چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 
مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.
 
در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.
 
این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.
 
طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
 
در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.
 
هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
 
 
 

منبع

افتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

کاربر: SAJAD
0

خیلی جالبه صفحه اول سایت سایپا//یه پیامک هست مال بازرسی//بهش شکایت نوشتم دیشب//امروز صبح بم از تهرون زنگ زدن//میگه ماشین شما چند روزه تولید نشده//قطعه ندارن//بهش میگم دعوتنامه هنوز نیومده تحویل تیر میگه نمیدونم//جالبه//بش گفتم شمام مثل داش بزرگتر ما//ولی شما هم که مثل من هیچی نمیدونی//الان برای چی زنگ زدی واقعا!!!!!!!!!!!!!!!! فک کنم برا همدردی زنگ زده بود خخخخخخخخخخخخخخ
10:45  1395/04/17
پاسخ دادن
فرزاد
1

همانگونه؟!
در کشور عزیزمان مثال زیره به کرمان بردن یعنی مسخره کردن و تیکه انداختن به طرف مقابل میباشد، ولی آما منظور دلسوزان چیه؟ چی چیه، فقط اونا میدونن!
01:52  1395/04/09
پاسخ دادن
ناشناس
6

این قضیه شکایت به جوک بیشتر شبیه هستش.
کمپانی های خودروسازی ایران همه آقایون و حضرات درش شریک هستند و مایه تیله حسابی ازش می برند. حالا شما می خواهی پیش کی از کی شکایت کنی؟
آخر کدوم عاقلی می آید نان خودش را آجر کنه؟
17:11  1395/04/08
پاسخ دادن
رضا
3

چیزی به نام شکایت از خودروسازان وجود ندارد... اوایل سال 94 یه خودرو از ایرانخودرو تحویل گرفتیم تو جاده ترمزش نگرفت و تصادف خیلی بدی کردیم قشنگ نیمی از ماشین رفت... به هرجا که بگید شکایت کردیم از ایرانخودرو وزارت صنعت شورای رقابت دفتر ریاست جمهوری شرکت استاندارد و... و درخواست تعویض خودرو دادیم ولی جواب شون این بود: حادثه مربوط به شرکت ایرانخودرو نبود اخیرا برای بار آخر به وزیر صنعت از طریق سامانه وزارت صنعت ( مقام عالی وزارت ) درخواست خود را مطرح کردیم که اگر این دفعه ماشین را تعویض نکردند شکایت را به خدا میبریم... مردم نخرید ماشیناشون ایراد داره ما نزدیک بود کشته شویم کسی پاسخگو نیست... 1car به کسی توهین نکردم خواهشا تایید کن
20:12  1395/04/08

امیر(سابق)
7

این که زمان کمپین داد و بیداد بود ماشینهای بی کیفیت ایرانی نخرید و در عرض یک هفته 130هزار ثبت نام شد الان باید ظلمها را هم تحمل کرد. اگر ما هم مثل مردم اروپا برای خودمون ارزش قائل بشیم و 6 ما ماشین نخریم همه چیز درست میشه
20:21  1395/04/08

کاربر: m&z
8

خیلی جالبه، همه میدونن که سران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت خودشون بزرگترین سهامداران خودروسازها هستند. حالا شکایت خودشون رو پیش خودشون کنیم و یک کد رهگیری فرمالیته هم بگیریم!!!
15:58  1395/04/08
پاسخ دادن
نوید
4

وقتی در قراردادشون قید می کنند به هیچ وجه امکان لغو قرار داد وجود ندارد . قانونی وجود ندارد .
دیر تحویل میدن .
زنگ میزنن ماشینی که شما سفارش دادی نیست فلان ماشین را باید انتخاب کنید .
زنگ میزن میگن مدل انتخابی شما نیست باید مدل را عوض کنید
زنگ میزنن میگن رنگ انتخابی شما نیست . رنگ فلان را باید انتخاب کنید .
وقتی میاد ماشین . آپشن هاش اونایی نیست که تو سایت و موقع تحویل داخل کاتالوگ اعلام کردند .
و ...

ولی هیچ کدام از این ها دلیلی برای لغو قرار داد از طرف مشتری نمیشه .
اگر خودرو سفارش دادی بهت فرقون تحویل دادن هم حق نداری چیزی بگی . چون قرار داد قابل لغو نیست .
14:17  1395/04/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
11

یاد یه ضرب المثل افتادم که میگه. شکایت دزد را پیش دزد بردن. آخه چه مقامی تو ایران هست که واقعا مشکل مردم براش مهم باشه. از نماینده مردم که تو مجلس هست و فقط زمان انتخابات میاد چندتا شعار میده بگیر تا برو بالاتر. من از زمان کمپین دیگه ماشین نخریدم قبل از اون هم هیچ وقت ماشینمو نمایندگی نبردم چون بیرون از نمایندگی هم کارم بهتر راه می افتاد و هم به من بی احترامی نمیشد
13:39  1395/04/08
پاسخ دادن
علي
4

پيش شاه دزد بردن
15:10  1395/04/08

مهرداد
10

تاریخ هاشون که دروغه و به این زودیا شکایت رو پیگیری نمیکنن ، در کل 1 سال دوندگی با 2 میلیون تومن پول برای هزینه های خورده ریز و پرونده سازی و ... لازم هست و بعد اینو یادمون نره که از کی شکایت کردیم (خودرو ساز) که زورش به همه میچربه و یه عده زیادی دارن ازش نون میخورن نکته بعدی این که اگر مسئولین بخوان این مشکلات رو خودشون حل میکنن ، میتونن راحت ناظر بزارن که پیشگیری کنن نه درمان کلا این جا قانون زیاد کاربردی نیست و فقط چندتا نوشتست که کسی رعایتش نمیکنه !
10:21  1395/04/08
پاسخ دادن
حميد
4

چشم
10:01  1395/04/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم