امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)105
مصرف سوخت شهر (لیتر)8.5
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)5.1
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)6.4
نوع سوختبنزین
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسکی
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)429.2
عرض (سانتی‎‏متر)168.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)145.3
حداکثر سرعت (km/h)186
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12
حجم باک (لیتر)50
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور142
پخش کننده DVD/VCDدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو/سرنشین
صندلی رانندهدستی
صندلی سرنشیندستی
تهویه مطبوعدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

43162 نظر

نیما
21

من یه مدل 95 دارم از نظر موتوری و ترمز و دیسک و صفحه و گیربکس و نرمی کلاچ خیلی خوبه و شتاب عالیه اما به نظر من جلو بندی ضعیفه و کیفیت قطعات پلاستیکی پایینه ضمنا کیفیت رنگ هم معمولیه و چنگی به دل نمیزنه که البته تو اکثر تولیدات داخلی این مشکل وجود داره این خودرو زیر 40 تومن بهترین انتخابه مصرف سوختشم خیلی خوبه 8.5 تو شهر و 6.5 تو جاده میسوزونه
12:10  1396/07/01
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
1

رانا ماشین بدی نیست ولی اینقدر که توی این پیج داره مبالغه آمیز ازش تعریف میشه اینطور نیست. بر اثر همین تبلیغات من این ماشین امتحان کردم با اینکه از شتاب و تیزی و سواری نرمش خوشم اومد ولی میگم باز هم ماشین خودم یعنی سمند. اتاق و داشبورد سمند خیلی سرتره. تا فحش نخوردم برم :)
08:25  1396/07/01
گزارش
پاسخ دادن
سهیا
7

سلام رانا ماشین خوبیه. من داییم داره و ازش راضیه. خیلی چیزاش مثل sd ولی به خاطر قیمت غیر منصفانه ای ک ایران خورو گذاشته روش فروش دست ۲ افت قیمت بیشتری داره نسبت ب ماشین های دیگه. بهره دست ۲ رانا بخره، خرید صفر واسه کسی ک زود ب زود ماشین عوض میکنه ب صرفه نیست
گزارش
پاسخ دادن
09:18  1396/07/05

علی
1

سلام بر دوستان عزیز رانا سوار.
میخاستم یه شارژر فندکی بخرم، چه برندی خوبه؟
و اینکه همیشه متصل باشه مشکلی داره؟ یا موقع استارت زدن حتما باید درش بیارم؟
14:49  1396/06/26
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

سلام عزیز.
مدل و مارک شارژر فندکی کلا به نوع ماشین ربطی نداره... شما میتونی یه نگاه به دیجی کالا بکنی انواعش موجوده...
کلا هیچ وسیله برقی رو چه مال ماشین چه جاهای دیگه نذار مدام بمونه به برق...
گزارش
پاسخ دادن
13:43  1396/06/28

هادی
8

خواستم از عیب و ایرادات رانا بنویسم دیدم بعضیا ممکنه بخوره توی ذوقشون و متلک بار ما کنند. هرکس یک سلیقه ای داره و تا خودش امتحان نکنه شاید نظرش عوض نشه با گفتن ما. بنظر بنده از 30 تا 40 م تومن اگه بخواهید ماشین صفر بخرید رانا نخرید. ماشین چینی صفر یا کم کارکرد بخرید اما سمت رانا نروید. بیشترین تعریف رانا هم فقط در همین سایت هست. بروید خودتان ببینید. اگر قانع نشدید از یکی از نمایندگی های ایران خودرو قسمت تعمیرات از سرپرست فنی بپرسید مطمئن هستم نتیجه بهتری خواهید گرفت. سربلند و پیروز باشید.
10:45  1396/06/26
گزارش
پاسخ دادن
پوریا
32

شما چینی بخر حال کن باهاش.
گزارش
پاسخ دادن
22:01  1396/06/26

مهرداد
27

دقیقا راست گفتیتد آقا هادی " هرکس یک سلیقه ای داره و تا خودش امتحان نکنه شاید نظرش عوض نشه "
ما هم قبل از خریدن مثل شما با حرف مردم و اینور اونور فک میکردیم ... ولی بعد از خریدن و 17000 تجربه رانندگی دیدیم زیر 50 ملیون بهترین گزینست و اگه مصرف کننده باشی و نخوای سریع بفروشی از هر لحاظ دیگه ای حرف اوله..
هرچند راناهای جدید اینقدر باکیفیتن که رفته رفته مردم هم نظرشون عوض میشه، ولی اونموقع دیگه دیره و قیمتش به اندازه کافی رشد کرده...
گزارش
پاسخ دادن
09:52  1396/06/27

آرمین
3

سلام آقا مهرداد یه سوال داشتم از شما
خواستم ببینم قبل از رانا چی سوار میشدید که الان که رانا دارید انقد ازش تعریف میکنید آخه رانا ماشینی هست که بی کیفیتیش زبانزده و من خودم که اصلا راضی نیستم با تجربه ۲۰۰۰۰ رانندکی مدل۹۵ شما آخه چی دیدین تو این ماشین که انقد تعریف میکنید لطفا حقیقت رو بگید . بگید که اصلا جا نداره و راننده اصلا نمیتونه صندلی رو بکشه عقب و در مسافرت طولانی هم راننده اذیت میشه هم سرنشین عقب.بگید که چقد صدا میاد تو کابین.بگید که موتور عین جیرجیرک صداش میاد تو کابین و دهها ایراد دیگر وانقد تعریف دروغین نکنید لطفا
گزارش
پاسخ دادن
17:39  1396/06/27

مهرداد
23

سلام آرمین جان
من قبل از رانا پرشیاداشتم پارسال خونه خریدنی مجبورشدم بفروشمش یه مدت سمند و ال90 داداشام دستم بود، چون رانا کمترین پرداخت اولیه داشت مجبورشدم راناگرفتم اقساطی.
جونم برات بگه قبلش خیلی دودل بودم وهمین حرف شماهاکه میگیدبی کیفیته!
ولی همون پرشیا که دوسال داشتم منوخیلی اذیتم کرد، یا سمند داداشم واقعا مزخرف بود، تنهاماشینی که میتونم بگم به لحاظ فنی و ایمنی سرترازراناهست ال90 فقط.
اونم که آپشن نداره خیلی لخته.
حرف من اینه بیخودمردموگمراه نکنید، درسته رانااوایل شایدبد بود ولی الان رانای من هم از پرشیاکه داشتم و هم از سمند خیلی بهتره،
پرشیابعد از یه مدت دراش به صدا افتاد اونم واقعا بخاطر طراحی منسوخ 20 سال پیشه،
تنگی جای رانا تعجب نداره، خونواده 206 کلا ماشین جوونا و کم جمعیتاس،
البته اینم بگم من همون اول لاستیک هانکوک انداختم زیرش.
ولی الان بعد از 17000 بگم بسیار بیصداونرم و پرشتاب..
تنها ال90میتونه برتر از رانا باشه که اونم اگه کسی با قیافه و داخل سرد و بیروحش مشکل نداره بره سراغش. و اللا با وجود رانا خرید ماشینای فسیل 30سال پیش که تنها مزیتشون جاداریه اشتباه محضه!
گزارش
پاسخ دادن
21:23  1396/06/27

امیر
20

اتفاقا صدای موتور رانا اصلا تو کابین نیست...
عایق گیری صداش خیلی خوبه شیشه ها که بالاست خیلی بیصدا میشه تعجب میکنم میگید صدای موتور خیلی میاد... نکنه قبلا tu5 نروندین!!!؟؟ یه صدای دلنشین تو شتابگیری داره...
آقا مهرداد خیلی خودتو خسته نکن، از قدیم میگن در دروازه شهرو میشه بست ولی دهنه مردم رو نه!!!
گزارش
پاسخ دادن
00:18  1396/06/28

آرمین
3

آقا امیر من رانا دارم و حقیقت رو باید بگم نمیشه که دروغ گفت به مردم .من همه ماشینهای ایران خودرو بغیر از دنا رو داشتم رانا یه پله از همه خودروهای ایران خودرو بی کیفیت تره خصوصا فضای داخلی کابین از رودری و ... من تنها نکته مثبت رانا رو توی ترمزش میبینم ولاغیر
گزارش
پاسخ دادن
00:51  1396/07/01

آرمین
1

آقا امیر من رانا دارم و حقیقت رو باید بگم نمیشه که دروغ گفت به مردم .من همه ماشینهای ایران خودرو بغیر از دنا رو داشتم رانا یه پله از همه خودروهای ایران خودرو بی کیفیت تره خصوصا فضای داخلی کابین از رودری و ... من تنها نکته مثبت رانا رو توی ترمزش میبینم ولاغیر
میخوام بفروشم میبینم خیلی ضرر میکنم مجبورم بسوزم و بسازم
گزارش
پاسخ دادن
00:55  1396/07/01

روح اله
0

سلام . یه سوال دارم . نظر شما در مورد 206 صندوقدار چیه ؟
گزارش
پاسخ دادن
14:18  1396/07/01

علی
11

از همه عذر میخام..
اینجا باید گفت چرت نگو لطفا..
شما احتمالا هیچ ماشینی سوار نشدین ..
مثلا 405 یا سمند از رانا یه پله بالاترن؟!!! جل الخالق!
یا پارس؟!!!
تنها ماشین داخلی که از رانا یه پله بالاتره ال90
اونم از لحاظ فنی .. که اونم فقط ماشینه که حرکت مینه همین هیچی نداره..
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1396/07/02

هادی
1

مسلمه که سمند از رانا یک پله بالاتره. شکی توش نیست. یک نگاه به تصاویر تصادف رانا بیانداز شاید نظرت عوض بشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:21  1396/07/02

علی
11

اتفاقا به خوب مسله ای اشاره کردی..
405 ضعیف ترین بدنه رو بعد از پراید تو تولیدات داخلی داره و رو همین حساب جزو نا امنترین خودروهاست. اونم بیشتر به خطر طراحی بدنشه که از لحاظ مکانیکی و فیزیکی نمیتونه ضربه رو دمپ کنه و تو تصادفات کلا مچاله میشه..
حالا سمند رو از همون 405 کپی برداری کردن، خاستن ایمنیشو بالا ببرن ورقه هاشو ضخیمتر کردن که باعث شده لش و سنگین بشه و بمرور بریزه، و فقط تونسته سرعت مچاله شدن رو کم کنه..
تو تست کرش اروپا که 206بخاطر طراحی تخم مرغی و دمپ ضربه 4 ستاره گرفته اصلا سمند رو به علت غیر استاندارد بودن تست نکردن و فقط سایتهای ایرانی احتمال میدن که اگه تو تست راش میدادن احتمالا 3ستاره میشده شاید.
طراحی 206 و رانا به علت دمپ ضربه های شدید باعث شده تنها خودروی داخلی باشه که موتور تو تصادفات داخل کابین نمیاد و به همین دلیل 206 تو سال 2000 ماشین سال اروپا بود.
یکی از مزایای 206 و اس دی و رانا امنیت بدنه بالا به واسطه طراحی خوبشونه که اینارو امثال شماها نمیتونید درک کنید !!
حتی دلیل به صدا افتادن اتاق سمند 405 و پرشیا و دنا برمیگرده به همین طراحی منسوخ 40 سال پیش..
گزارش
پاسخ دادن
13:43  1396/07/04

آرمین
1

آقا علی پس فکر کنم غیر از رانا هیچی سوار نشدین
آخه رانا رو که فقط خانوما سوار میشن
گزارش
پاسخ دادن
15:14  1396/07/05

آرمین
0

مدل جدیداش رو نمیدونم ولی مدل ۸۹و۹۰ خیلی عالی بود حداقل فضای داخلیش خیلی سرتر از رانا هستش
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1396/07/05

احسان
0

سال همگی
دعوتنامه اومده برام تا۷/۱ فرصت تکمیل وجه دارم ولی نمیدونم چی کار کنم!!!!!!!؟
دوستانی که دارن بگن صدای موتور داخل کابین چطوریه؟
اروم بودن داخل کابین خیلی مهم برام
00:19  1396/06/26
گزارش
پاسخ دادن
علی
13

دوست عزیز صدای داخل کابین رانا از ماشین های ایرانی دیگه بیشتر نیست مثل ۲۰۶، اگه خیلی حساسی بعد از انداختن نمد کاپوت یه دست شمع سوزنی با کد حرارتی گرم(من ان جی کی مدل ۶۲۴۰ انداختم عالیه) بنداز صدای موتور رو به زور میشنوی
گزارش
پاسخ دادن
09:39  1396/06/26

مهرداد
16

دوست عزیز صدای داخل کابین نسبت به ماشینهای دیگه بسیار کمه..
نکته جالب عایق بندی صداش از بیرونه که وقتی شیشه هارو بالا میدی اصلا صدای ماشینای دیگه و کوچه خیابون نمیاد..
یه چیزی هم که هست موقع شتاب گرفتن صدای نرم غرش مخصوص tu5 داره که خیلی لذت بخشه و حس اسپرت بودن بهت دست میده..
درکل فوق العاده نرم و بیصداست.
گزارش
پاسخ دادن
10:20  1396/06/26

رضا
0

سلام
ایا فیلر شمع رو به ۰/۹ کاهش دادی یا همون فابریکش که ۱/۱ هستش گذاشتی موند؟
و اینکه که چند گرفتی؟
گزارش
پاسخ دادن
15:52  1396/06/27

