برچسب :: کمپین

۳ پیشنهاد به نعمت‌زاده برای پایان کمپین تحریم خودرو




مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد ۳ پیشنهاد به نعمت‌زاده برای پایان کمپین تحریم خودرو مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به وزیر صنعت، سه پیشنهاد برای پایان کمپین تحریم خرید خودروی ایرانی ارائه کرد.

[1394/06/31 10:11]

دست‌های پشت پرده در کمپین نخریدن خودرو




در حالی حدود یک سال و نیم از ماجرای «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» می‌گذرد که وزیر صنعت،معدن و تجارت از زوایای جدید آن صحبت به میان آورده و تاکید می‌کند گردانندگان این کمپین به‌دنبال متوقف کردن رشد اقتصادی کشور از مسیر صنعت خودرو بوده‌اند.اواخر بهار سال گذشته بود که این پدیده خطرناک در بازار خودرو کشور رخ نمود و سبب شد فروش خودروسازان داخلی در رکودی سنگین قرار گیرد و محصولات شان در انبارها و پارکینگ‌ها باقی بماند. با بروز پدیده «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» که از شبکه‌های اجتماعی جان گرفت، بازار خودرو و فروش شرکت‌های خودروساز داخلی به‌طور مستقیم تحت‌تاثیر قرار گرفته و اوضاع برای دومین صنعت بزرگ کشور بحرانی شد. این کمپین که چند ماهی ادامه داشت، بخشی از مشتریان را از خرید خودروهای داخلی منع کرد تا در پی آن، عرصه بر شرکت‌های خودروساز داخلی تنگ شود و در نهایت اگر نبود کمک ویژه دولت، شاید صنعت خودرو همچنان در بحران دست و پا می‌زد و نجات نمی‌یافت.هرچه بود، دولت توانست با ارائه حدود 130 هزار فقره تسهیلات 25 میلیون تومانی، ضمن از بین بردن کمپین موردنظر، یکی از شلوغ‌ترین دوران فروش را برای خودروسازان رقم بزند.

[1395/12/01 11:00]

سرنوشت قیمت‌گذاری در رکود تقاضا




کمپین نخریدن خودرو هر چند تجربه تلخ خودروسازان در دوران رکود اقتصادی بود، اما درس بزرگی نیز به تولید‌کنندگان داد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان درس بزرگ کمپین، به‌طور حتم می‌تواند توجه به خواست و شرایط مشتریان حتی در وضعیت انحصاری بازار باشد. بر این اساس خودروسازان با اعمال تحریم‌های بین‌المللی و اوضاع نامناسب اقتصادی کشور در شرایطی طی سه دوره اقدام به افزایش قیمت کردند که مشتریان را به نوعی تابع محض تصمیمات خود می‌دیدند.

[1394/09/08 11:00]

کمپین؛ برای نخریدن خودرو یا مقابله با صنعت داخلی




کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود. کمپین نخریدن خودرو که چندی است در فضای مجازی مردم را به نخریدن خودروهای داخلی دعوت می کند بیش از آنکه...

[1394/06/05 8:00]

حال‌وهوای صنعت‌خودرو یک‌سال پس از کمپین «خودرو نخریم»




فربد زاوه در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: آنچه هنوز در دیدگاه و استراتژی مدیران ارشد دولت و متصدیان صنعت خودرو در سطح وزارت صنعت تغییر نکرده است، لزوم سپردن مدیریت بازار به خود مشتری و استفاده از مکانیسم عرضه و تقاضا و بازار آزاد برای حداکثر کردن انتفاع مشتریان است. بازار خودرو ایران در یک کشمکش شدید بین مدیریت دستوری و فضای رقابتی آزاد قرار دارد. او افزود: این مهم نه‌تنها در تولید خودرو، که در واردات خودرو و حتی بسیاری از اقلام وابسته هم دیده می‌شود. اصرار بر قانونمند کردن بازار خودروهای وارداتی با شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های متوالی و تغییرات روزانه در آنها، نمونه‌ای ساده از این نگرش سنتی مدیریتی است. البته این نگرش سنتی در صنایع داخلی به مراتب پررنگ‌تر است. اخبار مذاکرات در سطح ارشدترین مدیران صنعتی کشور با خودروسازان خارجی و شنیده‌ها از توصیه‌های مکرر مبنی بر مدیریت شراکت آنها با شرکت‌های داخلی چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی مورد نظر وزارتخانه، نشان می‌دهد، حتی اگر خودروسازان هم پیام بازار را دریافت کرده باشند، مدیران ارشد آنها تغییری در نگرش و استراتژی خود نداده‌اند.

