فرصت سوزی خودروسازان داخلی!

فرصت‌سوزی خودروسازان داخلی!

رئیس کنفدراسیون صادرات ضمن ارزیابی از کمپینی که برای نخریدن خودور داخلی شکل گرفته است، گفت: با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان قرار داشت و انحصار موجود در این بخش، عملا رضایت مصرف‌کنندگان جلب نشده است و این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود را از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند.
 
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به خودرو از حدی که آستانه تحمل مصرف کننده بوده گذشته است و انتقاداتی که طی سالیان گذشته به این صنعت وجود داشته است، باعث بهتر شدن کیفیت نشده و حتی روز به روز کیفیت پایین‌تر آمده است.
 
وی افزود: در ظاهر خودروهای داخلی تغییراتی ایجاد شده و امکانات بیشتری پیدا کرده‌اند، اما عملا کیفیت خودرو‌ها بالاتر نرفته و حتی در مواردی کیفیت افت کرده است. از سوی دیگر نیز وقتی به تعرفه واردات خودرو نگاه می‌کنیم و انحصاری که در واردات خودرو به کشور وجود دارد، مصرف‌کننده را به نقطه‌ای رسانده است که به تحریم خودروی داخلی رو بیاورد.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مصرف‌کننده‌ برای رساندن اعتراض خود به مسئولان به کمپین نخریدن خودرو رو آورده است، ادامه داد: با اینکه ممکن است این روش پسندیده‌ای نباشد اما با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان بوده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است، عملا مصرف‌کننده را وادار به این اقدام کرده است تا نارضایتی خود را اعلام کند.
 
لاهوتی اضافه کرد: البته این مباحث به این معنی نیست که همه تقصیر‌ها گردن خودروساز‌هاست یا اینکه در صنایع دیگر غیر از خودرو چنین کمبود‌هایی وجود ندارد اما با توجه به تعرفه واردات خودرو و انحصاری که در اختیار خودروسازان بوده است، نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند و راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده است که مصرف‌کننده می‌توانسته صدایش را برساند.
 
وی ادامه داد: در بخش خودرو با توجه به تعرفه وارداتی و همچنین با توجه به زمان و فرصتی که در اختیار خودروساز‌ان بوده و عملا بازار انحصاری داشته‌اند و نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند، راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده که مصرف کننده می‌توانسته صدایش را برساند. در مجموع اگر در هر زمینه و هر کالایی به خواست مشتری توجه نشود قطعا با نخریدن و تحریم مواجه می‌شود.
 
رییس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: خودرو شرایط قاچاق را ندارد اما در تولیدات داخلی دیگری شاهد کیفیت پایین هستیم و اگر هم کیفیت بالاست شرایط رقابتی وجود ندارد و برای همین کالاها به صورت غیر مجاز در بازار در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود تولید داخل تحت فشار قرا گیرد و کالاهای قاچاق تهدیدی برای تولید داخل باشند.
 
به گفته وی، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به مشکلات اساسی تولید توجه کند، به خواسته مشتری اهمیت دهد و همچنین حمایت از تولید و مصرف کننده را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه یکجانبه‌نگری قطعا جواب مثبت نخواهد داد.

منبع

ایسنا

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

امیر
0

وقتی تولید کننده ، فروشنده ، ناظر ، قانونگذار و دادگاه رسیدگی به شکایت دولت باشه دیگه چه انتظاری مردم دارن
17:49  1394/06/18
پاسخ دادن
محسن
15

پورشه آلمان هم به دلیل انحصاری که بنا به سیاست داخلی آلمان در دهه 50 و 60 بوجود اومد، برای چند سال درجا میزد و مدل های یکسانی رو با تغییرات کم مثل همین تغییر چراغ روی 405 و پراید تولید می کرد. تا اینکه درهای کشور آلمان باز شدن و با ورود رقبای خارجی مجبور شدن پیشرفت کنن. حالا ایرانخودرو و چند تا شرکت وابسته به سپاه که انگشت کوچیکه پورشه هم نمیشن، با نفوذی که روی دولت و گمرک دارن، عملاً جلوی واردات آزاد رو گرفتن تا مثلاً پیشرفت کنن
12:40  1394/06/18
پاسخ دادن
انزلی چی
0