علی
1

سلام جاهای مختلفی درباره تغییر فیلر خوندم ولی سپردم به خود نمایندگی و نمیدونم فیلر شمع رو تغییر دادن یا نه، گرچه خیلی ها گفتن لازم به این کار نیست و یه مقدار تغییر فیلر شمع های سوزنی سخته و خود ان جی کی هم توصیه کرده تغییری ایجاد نشه...
من دونه ای ۵۳ خریدم و الان هم بسیار راضی هستم.
گزارش
پاسخ دادن
13:38  1396/06/28

علی
14

سلام دوستان، رانای ۹۵ من بالاخره ۲۰۰۰۰ تا رفت و من بردمش نمایندگی، یه دست شمع ngk 6240 سوزنی پلاتینومی هم خریدم بردم دادم به همراه سایر کارها برام انجام دادن که سرویس ۲۰۰۰۰ عبارت بود از تعویض لنت ها و روغن و کلیه فیلترها و آچارکشی و تنظیم جلوبندی و ... اولا کل این مراحل با کارت طلایی رایگان شد. دوما یه دست لنت چون لنت های خودم سالم بود بدون اینکه بسته بندیش باز بشه بهم دادن و چون شمع ها رو هم خودم برده بودم یه دست شمع هم بهم دادن...کاملا هم رایگان. که اگه لازم بود بعدا عوض کنم.
درمورد این شمع هایی که خودم با تحقیق زیاد خریده بودم هم بگم که بعد از انداختنش فکر کردم سوار یه ماشین دیگه هستم، شتاب عالی و موتور بسیار کم صدا شده... عالی کار میکنه البته کمی قیمتش زیاده اونم با کارکرد۱۰۰۰۰۰ تا جبران میشه چون معمولی ها ۲۰۰۰۰ تا کار میکنن، در مورد خود ماشیم هم بازم مثل دفعات پیش میگم این ماشین بین ماشین های ایرانی با توجه به قیمتش بسیار عالی و ایمن هست... با خیال راحت بگیرید و برونید. در بین تمام ماشینای ایرانی ممکنه مشکل دار هم گیر بعضی ها بیاد. و این همه گیر نیست.
08:35  1396/06/25
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

رضا

سلام
آیا فیلر شمع رو به ۰/۹ کاهش دادی یا همون فابریکش که ۱/۱ هستش گذاشتی موند؟
و اینکه که چند گرفتی؟
گزارش
پاسخ دادن
20:02  1396/06/27

ناصر
3

آخیش فروختم .بعد این همه آگهی و بردن نمایشگاه بالاخره امروز مدل اسفند ۹۵ رو با چهار و نیم ضرر فروختم چقد بد فروشه این رانا و چقد بی کیفیت دوستان نخرید واقعا ماشین خوبی نیست من که با این همه ضرر بازم راضی ام از فروختنش
07:44  1396/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
21

خیلی بدشانس بودید که تو اینهمه راناهای باکیفیت یکی بدش ب تورت خورده. .. هیچ تضمینی نیست ماشین دیگه ای بگیری خوب دربیاد...
ماهم رانا95 داریم فوق العاده نرم و بی صدا پرشتاب و با کیفیت...
گزارش
پاسخ دادن
13:17  1396/06/24

پیمان
12

ب نظر میاد اگراحیانادرخرید رانااشتباه کردی ک نکردی . اینباردچاراشتباه بدتردرفروختنش شدی
ماشینای ایرانخودرو وسایپا همه شون پرعیبوایرادن چ رانا باشه چ انواع پژوباشه چ ماشینای چینی باشن
گزارش
پاسخ دادن
14:28  1396/06/24

ناصر
1

کیفیت همه راناها یکی هست مگه اینکه برا شما از فضا اومده و جادارتر و بزرگتره و صندلیاش هم رو صندلی هواپیما انداختن نه داداش من بدون تعصب صحبت کن و خودتو گول نزن ببر بفروش ببین چقد میخرن
گزارش
پاسخ دادن
19:42  1396/06/24

مصیب
10

خداوکیلی تا حالا پش فرمان رانا نشستی؟
گزارش
پاسخ دادن
13:13  1396/06/25

ناصر
1

مگه مرض دارم پس بیام نظر بدم آقا مصیبت
گزارش
پاسخ دادن
20:18  1396/06/25

محمد
5

حساب كتاب بازار در فروش ماشين به اين صورته كه سال اول10 درصد از قيمت ماشين كم ميشه و سال دوم 5 درصد.بنگاهي جماعت هم كاري به اول و آخر سال نداره، بي رحمانه 10 درصدو كم ميكنه.با اين اوصاف شما خيلي هم ضرر نكردي،شايد در حد 500 تومن با ضرر فروختيد، چون ماشين صفر رو همه ميدونن ضررش خيليه، چه رانا باشه چه X6.
گزارش
پاسخ دادن
12:12  1396/06/26

ناصر
1

داداش یکم منصف باش آخه ماشین هفت ماه کارکرده رو با پنج هزار کیلومتر رو باید چهار و نیم زیر قیمت بفروشی هیچ ماشینی غیر از رانا و ماشینای چینی اینطور نیست تازه به مصرف کننده فروختم بنگاه که یک و نیم پایین تر میگفت به بنگاه میگی که چرا انقد پایین میگی تازه کلی منت میذاشت که قیمت خوب گفته!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
23:26  1396/06/26

A
0

دوستان وقتی ماشین تو حالت درجا ماشین کار میکنه و گاز میدم از اگزوز یه صداهایی میاد انگار که مثلا دود اگزوز گیر میکنه و یه باره خارج میشه(صدایی مثل پت پت) مشکل از چی میتونه باشه؟ممنون
08:39  1396/06/20
گزارش
پاسخ دادن
مصیب
3

تنظیم موتور میخاد احتمالا سنسور اکسیژن ایراد داره
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1396/06/20

پیمان
0

سلام
دوستان بعضی وقتا چراغ استپ وباطری روشن میشه
گفتن شایدباطری باشه عوض کردم حل نشد گفتن دینامه اونم بازکردم وذعالی شوعوض مردم حل نشد
موندم چیکارکنم!مشکل ازچیه؟
لطفاراهنمایی کنیین
08:46  1396/06/19
گزارش
پاسخ دادن
کیان
4

با سلام. چیزی باعث وقفه در مدار شارژ خودرو شما شده است. این میتواند خرابی آفتامات خرابی اتصالات سیمهای دینام باتری یا اتصال بدنه باشد ضمنا بار زیاد مدار ناشی از مصرف بیش ازاندازه برخی وسایل مانند سیستم پخش، خرابی دزدگیر و مانند آ باشد. رفع چنین عیبی به تجربه یک تکنسین آموزش دیده نیاز دارد. خودرو خود را دست هر فرد ناشی ندهید. پاینده باشید
گزارش
پاسخ دادن
20:16  1396/06/19

محمد
0

سلام دوستان کسی هست مهر ماه تحویل سی روزه ثبت نام کرده باشه؟
من ۲مهر ثبت نام کردم هنوز تو قسمت دریافت پرونده تیک ابی مونده
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1396/08/15

قدرت
2

۳۶ تومن چه خبره جنگ مگه؟ اونهم برای یک ماشین ضعیف اتاقک کوچک داشبورد نامرغوب و گیربکس مشکل دار.
23:55  1396/06/17
گزارش
پاسخ دادن
حرمت
10

خب نخر برادر من
گزارش
پاسخ دادن
16:37  1396/06/18

محمد
10

در مورد گيربكس رانا انصافا تو اين هزاران كامنتي كه توي سايتاي مختلف واسه تحقيق خوندم، مشكلي ننوشته بودند.بيشترين مشكلات مربوط به برق و كيفيت پايين داشبورد بود و مطمئنا اگه اين دو سه نفر از اطرافياني كه رانا دارن از موتور گيربكس ناراضي بودند منم نميرفتم سمتش.
شايدم منظور شما از گيربكس مشكل دار، ديسكو صفحه نامرغوبه.اگه منظورتون اينه كه با تعويض ديسك و صفحه مشكل حل ميشه
وقتي يه پارس صفر كيلومتري كه گيربكسش سه بار تعويض ميشه رو ميدن 41 تومن ديگه انتظاري غير از اين نيست.
گزارش
پاسخ دادن
13:56  1396/06/19

محمد
6

در مورد گيربكس رانا انصافا تو اين هزاران كامنتي كه توي سايتاي مختلف واسه تحقيق خوندم، مشكلي ننوشته بودند.بيشترين مشكلات مربوط به برق و كيفيت پايين داشبورد بود و مطمئنا اگه اين دو سه نفر از اطرافياني كه رانا دارن از موتور گيربكس ناراضي بودند منم نميرفتم سمتش.
شايدم منظور شما از گيربكس مشكل دار، ديسكو صفحه نامرغوبه.اگه منظورتون اينه كه با تعويض ديسك و صفحه مشكل حل ميشه
وقتي يه پارس صفر كيلومتري كه گيربكسش سه بار تعويض ميشه رو ميدن 41 تومن ديگه انتظاري غير از اين نيست.
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1396/06/19

هادی
0

آقا محمد قبول کن که پر ایرادترین ماشین داخلی رانا هستش با یه سر زدن به نمایندگی ها درصد خرابیشون رو میبینی با این نسبت به خودروهای دیگه کمتر تولید میشه و کمتر فروش داره ولی واقعا درصد خرابیش زیاده
گزارش
پاسخ دادن
20:22  1396/06/19

سهیل
4

سلام
ایرادای رانا بیشتر از sd و هر ماشین داخلی دیگه ای نیست. ایراد رانا قیمت جدید ۳۶۶۰۰ که ایران خودرو میخاد اعمال کنه
گزارش
پاسخ دادن
08:43  1396/06/20

مهرداد
18

آقا هادی، اتفاقا اگه نمایندگی ها بری تا دلت بخواد پارس و سمند و 405 و ... پره،
رانا خرابیش خیلی کمه، اون راناهایی هم که شما دیدین و میگید، 90% مدل 94 به پایینن، جدیداش موردی خرابی دارن که اونم کیفیت ایرانخودرو هستش..
اصلا یکی از فاکتورهای ستاره کیفی سازمان استاندارد، درصد خرابی و مراجعات ماشینهای تولید شده به نمایندگی هستش، و رو همین حساب سمند و پارس و 405 نمیتونن از یه ستاره بیشتر بگیرن..
گزارش
پاسخ دادن
10:41  1396/06/20

مهدی
19

رفتم از نمایندگی پرسیدم گفتن رانا ایرادات خیلی کمی داره و آمار مراجعه به نمایندگی جهت رفع ایراد خیلی کمه اقا هادی یا نمایندگی محله شما پذیرش رانا زیاد داره یا شما خواب دیدید که در نمایندگیها پر از رانای خرابه
گزارش
پاسخ دادن
13:18  1396/06/20

هادی
2

آقا مهدی اگه درست بخونید متوجه میشید که چی گفتم .گفتم رانا یه ماشین فوق العاده کم تقاضا هستش و درصد خرابیش نسبت به تعدادش خیلی زیاده.الان مثلا آمار فروش مثلا پرشیا حدود صد برابر فروش رانا هستش و فروش سمند و پژو و ۲۰۶حدود پنجاه برابر بیشتر خب معلومه بری نمایندگی تعداد کمی رانا میبینی چون خریدار خیلی کمی داره و خب یه چیز مشخصه که بری نمایندگی بین ده تا ماشین دوتا رانا میبینی ولی همین نسبت خیلی زیاده
گزارش
پاسخ دادن
23:48  1396/06/22

پارسا
0

آقا مهدی شک ندارم که اصلا نمایندگی نرفتین چون نمایندگی ها هیچ کدوم یکی اینکه رانا و یکیم ای اف سون رو اصلا تایید نمیکنن چون واقعا رانا ماشین بی کیفیتی هستش
گزارش
پاسخ دادن
23:53  1396/06/22

مهرداد
13

احتمالا شماهم اصلا رانا نداشتید فقط چون مردم میگن بی کیفیته تکرار میکنید..
خرابی ماشینارو درصدی اعلام میکنن ربطی به تعداد نداره! برا همینم دوسال سه ستاره شده... مثلا از صدتا پارس 40 تاش خراب باشه (40%) از ده تا رانا یدونه خرابه (10%)..
اینم واضحه که ستاره کیفی دادن دست ایرانخودرو نیست که اگه بود سمند و دنا و پارس و 405 رو 4 ستاره میکرد..
گزارش
پاسخ دادن
13:13  1396/06/24

وحید
0

آقا مهرداد جان زیاد دلتو به ستاره هاش خوش نکن من خودم کارمند ایرانخودرو بودم که چند وقته اومدم بیرون. داستان این ستاره های رانا برمیگرده به اواخر سال۹۴ که انقد تو پارکینگا رانا پر شده بود و فروش نمیرفت این ترفند رو بکار گرفتن تا فروشش بهتر بشه . برای تایید حرف من برو تاریخ قطعات رو نگاه کن بعد تاریخ تحویل خودروتو هم نگاه کن شاید حداقل ۸ ماه تو پارکینگ بوده برا همین یه مدت اصلا تحویل ۱۰ روزه زده بودن حتی اگه تهران میخواستی بخری میتونستی دو سه روزه تحویل بگیری بله داداش یعنی میگی کیفیتش از ۲۰۶ هم بیشتره نه برادر اینطور نیست این ترفند آقایون بوده
خدانگهدار
گزارش
پاسخ دادن
20:30  1396/06/25

مهرداد
11

اتفاقا منم میتونم مثل شما هرچی دوس دارم بنویسم و بگم فلان جا کار میکردمو و ال بودم و بل بودم...
من کاری به گفته های مردم ندارم.. رانا گرفتم دی ماه 95 تمامی قطعاتی که میشه دید و تاریخ دارن همشون برا یک هفته الی یک ماه پیش بود..
تو این مدت 17هزارتا باهاش رفتم فقط دوبار تو نمایندگی روغن عوض کردم..من اصلا قصد فروش ندارم. فقط نمیخام امثال شماها مردم رو گمراه کنن تو انتخابشون..
منم موقع خرید دودل بودم و میترسیدم ولی الان کاملا راضی ام بیشتر از اون چیزی بود که فکرشو میکردم.. بعد از منم دوتا از همکارام گرفتن همین نظر رو دارن و واقعا از انتخابشون راضی هستن.. بازم اعتقاد دارم که اگه ساخت و پاختی بین ایرانخودرو و اداره بازرسی باشه مطمعن باش دنا رو ستاره هاشو افزایش میده که دوساله حتی قیمتش هم نمیتونه افزایش بده...