[1395/03/30 10:00]

كمپين تحريم خريد خودرو شكست خورد؟




١- استقبال مردم از طرح خرید قسطی خودرو باعث شده مخالفان کمپین تحریم خرید خودرو پرچم پیروزی را به اهتزاز درآورند و اعلام کنند که این استقبال به معنی رضایت مردم از خودروهای داخلی است. این، استنتاجی غلط است همانطور که استنتاج اهالی کمپین تحریم خرید خودرو غلط بود که عدم خرید را ناشی از نارضایتی تفسیر کردند. هیچ شکی در این واقعیت نیست که مردم از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند چه بخرند و چه به دلایلی نخرند.

[1394/08/20 11:00]

وضعیت خودروسازان یک سال پس‌از «کمپین»




در روزهایی که نمایشگاهداران خودرو پایتخت از رکود سنگین در بازار می‌گویند، خودروسازان روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارند و از همین رو قادر به قبول تعهد جدید به‌خصوص در حوزه فروش اعتباری نیستند.آن طور که خبر می‌رسد، خودروسازان به دلیل افزایش تعهدات خود ناشی از پیش‌فروش‌های قبلی، فعلا پیش‌فروش‌های اعتباری و چکی را متوقف کرده‌اند تا جوابگوی مشتریانی باشند که در گذشته برای خرید ثبت‌نام کرده‌اند.

[1395/09/17 10:00]

قبول دارم در سال‌های گذشته خودروها را دیر تحویل دادیم




مدیرعامل خودروسازی سایپا با اشاره به کمپین نخریدن خودرو که در سال پیش راه انداخته شده بود می‌گوید در آن زمان شدیدا انصرافی خرید داشتیم که در همین زمینه متذکر شد قبول دارم که در طی سال‌های گذشته خودرو را با تاخیر به مشتری‌ها تحویل دادیم.

[1395/06/02 11:00]

کمپینی که تبدیل شد به "بله به خرید خودروهای ایرانی"




وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو حال و هوای بازار اتومبیل‌های داخلی را بعد از دوره‌ای رکود متحول کرد، تحولی که برای برخی خوشایند و برای بسیاری ناخوشایند بود. طرح خرید اقساطی خودرو طرحی بود که پس از کمپین «نه به خرید خودروهای ایرانی» اجرایی شد. اجرای این طرح باعث شد در کمتر از دو هفته بیش از 130 هزار خودرو که در پارکینگ‌های خودروفروشان ایرانی خاک می‌خورد به فروش برسد، خودروهایی که معلوم نیست کی به دست خریداران برسند...

[1394/10/13 11:00]

واردکنندگان دخالتی در کمپین تحریم خودرو ندارند، اتهام نزنید




یک عضو انجمن واردکنندگان خودرو؛ واردکنندگان دخالتی در کمپین تحریم خودرو ندارند، اتهام نزنید عضو انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام اینکه ۵ هزار دستگاه خودروی هیبریدی ظرف سال‌های آینده به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه خواهند شد،گفت: قیمت خودروهای وارداتی قابل رقابت با خودروهای داخلی نیست و اصولاً واردکنندگان نقشی در کمپین نخریدن خودرو ندارند.

