بررسی کامیون اویکو استرالیس

بررسی کامیون اویکو استرالیس

کمپانی ایتالیایی اویکو در سال 1975 در شهر تورین با هدف ساخت خودروهای تجاری و اتوبوس، تاسیس شد. البته بعداً محصولات اویکو در فرانسه و آلمان نیز تولید شدند و در 160 کشور دنیا به فروش رسیدند. نسل اول کامیون استرالیس در سال 2002 تولید گردید که جایگزین یورواستار و یوروتک بود. از سال 2007 نیز نسل دوم این کامیون متولد گردید که توسط شرکت زامیاد در کشورمان عرضه می گردد. استرالیس، امسال به عنوان کامیون سال 2013 انتخاب گردید که دلایل موفقیت آن سطح بالای تجهیزات و نوآوری های به کار رفته در این کشنده است.

بررسی کامیون اویکو استرالیس

در نمای ظاهری شاهد طراحی زیبا با کم ترین میزان مقاومت هوا هستیم. جلوپنجره مرکزی جدید، گل گیرها و سپر جدید در کنار چراغ های جلوی زنون و حرکت در روز (DRL) چهره ای جذاب به این کشنده بزرگ بخشیده اند. بادگیر سقف با قابلیت تنظیم ارتفاع، باعث کم شدن ضریب مقاوت هوا و کاهش میانگین مصرف سوخت شده است. در طراحی جدید، میزان نفوذ صدا به داخل کابین 3% کاهش یافته و اصول مهندسی و ارگونومی در طراحی داخل کابین به خوبی رعایت گردیده است. فضای داخلی که بیش تر از 10 متر مکعب است، در کنار استفاده از مواد اولیه با کیفیت، برای سفرهای طولانی بسیار راحت و دلپذیر است.

بررسی کامیون اویکو استرالیس
بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس

کلیدهای روی داشبورد کاملاً در دسترس راننده بوده و جنس آن به گونه ای است که تصویرش بر روی شیشه جلو منعکس نمی شود. تعداد قفسه های قراردادن اشیا افزایش یافته و مجلات و لوازم راننده همیشه در دسترس وی هستند. غربیلک فرمان قابل تنظیم که بر روی آن دکمه های کنترل سیستم صوتی و رهیاب و دکمه های پاسخ و برقراری تماس قرار دارد، در کنار صندلی مجهز به گرم کن و تهویه، راحتی راننده را دوچندان نموده است. 

بررسی کامیون اویکو استرالیس
بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس

تختخواب راننده نیز با عرض 80 سانتی متر و طول بیش از 2 متر، در کنار سیستم تهویه مطبوع درجا با صدای بسیار کم، آرامش دل پذیری را برای راننده به ارمغان می آورد. البته از یخچال 35 لیتری داخل کابین که می تواند به فریزر نیز مجهز شود، نباید غافل شد.

بررسی کامیون اویکو استرالیس

 موتور این کشنده که دارای استاندارد یورو 6 است، دارای کم ترین میزان آلایندگی می باشد که تا 95 درصد میزان تولید گاز NOx را کاهش داده است. اویکو استرالیس با داشتن یک موتور شش سیلندر خطی در سه حجم 8، 10 و 13 لیتری به بازار عرضه می شود. این موتور در دو نوع مختلف دیزلی با قدرت موتور بین 306 تا 552 اسب بخار (معادل 310 تا 560 پی.اس (PS)) و گازسوز CNG با قدرت موتور بین 266 تا 325 اسب بخار (معادل 270 تا 330 پی.اس (PS)) طراحی شده است. طراحی موتور به نحوی است که با کم ترین دور، بیش ترین گشتاور را دراختیار راننده قرار می دهد که این امر منجر به صرفه جویی چشم گیری در مصرف سوخت می شود و در کنار داشتن باک سوخت بزرگ با حجم 1,400 لیتر، مسافت زیادی را می توان با استرالیس پیمود.

بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس
بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس

تمام کامیون های اویکو مجهز به سیستم ترمز IVECO TURBO BRAKE هستند که نوید از ایمنی بالا، اطمینان بیش تر و هزینه نگهداری پایین تر می دهد. استرالیس با چهار نوع گیربکس عرضه می شود: 9 سرعته و 16 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک و گیربکس موسوم به EUROTRONIC اتوماتیک که اهرم تعویض دنده در مورد آخر بر روی ستون فرمان قرار دارد.

بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس
بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس

گیربکس های دستی ساخت کمپانی ZF آلمان می باشد که بسیار دقیق و روان عمل می کند. سیستم تعلیق نیز در سه تیپ متفاوت شامل: پارابولیک، عقب بادی و تمام بادی در دسترس است که در سیستم پارابولیک (Parabolic) با وزن کم، راحتی بالا و بهترین کیفیت سواری را در تمام مسیرها در اختیار راننده قرار می دهد. قیمت کشنده استرالیس مدل AT 440 که توسط شرکت زامیاد وارد کشور می شوند، در سال گذشته حدود 260 میلیون تومان بوده است. امیدواریم تا با این مقاله توانسته باشیم شما را با این کشنده زیبا آشنا کرده باشیم.

بررسی کامیون اویکو استرالیس
بررسی کامیون اویکو استرالیس بررسی کامیون اویکو استرالیس

منبع

Iveco

برچسب : کامیون , کشنده , اویکو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

101 نظر

امین
15

سلام شرمنده ریتارد ایویکو چند حالته هست مخصوصا 430
20:59  1395/12/05
پاسخ دادن
سجاد
3

سلام.دوحالت ریتاردخفه کن سوپرکه دارن..ولی غیرازاون سیستم قطع سوخت هم دارن که بایدازمتخصص سوال کرد. .که منم دنبالشم کسی جوابمونداده
10:35  1396/07/21

سجاد
15

استادان عزیز اگرکسی درمورد ریتارد موتور ایویکو استرالیس اطلاعاتی داره ممنون میشم به من توضیح بدن.باتشکر
10:37  1396/07/21

سجاد
2

سلام.دوحالت ریتاردخفه کن سوپرکه دارن..ولی غیرازاون سیستم قطع سوخت هم دارن که بایدازمتخصص سوال کرد. .که منم دنبالشم کسی جوابمونداده
11:12  1396/07/21

iveco
2

سلام
اویکو 500 که به تازگی توسط زامیاد وارد ایران شده همگی دارای استادارد یورو 5 هستند و تحت عنوان استرالیس 500 شناخته می شوند اما سری که قرار است بصورت ckd مونتاژ بشود استرالیس یورو 3 بدون ادبلو واز نوع 540 است
00:08  1395/07/07
پاسخ دادن
جلیل
2

اطلاعات در مورد اویکو کروزر میخوام
ممنون دوستان
11:03  1394/11/15
پاسخ دادن
امین
2

سلام آقا مهدی .حالا این سری 500 هست یا 480؟
09:45  1394/07/04
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

سلام امین آقا نمیدونم والا. منکه این مدل های جدید رو که میگین هنوز ندیدم، اطلاعاتی هم که دارم، شما بهم دادین، من تا نبینم نمیتونم بگم دقیقا چه مشخصاتی داره.
23:34  1394/07/11

امین
4

سلام آقا مهدی منکه جواب دادم.موتورهمون کروز 13 f3b هست .که باتوجه به مشخصات فنی موتور وقتی میری تو کاتولوگ کارخونه نگاه میکنی میشه یورو 6 .چون یورو 5 مشخصاتش فرق میکنه.بعدم اینو به اسم 480 به ما معرفی کردن در صورتی که هم تو کاتولوگی که به ما دادن 500 هست هم تو کاتالوگای اینترنتی همش 500 هست .مشخصاتش اینه:
مدل:iveco cursor 13 f3b
توروبو شارژ:هندسه متغیر
تعدادسیلندر:6
قطر:135 mm
کورس :150 mm
حجم موتور :12.88
حداکثرقدرت موتور کیلووات:354
حداکثر گشتاور نیوتن متر:2200از 1000دور
سیستم سوخت رسانی :پمپ تک unit injection
محدود کننده سرعت:90 کیلومترساعت
حالا بر اساس قطر و کورس میشه مشخصات موتور یورو 6 بر اساس کیلووات میشه 480 و باز بر اساس همون قطر و کورس میشه موتور 500
منکه دقیقا نمیدونم قطر و کورس منظورش چی هست .ولی با مقایسه مشخصات فنی به زبان آلمانی و انگلیسی متوجه شدم با این مشخصات میشه یورو 6 با قدرت 500 که عکس ماشین هم دقیقا 500 هست
09:55  1394/06/22
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

