پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان

 

پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان

 
خودروسازان در روزهای اخیر شیوه‌های جذاب فروش اقساطی را پیاده کرده‌اند اما واقعیت آن است که برای برخی دیگر از خودروهایی که حاشیه بازار آنها تشدید شده، هیچ برنامه‌ عرضه‌ای وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، بازار خودرو ایران هم برای خود حکایتی دارد. خرید و فروش‌ها در بازار همچنان قفل است و خودروسازان هر چقدر دست و پا می‌زنند، نمی‌توانند آنگونه که دلشان می‌خواهد بازار را تحریک کرده و خودروهای در انبار مانده خود را به فروش برسانند؛ بازار هنوز روی خوشی به انبار خودروسازان نشان نداده؛ اما تولیدکنندگان تلاش دارند با دریافت پیش‌پرداخت‌ پایین، مشتری را نسبت به خرید خودرو تشویق کنند و سود مشارکتی جذاب را برای مردم درنظر گیرند.
 
از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بر روی خودروسازان حساب باز کرده و بخش عمده‌ای از بار رشد صنعتی کشور را به دوش آنها انداخته است، حتی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان بر این موضوع پافشاری می‌کند که صنعت خودرو به عنوان یک پیشران باید مورد حمایت واقع شود و تا جایی که می‌شود، آن را حمایت کرد تا سهم اشتغالش از بین نرود و همچنان، پیشران تحقق رشد صنعتی و در معنایی کلان‌تر، رشد اقتصادی باقی بماند.
 
خودروسازان البته به خاطر اینکه بتوانند حمایت‌های وزیر صنعت را همچنان با خود داشته باشند و از فرصت‌ توجه ویژه او به صنعت خودرو، کمال استفاده را ببرند، تلاش می‌کنند تا آمارهای تولید را به نوعی حفظ کرده و ارتقا دهند تا شاید بتوانند حمایت‌های مالی بیشتری را به خود جلب کنند، البته آنها از بازار بورس هم غافل نشده و با هر ترفندی که شده، تلاش دارند تا سهم عمده‌ای جذب منابع مالی در دست مردم را که روانه بازار سرمایه می‌شود، به خود اختصاص دهند.
 
در عین حال همین خودروسازان، در یک حرکت بی سابقه تلاش کرده اند تا مشتریان را با روش‌های جذاب فروش جذب خود کرده و بتوانند تشویق به خرید خودروهایی کنند که متعهد به افزایش آمار تولیدشان هستند. این را از آگهی‌های فروشی که طی روزهای اخیر در سایت خودروسازان منتشر شده است، به خوبی می‌توان مشاهده کرد. فروش خودرو با پیش‌پرداخت‌های بی سابقه در فروش‌های اقساطی و البته در برخی مواقع، با سودهای مشارکت بسیار بالا در فروش های نقدی.
 
در این میان، خودروهایی که خودروسازان برای فروش اقساطی با شرایط نسبتا خوب برای مشتریان انتخاب کرده اند، از تنوع بالایی برخوردار نیست و عموما آنها تلاش کرده‌اند خودروهایی که شاید کمتر اقبال مردم را در لیست فروش به خود اختصاص می‌دهد، از این طریق بفروشند اما اینکه چقدر این طرح‌ها مورد استقبال مردم واقع می‌شود، موضوعی است که شاید بهتر باشد خودروسازان آمارهای فروش خود به شیوه‌های جدید را اعلام کنند.
 
یکی از نمایشگاهداران خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خود خودروسازان اگرچه شرایط جذابی را طی روزهای گذشته برای مشتریان فراهم کرده اند اما باید توجه داشت که همین کار خودروسازان بازار سیاه برخی خودروها را تشدید کرده است، شاید هم خود خودروساز می‌خواهد که توزیع قطره چکانی به بازار داشته باشد، تا قیمت بالا رود، شاید هم می خواهد سود بیشتری نصیب خود کند. پشت پرده هر چه باشد به نفع مصرف کنندگان در برخی مدل‌های خودرو نیست.
 
وی می افزاید: بازار سیاه شکل گرفته بر روی برخی خودروها تشدید شده و این امر، بازار را اذیت می‌کند و به نفع مصرف کنندگان هم نیست، ضمن اینکه در نمایندگی ها هم عرضه به صورت کافی صورت نمی گیرد و مردم در صف فروش می مانند. حتی در آگهی که یکی از خودروسازان تولیدکننده اعلام کرده بود، جای برخی خودروها در آن خالی بود.
 