[1394/06/31 10:37]

مشکلات صنعت خودرو با نخریدن حل نمی‌شود




حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه کمپین «خودرو ایرانی نخرید» یک کمپین خودجوش از میان مردم است، اظهار کرد: مشکلات صنعت خودرو در ایران با نخریدن خودرو توسط مردم حل نخواهد شد، بلکه راه برطرف کردن این مشکلات و رکود بازار بالا بردن کیفیت‌ها و رعایت استانداردهای متعارف است. وی در خصوص کمپین خودرو ایرانی نخرید، ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد و با برپایی این کمپین‌ خودجوش که در جریان آن مردم تصمیم به نخریدن خودروهایی داخلی گرفته‌اند، رکود موجود در بازار خودرو چندین برابر شده است.

[1394/06/18 8:00]

خودروسازی؛ نماد توسعه یا شکست؟




گروه خودرو: برخی مشتریان در شرایطی این روزها در برابر خودروسازی موضع گرفته‌اند که به اعتقاد کارشناسان، تعطیلی صنعت خودرو می‌تواند نمادی از شکست، در صنایع ایران باشد.

[1394/06/22 11:00]

«کمپین خودرو صفر نخریم» چه تبعاتی داشته است؟




اقتصادنیوز نوشت: عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد در انبار اصلی کارخانه مرکزی ایران خوردو در تهران بیش از 10 هزار خودرو انبار شده که معادل میزان تولید یک هفته کاری ایران خودرو است .البته این عکس‌های هوایی نشان می‌دهند انبار ایران خودرو هنوز برای چند هزار خودرو دیگر جا دارد. عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد در انبار اصلی کارخانه مرکزی ایران خوردو در تهران بیش از 10 هزار خودرو انبار شده است که معادل فعالیت تولید یک هفته کاری ایران خودرو است. البته این عکس‌های هوایی نشان می‌دهند انبار ایران خودرو هنوز برای چند هزار خودرو دیگر جا دارد .

[1394/06/18 9:30]

آیا کمپین خودرو مقصر بیرونی دارد؟




گروه خودرو: وارد‌کنندگان خودرو معتقدند که در تعیین سالانه تعرفه واردات، همیشه دست‌های پنهانی وجود دارد که مانع از کاهش هزینه واردات و تعرفه می‌شود، در این میان انگشت اتهام وارد‌کنندگان در حالی به سمت خودروسازان است که تولید‌کنندگان در ظاهر موافقت خود با کاهش تعرفه برای ایجاد رقابت در بازار را بارها اعلام کرده‌اند. در این بین وارد‌کنندگان نه‌تنها به موافقت‌های ظاهری تولید‌کنندگان اعتقادی ندارند؛ بلکه حتی از وجود مافیای خودروسازان در این زمینه سخن می‌گویند. اما حالا اوضاع مشابهی شکل گرفته؛ به‌طوری‌که این بار ظاهرا وقت متهم کردن وارد‌کنندگان به تشکیل کمپینی است که مشتریان را تشویق به نخریدن خودرو می‌کند. تحریم خرید خودروی نو از سوی مشتریان و اتصال آن به مافیایی که از تولید خودرو در کشور ناراضی به‌نظر می‌رسند این روزها نقل محافل خودروسازان شده است. در این بین تولید‌کنندگان در شرایطی انگشت اتهام را به سمت وارد‌کنندگان نشانه گرفته‌اند که معتقدند تولید‌کنندگان چینی و وارد‌کنندگان به انتظار ناکامی صنعت خودرو نشسته‌اند تا بازار را مملو از خودروهای خارجی کنند، اما ...

[1394/06/18 9:00]

فرصت‌سوزی خودروسازان داخلی!