سلام امین آقای عزیز. خب ببینید، اول اینکه خب بنده تا این مدل جدید رو نبینم، نمیتونم دقیق بگم چه مشخصاتی داره، اما خب قبلش هم بگم که زیاد به کاتالوگ های منتشر شده زامیاد اطمینان نکنید! من همین الان 3تا کاتالوگ از مدل های موجود در ایران، دارم که هر3تا باهم تفاوت هایی دارن، و اشتباهاتی درونش هست! اما خب باید عرض کنم که مدل یورو 6 کاملا فرق داره، و یه طراحی دیگس، اصلا موتور یورو6 ایویکو unit injector نیست، بلکه common rail هست. بعدشم اینکه حالا 500 هست یا 480 دلیل بر این نیست که یورو 6 شده. چون همون یورو 6 هم مثلا با موتور 450 موجود هست. اما خب این ماشین، اون قطر و کورس، قطر و کورس پیستون هست، حالا زیاد در بحث ما مهم نیست، اگر مایل بودین خب بعد در موردش حرف میزنیم. ببینید در حال حاضر واردات خودروهای سنگین به ایران باید با استاندارد یورو5 باشه، قبلا که خب مستحضر هستین که یورو3 بود. اما خودروهای جدیدی که وارد میشه مثل اسکانیا،داف.رنو.اف هاش،البته اف هاش جدید یورو4 هست استثنا. خب خودروهایی که وارد شده، با همون موتورهای قبلی یورو3 هست، که با اضافه شدن سیستم SCR تبدیل شده ...
18:00  1394/06/22

کاربر: مهدی قلی زاده
7

.... تبدیل شده به یورو5. خب با این تبدیل، 20 اسب بخار به موتور اضافه میشه. به عنوان مثال، اسکانیا G380 یورو3، یورو5 شد و تبدیل شد به G400 . اسکانیا R420 شد R440 ، رنو پریمیوم 440 شد 460 و...
خب بنده با این تفاسیر فکر میکنم استرالیس جدیدی هم که میگین ثبت نام کردن همون 480 یورو3 هست، که حالا با تبدیل به یورو5 شده 500 اسب بخار، با همون موتور cursor13 . بازم عرض کردم باید ماشین رو ببینم تا دقیق بتونم نظری بدم.
خب حالا بفرمایین که کی ثبت نام کردن؟ کی ثبت نام کرده؟ چند و با چه شرایطی؟ کی تحویل میدن؟ و اینکه خب برای افراد معمولی مثل ما خریدش چطور هست؟
با تشکر از شما...
18:02  1394/06/22

امین
0

سلام آقا مهدی .این سری رو برای شرکتهای حمل ونقل تازه ثبت نام کردن اگه اطلاعات خواستی میتونم شماره تماسمو بدم زنگ بزنی .در ضمن موتورشم یورو6 هست .500 اسب بخار نیست 500ps هست که میشه 480 اسب بخار.
11:25  1394/06/07
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
2

سلام امبن آقا. مرسی، ممنون میشم اطلاعاتی در اختبارم بذارین.
در مورد موتور هم بعید میدونم یورو6 باشه، اونا حتما همون cursor 13 یورو 3 قدیم هست که حالا با استاندارد یورو5 وارد کردن، مثل همه ماشینای یورو 5 موجود در ایران، که البته با اینکار یعنی یورو5 شدن دقیقا 20 اسب بخار به موتور اضافه میشه، مثلا رنو 440 شد 460، اسکانیا 380 شد 400 همیچنین اسکانیا 420 شد 440، و بقیه ماشینا، اینم فکر میکنم همون استرالیس 480 هست که با یورو5 شدن شده استرالیس 500 اسب بخار.
در مورد PS و HP هم در همین مقاله در نظرات قدیمی تر بنده توضیحات کاملی در همین رابطه عرض کردم، مطالعه بفرمایین، اگه مشکلی بود من مجددا براتون توضیح خواهم داد. با تشکر.
02:01  1394/06/08

امین
0

سلام به دوست عزیزم
من ایویکو استرالیس AS 440S50T/P ثبت نام کردم و آشنایی چندانی ندارم . میخواستم یه توضیحی بفرمایید.و بفرمایید گیربکس دستی بهتره یا اتومات؟ و آمپر آبشم چنده استانداردش؟چون شنیدم میگن آمپر آب ایویکو بالاست.
ممنون
17:02  1394/05/27
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

سلام جناب آقای امین. عذر میخوام که دارم دیر جواب میدم.
استرالیس AS440 S50 ؟؟؟؟؟؟ یعنی جدیدا دارن استرالیس یورو 5، 500اسب بخار ثبت نام میکنن ؟؟؟؟ منکه اطلاعی پیدا نکردم!!!
خب در مورد گیربکس خب بستگی به افراد داره، ممکنه هرکسی یه سلیقه ای داشته باشه، خب مسلما اتومات آسایش بیشتری داره، اما خب استهلاکشم خب بیشتره، اما خب بنده اتومات رو ترجیح میدم.
در مورد آمپر آب هم در همین مقاله کامل توضیحاتی رو عرض کردم.
11:49  1394/06/06

نا شناس
0

آقای قلی زاده از اینکه به سوالات بنده پاسخ دادید. بسیار متشکرم و برای شما آرزوی موفقیت می کنم
22:18  1394/05/20
پاسخ دادن
نا شناس
0

در مورد یخچال و GPS منظورم As 440 است
21:51  1394/05/20
پاسخ دادن
نا شناس
2

منظورم تغییر زاویه غرباليگر فرمان بود
21:48  1394/05/20
پاسخ دادن
عباس رحیمی
2

با سلام به دوستان . من ایویکو 480 اتومات دارم.می خواستم بدونم کسی اطلاعی از نصب اینتاردر گیربکس این ماشینها توی ایران داره یا نه.ممنونم.
18:55  1394/09/09

نا شناس
0

بنده در تصاویری که دیدم این کشنده دارایی یک مانیتور کوچک بین جا لیوانی های داشبورد بود که به نظر من GPS بوده آیا در ایران نیز این کشنده این اپشن را دارد یا نه و مورد دیگر یخچال نگهداری غذا است که من جای آن را در تصاویر خالی دیدم منظورم وسط تخت پایین یک فضای خالی است و فقط یک یخچال کوچک برای نگهداری ابمیوه دیده می شود.
17:03  1394/05/20
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

خب Stralis HI WAY دارای اون نمایشگر چند منظوره هست و امکاناتی مثل GPS ، مدیا پلیر، سیستم بررسی نوع رانندگی، و... داره. اما خب استرالیس های ایران خیر، و فقط HI WAY اون نمایشگر رو داره. در مورد یخچال هم، هردو مدل موجود در ایران یخچال دارن، یه یخچال معمولی، که فریزر هم داره، یه یخچال مثل همه ماشینا، البته خب منم داخل HI WAY رو ندیدم، فقط عکس ها بوده، اما خب بنظر میرسه یخچالش بزرگتره، شما از یخچال ماشین مگه چه انتظاری داری؟! قرار نیست ساید بای ساید بذارن که!! یه یخچال نسبتا کوچیک که چندتا بطری و چندتا ظرف کوچیک جا میگیره.
موفق باشید.
22:32  1394/05/20