این گفته ها در حالی مطرح می شود که محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نظارت بر روی بازار خودروهایی که با کاهش عرضه در بازار مواجه بوده و بازار سیاه برای آنها شکل گرفته است، می‌گوید: در این مورد خاص هنوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل نشده و تنها اگر مردم شکایتی داشته باشند که به سامانه ۱۲۴ اعلام شده باشد، رسیدگی صورت می گیرد.
 
وی می افزاید: در مورد اتفاقات اخیری که در بازار خودرو رخ داده و برخی حاشیه بازارهایی که به وجود آمده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به طور کامل ورود نکرده است، اما در دو موضوع کلی، سازمان حمایت اکنون با جدیت، پیگیری بیشتری صورت می‌رود و آن اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو است که به تازگی ابلاغ شده است که بر مبنای آن، سازمان حمایت مرجع رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو، خدمات پس از فروش و پیش فروش خودروها است که به نظر می‌رسد بخش زیادی از حقوق مصرف‌کنندگان را بتوان احیا کرد.
 
وی تصریح کرد: در این رابطه هرگونه شکایتی اگر مطرح باشد، رسیدگی خواهیم کرد، ضمن اینکه در مورد قیمت و ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی خودروهای وارداتی نیز با جدیت وارد عمل شده‌ایم و با توجه به اینکه خودروهای وارداتی باید بر مبنای شاخصه‌های تعیین شده از سوی سازمان حمایت، قیمتگذاری شوند، به شکایات در این رابطه رسیدگی می‌کنیم، یعنی اگر کسی شکایتی داشته باشد که خودرو را به او گران فروخته‌اند یا کارت گارانتی به او نداده‌اند، سازمان حمایت وارد عمل شده و موارد را بررسی می کند.
 
به گفته نوابی، مسئولیت شکل‌گیری حاشیه قیمتی در مورد برخی از انواع خودروها در بازار اکنون با سازمان حمایت نیست و به شورای رقابت برمی‌گردد، البته مردم می‌توانند شکایات خود را به سازمان حمایت ارجاع دهند و ما مردم را در ارایه شکایت محدود نمی‌کنیم، ضمن اینکه شماره تلفن ۱۲۴ نیز می تواند محلی برای ارایه گزارش و شکایات مردم باشد. ما هم وظیفه پاسخگویی به این شکایات را داریم.
 
 
 
 

منبع

مهرنیوز

 

برچسب : خودرو , پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

کاربر: نوید جهرمی
2

بازار اقتصادی رو آزاد کنن. بعد از یه سونامی به آرامش و سکون و شکوفایی میرسه. اینا هم میفهمن که کجای دنیا وایسادن و حرفایی که میزدن تا چه حد توخالی و بیخود بوده.
17:11  1395/04/21
پاسخ دادن
طوفان
2

دلم برای دورانی که خودرو سازان محترم تولیداتشون روی دست شون باد کرده بود تنگ شده الان ملت چشم به راه شاهکارهای این شرکتهای یکه تازن ایرانم آرزوست....
09:23  1395/04/21
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

یه راه دیگه هم وجود داره، مثل بقیه شرکت های ناموفق دنیا، خودروسازان هم اعلام ورشکستگی کنند، به بخش خصوصی واگذار شوند و با همکاری شرکت های بین المللی و به کار گیری متخصصان واقعی نه خاله عمه ای! برای تولید مدل های جدید و استفاده بهینه از نمایندگی های موجود و همچنین ارائه خدمات مناسب به مردم برای جلب نظر آنها بتوانند با حمایت همه جانبه دولت به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شوند. تا زمان دولتی بودن خودروسازهای ما هرگز و تحت هیچ حمایت و محرکی رشدی نخواهیم دید.
09:01  1395/04/21
پاسخ دادن
امید ایران
4

سلام.خودروسازهای (نزول خور ) هم به زمین میخورن ان شاءالله
پول پیش میگیرن،باپول خودمون خودرو رو میسازن،قطعه آشغال چینی تا دلت بخواد وارد میکنن،خودرو رو سر موعد تحویل نمیدن،خدمات پس از فروش در حد صفر ارایه میدن،همه به جای خود!خودروی که با پول خودمون ساختن رو چند برابر قیمت جهانی و ارزش واقعی به زور به ملت میفروشن!
به زمین میخورن ان شاءالله
07:54  1395/04/21
پاسخ دادن
یاسین
7

