فسیل بنز!

فسیل بنز! (ویدئو)

ماشین های کلاسیکی نظیر بنز 21/80 Prinz Heinrich از جمله معدود ماشین هایی بوده اند که بین سال های 1907 و 1911 برای مسابقات اتومبیلرانی با مسافت طولانی مورد استفاده قرار می گرفتند. به گفته کمپانی مرسدس بنز، این نوع خودروها با شماره بدنه 38 در حقیقت جزء اصیل ترین ماشین ها بوده اند و امروز به عنوان عتیقه در موزه ماشین این شرکت نگهداری می شوند.

فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو)

برای روشن کردن این خودروی مسابقه ای چند مرحله متوالی وجود دارد که معمولاً توسط دو نفر قابل انجام است. گام اول، برداشتن کاپوت موتور و ریختن سوخت هکتان در آن است. در ادامه که در واقع سخت ترین مرحله است، یکی از دو نفر با در دست گرفتن تنظیمات فرمان پاها را بر روی پدال ها قرار می دهد و نفر دیگر مقابل ماشین می نشیند و با استفاده از یک اهرم مخصوص، موتور را به گردش در می آورد. تجربه نشان داده است که تقریباً پس از چهار بار تلاش موتور باید روشن شود. موتور این بنز قدیمی با داشتن یک موتور 4 سیلندر می تواند به اندازه 80 اسب بخار نیرو تولید کند.

فسیل بنز! (ویدئو)

این بنز کهنه کار به قدری با کیفیت و خوب طراحی شده است که با فرد رغبت نمی کند پا در داخل کابین 103 ساله بسیار تمیز آن بگذارد. سوار شدن به قسمت عقب خودرو علاوه بر آمادگی جسمانی فرد، به بدن با انعطاف پذیری بالایی نیاز دارد. هنگامی که در این بنز نشسته اید گویی به یک قرن عقب تر برگشته اید و حس کلاسیک بودن آن کاملاً محسوس است. گذشته از همه این ها، رانندگی در یک بعدازظهر دلپذیر آن هم در فلوریدا است که تجربه آن هرگز از یادتان نخواهد رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

پیاده شدن از این کلاسیک کهنسال نیز چندان ساده نیست. به محض این که راننده شروع به کار کردن با پدال های گاز و کلاچ می کند، انگار که یکی از عقب در تلاش است تا ماشین را به سمت جلو هل دهد. البته هنگامی که این بنز سرعت می گیرد، چیزی جز هیجان و شگفتی نخواهد بود؛ زیرا این ماشین به قدری شتاب می گیرد که بر روی صندلی میخکوب می شوید. هنگامی که ماشین به اندازه کافی سرعت گرفته است، می توانید از وزش بادی که به صورت شما می خورد نهایت لذت را ببرید و هم چنین شاهد تعجب و حیرت افراد سواره و پیاده در خیابان باشید که لذت سواری شما را دوچندان می کنند.

فسیل بنز! (ویدئو)

یکی از ملزومات خودروهای Prinz Heinrich این بوده است که آن ها باید اساساً برای چهار سرنشین تولید شوند، که البته این مسئله در گذر زمان حل شده بود و بعدها ظرفیت سرنشین و حتی جای پای سرنشینان تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کرد. جالب است بدانید که در گذشته بیش تر فضای نشستن سرنشینان این خودرو را لاستیک زاپاس اشغال می کرد که این موضوع در نوع خود نقطه ضعف این ماشین های مسابقه ای به شمار می رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

بر اساس نتایج تست رانندگی این بنز کلاسیک، این خودرو در حین حرکت تکان های زیادی می خورد که علت اصلی آن را می توان به سیستم تعلیق فنری و بسیار نرم این اثر تاریخی، فاصله زیاد بین دو محور آن، و صندلی سرنشین عقب که دقیقاً بر روی اکسل عقب قرار گرفته است نسبت داد. گفتنی است، اگرچه سرعت این ماشین به رقمی نزدیک به 64 کیلومتر بر ساعت رسیده است، اما بنا به گفته کارشناسان، این میزان سرعت در عمل از سرعت های سه رقمی بیش تر به نظر می رسید. البته ناگفته نماند که یک قرن پیش، رسیدن به چنین سرعت هایی در نوع خود بسیار شگفت انگیز بوده است. هم چنین، سیستم ترمز این بنز کهنسال برخلاف ماشین های امروزی بر روی چرخ های عقب پیاده شده است.