نا شناس
1

با تشکر از توضیحات جناب عالی قیمت کشنده کشنده های صفر As440 وFH480 حدودا چقدر است.سوال دیگر من در مورد تغییر زاویه فرمان است آیا تغییر زاویه فرمان آن مناسب است
16:36  1394/05/20
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
2

قیمت دوتا ماشینی که پرسیدین خب صفرش که نیست، ایویکو که همون 2 مدل تا تقریبا سال 93 بیشتر وارد نشد، FH480 هم که صفرش نیست، اما اخیرا FH از این مدل جدید ثبت نام کردن، تعدادی هم در جاده ها دیدم، مثل اینکه تحویلشم آغاز شده، اگه اطلاعاتم درست باشه، همون 13 لیتری قبلی هست البته یورو 4 و 500 اسب بخار، با این اتاق جدید FH ، که خب انصافا زیبا هم هست، اما خب حقیقتا از قیمتش اطلاعی ندارم.
خیلی عذر میخوام اما شمام چه سوال هایی میپرسین ها!! خب میزان زاویه پیچش فرمان مثل هر ماشین دیگه ای، چه فرقی میکنه.
21:36  1394/05/20

ناشناس
3

آقای قلی زاده به نظر شما کدام کشنده با توجه به امکانات ،کیفیت، قیمت و هزینه نگهداری در طول عمر مفید کشنده البته با انجام سرویس های لازم و حمل وزن مجاز ، کشیده‌ای اقتصادی در ایران می باشدو کدام نوع کشنده ها بازار بهتری برای کار دارند 2*4یایا4*6. با تشکر
23:58  1394/05/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
2

ببینید دوست عزیز، در کل اگر بخوایم به انتخاب ماشین نگاه کنیم، یک بخش مهم اونرو سلیقه و علاقه مشتری دربر میگیره، چون هیچکدوم از 7 برند کامیون در دنیا بد نیستن، نسبت به هم بعضی ها برتری های نسبی دارند. اما خب اگر نظر بنده رو بخواین و خواسته شما دارا بودن همه این شرایط باشه در ایران، خب آکسور به صورت نسبی تقریبا همه این مشخصات و خصوصیات رو داره، سبکه، کم استهلاکه، قطعاتش نسبتا ارزانه، در کل ساده هست، بازار دست دوم خوبی داره، و خیلی خصوصیات دیگه، البته خب دیگه باید اون یکم خشکی آکسور رو بپذیرین، و همچنین یه مقدار پایین بودن امکاناتش نسبت به کامیونهای جدید موجود در ایران و سادگی اونها. اما در کل ماشین عالی هست و کسی ازش ناراضی نیست، البته بنده خودم ایویکو رو ترجیح میدم، اما از لحاظ شرایطی که شما فرمودین و نتیجه گیری نهایی خب آکسور نسبت به بقیه ارجعیت داره.
جفت یا تک بودن هم بستگی به نوع کاربری شما داره، خب متفاوته شما بخواین در چه محلی یا چه کاری انجام بدین، هرکاری ماشین مخصوص خودشو میطلبه.
13:21  1394/05/20

ناشناس
0

البته در نمایندگی های سرویس دهنده ایویکو در خارج از کشور مثلا روسیه
23:17  1394/05/19
پاسخ دادن
ناشناس
0

اقای قلی زاده ابا نمی توان یک لایه فنر به تعلیق جلو اضافه کرد تا دو لایه شود
23:07  1394/05/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
2

خیر، ببینید طراحی فنرهای پارابولیک به گونه ای نیست که بتوان تغییری در آنها داد، فنرهای شمش قدیم که نیست که یک لایه کم یا زیاد کرد، اون دوره دیگه گذشت!
بعدشم اینکه بنده عرض کردم اینطور نیست که یک مشکل بزرگ باشه، ببینید یک کارخانه خودروسازی حالا هر برندی که میخواد باشه، هیچوقت بدون محاسبه و طراحی کاری انجام نمیده، پس این یک لایه هم مشکل ساز نیست، اما از اونجایی که جاده های ما استاندارد نیست و ماشالله کم مشکل نداره، و ما ایرانی هام که با خدا سرعت راه میریم، این ماشینای امروزی هم که خوب راه میره، به همین خاطر خب اگر بعد از ضربات شدید دچار شکستگی بشه، ماشین به یک طرف میخوابه تا به ضربه گیر ها برسه، خب یکم خوشایند نیست. البته بنده در ایران ندیدم یا نشنیدم که بشکنه، یکی از دوستان تعریف میکرد در ترکمنستان یکی بوده که شکسته، جاده های ترکمنستان هم اگر رفته باشین که حتما دیدید که از جاده خاکی و ناهموار بدتره، یعنی واقعا افتضاحه! متاسفانه بعضی از ماشینا هم که دست رانندس و و دلشون اصلا نمیسوزه واسه ماشین، و با یک سرعتهایی توی همین جاده میرن که آدم غریبه دلش واسه ماشین میسوزه ....
13:04  1394/05/20

کاربر: مهدی قلی زاده
1

.... باور بفرمایید ما در بعضی قسمتاش با سرعت 30 کیلومتر میریم توی اون جاده ها، در همون قسمتا بعضی ها با یک سرعت هایی از ما سبقت میگیرن که واقعا آدم میمونه چی بگه، خب مسلمه که هر ماشینی هم باشه بالاخره صدمه خواهد دید.
در کل جناب، اگر آدم رانندگی اصولی و معقولانه ای داشته باشه، حتی خودروهای چینی هم براش نون میده و کار میکنه، چه برسه به خودروهایی بزرگ و قابل احترام اروپایی، پس همه چی به خود ما بر میگرده. بعضی متاسفانه وقتی میشینن پشت تریلی فکر میکنن پشت تانک یا ماشین نظامی آفرود نشستن!! خب هر ماشینی هم باشه ممکنه صدمه ببینه و ایویکو هم از این موضوع مستثنا نیست، در جایی که کیفیت و کارایی ایویکو برای دوستان ثابت شده هست.
البته اینکه فرمودین، شاید بشه مثلا فنربندی مدل AT رو روش سوار کرد در نمایندگی های خارج از کشور، بنده اطلاعی ندارم از این بابت، اما فکر نمیکنم نیازی باشه و حتی اقتصادی هم فکر نمیکنم باشه، و در کل تغییر در هر سیستم فابریک ماشین درست نیست.
13:08  1394/05/20

ناشناس
1

از آنجایی که فرمودید تجربه رانندگی با کشنده ایویکو را دارید بزرگترین معایب کشنده ایویکو as440 چیست.
08:43  1394/05/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

خب باید بگم که مدل AS440S48 برای ایران، بزرگترین نقصش تعلیق جلوی ماشین هست، از نوع فنر پارابولیک هست اما فقط با یک لایه فنر! خب این شاید برای ایران همچین مناسب نباشه و یک عیب محسوب میشه. البته مدل AT440S43 اینطوری نیست، از نوع پارابولیک هست، اما با 2 لایه فنر.
عیب بعدی رو شاید بشه بگیم بخاطر اینکه 4طرف اتاق روی بالن هست(مثل مان TGA480)، در موج ها و دست انداز ها یه مقدار حرکت عرضی اتاق زیاد هست و بازی بازی میکنه، البته شاید برای بعضی ناخوشایند باشه و برای بعضی نه، اما به نظر بنده یکم زیاده بازیش.
عیب بعدی رو که بازم بخاطر کشور خودمونه، این هست که بدلیل تفاوت در استانداردهای گاری تریلر ها در ایران و اروپا، اگر بخوایم ماشینو به گاری ببندیم به دلیل تفاوت استاندارد گاری و سایز لاستیک 80 که زیر ماشینه و ارتفاع پایین ریش، رو گلگیری ها به گاری گیر میکنه و باید باز بشه، البته خب این مشکل با نصب خشت های استاندارد 4 سانتی زیر ریش، رفع میشه، اما در هر صورت برای ایران یک عیب محسوب میشه دیگه.
والا بنده عیب دیگری در این ماشین ندیدم.
موفق باشید.
19:48  1394/05/19