گزارش
پاسخ دادن
10:07  1396/06/26

علی
12

آقا وحید ستاره دل خوش کردن نمیخاد
وقتی دو ساله برا من هیچ خرجی نداشته و مثل روز اول داره کار میکنه یعنی خیلی با کیفیته. منم خیلی راضی ام
نرم و بیصدا پرشتاب و ترمز عالی
البته با لاستیک هانکوک.
تو خریدش شک نکنید بچه ها.
گوش به چرت و پرت های پارس و 405 و سمند سوارها هم ندید.
گزارش
پاسخ دادن
10:12  1396/06/26

مانی
0

با سلام خدمت رانا سواران عزیز
اگه میشه در مورد لامپ های رانا نظر بدید. لامپ های فابریک زیاد نور دهی خوبی ندارن
زنون هم نمی خوام بندازم.اگه پیشنهاد لامپ خوب برای نور پایین و بالا بدید ممنون میشم.
با تشکر
09:43  1396/06/16
گزارش
پاسخ دادن
ygh
0

نظر نمیدیم
گزارش
پاسخ دادن
15:22  1396/06/17

کیان
4

سلام. برای تعویض لامپ ویا هر وسیله برقی داخل خودرو هایی که کنترل کننده یکپارچه برقی یعنی مولتی پلکس دارند حتما با نمایندگی صحبت کن و مشورت بگیر زیرا گاهی با یک تغییر ساده کل برق ماشین بهم می ریزه. این سیستم وسیله برقی جدید را خراب فرض میکند و باعث درد سر شما میشود. گاهی حتی برای تعویض یک بوق مثلا قوی تر باید دوباره مصرف آن از طریق کامپیوتر ماشین باز تعریف شود. این مورد در باره بسیاری از خودرو های جدید مصداق دارد و اگر بدون توجه ماشینتان را دستکاری کنید خرج روی دستتان میگذارد.
گزارش
پاسخ دادن
19:08  1396/06/17

محمد
7

سلام دوستان.بنده هم بعد از هشت سال سوار ال90 شدن يك رانا ثبت نام كردم و يك ماهي است كه سوارش هستم و تا الان 3300 كيلومتر باهاش رفتم.
فضاي داخلي اين ماشين مخصوصا واسه سرنشينان عقب كمه ولي ميشه تحمل كرد.
صداي موتور نسبت به ال90 بيشتر مياد داخل كابين كه اميدوارم با تعويض روغن در 5000 كيلومتر بهتر بشه.
ترمزاي خوبي نسبت به ال90 داره و ماشينو سريع جمع ميكنه.زيرپاي ماشين نسبت به ال نود خيلي بهتره، به طوري كه اگه بوق سرعت 120 رو نزنه اصلا متوجه نميشي كه داري 120 تا ميري.
چهره خوب و بروزي داره.گيريبكس ال 90 واقعا گيربكس نرمي بود،دنده ها خيلي خوب و فيكس جا ميرفتن، ولي گيربكس رانا همون تق تق محصولات ايرانخودرو رو داره كه اينم اميدوارم با تعويض واسكازين و بالارفتن كيلومتر بهتر بشه.
يكي دوتا صدا از قطعات داخل كابين مياد كه مداوم نيست و گاها اين صدا به گوش ميرسه، كه اينم بايد رفع بشه.
در كل در اين رنج قيمت ماشين خوبي بوده تا الان،ولي اگه بيشتر ميتونستم هزينه كنم حتما ال90 بر ميداشتم، به شرطي كه كيفيت ال 90 هاي سال87 رو داشته باشن كه تا 210هزارتا با يه ديسكو صفحه بتوني رانندگي كني.
11:16  1396/06/15
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
11

سلام دوست عزیز . مبارکت باشه . ایشاله چرخش به خوشی برات بچرخه.
اگه برات مقدوره حتما همون اول لاستیکاشو با هانکوک یا کوموهوی کره ای عوض کن. ماشین فوق العاده نرم و بی صدا میشه تعادلش بهتر میشه داشبورد به صدا نمی افته.
زیر 50 ملیون فوق العادست آپشن هاش، سواری لذت بخش، خوش فرمان، ترمزاش و طراحی زیباش به نظرم امتیاز این ماشین نسبت به ال90 هستش.
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1396/06/15

محمد
1

لاستيكاشو همون موقع از نمايندگي كه اومدم بيرون رفتم عوض كردم و نكسن انداختم.دلم ميخواست 205 بندازم كه طي تماسي كه با 096440 ايرانخودرو داشتم گفتند اگه 205 بندازي و زيربند تو اين سه سال مشكل پيدا كنه به هيچ وجه شركت قبول نميكنه.ديگه همون 185 انداختم تا سه سال ديگه عوضش كنم.
يكي ديگه از محسنات رانا نسبت به ال90 كولر خوبشه كه وقتي كولر ميگيري اصلا تاثيري من حس نكردم.ال90 وقتي ترموستات كولر قطع و وصل ميشد خيلي شتاب و قدرت رو ميگرفت ولي رانا اينو تا الان حس نكردم.
يه عيبي ديگه كه داره لرزش كم ماشين تو دنده يك و دو هست كه اينجور كه خوندم بعد از يه مدتي رفع ميشه.
سيستم صوت رانا اصلا دلچسب نيست.طاقچه هم جوري نيست كه بدون برش بشه باند نصب كرد.
كسي از دوستان بلندگوهاي درب ها رو تعويض كرده؟ يا اينكه بتونه بدون برش باند بندازه رو طاقچه؟؟حتي باند گرد و كوچيك تر
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1396/06/16

مهرداد
20

سلام
جالبه 90% اونایی که میگن 3 ساله رانا داشتن و کلی از رانا اطلاعات دارن و این ماشینو میکوبن همشون رانای 93 به پایین داشتن :-D
خوب دوستان عزیز اون ماشین دیگه نیست تموم شد..
رانا عیب یابی شد و همه مشکلاتش برطرف شده...
راناهای جدید کیفیتشون خیلی بالاست .. حالا باز شاید تک و توک خرابی داشته باشه خوب این برمیگرده به ایرانخودرو نه رانا!
ممکنه پارس یا دنا یا اس دی هم خرابی داشته باشه!
ولی اینکه بگی راناها کلا خرابن و به درد نخور ، این حرف درستی نیست و در مورد راناهای جدید صدق نمیکنه..
16:07  1396/06/14
گزارش
پاسخ دادن
راناااا
0

نه آقا مهرداد من ۹۶ دارم ولی هنوز همه این مشکلاتی که میگن رو داره بغیر از این مشکل دیسک و صفحه رو که هنوز ایراد پیدا نکرده ولی در کل ماشینه بدی نیست
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1396/06/17

مهرداد
13

خوب احتمالا شما دیگه از بدشانسی ماشینتون یکم مشکل داره که برمیگزده ایرانخودرو، و الا منم 95شو دارم دوتا از همکارام 96 هیچکدوم هیچ مشکلی نداشتن تا حالا، حتی لرزش دنده 2، که میگن تو اس دی و رانا هستش و بعد از یه مدت رفع میشه.
برا لرزش هم نداره..
خرابیهای جدیداش موردی هستن که با گارانتی رفع میشه ، این دیگه مربوط به رانا نیست، خودروی داخلی همینه، هر ماشینی ممکنه خرابی داشته باشه.
گزارش
پاسخ دادن
17:07  1396/06/17

پیمان
0

سلام
دوستان یه مدتیه حس میکنم ماشینم تودنده های سنگین نفس نداره وشتابش کمترشده .
یکی دوبارم ناگهانی خاموش کرده که بلافاصله روشنش کردم .
اگ راهنمایی بفرماین ممنون میشم
13:10  1396/06/14
گزارش
پاسخ دادن
هادی
0

داداش طبق تجربه من سنسور اکسیژن ضعیف کرده به همین زودی باید عوض بشه
گزارش
پاسخ دادن
13:22  1396/06/14

هادی
0

اگر تو حرکت کردن اول خوب شتاب نمیگیره و میمونه میتونه از صافی بنزین باشه
گزارش
پاسخ دادن
13:24  1396/06/14

پیمان
0

امروزدیاگ زدم سنسوردریچه گارروخطازد
اما بعدازدیاگ دوباره هیچ خطایی رونشون نداد
گزارش
پاسخ دادن
20:48  1396/06/14

کیان
3

سلام. شما استپ موتور یا به اسم واقعیش موتور پله ای نصب شده پایین دریچه گاز ماشینت را باید بررسی نماییی. اگر کثیف شده باید بهمراه دریچه گاز تمیز شود اگر هم تمیز است بررسی عملکرد آن توسط یک مکانیک خوب امکان پذیر است. تاثیر سنسور اکسیژن در مصرف سوخت و شتاب ماشین در سرعت بالاست.
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1396/06/17

کیوان
12

بعد بنظرت دیسک و صفحه sd چیه؟؟ گیربکس sd چیه؟؟ اطلاعاتت کمه همشون یکین
کلا ایران خودرو یه موتور داره به اسم tu5 که در اصل برا تیپ ۵ وووو یه گیربکس داره برا ۴۰۵ این دوتارو داره روی همه ماشین هاش میذاره روی رانا روی sd روی پارس روی ۴۰۵ روی تیپ ۵ و....
21:06  1396/06/13
گزارش
پاسخ دادن
هادی
0

داداش اطلاعاتت خیلی خیلی پایینه صبح برو از تعمیرکارای ایرانخودرو یه سوال کن ببین چی میگن شاید از لحاظ ظاهری یکی باشن ولی خیلی فرق دارن
مثلا الان بیرون گیربکس زانتیا میندازن رو پژو پارس ظاهرش تقریبا همونه ولی برا من و شما تشخیصش سخته
پس این که همه ماشینای ایرانخودرو یه گیربکس دارن اشتباه فکر کردی داداش
گزارش
پاسخ دادن
21:26  1396/06/13

بهزاد
9

دوست عزیز،گیربکس فابریک 206 وی 8 مدل MA5 هست که در سری های بعد از سال 91 از مدل BE1 استفاده شده که کاملا با رانا یکی هستند. سایت ایساکو موجود هست میتونین اونجا ببینین.
گزارش
پاسخ دادن
10:34  1396/06/14

هادی
2

داداش من خودم سه سال و دو ماه رانا داشتم از ریزترین قطعاتش خبر دارم چون اکثرشون رو تعویض کردم من نمیدونم گیربکس اس دی دقیقا چی هست ولی گیربکس رانای من ۴۰۵ بود که واقعا اذیتم کرد تا این اواخر که دیگه کلا همه چیشو عوض کردم که راحت شدم خیلی وقت بود میخواستم بفروشم اما مگه مشتری بود!!!!
گزارش
پاسخ دادن
11:26  1396/06/14

پیمان
8

آقا هادی الان همشون گیربکس و موتور یکی شدن برید از نمایندگی سوال کنید اگه بلد باشن میگن.. رانا و sd نداره جفتشون بی کیفیت با قطعات درجه سوم چینی هستن که میارن مونتاژ میکنن ..... ولی الان راناها کیفیتشون نسبت به دوسال پیش خیلی بهتر شده....
گزارش
پاسخ دادن
13:27  1396/06/14

مهرداد
10

جالبه 90% اونایی که میگن 3 ساله رانا داشتن و کلی از رانا اطلاعات دارن و این ماشینو میکوبن همشون رانای 93 به پایین داشتن :-D
خوب دوستان عزیز اون ماشین دیگه نیست تموم شد..
رانا عیب یابی شد و همه مشکلاتش برطرف شده...
راناهای جدید کیفیتشون خیلی بالاست .. حالا باز شاید تک و توک خرابی داشته باشه خوب این برمیگرده به ایرانخودرو نه رانا!
ممکنه پارس یا دنا یا اس دی هم خرابی داشته باشه!
ولی اینکه بگی راناها کلا خرابن و به درد نخور ، این حرف درستی نیست و در مورد راناهای جدید صدق نمیکنه..
گزارش
پاسخ دادن
15:21  1396/06/14