رئیس کنفدراسیون صادرات ضمن ارزیابی از کمپینی که برای نخریدن خودور داخلی شکل گرفته است، گفت: با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان قرار داشت و انحصار موجود در این بخش، عملا رضایت مصرف‌کنندگان جلب نشده است و این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود را از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند. محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به خودرو از حدی که آستانه تحمل مصرف کننده بوده گذشته است و انتقاداتی که طی سالیان گذشته به این صنعت وجود داشته است، باعث بهتر شدن کیفیت نشده و حتی روز به روز کیفیت پایین‌تر آمده است.

[1394/06/18 8:30]

معاون وزیر: مردم حق دارند




​معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: به نمایندگی از جانب کارکنان سایپا به مردم ایران عرض می‌کنم که مردم حق انتقاد دارند و ما باید انتقادها را بپذیریم. ما فرافکنی نمی‌کنیم و باید پاسخگوی نیاز مملکت باشیم.

[1394/06/18 10:30]

عذرخواهی، راه خروج از رکود؟




گروه خود‌رو: کمپین نخرید‌ن خود‌روی نو اگر چه با واکنش‌ها و حاشیه‌های نه چند‌ان مناسب مسوولان صنعتی کشور همراه شد‌، اما یک مزیت د‌ر د‌ل خود‌ د‌اشت و آن نیز اعتراف خود‌روسازان نسبت به کیفیت محصولات تولید‌ی بود‌. پس از تحریم خرید‌ خود‌رو از سوی مشتریان که با جریان‌سازی برخی تولید‌‌کنند‌گان خود‌رو همراه شد‌، ....

[1394/06/18 11:00]

موضع جدید دولتمردان درباره خودرو




کاهش تقاضا برای خرید خودروی تولید داخل و حواشی ایجاد شده پس از واکنش وزیر صنعت به کمپین نخریدن خودرو، پای سخنگوی دولت را هم به میان کشید. محمدباقر نوبخت در نشست خبري هفتگي خود گفت كه خودروسازان بايد به توليد باكيفيت و قيمت مناسب مبادرت كنند و مردم حق دارند كه هر خودرويي را انتخاب كنند. همزمان با نوبخت معاون وزير صنعت نيز از پذيرش انتقادهاي مردم در زمينه كيفيت خودروهاي داخلي سخن گفت تا ادبيات تازه‌اي از سوي مسئولان دولتي به‌كار گرفته شده باشد.

[1394/06/18 11:30]

رکود و کاهش قیمت در بازار داخلی‌ها




گروه خودرو: تابستان در حالی به واپسین روزهای خود نزدیک می‌شود که بازار خودرو کشور همچنان در رکود به‌سر می‌برد و مشتریان کماکان میلی به خرید و فروش خودرو ندارند.

[1394/06/19 9:00]

رشد مطالبات مشتریان خودرو




گروه خودرو: در حالی که کمپین «نه به خرید خودرو صفر» همچنان ادامه دارد به‌نظر می‌رسد مطالبات خودرویی مشتریان به خودروهای وارداتی چینی هم تعمیم پیدا کرده است. یکی از اشکال مرسوم پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردم از دولت در سطح جهان راه‌اندازی کمپین‌های اعتراضی است که در صورت ادامه‌دار بودن، معمولا با پاسخ شفاف دولت‌ و اتحادیه‌ها روبه‌رو شده است؛ اما در ایران به‌رغم افزایش سه باره قیمت خودرو در سال 91، هیچ‌گاه شاهد اعتراضات سازمان یافته‌ای همچون کمپین کنونی نبودیم. بر همین اساس کمپین «نه به خرید خودرو صفر» صرف‌نظر از تمامی سناریوهایی که برای شکل‌گیری آن عنوان می‌شود اولین کمپینی است که توسط مردم به‌صورت جدی دنبال شده است.