فسیل بنز! (ویدئو)

بنز 21/80 Prinz Heinrich در لباس سبز تیره و مزین به نشانه های مختلف، اکنون جزء افتخارات کمپانی مرسدس بنز به شمار می رود. دماغه یکی از بخش های حرفه ای این خودرو به شمار می رود که به ویژگی آیرودینامیک و کنترل جریان هوا از روبرو و ورود آن به رادیاتور ماشین کمک شایانی می کند. این ماشین مسابقه ای اتاق ساده ای دارد و در کنار فرمان آن سه صفحه آمپر در یک داشبورد چوبی تعبیه شده است که هر کدام وظیفه مشخصی بر عهده دارند. در فیلم (دانلود) زیر، چگونگی روشن شدن این خودرو را تماشا نمائید.

/uploads/Final-Benz.flv

آیا به نظر شما ماشین های امروزی پس از 100 سال عمر خواهند توانست به این شکل سر پا بایستند؟


منبع

Autoblog

برچسب : بنز , کلاسیک , 21/80 , Prinz , Heinrich






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاشانی
2

به نظر من که ماشین های امروزی اگه 20 سال عمر مفید داشته باشن هنر کردن ، کما اینکه امروزه بیشتر از 5 سال ماشین رو نگه نمی دارن میره تو خرج
11:40  1392/05/09
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
3

اکثر ماشین ها بعد از 20 30 سال دیگه کارایی ندارن، ولی یازم دمش گرم ، 80 اسب!!!! چهار سینلندر احساس میکنم هم سن پیکان باشه ، مشخصاتش یه جورایی همونه=))))
10:29  1392/05/08
پاسخ دادن
کاربر: mahmoudkazemi
1

دادا کارال بنز سال 1882 اولین ماشین رو اختراع کرد بعد اون هر سال موتورها پیشرفته تر شد این ماشین اون زمانی تولید میشده هیچ ماشرکت ماشین سازی دیگه ای وجود نداشته ..سال 1910 رولز-رویس بعد بنز دومین شرکت بود تو ماشین سازی
بنز همیشه سردم دار اختراعات بوده تو ماشین از ایربک ترمز دیسک انژکتور هیدرولیک توربو شارژ ای بی اس و خیلی چیزای دیگه....پ قبل مقایسه با ماشین های دیگه ی نگا ب اصالتشون بنداز:)
12:43  1394/02/01

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قلی زاده : بنده خدا تبدیل زد تحویل گرفت اما سورن چرا تو حالا ناراحتی
ایکس 33 اتومات : سلام دمت گرم اره
یاسین : بابا اکثرا تبدیل یا واریز کردن اینطوری جو سازی میکنی که برن اعتراض. اگه با اعتراض قیمت میخواست بیاد پایین که مردم باید برای هر چیزی هر روز میرفتن اعتراض اینجا قیمت چیزی رفت بالا دیگه پایین بیا نیست
X33 : پاسخ به علی: بنی آدم اعضای یکدیگرند که ...! درست می گید علی آقا شاید با این اتفاق، خیال بعضی هایی که ماشینشون رو تحویل گرفتند یا هنوز شاسی نگرفتند راحت باشه اما لااقل این رو ننویسند و بقیه رو ناراحت نکنند. حالا از کجا معلوم همین آسیب، بیشتر متوجه تخصیص نیافته ها باشد و به ماشین های آماده، آسیب کمتری وارد شده باشد؟ حداقل هیچ وقت خوشحالی خودتان را در مقابل نگرانی و ناراحتی دیگران بروز ندهید.
زارع : چرا الکی حرف میزنی نه سجاد نه ماها که ده باررفتیم اعتراض به ماهم ماشین ندادن اکثرا همون پارسال تبدیل زدیم وخودمان را راحت کردیم 🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🤔🤔🤔🤔🤔🤔
علی : کارت مهم نیست برادر... درگاه بانکی که نمایندگی انتخاب کرده ملی بود... به کارت ارتباطی نداره... نگران نباش
محمد : اخه خدا رو خوش نمی یاد به مردم تهمت بزنید برای یک ماشین بنده ی خدا سجاد خودش خیلی پیگیر پارس بود اما دید با این اوضاع وقیمت ماشین بده نیستند خودش امد اعلام کرد که تبدیل زدم به سورن قسطی چرا الکی جو میدهی
علی شوقی : از همین حالا سوت بزنید وبرنامه سفر تابستون رو بچینید ،چه عید بدی داشتیم امسال
دوگانه : سایپا قیمت دوگانه وبنزینی رو بالا کرد قیمت دوگانه شد 622
X33 CVT : پاسخ به ایکس 22 پرو: بله من 18 فروردین تخصیص خورد و 26 فروردین فاکتور و بیمه و پلاک