ناشناس
0

آقای قلی زاده با ضمن تشکر از توضیحات شما، کمک فنر پارابولیک چیست و چرا از بادی سواری بهتری دارد است.
08:40  1394/05/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

خواهش میکنم.
فنر پارابولیک نوع جدیدتری از همون فنرهای اصطلاحا برگی یا شمش هست، به این صورت که تعداد لایه ها خیلی کمتر هست در حد 2 یا 3 لایه و از همدیگه هم فاصله داره، معمولا تعلیق جلوی کامیون های امروزی پارابولیک هست، یا مثلا عقب FH 420 سقف کوتاه که پنوماتیک نیست، از نوع پارابولیک هست.
خب شاید تعادل و پایداری فنر پارابولیک به تنهایی از تعلیق پنوماتیکی بیشتر باشه ولی مسلما راحتی و نرمی پارابولیک هیچ وقت به پنوماتیکی نمیرسه. با اینکه فنر پارابولیک به خاطر طراحی خاصش، نسبت به فنر شمش معمولی، خیلی نرم تر و بهتره، اما به تعلیق پنوماتیکی هیچوقت نمیرسه، مخصوصا نوع تعلیق پنوماتیکی 4 بالن مثل ایویکو و داف و اف هاش و...
با یکم دقت در رانندگی و رانندگی اصولی تعلیق پنوماتیک هیچ مشکلی در پایداری نیز نداره.
19:24  1394/05/19

نا امیدی شناس
0

بهترین کشنده ایویکو که در ایران عرضه شده کدام است
22:08  1394/05/18
پاسخ دادن
رامین
2

سلام وخسته نباشید به مسئولین وان کار بنده 2تا کامنت در مورد قدرت موتور ایویکو گذاشتم ولی شما رو سایت نگذاشتید مشکل چیه با تشکر
20:04  1393/06/20
پاسخ دادن
FH
4

اون اف هاش 480 که میگی بده میدونی اعلا تو بازار چنده؟؟ 750 بتونین صفرشو بخرین برین خداتون را شکر کنین من اف هاش را بهترین کشنده در سطح اروپا و اسیا میدونم چون ارزه داره شاخ همه را شکونده میدونم اونایی که علیه اش شعار میدن از کجا میگن و چی میگن اما نه بااین قیمت که تو ایران میدن معلوم نیست کی به کیه هر کی یه قیمت میده نه قانونی نه دولتی !!!! خودم هم تو فکر فروش و خرید دوتا هووA7 یا کشنده دنیز هستم با این اوضاع به سرفه تر از اف هاش هستن
غیر از این هم انتظار ندارم از اول هم معلوم بود با عدد و رقم دلخوشی اگر دلایلت برای بحث این حرفا باشه من وقت ندارم هموطن نه اون دلایل عملیت درسته نه این دلایل علمی ات درست در میاد. سخت حرف نمیزنی ... میگی
19:55  1393/04/22
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

... خواهی دید که عدد 750 از فرمولی بدست میاد که تبدیل KW به PS هست، در نتیجه قدرت 750 بر حسب PS هست.
نه تنها ایویکو و ولوو بلکه همه کارخانه های اروپایی قدرت رو بر حسب PS اعلام میکنن، اگه میبنی ولوو یا ایویکو یا بقیه کارخانه های اروپایی، در سایتی یا در کاتالوگی جلوی قدرت مینویسنhp ، فقط برای بیان کلمه اسب بخار هست، نه اسب بخار انگلیسی.
ببین آقای محترم شما برو با FH خودت خوش باش، ولی فکر نکن مردم ندیده هستن، قبلا هم گفتم ما هم FH داریم، خیلی های دیگه هم FH دارن، پس اینکه شمام FH داری، زیاد مهم نیست.
اینرو در پایان بگم که نظر تو برای من مهم نیست که برمیداری میگی دلایل و حرفات درست نیست، لطفا نظرتو برای خودت نگه دار.
برای اون جمله آخر و برای آخرین بار میگم، احترام خودت رو نگه دار !
23:00  1393/04/22

کاربر: مهدی قلی زاده
5

... اصول مهندسی بر اساس استانداردها پیش میره.
یه باره دیگه برات توضیح میدم، امیدوارم متوجه بشی، طبق اعلام ایویکو بیشترین قدرت تولیدی 560 اسب بخار بر حسب PS هست، و همچنین بر حسب کیلووات برابر 412 کیلووات هست، بر اساس این 2فرمول کیلووات به اسب بخار تبدیل میشه : KW = 1.3596 PS و KW = 1.341 HP
خب، طبق اعلام کارخانه قدرت بر حسب اسب بخار برابر 560 هست، حالا ما میایم 412 کیلووات رو در هر کدوم از اون فرمول ها به اسب بخار تبدیل میکنیم، شما که میگی بلدی با فرمول ها کار کنی، خب حساب کن، خواهی دید که عدد 560 از اون فرمولی بدست میاد که تبدیل KW به PS هست. نتیجه این شد که قدرت اعلام شده بر حسب PS هست.
امیدوارم فهمیده باشی!
یک مثال دیگه برات میزنم : طبق اعلام ولوو بیشترین قدرت تولیدی 750 اسب بخار هست، حالا ما کار نداریم بر اساس کدوم استاندارد هست، من برات ثابت میکنم که بر اساس کدوم استاندارد هست، طبق اعلام ولوو بیشترین قدرت تولیدی بر حسب کیلووات برابر 551.5 کیلووات هست، خب بر اساس فرمول هایی که بالا گفتم کیلووات رو به اسب بخار تبدیل کن، ...
22:58  1393/04/22

کاربر: مهدی قلی زاده
7

ببین آقای محترم، وقتی میگم بحث و مطلب رو نفهمیدی راست میگم، دوست عزیز بحث رو نفهمیدی، فقط میای سفسطه میکنی که انگار فقط شما میفهمی و بس!
ببین آقای که نمیدونم اسمت چیه، مثل مقالات دیگه برای بار چندم میخوام بگم، چون شما عادت داری که نظرات رو نمیخونی و بقیه مجبور میشن یک حرف رو چندین بار تکرار کنن.
تمام کارخانه های اروپایی قدرت رو بر اساس استاندارد اروپایی یعنی بر حسب PS اعلام میکنن، ولوو بنز اسکانیا ایویکو و... حالا میخوای باور کن میخوای نکن. اون کلمه HP که میبینی جلوی اعداد قدرت درج میشه، فقط برای بیان کلمه اسب بخار هست، نه واحد اندازه گیری بر اساس استاندارد انگلیسی. متوجه میشی چی میگم؟!
نیازی نیست شما بیای با فرمول ها بازی کنی و سفسطه کنی، نیازی نیست شما فرمول ها رو به من یادآوری کنی.
به نظر تو این منطقی هست که مثلا کشوری مثل سوئد که از استاندارد متریک (SI) استفاده میکنه، بعد بیاد قدرت موتور رو بر اساس استاندارد انگلیسی بیان کنه؟! یا مثلا خود ما، منطقی هست وقتی از استاندارد متریک استفاده میکنیم بعد مثلا بیایم طول یک قطعه رو بر حسب اینچ بیان کنیم؟! نه عزیزم منطقی نیست ...
22:56  1393/04/22

بدرام جعفری فاخر
0

خیتی عالیه
16:57  1393/04/26

FH
2

بلاخره عموجون خودت هم میدونی چی به چیه یا ما سر کاریم؟؟؟؟
قدرت ایوکو حداکثر 550 اسب بخار هست و با FH13 فقط 10 اسب بخار تفاوت دارن که با گیربکس I-shift و گشتاور بالا جبران شده الیته این قدرتی هست که کشنده بدون هیچ مشکلی میتونه جابه جا کنه بارهای چند تن بیشتر از این هم میتونن جابه جا کنن که اون موقع این 10 اسب بخار نمیخونه مثلا جمعا ظرفیت ولوو N10 دقیقا تو کارت 26 تن نوشته ولی من 21 تن بار خالص هم تو معدن باهاش میبردم بدون مشکلی جمعا بالای 32 تن میشد البته صدماتی به ماشین وارد میشود منظور اینه که اون 10 اسب بخار عددی نیس تفاوت شون را میشه با اکتروس 510 اسب بخاری دید که اکتروس کم میاره ولوو با موتور 16 لیتری در حال طراحی و تولید کشنده با قدرت 800 اسب بخاری هست بااین حرفا نمیتونی مهندسی ایوکو را بالا تر از ولوو بدونی ولوو یه کارخانه مادر برای تولید انواع ماشین الات شهرسازی در حد عالی در دنیاست خیلی پیشرفته تر از این حرفاست زمین تا اسمان تفاوت دارن.
19:53  1393/04/22
پاسخ دادن
FH
0

552.49hp=1.341×412kw اگر 412 کیلو وات هست میشود 552hp چرا نوشته 560hp
جناب اگر 560hp=0.9863×ps باشه میشود 560hp=0.9863×567.77ps اینکه درست در نمیاد اصلا همچین عددی و قدرتی ایوکو داره؟؟ شما که میگی 560ps هست
اگر 568ps باشه میشود حدود 418kw اینم درست در نمیاد
حتما میگی ایوکو از استاندارد اروپا و از ps استفاده میکنه ولی وقتی قدرت را اعلام میکنه طبق استاندارد امریکا و انگلیس از hp برای اعلام اسب بخار استفاده میکنه و در این مورد hp مستثنی هست و فقط به معنی اسب بخاره نه استفاده از استاندارد امریکا!!!!!!!!! خودت ببین چقدر حرفت بی اساس هست
مگر همچین چیزی میشه؟؟ اگر hp بنویسه میشود طبق استاندارد و سیستم انگلیسی و برای تبدیل به ps اروپایی باید از اون فرمول که خودت هم بلدی استفاده کنیم
اقای عزیز ps که به معنی همون اسب بخاره نیازی نیست جلوی عددhp بنویسه که طبق یک استاندارد دیگه هست، اون که از سیستم متریک اروپا تقلید میکنه پس hp دیگه چه صیغه ای؟؟ نه اون طوری که فکر میکنی نیست تفاوت دارن و باید تبدیل بشن
19:46  1393/04/22
پاسخ دادن
FH
0

تو که تکلیف ات با خودت هم معلوم نیست یه بار می نویسی hp مال استاندارد انگلیس و امریکا هست بعد میای میگی ایوکو برای نشان دادن اسب بخار از hp استفاده میکنه بعد میگی ایوکو و اروپا از استاندارد EEC استفاده میکنن بعد میگی hp=0.9863×ps بلاخره ایوکو چه قلطی میکنه؟؟ps یا hp ؟؟ یا شاید هم خودت سر در نمیاری ازاینترنت میخونی میای اینجا لفظ قلم حرف میزنی!! هر دو تاشون که نمیشه اعلام کنه طبق اون فرمولی که نوشتی hp با ps تفاوت دارن و نمیشه برای بیان یک قدرت موتور از هر دوتاشون استفاده کنیم هر کدام طبق استاندارد خاص و جداگانه هستند بعد بگی اون کلمه مخفف فقط به معنی اسب بخاره نه چیز دیگری.
من 21 سال پیش دیپلم فنی مکانیک (شاخه ساخت و تولید تراشکاری) گرفتم و درس را گذاشتم کنار ولی این فرمول ها تحصیلات بالا نمیخواد جوابش راحت در میاد اینو گفتم نگی بی سواده از بحث علمی سر در نمیاره
ایوکو تو سایتی که نوشتی 560hp نوشته خوب با فرمول های خودت که نوشتی حساب بکنیم میشود:
Hp552.32=0.9863×560ps اگر 552hp هست چرا ایوکو نوشته 560hp
19:32  1393/04/22
پاسخ دادن
FH
0

مثل اینکه بحث یکم پیچیده شد و یه جورایی گیج کننده
اقای میثم a7 شما اگه وقت کردی یه سر به اون سایت که ایوکو که اقای قلی زاده نوشته بزن منم اعلا رفتم نوشته 560hp یعنی طبق یه حساب ساده 552.32=0.9863×560hpیعنی همون 550 اسب بخار خودتون محاسبه fh480 درست نوشتین طبق ps محاسبه شده و 480 اسب بخار هست توی این سایت هم به نظر من قدرت ایوکو درست نوشته شده بود مشکلی نیست
15:37  1393/04/21
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

ببین آقای fh ، اگه شما متوجه این بحث میشدی، اصلا هم گیج نمیشدی! چون این بحث اصلا پیچیده نیست، فقط لازمه شما مطلب رو بفهمی، من در نظراتم کامل توضیح دادم، شما اگه با دقت بخونی، میفهمی چی شده!
ببین عزیزم، نه تنها ایویکو، بلکه همه خودروسازان اروپایی قدرت رو بر اساس PS اعلام میکنن، طبق اعلام کارخانه ها، قویترین موتور ولوو 750، بنز 625 و ایویکو 560 اسب بخار (PS) هست، همه اونها بر اساس PS هست، اگر میبینی جلوی عدد قدرت HP مینویسن، فقط و فقط برای بیان کلمه اسب بخار هست (Horse Power) نه اینکه اون قدرت اعلامی بر اساس استاندارد انگلیسی و آمریکایی باشه. من خیلی سخت حرف میزنم؟! مثل اینکه همیشه اینطوره که شما حرفای منو نمیفهمی، در مقالات دیگه هم اینطور بوده!
بله fh13 480 هم قدرتش بر حسب PS هست، اگر قرار بود بر اساس HP اعلام بشه، باید میگفتن 473 اسب بخار بر حسب HP که استاندارد انگلیسی هست، اما اینطور نیست، در سایت ولوو قدرت 480 اسب بخار ثبت شده که جلوی اون کلمه HP نوشته شده و منظور از اون کلمه فقط بیان کلمه اسب بخار هست، نه واحد انگلیسی اون. و 480 اسب بخار بر حسب PS هست.
22:47  1393/04/21

کاربر: مهدی قلی زاده
3

خیلی عذر میخوام آقای FH ، اگه شما از این بحث گیج شدی و متوجه مطلب نمیشی، پس لطفا نظر غیر علمی و غیر منطقی ندید و لطف کنید صبر داشته باشید تا بحث به نتیجه برسه بعد اظهار نظر کنید. البته من کامل در نظراتم خدمت دوستان توضیح دادم، اگر دقیق مطالعه کنی حتما متوجه میشی. ممنونم.
22:54  1393/04/21

کاربر: مهدی قلی زاده
3

راستی اینو یادم رفت بگم!
وقتی میگم متن رو نمیخونی، راست میگم! اون فرمولی که شما برداشتی نوشتی، متاسفانه اشتباه نوشتی! عزیزم PS از HP بیشتر هست! فرمول صحیح به این صورت هست:
PS × 0.9863 = hp
پس لطفا خواهشا یا متن و نظرات رو دقیق بخون، یا نظر الکی ننویس. ممنونم.
23:06  1393/04/21

کاربر: مهدی قلی زاده
4

سرکار خانم مرادی، پرسنل محترم 1car ، با تمام احترامی که برای نظرات شما قائل هستم، ولی لطف کنید کمی بیشتر بررسی بفرمایید و یک مشورتی بین همکاران و کارشناسان داشته باشید، شما فرمودید قدرت هایی که بر حسب کیلووات یا اسب بخار اروپایی (PS) هست ، برای یکسان سازی تبدیل میکنید به اسب بخار انگلیسی (HP) .
خیلی عذر میخوام ولی احساس میکنم این کار باعث برداشت اشتباه بعضی از کاربران بشه! شما بهتر از من میدونید، ما نیز در ایران از استاندارد اروپایی یا همون سیستم متریک (SI) استفاده میکنیم، که اسب بخار در این استاندارد PS هست. خب فکر نمیکنم لزومی داشته باشه ما بیایم پارامترهارو که بر اساس سیستم متریک هست به سیستم انگلیسی تبدیل کنیم!
از شما خواهش میکنم یک بررسی دقیق بفرمایید.
از توجه شما بسیار ممنونم.
23:19  1393/04/21