[1394/06/19 8:00]

سایه رکود بر بازار خودروهای دست دوم




کاهش شدید تقاضا در بازار خودرو موجب تسری رکود به بازار خودروهای دست دوم و بی‌رونقی کسب‌وکار نمایشگاه‌داران خودرو نیز شده است. كاهش قدرت خريد مردم، اشباع بازار و افت كيفي خودروهاي داخلي و چيني زمينه طولاني شدن انتظار مشتريان براي كاهش قيمت‌ها و تشديد ركود بازار خودروهاي داخلي، وارداتي و چيني را فراهم كرده است؛ ركودي كه اكنون به بازار خودروهاي كاركرده و دست‌دوم نيز سرايت كرده و موجب گلايه فعالان صنفي شده است.

[1394/06/19 10:00]

راهکار شکایت از خودروسازان




اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

[1394/06/19 11:00]

تولید خودرو افزایش یافت




علیرغم رکود موجود در بازار خودرو و همین‌طور مباحث مربوط به تحریم خرید خودروهای صفرکیلومتر داخلی در شبکه‌های اجتماعی، جدیدترین آمارهای رسمی نشان‌دهنده آن است که تولید انواع خودرو در مرداد ‌ماه امسال 9.4 درصد افزایش داشته است.

[1394/06/22 9:00]

صنعت خودرو در کشور ما حیات خلوت دولت‌هاست




نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولتی بودن صنعت خودرو سازی کشور گفت: متاسفانه صنعت خودرو در کشور ما حیات خلوت دولت هاست، البته منظور من دولت خاصی نیست.

[1394/06/22 8:00]

خودروسازان فتیله را پایین کشیدند




آمار تولید پنج ماه امسال خودروسازان کشور در حالی اعلام شد که اگرچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دارد، اما نگاهی به آمار مرداد ماه نشان می‌دهد غول‌های جاده مخصوص تیراژ خود را نسبت به تیر ماه کاهش دادند.

[1394/06/22 7:00]

یکه‌تازی وارد‌کنندگان خودرو به پایان می‌رسد




عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت ورود خودروسازان بزرگ جهانی به کشور دوران یکه‌تازی وارد‌کنندگان خودرو به پایان خواهد رسید. امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ....

[1394/06/22 10:30]

کمپین"نه به خرید خودروی ایرانی" بحران را به صنعت قطعه‌سازی می‌کشاند




صنعتگر برتر استان سمنان معتقد است: کمپین نه به خرید خودروی ایرانی، صنعت قطعه‌سازی را با بحران مواجه می‌کند. به گزارش خبرنگار ایسنا در سمنان، مجیدرضا یغمایی در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر استان،اظهار کرد: کمپین تشویق به عدم خرید خودروی تولید داخل که با کمپین خرید خودروی صفر ممنوع نیز شناخته می‌شود، تمامی فعالان صنعت قطعه سازان خودرو را با مشکل جدی روبرو می‌کند.

[1394/06/25 9:00]

کمپینی برای نخریدن و واکنش‌ اتاقی‌ها




یکی از موضوعاتی که طی روزهای گذشته در صحنه اقتصادی کشور محل بحث و طرح نظرات مختلف شد و از سویی افکار عمومی و جامعه نسبت به آن واکنش‌های زیادی داشتند، موضوع راه‌اندازی کمپینی برای نخریدن خودروهای داخلی و همچنین واکنش وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به آن بود.

[1394/06/21 8:00]

عذرخواهی کیفیت خودرو را اصلاح نمی‌کند




عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عذرخواهی خودروسازان سبب اصلاح کیفیت خودرو نمی‌شود، گفت: پشتیبانی غیر منطقی دولتی‌ها در تمام دوران‌ها از صنایع خودروسازی سبب ایجاد فضای امروزی شده است.

[1394/06/21 7:00]

لکسوس هم صاحب کمپین شد!




کمپانی لکسوس اخیرا یک کمپین جدید به نام Golden Opportunities ایجاد کرده است که هدف آن، نمایش کارهای خاصی است که محصولات این کمپانی قادر به انجام آن هستند و دیگر ماشین‌ها از این توانایی برخوردار نیستند. با استفاده از تکنولوژی....

[1394/06/04 18:30]