هادی
2

سلام دوستان من سه سال رانا داشتم که مزایا و معایبش رو از دید من اینا بودن:
مزایا:
۱-کم مصرف
۲-شتاب خوب
۳-ترمز خوب
۴-رخ خوب
۵-کولر فوق العاده
معایب:
۱-بسیار کم جا خصوصا صندلی عقب که اصلا راحت نیست
۲-کیفیت بسیار بد صندلی ها
۳-کیفیت بد رو دریها
۴-کیفیت بد داشبورد که صدا میده
۵-افت شدید قیمت موقع فروش
۶-عقب ماشین وقتی دو نفر میشینه عقب یا بار تو صندوق باشه کاملا میخوابه پشتش
۷-صدای موتور به طور عجیب داخل اتاق زیاده اما با نمد انداختن کاپوت بهتر شد
۸-دمای بسیار بالا که زیر پای راننده شدیدا احساس گرما میشه
۹-ضعف گیربکس که مشکل دیسک و صفحه داره
۱۰-در سرعت بالا اصلا مورد اطمینان به نظر نمیومد که واقعا من که از سرعت رفتن باهاش میترسیدم چون ماشین انگار تو هوا بود و میلرزید موقع ۱۰۰ تا رفتن احساس میکردم دارم ۲۰۰ تا سرعت میرم!!!!
۱۱-جلوبندی فوق فوق فوق العاده ضعیف که با لاستیکای ایرانی خیلی سریعتر خراب میشه
۱۲-سیستم برقی ضعیف که من دوبار باعث سوختن قفل درب ها و درب صندوق شد
۱۳-سوختن سریع سنسور اکسیژن
۱۴-بعد از هربار سوختگیری بوی بد بنزین داخل اتاق میپیچه که برا همه اینجوره
15:55  1396/06/13
گزارش
پاسخ دادن
پارسا
0

خیلی دقیق و کامل
منم دقیقا همین مزایا و معایب رو داشت و خیلی بد فروش
گزارش
پاسخ دادن
17:56  1396/06/13

سجاد
3

دقیقا تمام این مشکلات تو ۲۰۶ مدل sd که من دارم هست تا اونجا که میدونم تمام قطعاتشون یکیه فقط قیمتشون فرق داره
گزارش
پاسخ دادن
18:19  1396/06/13

هادی
0

آقا سجاد اس دی کیفیت داخلیش یکم بهتره از رانا خصوصا صندلیاش خیلی بهتره ولی رانا واقعا صندلیاش فاجعست
گیربکسشونم فرق داره با هم ولی اس دی هم شنیدم مشکلات زیادی داره
گزارش
پاسخ دادن
19:15  1396/06/13

کیوان
0

موتور و گیربکس هر دوتاشون یکیه من دیدم از نزدیک همسایمون داره
جفتشون بی کیفیت
قطعات درجه سوم چینی
گزارش
پاسخ دادن
19:31  1396/06/13

هادی
0

آقا کیوان گیربکس از لحاظ ظاهری یک شکل هستن چیزی نیست که راحت تشخیص بدی شبیه هم هستن یا نه ..جهت اطلاع بگم گیربکس رانا گیربکس۴۰۵هستش حتی دیسک و صفحه هم بخوای بگیری باید مدل پژو۴۰۵ بگیری
گزارش
پاسخ دادن
20:45  1396/06/13

کیان
8

با سلام. گیربکس رانا و پژو sd از سال 92 به بعد BE4 است که مدل تغییر یافته BE3 پژو 405 است. در مدل های قبل از 92 برای پژو گیربکس MA5 نصب می کردند که بعد از تحریم دیگر ادامه نیافت. هر دو از دیسک وصفحه 206 بهره می برند ولی بلبرینگ رانا مدل 405 می باشد. تفاوت موتور این دو ماشین تنها در نصب دریچه گاز برقی برای پژو می باشد که این مورد برای رانا سیمی است. ماخذ اطلاعاتم کتابچه تعمیرات خوردو رانا و پژو sd است که برای تمام نمایندگی های پایلوت گیربکس ارسال شده است. سایر قسمتهای فنی اصلی این دو خودرو تا حد زیادی مشابه است. اگر شک دارید نقشه کامل دو گیربکس معروف BE4 و MA5 در نمایندگیها قابل دسترسی است.
گزارش
پاسخ دادن
22:11  1396/06/13

علی
6

دوستان امروز سیزدهم شهریور ماه ساعت ۵.۴۰ دقیقه صبح تو اتوبان امام علی جنوب به شمال یه پرایدی از سمت شاگرد سبقت گرفت زد به ماشین من و رفت رو گاردریل هر دو چرخ جلوش در اومد و ایربگ هاش کار کردن نصف ماشینم رفت تو...
خدا رو شکر نه من و نه همسرم هیچ طوریمون نشد. فقط میزان بسیار کمی رنگ در پرید و سپر جلو خش ور داشت مقداری...
رانای من مال شهریور ۹۵ هست تا الانم بسیار راضی بودم ازش و هیچ ایرادی نداشته، هر ۵۰۰۰ تا هم بردم واسه سرویس دوره ای،
خدا رو شکر که با توجه به ضربه شدیدی که به ماشین خورد کامل رو جاده چسبیده بود و کنترلش کردم.
واقعا رانا به نسبت قیمت ماشین ایمنیه...
هر کی داره مبارکش باشه و هر کی میخواد بخره، بخره...
ایراداتی که میگن داشته مال تولیدات قبل از اسپندماه ۹۴ هست. و بعد از اون این ماشین عالی شده.
پیروز باشید.
10:23  1396/06/13
گزارش
پاسخ دادن
نیما
5

والاه من که 95 دارم راضیم دیگه بذام مهم نیست دیگران چی میگن قبلشم 206 94 داشتم بیچارم کرده بود
07:15  1396/06/13
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
3

دقیقا منم خیلی راضی ام و هیچ کدوم از این مشکلاتی که میگن رو ندارم..
گزارش
پاسخ دادن
15:16  1396/06/14

نیما
11

هر ماشینی بر اساس میزان افزایش کیفیتش اجازه افزایش قیمت داره رانا بیشترین افزایش قیمت رو داشته چون کیفیتش از همه بیشتر رفته بالا با توجه به قیمتهای اعلامی و میزان کیفیت تو ایران می ارزه الان 206 صندوقدار زدن 40 تومن شما دوست داری اونو بخر یا ال 90 لخت و عین جعبه و یا سمند و پرشیا 1 ستاره یا 206 تیپ 2 که راه نمیره البته یه مشت آشغال چینی و محصولات دوزاری سایپا. هم هست تو این میتونی تهیه کنی
13:29  1396/06/09
گزارش
پاسخ دادن
سهیل
3

رانا برای دوره تحریم بود. مردم ترجیح میدن ماشینشون برند رنو یا پژو داشته باشه. افت تیراژ پیاپی در سال های اخیر این ور نشون میده. دوره رانا به سر اومده مخصوصا با این قیمت
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1396/06/11

آرش
9

آقا سهیل دوره پژو چینی های ایران خودرو که ده سال به سر اومده هیجی از اون پژو نمونده دیگه جز آرم که بدون نظارت فرانسه دارن قطعات میارن و سرهم میکنن با قیمت فضایی میدن بیرون
بنظرت فرق بین رلنا و ۲۰۶ sd چیه؟ تمام قطعات از موتور تا گیربکس و همه چی عین همن فقط رانا ارزونتره تازه ظاهرش جدید تر و خوشگل تر از پژوهای چینی سی سال پیش هست
گزارش
پاسخ دادن
12:06  1396/06/11

مهرداد
8

اگه پژو و رنو تو فرانسه تولید میشدن حرف شما درسته و لی و قتی بدون ناظر ایران تولید میشن ، چه فرقی دارن؟؟!
برو نمایندگی ها ببین چند درصد از پژوها مشکل دارن..
اصلا یکی از فاکتورهای کیفیت کمتر بودن درصد خرابی و مراجعه به نمایندگی بهد از تحویل به مشریه..
رانا دو سال و اندیه سه ستارست...
گزارش
پاسخ دادن
16:18  1396/06/11

پارسا
6

آقا مهرداد عزیز کی گفته آخه رانا سه ستارست من خودم سه سال داشتم از کار و زندگی منو انداخته بود ۴بار دیسک و صفحه عوض کردم .دوبار قفل دراش سوخت ک ۲۵۰تومن هزینش میشه دوبار جلوبندی عوض کردم کامل.جا که اصلا نداره و اصلا آدم راحت نیست توش .دوبار واشر درپوش بالای موتور که روغن ریزی داشت عوض کردم.سه بار سنسور اکسیژن عوض کردم . این آخرا هم که آمپرش انقده بالا بود که صدجا بردم درست نشد و....
حالا داداش این ماشین میتونه ۳ستاره باشه ؟؟؟؟
فقط کارت طلایی بی خاصیت ۳ ستاره داره خخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
13:52  1396/06/12

پارسا
1

آقا آرش شبیه ۲۰۴ اس دی هست ولی نه گیربکسش اونه نه قطعات داخلی اتاقش من رانا داشتم انگار پیکان ۵۷دسوار بودم انقده صدا دراش و داشبردش زیاد بود که آزار دهنده بود بنظر من نسبت به کیفیتش قیمتش حداقل ۴ میلیون گرون هستش
گزارش
پاسخ دادن
13:56  1396/06/12

پارسا
0

۲۰۶
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1396/06/12

پارسا
0

207
گزارش
پاسخ دادن
22:43  1396/06/12

مهرداد
2

سلام آقا پارسا.
شما خودتون میگید سه سال رانا داشتید. یعنی یا مدل 92 بوده یا 91 .
خوب دوست عزیز کسی منکر این نیست که برخی راناهای اولیه مشکل دار بودن.
درسته رانا اوایل یه سری مشکل داشت و برا همین پیش مکانیکا و دلال ها و مردم اسمش بد در رفته.
ولی راناهای بعد از اواسط 94 هیچ مشکلی ندارن، همون هایی که قفل صندوق عقب وسطه..
اگه سایت استاندارد و کیفیت سر بزنی میبینی که رانا از نیمه های 94 سه ستاره کیفی شده و تنها ال90 و رانا سه ستاره بودن تا اینکه از مهر پارسال 206هم سه ستاره شد.
منم اوایل میترسیدم ولی الان یک ستل دارمش فقط دوبار روغن عوض کردم. هرکی هم سوارش شده خیلی خوشش اومده حتی بعد از من چند نفر از آشناها که میخاستن sd بگیرن رانا گرفتن و کاملا راضی هستند.
گزارش
پاسخ دادن
15:28  1396/06/13

پارسا
0

نه آقا مهرداد برا من مدل ۹۳بود تازه خود ایران خودرو و تمام نمایندگیها مدل ۹۳ رو بهترین مدلش میدونن من با کلی ضرر فروختم شاید بگم باورتون نشه یکسال طول کشید تا فروختم چون مفت میخواستن
همکارم چند روز پیش مدل ۹۶ گرفته راضی نبود خواست بفروشه بالای ۳۰ تومن مشتری نداشت
الان راحتتربن خرید شرایطی از ایرانخودرو با کمترین پیش پرداخت همین راناست چون واقعا کم طرفداره
گزارش
پاسخ دادن
19:24  1396/06/13

مهرداد
1

خوب اقا پارسا مدل 93 هم میشه قبل از نیمه های 94 دیگه درسته؟!
بعله همه قبول دارن راناهای قبل از 94 که سه ستاره هم نبود ن مشکل داشتن.. برا شما هم همون بوده چیز عجیبی نیست..
ولی راناهای جدید هیچ مشکلی ندارن ..
من تو 15000 کیلومتری که رفتم فقط دوبار روغن عوض کردم..
ماشین مثل روز اولش.. هیچ مشکلی نداشته خیلی هم راضی ام..
حالا حالا هم به فکر فروشش نیستم شاید اگه روزی بتونم ماشین خارجی با قیمت 70 یا 80 تومن به بالا بگیرم میفروشمش.. نه اینکه اینو بفروشم برم ساندرو بخرم...
برا من مدل دیماه 95 هستش.
گزارش
پاسخ دادن
15:14  1396/06/14

sajadg
13

با سلام بر دوستان رانا سوار
رانا دارای هندلینگ (فرمان پذیری و خوش دستی و دینامیک وپویای برتر به جاده )نسبت به ماشینهای هم رده خودش ، عالی وفوق العاده میباشد .
12:04  1396/06/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Elantra
11

از همه رانا سوارها معذرت ولی حیفم اومد نگم. چندین بار خود ایران خودرو تصمیم داشت تولید این خودرو بخاطر مشکلات زیادش متوقف کنه. پارسال هم اگه 4 ستاره ایمنی گرفت بخاطر سیاستهای ایرانخودرو برای رد کردن تعداد زیاد از این خودرو بود که ساخته بود. ولی هر انسان عاقلی متوجه ضعف بدنه این خودرو خصوصا سپرهای سرهم جلو و عقب آن با یک نگاه می شود. از ابتدای امسال تولید این خودرو 86 درصد حدودا کاهش یافته که دلیل بر درستی حرف بنده است.
هرکی خریده و داره مبارکش باشه و چرخش براش بچرخه. هرکی هم قصد داره بخره پیشنهادم اینه 36 تومن واقعا خیلی حرومه بدین به این ماشین. بخدا ارزشش نداره.
23:51  1396/06/05
گزارش
پاسخ دادن
محمد
42

سلام.
در جواب شما دوست عزیز باید بگم که رانا دقیقا فیس لیفت 206 اس دی هست و 206 هم از لحاظ امنیت و تست کرش همین بس که از اروپا 4 ستاره کیفی گرفته و ماشین سال 2000 بود. و در مقایسه با 405 و سمند و دنا و پرشیا که طراحی 30سال پیش و منسوخ شده هستش خیلی بهتره.
دوما سپرهای کل ماشینهای جدید اگه دقت کنی این فرمی هست، حتی کیا و خیلی از ماشینای خارجی، دیگه گذشت اون زمون که یه تیر آهن جای سپر میذاشتن، رانا دیاق داره که به مراتب خیلی محکمتر از ماشینای دیگست، و همچنین بین سپر و دیاق فوم های ضربه گیر دارن که ضربه به بدنه منتقل نمیشه و در نهایت فقط سپر آسیب میبینه!
اینکه رانا یه سری مشکلات داش درسته ولی مثل خیلی از ماشینایی که جدید طراحی میشن، ولی مربوط به راناهای اولیه هستش نه الان..
در ضمن اگه ستاره گرفتن دست ایرانخودرو بود مطمئن باش تا حالا سمند و دنا که برند خودش هست رو 4ستاره میکرد!! و صد البته پارس و 405 رو هم همینطور که هر روز به خاطر بی کیفیتی این ماشینا تحت فشار قرار نگیره...
کسی که حتی یه بار سوار این ماشین نشده و حتی اطلاع فنی از ماشین نداره حق نداره در مورد این ماشین اراجیف بگه!
گزارش
پاسخ دادن
10:03  1396/06/06