فریدون
0

سلام رفیق منم نیسان دارم همین مشکلوداشتم فقط (فیلر)گیری کن
10:14  1398/02/16

میثم a7
5

من نمیخوام وارد بحث بشم ولی خانم مرادی فکر میکنم اشتباهی صورت گرفته لطفا دقیقا بررسی کنید
KW = 1.3596 PS و KW = 1.341 HP در نظر بگیریم و حداکثر قدرت ایوکو 412KW باشه با یه حساب ساده 560.1552=1.3596ps×412kw که تقریبا میشه همون 560 اسب بخار خودمون اگرتوجه کرده باشید FH480 که تو ایران هم هستن قدرتشون 353kw هست ولی با همین فرمول ps چیزی حدود 479.93 اسب بخار در میاد که میگیم 480 اسب بخار اگر طبق نظر شما برای این تبدیل از hp استفاده میشد 473 اسب بخاراعلام میشد البته قصد جسارت ندارم لطفا اگر این طور نیست علت تان را بیان کنید
با سپاس
14:37  1393/04/20
پاسخ دادن
FH
1

خخخخخخخخ
ممنون خانم مرادی خوب گفتی اتفاقا بین 10 اسب بخار 550 یا 560 اسب بخار بودن ایوکو تو سایت مقایسه اکتروس با FH16 اختلاف نظر بود که من درست میگفتم البته با استناد به این سایت

بازم از همه پرسنل 1Car تشکرها
19:12  1393/04/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

این نظر لطف شماست.
ولی خانم مرادی، پرسنل محترم 1car ، بنده 3 صفحه نظر نوشتم که دلیل اون HP نوشته شده در کاتولوگ ها و سایت ها، برای خودروهای اروپایی رو توضیح بدم، اما انگار در بیان و انتقال مطلب موفق نبودم، چون شما حرف و نظر قبلیتون رو تکرار کردید!
بنده که برای شما از طریق کیلووات توضیح دادم که قدرت های اعلام شده کارخانه های اروپایی بر حسب PS هست و اگر میبینید که در سایت ها و کاتولوگ ها کلمه HP جلوی عدد قدرت نوشته شده، فقط بیانگر کلمه اسب بخار هست نه واحد اندازه گیری اون. پس چرا دوباره شما حرفتون رو تکرار فرمودید؟!
طبق اعلام ایویکو بیشترین قدرت تولیدی موتورهای ایویکو، 412 کیلووات هست.
اگر دلیل شما فقط همون درج کلمه HP هست که بنده دلیلشو خدمتتون گفتم، شما میتونید در سایت های دیگری قدرت موتورهای ایویکو رو جستجو کنید، خواهید دید که خیلی از سایتها جلوی عدد قدرت HP نوشته اند، نه به معنای واحد اندازه گیری، بلکه به عنوان بیان کلمه اسب بخار.
لطفا به این آدرس یک سر بزنید :
www.iveco.com/uk/products/pages/stralis-hi-way-euro-v-eev-engines.aspx
با تشکر.
18:19  1393/04/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

...شما فکر میکنید که فقط ایویکو برای اعلام قدرت از PS استفاده میکند، در حالیکه اینطور نیست و تمامی کارخانه های اروپایی قدرت رو بر حسب PS اعلام میکنند این استاندارد اروپا یعنی EEC هست.
اگر پر حرفی کردم، عذرخواهی میکنم، امیدوارم تونسته باشم مطلب رو کامل بیان کرده باشم، البته خودم احساس میکنم کامل نتونستم بگم چون با نوشتار بیان این مطلب کمی سخته.
با وجود اینکه من خودم تحصیلکرده این رشته هستم اما در جایگاهی نیستم که بخوام از کارشناسان 1car ایرادی بگیرم، اما متاسفانه در موزد این موضوع فکر میکنم یک برداشت اشتباه رخ داده.
بنده برای اثبات این موضوع هنوزم دلایلی دارم، در صورت نیاز من در خدمتم.
در هر صورت خانم مرادی، پرسنل محترم 1car ، لطفا پس از بررسی، اعداد درج شده در این مقاله رو تصحیح بفرمایید. قدرت موتورهای ایویکو بین 310 تا 560 اسب بخار میباشد.
از توجه شما کمال تشکر رو دارم.
11:40  1393/04/19
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
3

آقای قلی زاده عزیز، همان طور که در نظر قبلی عرض کردم، نظرات و دلایل شما کاملا منطقی و درست است و بیانگر دانش و آگاهی شما در زمینه خودرو و به خصوص خودروهای سنگین می‌باشد؛ اما اگر توجه داشته باشید در بسیاری از سایت ها و مجلات معتبر که به بررسی خودروهای سنگین می‌پردازند از جمله سایت TopSpeed،Mercedes-Benz و ... برای بیان قدرت موتور کامیون و کشنده ها از واحد hp استفاده می‌شود. ما نیز، به منظور یکسان سازی واحدها، از hp استفاده می‌کنیم. در پایان، باز هم از شما و نظرات سازنده‌تان کمال تشکر را دارم.
12:07  1393/04/19

کاربر: مهدی قلی زاده
0

...و این به این معنا نیست که فقط ایویکو قدرت رو به PS اعلام میکنه، بلکه تمامی کارخانه های اروپایی قدرت رو بر حسب PS اعلام میکنند.
برای شما یک مثال میزنم، مرسدس بنز، جدیدترین و قویترین موتورش که بر روی آکتروس MP4 نصب میکنه، یک موتور 6سیلندر هست که 625 اسب بخار قدرت تولید میکنه، آیا به نظر شما این قدرت بر حسب PS هست یا HP ؟!
طبق اعلام کارخانه قدرت این موتور بر حسب کیلووات برابر 460 کیلووات هست. کیلووات طبق فرمول های زیر به اسب بخار تبدبل میشه:
KW = 1.3596 PS
KW = 1.341 HP
با یک تبدیل و محاسبه ساده متوجه میشیم که 460 کیلووات برابر با 625 اسب بخار بر حسب PS میباشد. پس در نتیجه قدرت اعلام شده مرسدس بنز نیز بر حسب PS هست، حتی با وجود اینکه در سایت خودش جلوی قدرت نوشته HP . ولی منظور از اون HP ، واحد انگلیسی اون نیست بلکه فقط بیان کلمه اسب بخار میباشد و نه تنها مرسدس بنز بلکه تمامی کارخانه های اروپایی قدرت رو بر حسب PS اعلام میکنند. شما نیز در این سایت قدرت خودروهای اروپایی رو بر حسب PS اعلام میکنید و حال آنکه ایویکو صادقانه کلمه PS رو جلوی اعداد قدرت خود نوشته...(ادامه در نظر بعدی)
11:37  1393/04/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