سلام.یه راه حل
شما خودروهای رده خارج رو (با کارکرد 10 سال)اگه به طور کامل از جاده خارج کنید( با همکاریه راهور ) یا بیمه رو قطع کنید یا سوخت بهشون ندید یا... تا به طور کامل جمع شوند.(یعنی تحویل اجباری)..چرا؟ چون فرضا طرف یه سواری رده خارج داره باهاش داره سواری میکنه با هزینه کم و دیگه به فکر تعویض اون نیست.... با این کار شما هم میانگین سنیه خودرو ها رو کاهش میدید هم خودرو هاتونو میفروشید هم تصادفات رو کم کردید و هم از آلوده شدن بیشتره هوا تا حدودی جلو گیری کردید...یا حق
16:28  1395/04/20
پاسخ دادن
رضا
4

آقا بیگ لایک👍
18:40  1395/04/20

امیر
3

تورو باید در گوش خر خوند با ایده مزخرفت
ماشینا بالا 10 سال ماشین بودن که 10 سال دوام آوردن اگه راست میگی مدل 92-3 4 سال دوام بیارن بی اذیت و واشر و ....
03:09  1395/04/21

کاربر: P-Driver
4

من موافق نظر خوبتون هستم بشرطی که زیرساختهاش باشه یعنی پایینترین حقوق کارگران ما همون حداقل دستمزد جهانی باشه ، سود تسهیلات خودرو جهانی باشه ، کیفیت خودرو جهانی باشه ، قیمت خودرو جهانی باشه
دیشب شبکه خبر در مورد حقوقهای نجومی صحبت میکردند یکی شون داشت حقوق های مدیران سوئد و امریکا را مثال میزد!؟
حالا سوال من،چرا موقع خدمت رسانی به مردم و حقوق کارگران کشور چین و هند را مثال میزنند و برای خودشون سوئد و امریکا را ؟
پس دوست عزیزم شما بیا قاطی ما مردم !!!!!!!!!!
10:11  1395/04/21

کاربر: SAJAD
21

کارمند دولت در کشور آلمان بنز cla 2016 رو که 27 هزار یورو هست رو با پیش پرداخت 5000 یورو و ماهیانه 200 یورو میفروشه//اونوقت من توی ایران رفتم یه تندر 20 میلیون پیش دادم تحویل مرداد//تازه وقتی میری نمایندگی سایپا چقدر بد رفتار میکنن در صورتی که ماها باید توقع داشته باشیم///که تازه تابستونمونم خراب کردن///یا عیدی ایران خودرو که 6 میلیون میکشه روی شرایط ویژه 206//اونموقع در ایران به نظر شما چقدر شیوه جذابی هست///مملکت رو به سخره خودشون گرفتند//الان تولید گرند ویتارا به صفر رسیده//انشاالله که بقیه تولیداتتان هم به صفر برسه و به زمین گرم بشینید که خون مردم رو تو شیشه کردید.
15:32  1395/04/20
پاسخ دادن
رضا
8

سلام.این آخری رو خیلی خوب اومدی
الهی آمین
18:42  1395/04/20

مهدی
2

همه تولید ککنده ها ورشکست شدن با این تحریم وفشار همه جانبه...ولی این خودروسازا نمیدونم چه جونی دارن که آشغال میدن بیرون ولی بازم سود رو سود.....
20:27  1395/04/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه
207 اتو ت30دی تکمیل 5 دی مشگی : داداش واقعا فاکتور شدی ؟؟؟؟
علی : سلام به همه‌ی دوستان پیامک تحویل حضوری برام اومده اگه قبول نکنم بنظرتون کی ماشین میرسه دستم ساکن تهران ساینا 85گانه جواب بدید ممنون میشم
jalil : سلام دوست عزیز مال من بانک صادرات بود هشت روز طول کشید بعد پیامک اومد از حسابم کارمز کم کرد
رضایی : دوستان من تابستان 1403 پژو برام در امده امید داشته باشم تحویل بدن
بهنام : دوستان زمانی که می‌زنه در برنامه تحویل قرار دارید چقدر طول می‌کشه ماشین برسه
پارس : 02/22 ثبتنام انجام دادم ولی فاکتور نشده