مجتبی 68
26

اولا این خودرو هیچ وقت چهار ستاره نگرفته و تا الان سه ستاره بوده!
ثانیا مگه ستاره دادن دست ایران خودروئه؟! این کار رو شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران انجام میده که داخل پرتالش به نشانی http://www.isqi.co.ir/ کلی اطلاعات میتونید پیدا کنید
گزارش
پاسخ دادن
10:07  1396/06/06

امیرمحمد
18

دوست عزیز تنها ماشینی که تو ایران با ناظر کیفی تولید میشه ال90ه و بقیه رو خوده ایرانخودرو تولید میکنه مثل پارس و 206 و سمند و 405 و ...
حالا کدوم آدم عاقلی برند خودشو خراب میکنه؟؟!
اتفاقا ایرانخودرو از دو سال پیش که زوم کرد رو رانا و کیفیتشو برده بالا سیاستش اینه جایگزین اس دی بشه، و واقعا هم با این کیفیت الانش قیمتش در مقایسه با ماشینای دیگه خیلی پایین بود، برا همینه که راناهای جدید تو افزایش قیمتا خیلی گرون میشن.
پارسال 1/200 گرون شد امسال 3 تومن!!!
این یعنی این ماشین واقعا ارزشش بالاست..
حالا حی امثال شما که پارس و 405 و سمند و .. ماشینای داقونه 30 سال پیشو سوار میشید بیایید خرابش کنید اصلا مهم نیست..
کسایی که رانا صفر دارن میدونن ماشین با کیفیت سه ستاره چقدر از سمند لش و 405 خز و پارس دهاتی و منسوخ بهتره...
جمع کنید این تک ستاره هارو ....
گزارش
پاسخ دادن
10:29  1396/06/06

مصیب
15

دوست عزیز اینکه می فرمایین تولیدش کاهش پیدا کرده بخاطر این نیست که از رده خارج بشه بلکه به چند دلیل است یکی اینکه ایران خودرو کیفیت ماشینو برده بالا درنتیجه از هر قطعه فروشی نمی تونه قطعه بی بخره بخاطر پایین بودن کیفیت قطعات بعضی از تولید کنندگان 2- در کل ماشین رانا و 206 اس دی یه مقداری کم فروش هستند در نتیجه تولید بر اساس تقاضا تنظیم شده 3- از لحاظ کیفیت بدنه ایران خودرو خودش میگه که بدنه رانا از 206 محکمتره شما خودتان با دست کاپوت و سقف یه 206 و رانا را فشار بدید تا متوجه بشدید که این دفعه ایران خودرو دروغ نگفته از لحاظ فنی هم باید بگم واقعا ایراد انچنانی نداره من خودم الان یککساله این ماشینو دارم 20000 هزار تا را رفته تا مشکلی که براش پیش امده بدلیل بهینه نبودن دوشاخه کلاچ صحفه کلاچ خراب شده که تعویض کردن و دیگه هیچ موردی نداشته و خواهشی که از دوستان دارم اگه نظری دارن بر اساس واقعیت ها باشه نه بر اساس تصورات
گزارش
پاسخ دادن
08:57  1396/06/07

سهیل
7

سلام
موافقم
منم ی رنا ثبت نام کرده بودم خرداد پله کانی تحویل اسفند. به خاطر این افزایش قیمت رفتم انصراف دادم. هر چقدر هم که این ماشین با کیفیت باشه با قیمت ۳۶۶۰۰ ارزش خرید نداره. با دو میلیون بیشتر میشه L90 خرید که هم با کیفیت تره و هم خوش فروش تر و افت قیمت کم تر.
گزارش
پاسخ دادن
23:15  1396/06/07

علی
12

سلام
اتفاقا نباید انصراف میدادی، این قیمت 97 اعمال میشه اگه با قیمت الان بخری خیلی سود میکنی...
ماشین فوق العاده خوبیه...
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1396/06/08

کفیلی
1

ممنون از توضیح خودتون دلگرم شدم
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1399/06/05

A
0

دوستان ماشین من مدل 96 هست موقع گرفتن ترمز صدای جیر جیر از لاستیک ها میاد مشکل از چی هست؟
سوال دوم اینکه موقع تعویض دنده به 1 یا 2 یه صدای تق کوچیک میاد اون صدا از چی هست؟
ممنونم
09:38  1396/06/05
گزارش
پاسخ دادن
Nima
2

شاید جیرجیرک تو چرخاش گیر کرده.....
گزارش
پاسخ دادن
11:18  1396/06/05

بهزاد
2

مسخره
گزارش
پاسخ دادن
17:23  1396/06/05

سهیل
10

سلام آیا با این افزایش قیمت ۲ ملیونی این ماشین هنوزم ارزش خرید داره؟ الان قیمت جدید اونده ۳۶۶۰۰۰۰۰! بیشتتر از هر ماشین دیگه ای گرون شده!
09:10  1396/06/02
گزارش
پاسخ دادن
سهیل
3

البته انگار هنوز قیمت جدید اعمال نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
18:08  1396/06/02

اشکان
1

اصلا ارزش خرید با این قیمت نداره... حتی قیمت کنونی هم زیاده چه برسه به ۳۶تومان
گزارش
پاسخ دادن
14:20  1396/06/04

محمد
10

سلام. با احترام به نظر تمامی دوستان، اتفاقا در مقایسه با سایر محصولات داخلی ارزش خریدش خیلی بیشتره..
مثلا پرشیا از لحاظ ایمنی و بروز بودن و.. از رانا پایینتره،
یا ال90 که ترمزای عقبش کاسه اییه، آپشناش پایینه و بقیه محصولات هم همینطور..
رانا: ترمز عالی، شتاب عالی، امکانات خوب، ظاهر خوب، از لحاظ صدا و نرمی خوب و ...
الانم که کیفیتش خیلی خوبه سه ستاره داره،
هیچ چی از اونا کم نداره حتی از یه سری جهات خیلی هم سرتره...
رانا فقط چوب کیفیت بد قطعات چینی تو مدل 91 و 92 رو میخوره، که باعث شد ذهنیت منفی براش ایجاد بشه، و الا الان راناهای جدید خیلی خوبن..
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1396/06/04

سهیل
1

دقیقا . من به سفارش یکی از آشنا ک خودش رانا داشت رانا نوشتم. قیمت قبل با توجه به داشتن کارت طلائی بد نبود نسبتا. ولی با این قیمت ارزش خرید نداره به هیچ وجه. من ی پیش فروش پلکانی نوشتم تصمیم گرفتم برم انصراف بدم یا برم سازمان فروش تغییر محصول بدم اگه میشه. کسی تجربه ای داره. اگه انصراف بدم پقد طول میکشه و پس بگیرم
ممنون
گزارش
پاسخ دادن
15:56  1396/06/04

اشکان
0

سلام دوستان سرویس های دوره ای رانا چند کیلومتر هست؟ و اینکه ربطی به کارت طلایی داره چون من ۳۵ هزار کیلومتر اعتبار کارتم تموم شد .. ممنون میشم راهنمایی کنید
00:13  1396/06/02
گزارش
پاسخ دادن
پیمان
0

سلام
دوستان ب طورتقریبی طول عمر باطری فابریک رانا چند kmیاچن ماهه
؟
باطری رانای من ازنوع اسیدی ودوسالو۹ماهه کارمیکنه امااخیرابعضی وقتاچراغ باطری وقتی ک کولرفن میکنه روشن میشه
ب نظرتون علتش میتونه باطری ضعیف ماشینم باشه ؟
12:28  1396/05/28
گزارش
پاسخ دادن
روان دان
0

سلام.بستگی به نحوه استفاده ،نگهداری و منطقه آب و هوایی داره.ماشینم مدل 92 هنوز کار میکنه .یه باطری ساز چک کنه بهتره
گزارش
پاسخ دادن
20:58  1396/05/30

حسين
0

كاربر محترم "روان دان"
با سلام
قصد خريد رانا دارم تا 24 ميليون كه احتمالا مدل 92 گيرم بياد.چندسوالي خدمتت داشتم:
شما كه مدل 92 داريد تا حالا اذييت نكرده؟چه خرجهايي تا حالا داشته؟
بازار كاركرده براي فروش رانا چطوريه؟

كلا ازش راضي هستي يا توصيه ميكني با اين پول خودروي ديگري بخرم ميخوام حداقل 3سالي نگهش دارم بعد بفروشمش.
ممنونم
گزارش
پاسخ دادن
09:20  1396/05/31

مهدی
0

داداش حسین ماشین کارکرده دردسرهای خودش داره
یا رانا صفر بخر یا اگه کمتر پول داری در همون حد ماشین صفر بخر
بنظرم شما تیبا یا تیبا۲ یا ساینا صفر بخری خیلی بهتر از ماشین کارکرده که به خرج افتاده هست بخری...البته نظر من هست.
گزارش
پاسخ دادن
09:53  1396/05/31

روان دان
1

سلام.بدلیل اینکه در ایران ماشین های تکراری خوش فروش ترن رانا کمی در زمان فروش افت داره اما مدل 92 افتش و کرده .درکل نسبت به هم رده ها برتری شتاب و ترمزش خیلی خوبه.معمولا خرجش صفحه کلاچه و موارد جزیی .اگر کم کار و کارمندی گیرت اومد بخر چون بجز تیبا که همون پرایده چیز دیگه ای مناسب نیست!!
گزارش
پاسخ دادن
13:13  1396/06/03

امید
1

سلام
لرزش روی دنده 2 دلیلش چی هست کسی میتونی راهنمایی کنه
روی یک هم کمی لرزش هست.
البته هر دو بیشتر روی دور موتور کم مشخص هست و دور موتور که بالا میره لرزش کم میشه و نداره...
19:10  1396/05/26
گزارش
پاسخ دادن
یانی
2

ماشین من هم اوایل لرزش داشت
الآن کاملا رفع شده
بعد از 20000 کیلومتر
گزارش
پاسخ دادن
12:31  1396/05/27

یانی
3

سلام دوستان رانا سوار
ماشین رانا مدل 95 دی ماه با کارکرد 25000km از اهواز
تا حالا هیچ مشکل خاصی براش پیش نیومده
بغیر از یک بار هزینه تعویض روغن دیگه هیچ خرجی برام نداشته و کلیه خدماتش رو از قبیل تعویض روغن ،فیلتر،لنت،شمع، ... با کارت طلائی بصورت رایگان انجام داده ام.
من اکثرا تو جاده بین شهری رانندگی میکنم تا سرعت 170 هم باهاش رفتم. والا تو دمای 50 اهواز بدون کولر نمیشه رانندگی کرد.
تا حالا یه قطره آب رادیات هم کم نکرده.و نیز روغن


تنها مشکل که من باهاش دارم فضای کم صندلی عقب هست .


با رانا مطمئن رانندگی کنید.
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1396/05/27

داریوش
1

واسه منم همینطوره بخاطر ناهماهنگی گیربکسه تو کلاچ گرفتن و تعویض دنده هم مشکل داره اگه بصورت معمول اینکار کنید ضربه موقعه تعویض دنده احساس میشه بد قلقه حالا بعضی ها که دوشاخه کلاچ بهینه عوض کردن میگن بهتر شده اما خودم هنوز اینکارو نکردم فعلا همش پر گاز میرم تا این مشکلات پیش نیاد
گزارش
پاسخ دادن
11:05  1396/05/28

امید
0

واسه من بعد از 20 هزار تازه لرزش رو حس کردم
قبلش نبود
گزارش
پاسخ دادن
18:41  1396/05/28

کاربر: هادی ماکو
2

عادی
به خاطر عدم تطابق موتور با گیربکس هستش

سعی کن همیشه پر گاز رانندگی کنی
گزارش
پاسخ دادن
20:40  1396/05/26

اشکان
0

دوستان سلام
دیروز حین حرکت چندبار پام روی گاز بود ولی گاز نمیخورد البته چندثانیه بعد دوباره گاز میخورد و عادی میشد که چندبار این اتفاق افتاد.. بنظر شما مشکل کجاست.. ممنونم
12:12  1396/05/26
گزارش
پاسخ دادن
پیمان
0

سلام.
دوستان یه مدتیه بعضا وهمزمان چراغ باطری وچراغ استپ رانای من چین رانندگی روشن میشه
علتش چی میتونه باشه ؟
ممنون اگ راهنمایی کنین
09:55  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
0

مشکل عدم شارژ دینام
گزارش
پاسخ دادن
21:12  1396/05/26

پيمان
0

كسي هست ECU راناش مشكل پيدا كرده باشه يا فقط من بدشانس بودم
22:27  1396/05/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی.خوزستان
0

داداش من توضیحات شما رو خوندم.من رانا 95 داشتم ، همین نشونه ها رو داشت تقریبا .. فروختم.می خوام بدونم ECUرانای شما که خراب شد چه مارکی بود.
کروز یا SSAT ??
گزارش
پاسخ دادن
01:09  1396/05/17