بخاطر آقا و خانم عذر میخوام، من از این موضوع اطلاعی نداشتم.
ببینید خانم مرادی اینکه شما در این سایت یا کلا همه برای بیان قدرت موتور از HP استفاده میکنیم، منظور این نیست که داریم دقیقا اسب بخار رو بر اساس استاندارد انگلیسی یا آمریکایی بیان میکنیم، بلکه منظور ما همان کلمه اسب بخار هست، حالا اینکه این اسب بخار بر اساس چه استانداردی اعلام شده بر میگرده به کارخانه سازنده که در کدام منطقه هست، اروپا آسیا یا آمریکا؟!
در اروپا به جز انگلیس، بقیه از استاندارد EEC که بر اساس سیستم متریک (SI) هست، استفاده میکنند، که در اون اسب بخار PS نامیده میشود، PS مخفف کلمه Pferde starke هست که به زبان آلمانی همان اسب بخار میشود.
قدرت های دیگری که شما برای بقیه خودروهای اروپایی اعلام میکنید نیز بر حسب PS هست، و اینکه ما میبینیم که در کاتالوگ های اونها جلوی عدد قدرت نوشته شده HP ، منظور همون اسب بخار هست، نه واحد اندازه گیری دقیق اون. مثل اینکه ما وقتی میخواهیم قدرت را بگوییم، میگوییم، این مقدار اسب بخار.
حال ایویکو برای اعلام دقیق و تخصصی قدرت، PS رو جلوی اعداد قدرت درج کرده...(ادامه در نظر بعدی)
11:35  1393/04/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

پرسنل محترم 1car ، من هنوز معتقدم که در این مقاله قدرت خروجی موتورهای ایویکو اشتباه ثبت شده، و متاسفانه جواب شما آقای مرادی نیز بنده رو قانع نکرده و دلایل خودمو خدمتتون عرض کردم.
البته اعداد گفته شده، اشتباه ترجمه یا تایپی نیست، بلکه یک برداشت اشتباه از واحدهای اندازه گیری قدرت هست. بنده دلایل دیگری نیز برای اثبات این موضوع دارم. اگر مایل باشید، خدمتتون عرض خواهم کرد.
لطفا بیشتر پیگیری و بررسی بفرمایید. با تشکر.
19:02  1393/04/18
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
8

با تشکر از شما کاربر گرامی، جناب آقای قلی زاده حرف شما متین و منطقی است؛ اما از آنجایی که در ایران، افراد بسیاری قدرت موتور را با اسب بخار (HP) می‌سنجند، ما در تمامی مقالات از این واحد استفاده می‌کنیم و این امر به معنای اشتباه بودن مقادیر ذکر شده نمی‌باشد. در پایان، ضمن تشکر از نظرات شما، باید خدمتتان عرض کنم که بنده خانم مرادی هستم نه آقای مرادی!
19:31  1393/04/18

کاربر: مهدی قلی زاده
0

جناب آقای مرادی پرسنل محترم 1car ، با عرایض بنده موافق هستید؟!
اینکه میبینید اکثرا برای معرفی قدرت بر حسب اسب بخار، از hp استفاده میشه، منظور از اون کلمه مخفف همون اسب بخار هست ( Horse power ) نه اینکه اون کلمه واحد اندازه گیری رو مشخص کنه. البته اکثرا اینطور هست.
در هر صورت کارخانه های اروپایی از PS که واحد متریک اسب بخار هست استفاده میکنند. و فکر میکنم استاندارد مورد استفاده کشور ما نیز، سیستم متریک ( SI ) باشه، اینطور نیست؟!
البته شما بهتر از من میدونید. با تشکر از زحمات شما.
14:56  1393/04/18
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

جناب آقای مرادی پرسنل محترم 1car ، بله PS و HP هر دو واحد اسب بخار هستن، که HP واحد انگلیسی اسب بخار هست و PS واحد متریک اسب بخار. که اختلاف اونها از این رابطه بدست میاد : PS × 0.9863 = hp
HP اسب بخار بر اساس استاندارد SAE (آمریکایی)هست و PS اسب بخار بر اساس استاندارد EEC (اروپایی).
خب مسلم هست که کارخانه های اروپایی از استاندارد EEC استفاده کنن. ولی حالا شما چرا اون قدرت هارو به استاندارد SAE تبدیل کردید؟!
خب هر کارخانه ای بر اساس منطقش از یک استاندارد استفاده میکنه، به نظر شما این درسته که ما بیایم اونو تغییر بدیم؟!
فکر میکنم تعداد اندکی این تبدیل واحد رو متوجه بشن، بعد ناخواسته میان در مقالات و بحث های دیگه، این مدرک رو برای نقض حرف بنده به من تحویل میدن. در هنگام معرفی خودروهای ایویکو و اکثر کارخانه های اروپایی برای قدرت موتور از PS استفاده میشه و حتی مثلا کنار خودرو هم بر اساس PS درج میشه، حالا اگه ما میخوایم تغییر بدیم، فکر میکنم بایستی اون رو ذکر کنیم.
در هر صورت حداکثر قدرت موتورهای ایویکو 560 اسب بخار هست. بر اساس استاندارد EEC (اروپایی)
با تشکر از زحمات شما.
20:01  1393/04/16
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

با سلام و خسته نباشید خدمت پرسنل عزیز 1car .
لازم دیدم با وجود اینکه از درج این مقاله در سایت، زمان زیادی گذشته، اما نکته ای رو متذکر بشم.
در متن، قدرت خروجی موتورهای دیزلی ایویکو رو بین 305 تا 550 اسب بخار درج شده، بلکه صحیح اون 310 تا 560 اسب بخار هست.
میتونید صحت حرف بنده رو از سایت منبع بررسی کنید.
ببخشید که کمی دیر این نکته رو گفتم، چون متوجه نشده بودم. و این اعداد باعث اشتباه برخی دوستان در مقالات و بحث های دیگه نیز شده، و از اونجایی که ما 1car رو منبع اطلاعات در نظر میگیریم، پس لطفا پس از بررسی تصحیح بفرمایید. با تشکر فراوان.
16:43  1393/04/16
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
2

آقای قلی زاده عزیز، همان طور که در سایت منبع مشاهده می‌کنید واحد قدرت موتور PS ذکر شده نه اسب بخار! تفاوت موجود میان اعداد ذکر شده نیز، به همین خاطر می‌باشد نه اشتباه ترجمه! شما نیز، با تبدیل مقادیر ذکر شده متوجه می‌شوید که قدرت موتور این کامیون حدود 305 تا 550 اسب بخار می‌باشد.
17:16  1393/04/16

سلام. محمد.تهرانی.مکانیک.اویکوهستم.
4

مصرف.کنیدکارکردبالای.بشمامیده.وهرسه.ماه.گیربگس.بازنمیشه.من.باتزمینه.5سال. تعمرمیکنم. بنده. باتمام.افتخار.روکامیونهای.اویکوتعمیرات. انجام.میدم.
01:37  1393/04/08
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

سلام. آقایونی که هیچ تجربه ای از ایویکو ندارن لطفا نظر الکی و تعصبی صادر نکنن، ایویکو جزو بهترین کامیونهای اروپا هست، اگه وقت کردین یک سر به مقاله مقایسه آکتروس و fh16 بزنید و نظرات بنده رو در مورد استرالیس بخونید. با تشکر.
13:31  1393/04/06
پاسخ دادن
بابک
0

اقا شعار ندین hi way هنوز ایران نیومده شما هم خریده باشی فقط استرالیس 430 و480 هستن بعدش هم ایویکو از نظر طراحی کابین ضعیف و کم کیفیت تر از رقبا بوده و هست البته hi way یکم بهتر شده ولی با مشکل داغ کردن اش با دمای ایران سازگار نیست و درکل اصلا برای خرید گزینه خوبی نیست
19:07  1393/02/30
پاسخ دادن
مهدی نجاری
5

نظر همه دوستان محترمه ولی خوبه بدونید که هر کامیونی برای دمای هوایی خاصی طراحی میشه و دلیل اینکه ایویکو توی ایران چندان طرفدار نداره مثل fhو... اینه که محصولات ایویکو بیش از حد گرم میکنه و دمای اب خیلی بالا میاد ولی در حالی که fhدر دمای 50درجه جنوب چی با کولر وچی با بار باشی اصلا خیالش نیست و از همه مهمتر اینکه fhداخل هر روستایی بری قطعات و تعمیرکارش هست
22:39  1392/09/28
پاسخ دادن
انه محمد عالمي
2

اويكو واقعا ماشين قشنگيه عكس استراليس تو سايت براي منه از گنبد كاووس
20:19  1392/09/17
پاسخ دادن
حمید برداره
0

