پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان

 

پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان

 
خودروسازان در روزهای اخیر شیوه‌های جذاب فروش اقساطی را پیاده کرده‌اند اما واقعیت آن است که برای برخی دیگر از خودروهایی که حاشیه بازار آنها تشدید شده، هیچ برنامه‌ عرضه‌ای وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، بازار خودرو ایران هم برای خود حکایتی دارد. خرید و فروش‌ها در بازار همچنان قفل است و خودروسازان هر چقدر دست و پا می‌زنند، نمی‌توانند آنگونه که دلشان می‌خواهد بازار را تحریک کرده و خودروهای در انبار مانده خود را به فروش برسانند؛ بازار هنوز روی خوشی به انبار خودروسازان نشان نداده؛ اما تولیدکنندگان تلاش دارند با دریافت پیش‌پرداخت‌ پایین، مشتری را نسبت به خرید خودرو تشویق کنند و سود مشارکتی جذاب را برای مردم درنظر گیرند.
 
از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بر روی خودروسازان حساب باز کرده و بخش عمده‌ای از بار رشد صنعتی کشور را به دوش آنها انداخته است، حتی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان بر این موضوع پافشاری می‌کند که صنعت خودرو به عنوان یک پیشران باید مورد حمایت واقع شود و تا جایی که می‌شود، آن را حمایت کرد تا سهم اشتغالش از بین نرود و همچنان، پیشران تحقق رشد صنعتی و در معنایی کلان‌تر، رشد اقتصادی باقی بماند.
 
خودروسازان البته به خاطر اینکه بتوانند حمایت‌های وزیر صنعت را همچنان با خود داشته باشند و از فرصت‌ توجه ویژه او به صنعت خودرو، کمال استفاده را ببرند، تلاش می‌کنند تا آمارهای تولید را به نوعی حفظ کرده و ارتقا دهند تا شاید بتوانند حمایت‌های مالی بیشتری را به خود جلب کنند، البته آنها از بازار بورس هم غافل نشده و با هر ترفندی که شده، تلاش دارند تا سهم عمده‌ای جذب منابع مالی در دست مردم را که روانه بازار سرمایه می‌شود، به خود اختصاص دهند.
 
در عین حال همین خودروسازان، در یک حرکت بی سابقه تلاش کرده اند تا مشتریان را با روش‌های جذاب فروش جذب خود کرده و بتوانند تشویق به خرید خودروهایی کنند که متعهد به افزایش آمار تولیدشان هستند. این را از آگهی‌های فروشی که طی روزهای اخیر در سایت خودروسازان منتشر شده است، به خوبی می‌توان مشاهده کرد. فروش خودرو با پیش‌پرداخت‌های بی سابقه در فروش‌های اقساطی و البته در برخی مواقع، با سودهای مشارکت بسیار بالا در فروش های نقدی.
 
در این میان، خودروهایی که خودروسازان برای فروش اقساطی با شرایط نسبتا خوب برای مشتریان انتخاب کرده اند، از تنوع بالایی برخوردار نیست و عموما آنها تلاش کرده‌اند خودروهایی که شاید کمتر اقبال مردم را در لیست فروش به خود اختصاص می‌دهد، از این طریق بفروشند اما اینکه چقدر این طرح‌ها مورد استقبال مردم واقع می‌شود، موضوعی است که شاید بهتر باشد خودروسازان آمارهای فروش خود به شیوه‌های جدید را اعلام کنند.
 
یکی از نمایشگاهداران خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خود خودروسازان اگرچه شرایط جذابی را طی روزهای گذشته برای مشتریان فراهم کرده اند اما باید توجه داشت که همین کار خودروسازان بازار سیاه برخی خودروها را تشدید کرده است، شاید هم خود خودروساز می‌خواهد که توزیع قطره چکانی به بازار داشته باشد، تا قیمت بالا رود، شاید هم می خواهد سود بیشتری نصیب خود کند. پشت پرده هر چه باشد به نفع مصرف کنندگان در برخی مدل‌های خودرو نیست.
 