کاربر: مهدی.خوزستان
0

داداش من توضیحات شما رو خوندم.من رانا 95 داشتم ، همین نشونه ها رو داشت تقریبا .. فروختم.می خوام بدونم ECUرانای شما که خراب شد چه مارکی بود.
کروز یا SSAT ??
گزارش
پاسخ دادن
01:11  1396/05/17

علی بابا
0

سلام دوستان
آقا رانای من 2500 رفته
بعضی وقتا دنده دو که هست یه سربالایی یا پموقع پیچیدن لرزش داره و یه صدای تر تر مانند میده

مشکل چیه؟
20:10  1396/05/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Mehdi alizadeh
0

سلام دوستان
الان یه هفته هست دنده یک و دو ماشینم کمی می‌خونه البته تا الان ۲۵۰۰ کیلومتر رانندگی کردم زنگ زدم نمایندگی​ میگه نه تنها رانا،۲۰۶ و ۴۰۵ هم اینجوری هستن و طبیعیه آیا درسته؟
به نظرتون روغن گیربکس رو عوض کنم بهتره؟
لطفاً راهنمایی بفرمایید
با تشکر فراوان
09:11  1396/05/16
گزارش
پاسخ دادن
مصیب
0

سلام بله یه مقداری مخصوصا تو دنده دو تمام ماشینهای ایرانی گیربکس زوزه میکشه
گزارش
پاسخ دادن
14:57  1396/05/16

مانی
0

سلام دوستان رانا سوار
رانا اردیهشت 95 دارم.خدارو شکر تا الان همه چی خوب بوده و مشکلی نداشت ولی فقط کیفیت رنگ بدنه زیاد خوب نیست و با کوچکترین چیزی خط میوفته.برای مثال تو جاده شمال که بر میگشتم پشه و حشره زاد بود و با سرعت به سپر جلو میخورد برای همین لکهای ریزی مثل جای سنگ ریزه روی سپر جلو افتاده.بعد کارواش رفتن فهمیدم.
15:49  1396/05/13
گزارش
پاسخ دادن
پيمان
0

ابر نانو بگير از اولش بهتر ميشه قيمتش ده يا پانزده تومنه
گزارش
پاسخ دادن
23:19  1396/05/14

پيمان
0

دوستان دو شب پيش من رفتم پارك ارم شيب ورودي رو بخاطر ترافيك نيم كلاچ رفتم بوي شبيه سوختگي سيم بلند شد ممكنه ديسك و صفحه اي كه خود ايران خودرو نصب ميكنه بي كيفيت باشه آيا با تعويض و نصب والئو جعبه سبز اين مشكل برطرف ميشه ؟
گزارش
پاسخ دادن
23:24  1396/05/14

مصیب
0

مسیر شیب داشته شما هم نیم کلاچ رفتین هوا هم گرمه انتظار داری بوی دیسک و صحفه بلند نشه اگه لرزش در هنگام نیم کلاچ رفتن نداره و یا شتاب ماشین کم نشده و یا دنده خوب جا میره مشکلی پیش نیومده در ضمن اگه دوشاخه کلاچ بهینه نشده حتما عوضش کن بیشتر مشکلات مربوط بکلاچ رانا از دوشاخه کلاچه
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1396/05/15

پيمان
0

با سپاس از توجه تون تو كيلومتر 15 هزار حدودا بعد از يك سال استفاده ديسك و صفحه و دو شاخه كلاچ بهينه كه ميگين عوض شد البته با گارانتي و كلاچ خيلي نرم تر از قبل شد راناي من از همون اول كه تحويل گرفتم يه صداي تق تق ميداد كه با گرفتن كلاچ صدا برطرف مي شد الان اون صدا رو نداره ولي به نظر من نبايد نيم كلاچ گرفتن هم همچين بويي بلند بشه ايران خودرو ديسك و صفحه مرغوب روي ماشين نميزاره همكارمون والئو جعبه سبز فرانسه عوض كرده خيلي راضيه
گزارش
پاسخ دادن
20:21  1396/05/15

علی
0

سلام ، دوستان از چه برندی برای واکس داشبورت استفاده می کنید.
19:39  1396/05/12
گزارش
پاسخ دادن
امید
1

سلام. دوستان من رانا رو تحویل گرفتم. 200 کیلومتر توی 1 هفته باهاش رفتم. به نظر 2 تا مشکل داره . یکی اینکه امپر آب خیلی بالاست و 1 خط بالای نصف هم میره حتی اما با روشن شدن فن دوم که خیلی هم سر و صدا می کنه میاد روی وسط تقریبا. مشکل دوم با کپ کردن راناست که فکر کنم به خاطر دریچه گاز برقیشه. مخصوصا وقتی کولر روشنه ، اگه یک مقدار پا از گاز برداشته شه نیم ثانیه بعد کُپ می کنه و سرعت کم میشه. این موضوع آزار دهنده است. چه باید کنم ؟
09:33  1396/05/12
گزارش
پاسخ دادن
پوریا
2

سلام مبارکتون باشه.رانای بنده مدل 95 هستش و دریچه گازش سیمی نصب شده و دریچه برقی توی مدل 96 نصب شده فکر کنم که دریچه سیمی این مشکل رو نداره.در مورد بالا بودن آمپر برای من هم جای نگرانی بودش ولی تحقیق که کردم گفتن همه 206 و رانا ها اینجورین ومشکلی نداره.
گزارش
پاسخ دادن
16:30  1396/05/12

احمدرضا
5

سلام دوستان
من تا چند روز دیگه یکسال میشه که این ماشین رو دارم خدا رو شکر تا حالا مشکلی نداشته فقط امروز از ایران خودرو تماس گرفتند که بیا کارت طلایی رو تمدید کن که گفتم چه فایده ای دارد گفت هم بیمه بدنه محسوب میشه هم از امکانات دیگش بهره می بری.گفتم ما که یه سال گذشت نه روغنی نه چیزی به ما ندادند این نمایندگی هاتون گفت که باید سر 10000 و 20000 تا کیلومتر سرویس روغن و فیلترو و ... را مجانی عوض کنند که گفتم ما هم پیگیر بودیم ولی هر بار بهانه اوردند که نمیشه . حالا دوستانی که تازه ماشین رو تحویل گرفتن سفت و سخت یادشون باشه که نمایندگی باید این سرویسها رو انجام بده و در صورت امتناع نمایندگی حتما به اون شماره معروف خدمات ایران خودرو تماس بگیرین و پیگیر بشین . شاد باشین
14:05  1396/05/10
گزارش
پاسخ دادن
peyman
0

بالاخره بعد از ۲۰ روز ماشین من درست شد و تحویلش گرفتم روی هم رفته حدود بک و نیم میلیون هزینه ای سی یو و دسته سیم موتور و .. شد خدا روشکر گارانتی حساب شد شاید حکمتی بود این اتفاق تو مدت گارانتی بیفته چون ۱۳ مرداد گارانتی دو ساله من تموم میشه
گزارش
پاسخ دادن
18:32  1396/05/11

امید
0

من روی ده و بیست هزار همه سرویس ها رو رایگان انجام دادم
روغن /فیلتر روغن، فیلتر بنزنی، فیلتر هوا، تعویض لنت ترمز، تعویض شمع ها

گزارش
پاسخ دادن
19:18  1396/05/11

A
0

دوستان من ماشینم رو تازه گرفتم حدودا 500 تا باهاش رفتم ظاهرا مشکلی نداره میوام این هفته برم مسافرت نیاز هست ببرم نمایندگی چک کنه یا فقط آب و روغنشو چک کنم کافیه؟
08:26  1396/05/09
گزارش
پاسخ دادن
عليرضا
6

سلام مباركت باشه.
اگه مشكلي نداره هيچ كاري لازم نيست انجام بديد. برونيد حالشو ببريد.
فقط كارت گارانتي و طلايي و سوويچ يدك تو مسافرت همراهتون باشه كه خداي نكرده مشكلي پيش اومد اللاف نشيد.
گزارش
پاسخ دادن
15:24  1396/05/09

محمد
1

سلام دوستان.
بنده يك رانا ثبت نام كردم و دو هفته ديگه ان شالله تحويل ميدن.يه سوالي كه داشتم اينه كه اگه لاستيكاشو با لاستيك 205 كره اي تعويض كنم، تاثيري تو گارانتي داره؟؟
كسي تاحالا تجربه اين موردو داشته؟؟
11:04  1396/05/07
گزارش
پاسخ دادن
عليرضا
6

سلام مباركت باشه.
من اين كارو كردم ماشين عالي ميشه.
گارانتي هم تاحالا ايراد نگرفته، هيچ مشكلي نداره.
گزارش
پاسخ دادن
15:49  1396/05/07

محمد
0

سلام دوست عزيز.ممنون از پاسختون
امروز تماس گرفتم دفتر منطقه اي ايران خودرو، گفت اگه احيانا مشكلي واسه زيروبند و ديسك و صفحه پيش بياد كارشناس ايران خودرو قبول نميكنه!! حالا موندم چيكار كنم،اونم با اين ماشيناي ايراني كه مثه تخم مرغ شانسيه و تا بياد آب بندي بشه بايد چندبار بري نمايندگي و برگردي:(
گزارش
پاسخ دادن
08:47  1396/05/08

علی
2

مبارکت باشه ماشین بسیار خوبی به نسبت قیمت خریدی
در مورد لاستیک پهن، نمایندگی به من گفت گارانتی مربوط به جلوبندی رو باطل میکنه یعنی اگه مشکلی برای جلوبندی پیش بیاد به لاستیکت گیر میدن
گزارش
پاسخ دادن
22:08  1396/05/08

علیرضا
0

با سلام،آمپر آب ماشین بنده بین وسط و خط بالایه اکثرا میخواستم بدونم برا همه همینطوره و آیا طبیعیه؟
22:34  1396/05/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

سلام
عادیه داداش
گزارش
پاسخ دادن
23:02  1396/05/06

محمد مهدی
1

واسه منم جای سوال است چرا آمپرش انقدر بالا نشون میده یعنی طبیعه؟؟؟چون همیشه تو شهر بین وسط و بالای یکم شاید بیشتر حتی نشون میده و گاهی هم میارش تا وسط
گزارش
پاسخ دادن
00:00  1396/05/07

علیرضا
1

تو ترافیک و سربالایی هم رو خط بالایی وسط میاد پس جای نگرانی نیس؟
گزارش
پاسخ دادن
11:04  1396/05/07

امید
0

توی tu5 عادی هست
نگران نباشید.
معمولا بالای خط وسط هست
توی ترافیک مخصوصا...
گزارش
پاسخ دادن
22:33  1396/05/07

بهروز
5

سلام دوستان منم بعد از ی ماه تحقیق و پرس و جو 1 مرداد برای رانا ثبت نام کردم تحویل 20 روزه ... از همه ی دوستان که تجربیات خود رو در اختیار ما میزارن واقعا ممنونم
23:59  1396/05/05
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
6

سلام مبارکت باشه.
مطمئن باش بهترین انتخابو کردی، فقط اگه برات مقدوره همون اول لاستیکاشو با هانکوک کره ای عوض کن، ماشین خیلی نرم میشه هندلینگش بهتر میشه ، یکم مصرف سوختت میره بالا ولی در عوض دیرتر به صدا می افته...
گزارش
پاسخ دادن
22:25  1396/05/06

بهروز
0

دوستان عزیز باند رانا چطوریه ؟ میشه باهاش راه اومد ؟ من قبلا 405 داشتم اصلا کیفیت نداره و بانشدم ضعیف بود ... البته 405 فقط درهای جلوش باند داره ... رانا رو شنیدم میگن عقب هم باند داره ... دوستان ممنون میشم نظرتونو در این مورد بگین چون من فعلا تحویل نگرفتم
گزارش
پاسخ دادن
22:28  1396/05/07

پیمان
0

دوستان باطری ماشین تقریبا در چن kmویاچن سال باید عوض کرد؟ رانای من ۳۰ماهه آوردمش با۳۰هزارkmکارکرد
فقط بادستگاه چک کردن گفتن باطری ضعیفه چون نمیخام ناگهانی تموم شه وماشین رودستم بمونه ب نظر شما عوضش کنم؟؟
اگ عوض کنم از چ نوعشو بگیرم؟
مرسی
10:39  1396/05/05
گزارش
پاسخ دادن
مصیب
1

سلام به باطری ماشین هیچ اعتباری نیست و حتی باطری نو هم ممکنه با یه استارت از کار بیفته و طول عمر باطری هم اصلا مشخص نیست دوستم یه ماشین مدل 90 داره هنوز باطری فابریک روشه به نظر من اگه خوب استارت میزنه و مشکلی از لحاظ سیستم برق خودرو نداری عوض نکن
گزارش
پاسخ دادن
11:02  1396/05/07

امید
6

سلام
من هر چند وقت میام یه نظر میدم از ماشینم

با ماشینم 20 هزار تا توی 6 ماه رفتم باهاش.
خداروشکر بدون هیچ مشکلی بوده و فقط سرویس های دوره ای و میان دوره ای رو مرتب انجام دادم.

امروز هم سرویس 20 هزار رو انجام دادم فیلتر روغن و بنزین و هوا تعویض شد، لنت ترمز چک شد و چون سالم بود یه لنت ترمز تحویلم دادن که روی 30 یا 40 هزار هروقت خواستم نصب کنن.

ماشین خوبیه و خیلی راضی هستم.

