پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.

 


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

سهند 1
9

حدود نیم قرن تولید(مونتاژ) کننده خودرو هستیم.منطقا باید خودروها وقطعات مربوطه ساخت داخل حداقل کیفیت مناسب را داشته باشند. ولی عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که خودرو سازان تا حدودی بی تقصیر هستند از جمله تحریمها ،جاده ها ،کیفیت بنزین ، سطح تورم ورکود و...... گرچه بنده معتقدم مدیریت صحیح مهمترین اصل برای بهبود اوضاع خودرو سازی کشور است.
14:35  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
13

"در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد" اصل قضیه همینه و هنوزم همینه از ما مردمی که با هزار بدبختی و هزار امید پول جور می کنیم تا خودرو سوار شیم پول زور میگیرن و صرف اهداف کثیف سیاسیشون می کنن.
قبول، 3 سال تحریم بودیم ولی چرا قبل از اون روز به روز کیفیت ماشین ها کم میشد و قیمتشون بالا می رفت. چرا اون موقع با شرکت های جدید و مدل های جدید به بازار تنوع نمی دادن
الان که تحریم لغو شد چرا ارزون نمیشه چرا آزاد نمیشه
تنها راه اینه که سهم دولت از خودروسازی رو بفروشن به شریک های خارجیشون و به بقیه شرکت های خارجی هم اجازه بدن بطور آزاد داخل ایران فعالیت کنن و قیمت ها رو آزاد کنن اینطوری معنی رقابت و قیمت واقعی و کیفیت و پیشرفت رو می بینیم.
تا این شرایط ما مردم باید صبر کنیم و خرید نکنیم تا به حقمون برسیم
13:04  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
15

هههههههههههههههههههههههه
دیگه رسماً قاطی کردین
12:50  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
اتا
7

قتی ال 90 100 رو پر میکنه جک تازه رسیده به 60 تا.تو جاده هم که چینیها همه در حال زوزه کشیدن و به زور راه رفتن هستن.خودرو فقط زلم زیمبو و بلوتوث و کنترل ضبط از روی فرمان نیست. باید راه هم بره!
12:48  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
نوید
22

این چی میگه؟
ما اصلا پشت پرده نداریم کاملا داریم رو بازی میکنیم.
تلاش برای تولید خودرو با کیفیت و استاندارد در سطح دنیا=حمایت مردم
12:29  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
امین
22

نمیدونم تا کی میخوان توهم بزنن
دست پشت پرده رو با اراده مردم اشتباه نگیرید
این کمپین خیلی وقته شروع شده ولی نتیجش رو آقایون تازه دارن می بینن
به این مثلا کارشناسها بگید واقعیت رو ببینند و از خوش خدمتی به ارباباشون دست بردارن و حق مردم رو بدن
12:02  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
مهران
27

اگه يادمان باشد خودروسازان بخاطر تحريمها قيمت خودرو را بالا بردند حالا كه تحريم برداشته شده بايد قيمت پايين بيايد پس دست پشت پرده اى نيست اينها توهم هست!
11:57  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
محمد
28