حالا واقعا این کشنده تو ایران هستش یا قراره بیاد
11:38  1392/08/10
پاسخ دادن
م.د
0

بله.هستش.چون.من.یک.دانه.دارم
22:49  1393/02/13

شسیشس
0

اقا ما که داریم هر سه ماهی یک بار گیربکس بازمی کنیم ماشینای کم اصطحلاکی اند ولی بعضی قطعاتشونو چون ایران میزنه وچین واقعا بی کیفیت هستند
20:02  1392/07/16
پاسخ دادن
hamid
3

خیلی جالبه که دوستان بخاطر تعصبشون روی برند های دیگه این کشنده رو تحقیر میکنن و به کارشناس هایی که این کشنده رو به عنوان کامیون سال 2013 انتخاب کردن تهمت میزنن-اگر ولوو FH یا مرسدس اکتروس یا اسکانیا R بهتر بودن چرا به این عنوان مزین نشدن؟ سعی کنیم با دید خالی از تعصب به مسائل نگاه کنیم
15:12  1392/07/13
پاسخ دادن
سعید
0

باشه پاسخ شما تو انتخاب کامیون سال 2014 دیده شد.
ولوو fh به این عنوان دست یافت
تو 2012 هم این بنز بود که این مقامو کسب کرد
در جواب دوستانی که گفتن بنز به لحاظ ظاهری بهتره باید عرض کنم ولوو اف اچ جایزه معتبر red hot dot که در جهت طراحی صنعتی اعطا میشه رو از آن خودش کرد.
در ضمن باید عرض کنم دو برند ولوو و بنز هرکدوم با 8 بار بیشتر از بقیه برندها به این عنوان (کامیون سال) دست یافتن.
13:23  1392/09/02

حسین
3

داداش فقط بنز که حرف اول و اخر وحتی وسطو هم میزنه از ما گفتن
21:15  1392/07/12
پاسخ دادن
مهدی ولوو
0

حالا که بنز زاییده زیرش الان فقققققققققط ولوو میگه کشنده وکامیییون یععععععععععنی چی.افتاد.
22:47  1393/04/13

کاربر: پسرB9سوار
1

همونطور که گفتم عالیه
فقط حیف ی مشکلی داره اونم اینه ک دو سه سال کارکنه همه چیزش داغون میشه."موتور،گیربکس و..."
19:11  1392/06/24
پاسخ دادن
hamid
4

دوست عزیز شما نیم نگاهی به کشنده های ایوکو موجود در کشور داشته باشین که پس از سالها در کنار رقبای هم سن و سال خودشون به جابجایی بار در کل کشور مشغول هستن و به جان سختی و کیفیت بالا زبانزد هستن.
15:02  1392/07/13

مهدی بابا
0

ایویکو ماشین خوبیه اما از نظر طراحی داخلی هیچکدوم به پای باfhنمیرسه
12:28  1392/04/25
پاسخ دادن
پسرB9سوار
0

موافقم
بنز ازنظر طراحی خارجی یکه ولی ولوو ازنظر طراحی داخلی یکه
18:41  1392/06/24

پسرB9سوار
0

موافقم
بنز ازنظر طراحی خارجی یکه ولی ولوو ازنظر طراحی داخلی یکه
استرالیس به نظرمن ازداخل مثل خودروهای سبک طراحی شده
ممنون1car
18:43  1392/06/24

مهدی ولوو
0

اخ گفتی قربون دهنت یه نوشابه طلبت:)
22:50  1393/04/13

مهدی
7

یاد اویکومون با کانینر زردش به خیر.
اونائی که فهمیدن قضیه چیه لایک کنن.
23:31  1392/04/24
پاسخ دادن
سعید
3

واقعا از مدیر سایت ممنونیم بابت مطالب کامل و بروزی که ارائه میدن
خب کامیون خوبی هست اما به پای سری جدید ولووfh و بنز آکتروسmp4 نمیرسه
چه به لحاظ زیبایی ظاهری چه تو طراحی داخلی که هیچ جذابیت و خلاقیتی به کتر نرفته و چه تو مسائل فنی و کیفیت سواری
فقط موتور یورو 6 اون قدرت بیشتری از رقبا داره
میدونید تو تنتخاب کامیون سال هرچند مقایسه های خیلی دقیق و کارشناسی صورت میگیره اما تو اعلام نتایج بعضی مواقع یه مسائل دیگه هم وارد قضاوت میکنن! ... دیگه ولش...!
آخه میدونین نمیشه که همیشه ولوو و بنز یا اسکانیا کامیون سال بشن
باید به کامیونسازانی مثل ایوکو یا رنو هم یه فرصتهای خود نمایی هم بدن یه جورایی بحث روحیه دادن و داغ نگه داشتن رقابت هست
چون آمار فروش همیشه تو دستهای ولوو و بنز هست!
12:57  1392/04/24
پاسخ دادن
حمید
4

سلام ببین داداش گلم تا جایی که ما یادمون میاد کشنده سال همیشه ایویکو بوده نه ولوو ونه بنز برای مثال درسال های
1999 ایویکو یوروتک کشنده سال شد
2002ایویکو استرالیس مدل اول کشنده سال شد
2007ایویکو استرالیس که الان تو کشور خودمون توسط شرکت زامیاد عرضه می شه کشنده سال شده بود
والا هم در سال 2013کشنده ایویکو استرالیس های وی با این زیبایی وموتور قدرتمند به عنوان کشنده سال انتخاب شده است
13:30  1392/08/26

مهدی نجاری
6

fhازهمه نظر خوبه ولی قبول داشته باشید که این ماشین بعد 4سال کار واقعا ب خرج میفته و هر سال باید یاتاقان عوض کنی و هر 1/5سال هم تعمیر اساسی وهر 600000کیلومتر کارکرد بلبرینگ کلاج میخواد
22:46  1392/09/28

محسن گلباغی
0

سلام.بهتره شما هم جز کسانی باشین که این کامیونها رو مقایسه میکنند و فرصتی هم به سازنده های وطنی خودمون بدبد تا بتونن کامیون سال بشن.
22:23  1392/10/11

مهدی
0

این کامیونها روح آدم رو قلقلک میده!!
03:51  1392/04/24
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

طراحیش که خیلی خوبه کاش از رینگهای کرومی براق استفاده میشد که جذابتر بشه.با سپاس از 1car
01:23  1392/04/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
تارا اتومات : سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
سجاد اس تری مشکی : دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
بنیامین : ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی ‌‌ توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : دوستان 207 که دارن به جای رانا پلاس میدن با قیمت 334 میدن بدون هیچ استانداردی و به قیمت زمستان فقط ما متقاضیان پارس این وسط همه جوره حقمان ضایع شده
اسفند : ازش شکایت کن
85گانه90روزه : آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم 90روزه هنوز خبری نیست ما کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت شده 106 روز
تحویل 10فروردین : 2فاکتور،3پلاک،4حمل خودرو برا نمایندگی تیک خورده ولی هنوز نرسیده اگه با لاکپشت هم حملش کرده بودن باید تا حالا رسیده بود
رضا : سورنا سلام 16 خرداد تا25 خرداد تحویل میدن
29 اسفند : دوستان امشب که می خوابید دعا بکنید فردا وپس فردا تکمیل وجه 16 و17 دی تبدیل به 21 فاکتوربشود واقعا دیگه تحمل نداریم اوناییکه دعا می کنن علامت بزن
رضا : سلام دی ماهی همه تکمیل وجه کردن فکر نکنم بهمنی کسی مونده باشه که تکمیل وجه نکرده باشه دی ماهی 20 روز بعد ماشین میگیرن شما هنوز داری میگی که تکمیل وجه کردن یا نه
رضا : سلام غزاله جان هیچکی پاسوخگو نیست با شرکت تماس میگیری
هوسانگ نیانگ : جومونگ رفته گل بچینه😀😀
ایمان : از بند پ استفاده شده