وی می افزاید: بازار سیاه شکل گرفته بر روی برخی خودروها تشدید شده و این امر، بازار را اذیت می‌کند و به نفع مصرف کنندگان هم نیست، ضمن اینکه در نمایندگی ها هم عرضه به صورت کافی صورت نمی گیرد و مردم در صف فروش می مانند. حتی در آگهی که یکی از خودروسازان تولیدکننده اعلام کرده بود، جای برخی خودروها در آن خالی بود.
 
این گفته ها در حالی مطرح می شود که محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نظارت بر روی بازار خودروهایی که با کاهش عرضه در بازار مواجه بوده و بازار سیاه برای آنها شکل گرفته است، می‌گوید: در این مورد خاص هنوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل نشده و تنها اگر مردم شکایتی داشته باشند که به سامانه ۱۲۴ اعلام شده باشد، رسیدگی صورت می گیرد.
 
وی می افزاید: در مورد اتفاقات اخیری که در بازار خودرو رخ داده و برخی حاشیه بازارهایی که به وجود آمده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به طور کامل ورود نکرده است، اما در دو موضوع کلی، سازمان حمایت اکنون با جدیت، پیگیری بیشتری صورت می‌رود و آن اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو است که به تازگی ابلاغ شده است که بر مبنای آن، سازمان حمایت مرجع رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو، خدمات پس از فروش و پیش فروش خودروها است که به نظر می‌رسد بخش زیادی از حقوق مصرف‌کنندگان را بتوان احیا کرد.
 
وی تصریح کرد: در این رابطه هرگونه شکایتی اگر مطرح باشد، رسیدگی خواهیم کرد، ضمن اینکه در مورد قیمت و ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی خودروهای وارداتی نیز با جدیت وارد عمل شده‌ایم و با توجه به اینکه خودروهای وارداتی باید بر مبنای شاخصه‌های تعیین شده از سوی سازمان حمایت، قیمتگذاری شوند، به شکایات در این رابطه رسیدگی می‌کنیم، یعنی اگر کسی شکایتی داشته باشد که خودرو را به او گران فروخته‌اند یا کارت گارانتی به او نداده‌اند، سازمان حمایت وارد عمل شده و موارد را بررسی می کند.
 
به گفته نوابی، مسئولیت شکل‌گیری حاشیه قیمتی در مورد برخی از انواع خودروها در بازار اکنون با سازمان حمایت نیست و به شورای رقابت برمی‌گردد، البته مردم می‌توانند شکایات خود را به سازمان حمایت ارجاع دهند و ما مردم را در ارایه شکایت محدود نمی‌کنیم، ضمن اینکه شماره تلفن ۱۲۴ نیز می تواند محلی برای ارایه گزارش و شکایات مردم باشد. ما هم وظیفه پاسخگویی به این شکایات را داریم.
 
 
 
 

منبع

مهرنیوز

 

برچسب : خودرو , پشت‌پرده شیوه‌ جذاب فروش خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

کاربر: نوید جهرمی
2

بازار اقتصادی رو آزاد کنن. بعد از یه سونامی به آرامش و سکون و شکوفایی میرسه. اینا هم میفهمن که کجای دنیا وایسادن و حرفایی که میزدن تا چه حد توخالی و بیخود بوده.
17:11  1395/04/21
پاسخ دادن
طوفان
2

دلم برای دورانی که خودرو سازان محترم تولیداتشون روی دست شون باد کرده بود تنگ شده الان ملت چشم به راه شاهکارهای این شرکتهای یکه تازن ایرانم آرزوست....
09:23  1395/04/21
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

