیتش مثل گاریهای این دوتا اشغال سازا کاره اوناست .اصلا کاره دستهای پشت پرده امریکا و انگلیسه .اسنادشم موجوده تو ارشیوه سرداره قلم (:
11:35  1394/05/31
پاسخ دادن
انزلی چی
0

این حرفها همه سیاه بازیه ، ما ماشین صفر نمیخریم ، چه ایرانی باشه چه چینی باشه!!!
هر دو خودرو ایرانی و چینی آشغالی هستند و ما نمیخواهیم بخریم!!!!
11:05  1394/05/31
پاسخ دادن
محمد
28

تو رو خدا دست از این ننه من غریبم بازی بردارید.اصلا قبول مملکت 3 سال تحریم بوده و خودروسازان نتونستن توقع مردم رو براورده کنند ولی اون 30 سالی که تحریم نبودیم و هیچ ماشین خارجی اجازه ورود نداشت این دوستان چه گلی به روی ملت زدن؟
11:00  1394/05/31
پاسخ دادن
امیرحسین
0

دوباره پشت پرده. ها و استفاده از حربه پرونده سازی
آقا جان،دیگه مردم حاضر به خرید آشغال های 30 سال پیش بی کیفیت نیستن
دیگه توجیهات مسخره شما رو که با بسته شدن کارخانجات شاهد بیکاری کارگران هستیم رو نمیپذیرند. چون با مونتاژ محصولات کمپانی های بزرگ میشود صدها شغل ایجاد کرد
ماشین صفر نمیخریم....
09:44  1394/05/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
DA : ▫تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز ▫اعلام دعوتنامه پیشنهادی ساینا.اس دوگانه سوز 🔻مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی ۱۵ روزه برای تکمیل وجه با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 🔗 saipanews.com/news/id/23602 🆔 @saipanews_com
عادل : برا خودمم تاحالا چند بار تاریخ آماده برای صدور فاکتور تغییر کرده آخرین تاریخش هم برای پنج اردیبهشت هست با پشتیبانی که تماس گرفتم گفتن به خاطر همین موارد هست هرچند ایران خودرو هیچ کدوم از حرفهاشون راست نیست احتمالن اینم دروغ گفتن😑😑
mhd S3 : روال ثبت شکایت تعزیرات چطوری هستش؟.من ماشین رو بگیرم دادگستری شکایت می کنم برای تاخیر بدبختی ما شهرستانی ها که فقط یه نمایندگی داریم اینه که نمایندگی با هامون سر لج افتاده پیگیری می کنی تازه شاکی هم هستن ولی تهران و بقیه شهرا بزرگ چنتا نمایندگی دارن
mhd S3 : دو نفر فکر کنم تحویل گرفتن تو تاریخچه همین گفتگو ها چک کنی میبینی
T8 : بله ، برا تحویل هم باید با نمایندگی در تماس باش تا بارگیری کنن بیاد برسه زمان میبره
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
1 : فنی حرف شما درسته ولی بازاری 207 رو بهتر و زودتر میخرن من تبدیل زدم که بفروشم و دستم برای انتخاب خرید رانا یا پژو پارس باز باشه ولی وقتی رانا بگیری فروشش سخته
محسن : بر پدر و مادر شورای رقابت وبانیانش لعنت خود فروشها فکر کنم با گرفتن یک خودرو زیر میزی از ایران خودرو ،وژدان انصاف و شرف خودشونوفروختن،تف به وژدانه نداشدتان
امیرعلی : سلام ببخشید برای شما کی اومد پیامک تکمیل وجه
پارس : سور پرایز طلائی ایران خودرو!!!!!!!سه روز تکمیل وجه را تمدید کرد!! فهیمه چقدر مابدبختیم ،همون موقعی که 160میلیون رافشار دادی سورپرایز شدیم،بس دیگه.نقی تو باهمه اینجوری،ولی عظیمی باتو اونجور،
گل بس : تابلو خالی میبندی
تو یک آش ...غالی : هر دفعه یکی روشنگری میکنه تو بیش از 5 تایپک سریع میزنی تا اون روشنگری بره پایین و کسی نبینه . تو همونی هستی که جای نام نوشتم
207 پانو : بچه ها تا چهار شنبه این هفته سقف شیشه ای ب واحد فروش نمیدن چهارشنبه بار تعدادی فاکتور میشن تا روز شنبه این هفته رو فقط پارس دادن
علی : سلام بد پلاک جند روز کشید کارت ماشین امد
سعید تیگو7 : قرار داد من 26 بهمن بوده و تکمیل وجه 23 اسفند تا الان هنوز حتی تخصیص نخورده چه برسد به فاکتور .اخه چقدر انتظار
غلام رضایی : سلام طبق اعلام شرکت سایپا از15 اردیبهشت .سایپا بیانیه داده د یافته ها موجود است .بخوانید.