فقط اینکه سپر رانا ضعیفه خیلی مراقب باشید کسی نزنه و جایی نزنید، چون تو ترافیک یه آقای باشخصیتی سرتوموبایل اومد تو سپر عقبم با 60 تا سرعت و سپر کمی شکست....

مصرفم هم بیشتر برای تفریح هست و هر جمعه باهاش کوه و سراشیبی و سرازیری میرم.

تو این چند وقت که تو نمایندگی بودم رانایی بیاد و مشکل خاص داشته باشه ندیدم ولی پارس/405/206 زیاد دیدم و میگفتن اذیت میکنه.

ماشین خوبیه و از انتخابم خیلی راضیم
21:35  1396/05/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Mehdi alizadeh
1

سلام دوستان
من یه دزدگیر تصویری و پاور ویندوز نصب کردم اونوقت نصابه دزدگیر بلند گوی دزدگیر رو جایی که سیم ecu به بدنه وصل میشه نصب کرد بعد از چند هفته پیچ شل شده بود ولی ماشین ارور میداد طوری که نمایندگی فکر می کرد کامپیوتر مشکل داره حتی برف پاکن قاطی کرده بود چراغ استپ روشن شد و فن ماشین ضعیف کار می کرد تا اینکه دیدن پیچ سیمهای منفی شل بوده که الحمدالله حل شد. در هر صورت ماشین باحالی هستش دقت کنید پیچ هایی که به بدنه وصل میشن خوب سفت باشه من که خیلی خیلی راضیم
15:07  1396/05/04
گزارش
پاسخ دادن
رانا
9

سلام دوستان خرابی تو هر ماشین وجود داره و هر ماشینی یکسری معایب و مزایا داره اگر قرار باشه ماشینها خراب نشن خوب خارجی ها کارانتی برای ماشین های تولیدیشون حذف میکردن نسبت به پولی که میدی البته تو ایران رانا ماشین خوبیه این ایراداتی که دوستان در مورد رانا مینویسن بعضیهاش راسته و درست میگن ولی بعضی ها متاسفانه دارن از روی شنیده ها نظر میدن در مورد سیتم برق رانا باید خدمت دوستان بگم رانا و 206 از سال 95 سیم کشی کاملا یکی شده و چند قسمت 206 با رانا تفاوت داره و بیشترین ایراد مربوط به برق رانا بدلیل استفاده ناصیح کاربران هستش بعنوان مثال نصب دزدگیر که روی سیستم این ماشین جواب نمیده و اگه واقعا میخاین دزدگیر نصب کنین ببرین نمایندگی دزدگیر خود ماشن که کامل نیست کاملش کنین یا استفاده از لامپ 100 وات بجای 50 وات در چراغهای جلو یکی دیگه از عاملهای بوجود امدن ایراد برقی در این ماشینه و یا مراجعه به برقکارهای غیر حرفه ای جهت رفع ایراد توجه داشته باشین سیستم برق ماشین مالتی پلکسه و هر برقکاری نمیتونه رو این ماشین کار کنه و باعث صدمات به ماشین میشه
12:56  1396/05/04
گزارش
پاسخ دادن
peyman
0

کماکان رانای من روشن نمیشه امروز تماس گرفتم نمایندگی گفت درخواست ECU زدیم این اتفاق بعد از ده روز کاری و تقریبا از پنج شنبه ۲۲ تیر افتاده و تازه به این نتیجه رسیدن ببینم جواب میده یا نه همانطور که قبلا گفتم دسته سیم موتور هم هفته پیش امداد زدن یه دوسه روز منتظر تامین اون قطعه شدیم
21:05  1396/05/03
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
0

ماشین به شدت مزخرفیه سعی کن بفروشیش بره
گزارش
پاسخ دادن
21:27  1396/05/03

پیمان
0

سلام
دوستان یه مدتیه ضبط رانای من میلی کارمیکنه.
روشن میشه ورادیوشم خوب کارمیکنه فقط فقط فلشش از میان ۱۰۰بار که روشن میکنم فقط ۱بارفعال میشه وکارمیکنه
علت چیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنین.
08:44  1396/05/01
گزارش
پاسخ دادن
مصیب
3

یه دکمه کنار ولوم هست اگه اشتباه نکنم میدیا باشه اونو بزن تا بره روی فلش اگه درست نشد با یه فلش دیگه امتحان کن
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1396/05/01

شهاب
1

یه بار ریست کن ، یه دایره مشکی رنگ به قطر دومیلیمتر روی ضبط هست اونو با یه خودکار فشار بده ریست میشه بعد ریست هم ازت که کد ۴ رقمی میخواد که یا ۱۲۳۴ هست یا ۱۱۱۱
گزارش
پاسخ دادن
21:25  1396/05/03

peyman
0

سلام
دوستان من رانا مدل مرداد 94 دارم تا امروز 29 هزار تا كار كرده دو مرتبه تا حالا اذيت كرده تو كيلومتر 15 هزار ديسك و صفحه عوض كردم يه هفته از كار زندگي افتادم اما ده روز پيش تو خيابون ولي عصر پارك كردم ديگه روشن نشد امداد زدم اومد همه چي رو چك كرد روشن نشد گفت مشكل برقي داره بايد بره تعميرگاه خودروبند اومد چون عصر روز پنج شنبه بود برد نمايندگي 5096 خيابون قزوين اونجا پذيرش كردم روز شنبه 24 تير هر روز تماس گرفتم امروز و فردا كردن بعد از سه روز اس ام اس درخواست امداد ويژه اومد تماس گرفتم گفتن دسته سيم موتور بايد عوض بشه خلاصه هفته پيش تحويل ندادن امروز صبح تماس گرفتن بيا ماشينتو تحويل بگير رفتم چك كردم همه چي سالم بود خاموش كردم برم تشكر كنم برگشتم دقيقا مثل ده روز پيش روشن نشد كه نشد يه نيم ساعت معطل شدم باهاش ور رفتن خودرو مجدا پذيرش شد و من برگشتم و اين داستان ادامه دارد كسي همچين اتفاقي براش افتاده ؟ ايرادش از چي ميتونه باشه تو ذوقم زده شد قبل از خريد كلي تو اين سايت خونده بودم مشكل برقي داره رانا ولي باور نكردم
21:54  1396/04/31
گزارش
پاسخ دادن
Moj
3

ببر پیش یه برقکار حرفه ای، نمایندگی که نتونه ماشین روشن کنه رو باید آتیش زد
گزارش
پاسخ دادن
22:58  1396/04/31

ماجد
4

ماشين من٢٠٦هست ساله ٩٣صفر خريدم منم تقريبا مشكل شما را داشتم به اين صورت كه وقتي ماشين در حال حركت بود تو هر سرعتي يكدفعه خاموش ميشد واين منو دو ماه درگير كرد كه اخرشم به اين نتيجه رسيدن كه سيم كشي از موتور تا پشت امپر رو عوض كنن كه بعد تعويض مورد حل شد فقط يه توصيه ماشينتو ا فقط پذيرش نمايندگي مركزي كن و نمايندگي شخصي نبر
گزارش
پاسخ دادن
07:31  1396/05/01

مهدی
2

سلام دوستان
من دیروز بعد از ۲۰ کیلومتر رانندگی دیدم یهو چراغ چک و چراغ ای بی اس روشن شد یه خورده رانندگی کردم دیدم چراغ استپ و هی آلارم می‌داد زدم کنار خاموش کردم و دوباره روشن کردم دیدم باز همین مشکل داره سریع رفتم نمایندگی دیدم رفتن خونه دو ساعت بعد میان زنگ زدم امداد خودرو بعد ۴۵ دقیقه اومد دیاگ زد گفت مشکل کامپیوتر باید خود نمایندگی مشکل تو رو حل کنه شاید کامپیوتر باید عوض شه بعد از دو سه ساعت معطلی نمایندگی گفت چون دزدگیر تصویری گذاشتی به خاطر اونه اومدن دزدگیر و پاور ویندوز در آوردن دیدن مشکل حل نشد آخرش چون فن خیلی ضعیف کار می کرد از قطب منفی باطری یه سیم به سیم ای سی یو وصل کردن دیدن که مشکل حل شد وسیمی که با پیچ به بدنه وصل میشه شل بوده همین اونوقت مجبور شدم برم بیرون دوباره دزدگیر رو برام وصل کنند میخام بگم رانا ماشین خوبیه فقط تعمیر کار خوبی نداریم و یادتون باشه پیچ سیمهای بدنه شل نباشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:08  1396/05/01

peyman
0

۸۶۰ تومن فاکتور کردن برای دسته سیم اصلی و موتور وقتی هیچ فرقی نکرده یعنی الکی هزینه کردن و اینا برای ماشین من سالم بوده امروز اس ام اس اومد باز امداد ویژه زدن برای سیمکشی داشبورد اونم عوض کنن کامل سیمکشی خودرو عوض شده
اگه روشن میشد حداقل میتونستم از تهران بیارمش کرج اینجا یه کاریش میکردم دو هفته از گارانتیش مونده بخاطر اون گفتم بمونه چون ۳۰۰ میگرفتن برای حمل از تهران تا کرج
گزارش
پاسخ دادن
20:37  1396/05/01

علیرضا
16

سلام دوستان
نمیدونم برخی از دوستان با چه نیتی این ماشین رو تخریب میکنن؟؟
بنده الان 11 ماهی میشه رانا دارم و حدود 12000 تا باهاش رفتم،
قبل از خریدنم همش دودل بودم و میترسیدم ولی الان با قطعیت میگم دوباره رانا میگرفتم
34تومن دادم ماشین، ترمزاش حرف نداره، شتابش و تند و تیزیش عالیه، آپشناش خوبه سنسور دنده عقب و تمام برقی شیشه ها آینه ها،
صدای بسیار کم داخل کابین.. قیافشم که همه میدونن چقدر زیبا و بروزه...
فقط دوبار روغن عوض کردم همین.. مثل روز اول..
البته من لاستیکاشو با هانکوک کره ای عوض کردم ماشین فوق العاده نرم و بیصداست طوریکه هرکی سوارش میشه نظرش عوض میشه..
دوستان و عزیزان، لطفا تا وقتی سوار این ماشین نشدین الکی نظر ندین.. به نصبت قیمتش حرف نداره ..
برا کسایی که مصرف کننده هستند و کم جمعیتند این ماشین بهترین گزینست..
والسلام..
21:44  1396/04/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوستان ، رانای مدل ۹۵ با کارکرد ۱۱۰۰۰ . احساس امروزم رو بگم از خریدش پشیمانم ، برام جالبه ماشین صفر خانگی چطور میشه توی دست انداز از جلو بندیش صدای تق تق بده یا دنده هاش سفت بشه، درسته با گارانتی حل میشه ولی انتظارم از ماشین صفر خریدن چند سال راحتی بود. واقعا خجالت می کشم از انتخابم ، پرایدم بهتر بود ، حیف پول زحمت کشی.ای خدا
15:22  1396/04/30
گزارش
پاسخ دادن
ihnd
0

حالا موقع فروش 5-6 میلیون که ضرر کردی می فهمی
گزارش
پاسخ دادن
17:21  1396/04/30

سهند 1
18

ببر گارانتی . رفع میشه . خودتو ناراحت نکن .
گزارش
پاسخ دادن
14:10  1396/04/31

واوان
0

سلام.. من شرایطمو میگم اگر راهنماییم کنید همیشه دعاتون میکنم.. بنده مجردم درامدم معمولیه یعنی 1 میلیون. هزینه نگهداری رانا چه سرویس دوره ای چه تعمیرات در چه حدیه.. گارانتی این ماشین انصافا درست حسابی هست یا میپیچوننت واسه تعمیر.. سمند ef7 رو سوال کردم گفتن خرجش از رانا و تیپ5 بیشتره. خرج رانا مثل تیپ5 یا کمتره؟؟ این مساله برام مهمه. در مورد نگهداری به موقع همه کار انجام میدم و خیلی کمتر میشه بخوام ب ماشین فشار بیارم. معمولا از سرعت تعیین شده کمتر میرم.. این ماشین از باب کیفیت واقعا در حد سه ستاره هست؟؟؟ ممنون میشم رک جواب بدید برام اهمیت داره به سختی پول جمع میکنم. در حال حاضر تیبا دارم
16:32  1396/04/29
گزارش
پاسخ دادن
Moj
6

به نظرم رانا بهترین انتخاب ممکنه
گزارش
پاسخ دادن
19:21  1396/04/29

رضا
3

عزیزم پولی که با این زحمت داری جمع میکنی رو ماشین نخر ، چه رانا چه غیر رانا ، پولتو پس انداز کن بزار بانک کمک خرجت بشه همون تیبا بهتره اما اگه باز هم خواستی پی دلت بری و ماشین بخری بازم توصیه میکنم سمت ۲۰۶ و رانا و سمند ef7 نرو چون هزینه های نگهداری بالایی دارن و از بین این سه تا رانا و سمند ef7 افت قیمت زیاد و بازار دست دوم بدی هم دارن به خدا همون تیبا بهتره و اینو بدون شما تو بازه زیر ۵۰ میلیون نمیتونی ماشین باکیفیت کم خرج متناسب با درامدت داشته باشه و اگر بخوای ماشین خوب تو هین رنج بگیری فقط ال ۹۰ و ساندرو ، باور کن تمام حرفام عین واقعیته گوش کنی ضرر نمیکنی چون من ۲۰۶ و سمند و پرشیا و رانا داشتم واقعا مزخرفند
گزارش
پاسخ دادن
20:18  1396/04/29