واژه ""رقابت"" در خودروسازان داخلی اصلاً معنی نداره !!!!!!!! خودشون میبرن و خودشون هم میدوزند و کسی هم کاری بهشون نداره و همین جور راحت و بدون دغدغه و نظارت و رقابت ، خودروی بی کیفیت تولید می کنند و روانه بازار می کنندو می دانند که مردم هم از روی ناچاری میخرند ، ولی تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
11:35  1394/06/18
پاسخ دادن
Ttt
18

وقتی بازار انحصاریه، چرا فروشنده یا تولیدکننده باید خودشو تو دردسر بنداز و کیفیت ببره بالا یا قیمت بیاره پایین؟؟؟
رقابت اگر نباشه...بنز و پورشه و تویوتا و ... هم مثل ایران خودرو و سایپا رفتار می کنن.
تقصیر دولته که تعرفه ها رو به بهانه حمایت از داخلی ها بالا نگه داشته
11:01  1394/06/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رها : درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳ https://www.karzar.net/110333
نادر : سلام دوستان چیکار کنیم سه ماه گذشت این چانگان اگر شرکت بزنه زیر قولش زندگی من یکی رو بهم میریزه هرچی داشتم فروختم برای این ماشین الان هم چند برابر شدن کاش روز اول تکلیف مردم رو مثل همه ثبت نام ها روشن میکرد از یه تعداد پول میگرفت ویه تعداد هم ناموفق میزد من اگر روز اول بهم میگفت رد شدی برام اصلا مهم نبود میرفتم سراغ زندگیم الان سه ماهه ارسال به خودرو ساز زده وهیچ
ممم : با سلام و صبح بخیر هموطن گرامی .این دو نفر از بطن مردم نیستند اینها همانهایی هستند که دستشان به بالایا وصل میباشد .هر کدام از شماها انصراف دهید به نفع این دلالان میباشد . پس لطفا صبر کنید.
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان تارا 6بهمن تحویلی به نظرتون کی فاکتور میشه خسته شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : داداش من برق ماشینت ظعیفه بخاطر همین
جمشید : سلام من پیگر بانک کردشگری شدم بانک میگه مدیران تاییده نداده مدیران خودرو میگه بانک بوجه نداره بده این ‌وسط هم ما داریم میسوزیم
موسی : عزیزان گرامی ایران خودرو فقط قصدش افزایش قیمت کارخانه داره ،چند روز فقط یک شیفت داره کار می‌کنه
فاطمه : وقتی پول زیادی قرض کردیم مجبوریم بفروشیم
تاچر : در جواب احمد خان ..اگر احراز را انجام دادی و برگه تاییدسخا را تحویل نمایندگی دادی مشکل نیست امروز فردا درست میشه و آماده برا فاکتور سبز میشه
حمیددوگانه : 29تکمیل وجه هنوز درحال تخصیص
Fx khani : سلام نه داداش شانس شما خوبه من 23 بهمن پول نقد دادم به این بیشرف ها ولی همش میگن گمرک ترخیص نشده
Farshid fx : پاسخ به علی x22: خوب سوالتون رو متوجه نشدم. تخصیص تو وضعیت خودرو که یعنی ماشینی که مونتاژ شده و از سوله مونتاژ خارج شده رو به شما اختصاص دادن و مشخصاتش رو تو قراردادتون درج کردن. تخصیص به نمایندگی که موقع ثبت نامه و تو هر مرحله فروش یه سهمیه ای به نمایندگی واسه فروش اختصاص میدن.
سوال از احمد : آقا احمد دوست عزیز شما کجا رفتی واریز کردی نمایندگی یا کافی نت؟
دمپایی 151 : مبارک باشه بله