تو رو خدا دست از این ننه من غریبم بازی بردارید.اصلا قبول مملکت 3 سال تحریم بوده و خودروسازان نتونستن توقع مردم رو براورده کنند ولی اون 30 سالی که تحریم نبودیم و هیچ ماشین خارجی اجازه ورود نداشت این دوستان چه گلی به روی ملت زدن؟
11:00  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قم : سلام آقامهدی ماهفته چهارم تیر شاهین جی ال هستیم تکمیل وجه کردم آیا آخرتیربه ما میدن ماشین
سهند ۷اردیبهشت : الان تماس گرفتم با سایپا میگه اخرین فاکتورمون برای ۲۵فروردین هنوزم فاکتور سهند شروع نشده و مشخص نیست کی شروع بشه با کمبود قطعه روبروییم دیگه قیمتارم که افزایش دادن نمیدونم چرا فاکتور نمیکنن😔
mina : دوستان sr3 سلام. من الان مجدد با امورمشتریان تماس گرفتم، هیچکاری انجام نشده نه بیمه و نه پلاک!!! فقط با گفتن تا یکماه کاری باید صبر کنید، از سر خودشون باز میکنند. درحال حاضر افرادی که بعداز ما ثبتنام کرده بودن همه تحویل گرفتن
S3به sr3 : درود برشما خبر جدیدی نیست از 21خرداد تا الان فقط میگن منتظر بمونید باز دوستان اگه اطلاعات جدیدی دسترسی پیدا کردید به اشتراک بذارید اگه کسی پلاک و بیمه براش آومده حتمآ اطلاع بدید پیگیری تهران هم یادتون نره ما هم باید پیگیری کنیم من خودم هر روز یکبار به تهران ارتباط میگیرم بهرحال هر اتفاق افتاد اینجا به اشتراک بذارید انشاا...به زودی به خبر خوب برای ما که یکسال منتطر هستیم میرسه به امید خدا
حمید : سلام منم تکمیل وجه 23م هستم سخا 25 م ولی هنوز فاکتور نشدم کسی هست تکمیل وجه 23م
علی : سلام لطفا آدرس اداره تحویل سایپا رو بفرمایید؟
مهدی : سلام میگم ماشین سانروف داره
محمد علی : سلام به عزیزان، ما یک اشتباه بزرگ تو زندگی کردیم که سرمایه زندگی مان رو یک سال و چهار ماه میشه برای ماشین ساینا ریختیم اگه تو بازار به کاری بزنی دو برابر میشداز قدیم گفتن پول، پولو میاره، حواله گرفتم نزدیک 450تومان تمام شده هنوزتا 8،4،1404خبری نیست
جک s3 به sr3 : سلام منم sr3 هستم ه روز دارم زنگ میزنم‌تهران ولی هر روز یک چیزی میگن شما هم زنگ بزنید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 اذر : سلام ثبت نام دوگانه اذر پیش فروش تبدیل به تک سوز وتکمیل وجه 17 خرداد صبح فاکتور شد جهت اطلاع عزیزان
مریم x33دنده : سلام ثبت نام من برج ده بوده الان زنگ زدم صدای مشتری گفت مجوزخورده تاریخ تحویل سیستمی 5خردادبود حالا نمیدونم چندروز دیگه برسه دستم
اطلس جی : 😭😭💔
اطلس بدبختی : خدا لعنتشون کنه / برای یه ماشین آشغالی چقدر باید وایسیم!!!؟؟؟ انشالله مسئولین سایپا از زندگی خیر نبینن
دنا 6 دنده معمولی : چطور میشه فهمید سود تاخیر رو
31 خرداد : تماس بگیرنمایندگی احتمالاهمکاری می کنن
اطلس جی اسفند1403 : اینقد از انتظار خستم شد فقط منتظرم پیامک تبدیل کوییک برام بیاد همین
X22pro mt : با سلام x22 Pro سوم تیر ارسال مدارک شده و هشتم تیر مجوز خروج خورده نمایندگی گفت شاید این هفته بیاد یا هفته ی بعد
علی محمدی : خواهشا دوستانی که فروش فوق العاده بهمن ماه بودن هر روز با سایپا تماس بگیرین یا دوستان تهران جلوی سایپا تجمعی چیزی شکل بگیره دویست سیصد نفر هم جلوی سایپا جمع شن الآن شرایط حساسه از اعتراض میترسن سریع حل میشه...اینا تا آخر سال هم نمیدن فروش فوق العاده های بهمن ماه رو اگ اعتراضی نشه
مرتضی : سلام دوستان. چراغ تحویل که روشن بشه، یعنی ماشین کجاست؟ چند وقت بعد ماشین میاد. تشکر