محسن۱
3

سلام.دوست عزیز,رانا دارای ۵۰هزارکیلومترگارانتی ودارای یکسال یا۴۰هزار کیلومترکارت طلایی است شما تازمانی که ماشین شما کارت طلایی اش,اعتبار دارد حتی سرویس های دوره ای ان هر ده هزار کلیومتر بصورت کاملا رایگان می باشد,وگارنتی ایران خودرو.نسبت به سایپا بسیارعالی می باشد بنده حدود یکسال هست که رانا رو دارم خداروشکر هنوز به غیر ازسرویس دوره ای پام به نمایندگی باز نشده ,هرماشینی که موتور tu5داره درخریدش شک نکن ,حداقلش ازمشکلات سرسیلندری که بقیه محصولات ایران.خودرو دارن راحتی,رانا نسبت به قیمتش,دارای اپشن های خوبی هست این تجربه بنده بود امیدوارم تونسته باشم کمی راهنمایی کرده باشم
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1396/04/29

واوان
0

دوستان روی همتون رو میبوسم. واقعا ممنون از محبت و زمانی که گذاشتید.. راستش نظرات متفاوت بود بدتر گیج شدم. میرم پیش مکانیک میگه فقط ال90. راستش ال90 از نظر فنی خوبه و اتاق بزرگی داره. اما نه صندلی راحتی داره نه کولرش تو گرما جوابگو هست. ظاهر داخل و بیرونش بی خیال برام مهم نیس.. این دو مورد برام مهمه.. ساندرو بخاطر هاچ بک بودنش برام کار نیس. چون پشت ماشینم باید ویلچر بزارم و هیچ هاچ بکی بجز برلیانس 320 عقبش جادار نیس. ترجیحا خودرو سدان به کارم میاد. مخصوصا برای سفر..
گزارش
پاسخ دادن
21:33  1396/04/29

امیر
1

با سلام. دوستمون آقا رضا راهنمایی خیلی خوبی کردن
به نظرم برای شما گزینه ال 90 بهتر هستش. البته رانا هم خوبه. من حدودی 7 سالی ال 90 داشتم و الان چندماهیه رانا گرفتم. درسته کابین ال 90 طراحی خوبی نداره ولی اینکه میگن کولرش مشکل داره کاملا دروغه و من تو این 7 سال هیچ مشکلی با کولر نداشتم. خلاصه بگم ال 90 انقد فنیش خوب هست که عیب های دیگه به چشم نمیاد واقعا و به نظرم برای داخل شهر بهترین ماشینه ولی اگر اهل مسافرت بیرونید یکم اذیت میشید. اگر سوال دیگه ای دارید در خدمتتون هستم
گزارش
پاسخ دادن
10:14  1396/04/30

مصیب
1

سلام ماشینهای مثل رانا و 206 تا چند سال واقعا بدون خرجند بشرطی که رانندگی منطقی داشته باشی من قبلا 405 پارس و ال 90 داشتم الان 10 ماهی هست رانا دارم تا حالا واقعا هیچ ایرادی نداشته و در مورد گارانتی باید بگم که گارانتی تو ایران برای ماشینها هست ولی خیلی ادیت میشی تا با گارانتی قعطه ای عوض کنی به نظر من رانا نسبت به قیمت و کیفیتی که داره ماشین خوبیه و در کل تا چند سال اول تعویض روغن و بنزین نیاز داره
گزارش
پاسخ دادن
10:32  1396/04/30

نیما
0

درمورد گارانتی اصلا نمیشه چیزی گفت چون هیچ کاری نمیکنن نه نوبت میدن برا تعمیر نه هیچی هر مشکلی هم داشته باشی میگن عادی همشون همینه
درباره 206 که سراغش نرید نه تیپ دو نه 5 چون ارزش خرید این قیمت اصلا ندارن هزینه نگهداری و قطعاتش هم گرونه فضای داخل ماشین 206 خیلی کم خیلی اندازه دونفر جا هست بدرد مسافرت هم نمیخوره رانا باز بهتره بنظر من پارس تندر خوبه ال90 خوبه دنا خوبه
گزارش
پاسخ دادن
11:55  1396/04/30

هوشیار
0

کسی که 38 میلیون برای 206 تیپ5 میخواد پول بده 4 میلیون دیگه روی ان بزاره و دنا بخره یا 3 میلیون بزاره ال 90 و یا سمند سورن بخره
ال 90 و دنا و سمند سورن فعلا بهترین گزینه ها برای زیر پا هستند
سواری و امنیت این ماشین ها یک و سر و گردن از 206 بالاتر هست
گزارش
پاسخ دادن
11:55  1396/04/30

مجید
11

سلام
اتفاقا امنیت 206 و رانا از دنا و سمند ال90 بالاست.
پژو 405 بعد از پراید ضعیف ترین امنیت رو داره، دلیلش هم طراحی بدنش هست که نمیتونه ضربه رو دمپ کنه و زود مچاله میشه، میتونید با یه سرچ تو نت ببینید که چقدر تو تصادفات ضعیفه!
حالا سمند رو از همون شاسی 405 طراحی کردن و برای بالا بردن امنیتش فقط ورقشو ضخیمتر کردن که باعث شده سنگینتر و به قولی لش بشه! ضخیم کردن ورق امنیت رو بالا نمیبره، مشکل 405 و سمند و در ادامه دنا اینه که نوع طراحی بدنه مشکل داره!! در حالی که طراحی تخم مرغی 206 باعث میشه ضربه دمپ میشه و تنها ماشینیه که تو تصادفات موتور داخل کابین نمیاد..
برا همین هم ماشین سال اروپا تو سال 2000 بود.
از لحاظ ایمنی 206 و رانا خیلی بهتر از سمند و دنا و ال90 هستش.
میتونید از درصد تصادفات منجر به مرگ این ماشینا هم به این موضوع برسید.
گزارش
پاسخ دادن
14:45  1396/04/31

علیرضا
7

سلام
نمیدونم برخی از دوستان با چه نیتی این ماشین رو تخریب میکنن؟؟
بنده الان 11 ماهی میشه رانا دارم و حدود 12000 تا باهاش رفتم،
قبل از خریدنم همش دودل بودم و میترسیدم ولی الان با قطعیت میگم دوباره رانا میگرفتم
34تومن دادم ماشین، ترمزاش حرف نداره، شتابش و تند و تیزیش عالیه، آپشناش خوبه سنسور دنده عقب و تمام برقی شیشه ها آینه ها،
صدای بسیار کم داخل کابین.. قیافشم که همه میدونن چقدر زیبا و بروزه...
فقط دوبار روغن عوض کردم همین.. مثل روز اول..
البته من لاستیکاشو با هانکوک کره ای عوض کردم ماشین فوق العاده نرم و بیصداست طوریکه هرکی سوارش میشه نظرش عوض میشه..
دوستان و عزیزان، لطفا تا وقتی سوار این ماشین نشدین الکی نظر ندین.. به نصبت قیمتش حرف نداره ..
برا کسایی که مصرف کننده هستند و کم جمعیتند این ماشین بهترین گزینست..
والسلام.
گزارش
پاسخ دادن
14:56  1396/04/31

mamad
0

سلام دوستان ما خریدیم تمام قطعات بی کیفیت چینی اصلا خوب نیست نه این نه 206 موتوری چینی هندی اصلا ارزش خرید نداره برید از تعمیرگاها تحقیق کنید
19:21  1396/04/28
گزارش
پاسخ دادن
سید علی
1

من به هر کسی میگم با رانا چپ کردم و سه دور زدم باهاش ولی الان سالمم باور نمیکنن تا اینکه عکسه ماشینو نشون میدم
گزارش
پاسخ دادن
11:31  1396/04/29

سهند 1
0

؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
11:45  1396/04/29

مصیب
4

سلام دوست عزیز رانا هم مثل بقیه ماشینها تصادف میکنه چپ میکنه و ممکنه برای سرنشین اتفاقی بیفته یا سرنشینها مشکلی پیش نیاد از لحاظ ایمنی این ماشین 5 ستاره هست در صورتیکه ال90 4 ستاره داره ولی نحوه تصادف شما مشکل داره جنابعالی میفرمایید بر اثر بریده شدن پلوس ماشین چپ شده در صورتیکه همچین چیزی اصلا امکان نداره روزی 100 تا ماشین تو جاده پلوس میبرن و تنها اتفاقی که میفته ماشین قادر به حرکت نیست
گزارش
پاسخ دادن
10:37  1396/04/30


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : دوستان موقع تحویل تی 8چه لوازمی رو میدن چک کنم
J4مشکی گیلان : اونایی ک میخوان اسم بنویسن مردم جدید بگوش. و هوشیار باشین ثبت نام ۳۱ خرداد j4 مشکی. در مرحله تکمیل وجه مونده. خبری از شاسی تا به امروز نشده. جهت اطلاع رسانی برای اونایی ک میخوان اسم بنویسن.
J7 اردیبهشت : سلام دوستان. ثبت نام 24 اردیبهشت هستم 120 روزه تحویل سیستمی 22 مهر. 14 آبان پیامک فاکتور اومد و آخر آبان به فاصله یک هفته بیمه و پلاک شد. البته یه بار هم به خاطر تمدید سخا بهم زنگ زدن. فردا هم گفتن بیا تحویل بگیر. تو قرارداد نوشته سود تاخیر تا زمان فاکتوره ولی بعضی ها میگن شکایت کنی سود رو تا زمان تحویل برات حساب میکنن. اگه کسی اطلاع داره وضعیت به چه صورت هست منون میشم توضیح بده انشالله قسمت همه بشه ولی ثبت نام نکنید کرمان موتور اصلا متعهد نیست
J7 کردی : سلام j7 لری برا ما شده
تی۸ : تحویل ۷آذر هنوز هیچی
بابک : مطمئن هستم تا ۲۰دی برای ما هم پیامک شاهین میاد.
تحویل : تو ثبت‌نام نمایندگی هم خیلی مهم هست ،نمایندگی امین محتشم کرمان آدرس بلوار جمهوری جنب پمپ بنزین کد 4114 از همه نمایندگی ها عقبتر فاکتور میشه چون رسیدگی درستی نداره . اطلاع رسانی کنید که همه بدانند و آنجا ماشین ثبت‌نام نکنند.
مهدی : با عرض سلام دوستان شورای رقابت امروز در خصوص قیمت خارج از مصوبه شورای رقابت برای خودرو لاماری رای داده و شرکت رو ملزم به عودت وجه اضافه دریافتی کرده است امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر برای خریداران دنا پلاس کلاس ۷۰۳۲۴ اتفاق بیفتد
j4 اردیبهشت : آخه پلاک نباشه چطور بیمه شه فک کنم اول باید پلاک شه بعد بیمه شه
شاهین : سلام برای منم فرسوده تحویل مهر بود هنوز دعوتنامه صادر نشده ۳۲۵ واریزی خرداد ماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام دیروز من زنگ زدم ایران‌خودرو ثبت شکایت کردم امروز پیام برام اومده خودرو شما با شماره شاسی فلان فاکتور شده‌ اما داخل میزخدمت مشتریان ایران‌خودرو میزنم هنوز روی فاکتور میچرخه
امیر : سلام دوستان برا من دنا پلاس 6 دنده دستی بوده گیش فروش بعد دوسال بلاخره بعد تکمیل وجه گفتن آخر آبان میدن اما تو مرحله فاکتور نوشته درحال انجام کسی میدونه کی قرار تحویلمون بدن؟ چقدر دیگه باید منتظر بمونم چند وقت از موعد تحویل میگذره تا واقعا تحویل داده بشه؟
محسن : شما که ماشینت گرفتی اومدی اینجا چیکار!!این خودش میخاره!دیگه تموم شد یه بار بیشتر نمیدن برو
این دیگه کیه!!! : 20روز وقت هست اگه قرار باشه روز آخر فاکتور بشه چندهفته هم واسه پلاک بمونیم و چند هفته هم واسه تحویل از 120روز هم رد میشه،شما برا خودت ماشینت 1ماه جلوتر گرفتی حرف مفت میزنی،خودش از اوناس که هر روز اومده اینجا پیام داده تا فاکتور شده،بعد واسه بقیه نسخه میپیچه
جواب : شما بمون سر 90 روز بیا اینجا پیگیر فاکتور باش
محمد : سلام چند روز بعد از اینکه چراغ تحویل روشن بشه ماشین را تحویل می‌دهند و اینکه پیامک بیمه هم برامون اومده سایناsبوده ماشین
سعید : اینجا کسی نگفته ماشین به قیمت جدید میدن دوستان میگن که اگررانااینطورپیش بره مجوزنگیره ممکن هست تبدیل بزنن واین تبدیل شایداضافه قیمت به مابخوره وگرنه خودراناهرکس چه پیش فروش چه فوق العاده پول روتمام داده باشه462میلیون دیگه پول اضافه ای نخواهدداد
اسد : سلام سمند سورن پلاس موتور XU7P طرح مادران با تکمیل وجه _ تاریخ تحویل 16 دی ماه 1403 هست .ممکنه زودتر تحویل بشه.تشکر آقا امید
اسد : سلام سورن پلاس XU7P تاریخ تحویل 16 دی 1403 هست _ ممکنه زودتر از تاریخ تحویل بشه تشکر
حسن : سلام برادرا قابل توجه عزیزانی که الکی نظر میدن که ماشین به قیمت جدید میخوان بهمون بدن الکی شایعه نکنید من خودم سخصارفتم نمایندگی شهرخودمون پرسیدم اونم گفته به هیچ عنوان به سما چیزیی به عنوان اضافه وقیمت جدید نمیخوره شما قرادادتون روبستین اینا حرف مردم که اطلاعات ندارن شما قراداد دارین تمام