یه راه دیگه هم وجود داره، مثل بقیه شرکت های ناموفق دنیا، خودروسازان هم اعلام ورشکستگی کنند، به بخش خصوصی واگذار شوند و با همکاری شرکت های بین المللی و به کار گیری متخصصان واقعی نه خاله عمه ای! برای تولید مدل های جدید و استفاده بهینه از نمایندگی های موجود و همچنین ارائه خدمات مناسب به مردم برای جلب نظر آنها بتوانند با حمایت همه جانبه دولت به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شوند. تا زمان دولتی بودن خودروسازهای ما هرگز و تحت هیچ حمایت و محرکی رشدی نخواهیم دید.
09:01  1395/04/21
پاسخ دادن
امید ایران
4

سلام.خودروسازهای (نزول خور ) هم به زمین میخورن ان شاءالله
پول پیش میگیرن،باپول خودمون خودرو رو میسازن،قطعه آشغال چینی تا دلت بخواد وارد میکنن،خودرو رو سر موعد تحویل نمیدن،خدمات پس از فروش در حد صفر ارایه میدن،همه به جای خود!خودروی که با پول خودمون ساختن رو چند برابر قیمت جهانی و ارزش واقعی به زور به ملت میفروشن!
به زمین میخورن ان شاءالله
07:54  1395/04/21
پاسخ دادن
یاسین
7

سلام.یه راه حل
شما خودروهای رده خارج رو (با کارکرد 10 سال)اگه به طور کامل از جاده خارج کنید( با همکاریه راهور ) یا بیمه رو قطع کنید یا سوخت بهشون ندید یا... تا به طور کامل جمع شوند.(یعنی تحویل اجباری)..چرا؟ چون فرضا طرف یه سواری رده خارج داره باهاش داره سواری میکنه با هزینه کم و دیگه به فکر تعویض اون نیست.... با این کار شما هم میانگین سنیه خودرو ها رو کاهش میدید هم خودرو هاتونو میفروشید هم تصادفات رو کم کردید و هم از آلوده شدن بیشتره هوا تا حدودی جلو گیری کردید...یا حق
16:28  1395/04/20
پاسخ دادن
رضا
4

آقا بیگ لایک👍
18:40  1395/04/20

امیر
3

تورو باید در گوش خر خوند با ایده مزخرفت
ماشینا بالا 10 سال ماشین بودن که 10 سال دوام آوردن اگه راست میگی مدل 92-3 4 سال دوام بیارن بی اذیت و واشر و ....
03:09  1395/04/21

کاربر: P-Driver
4

من موافق نظر خوبتون هستم بشرطی که زیرساختهاش باشه یعنی پایینترین حقوق کارگران ما همون حداقل دستمزد جهانی باشه ، سود تسهیلات خودرو جهانی باشه ، کیفیت خودرو جهانی باشه ، قیمت خودرو جهانی باشه
دیشب شبکه خبر در مورد حقوقهای نجومی صحبت میکردند یکی شون داشت حقوق های مدیران سوئد و امریکا را مثال میزد!؟
حالا سوال من،چرا موقع خدمت رسانی به مردم و حقوق کارگران کشور چین و هند را مثال میزنند و برای خودشون سوئد و امریکا را ؟
پس دوست عزیزم شما بیا قاطی ما مردم !!!!!!!!!!
10:11  1395/04/21

کاربر: SAJAD
21

کارمند دولت در کشور آلمان بنز cla 2016 رو که 27 هزار یورو هست رو با پیش پرداخت 5000 یورو و ماهیانه 200 یورو میفروشه//اونوقت من توی ایران رفتم یه تندر 20 میلیون پیش دادم تحویل مرداد//تازه وقتی میری نمایندگی سایپا چقدر بد رفتار میکنن در صورتی که ماها باید توقع داشته باشیم///که تازه تابستونمونم خراب کردن///یا عیدی ایران خودرو که 6 میلیون میکشه روی شرایط ویژه 206//اونموقع در ایران به نظر شما چقدر شیوه جذابی هست///مملکت رو به سخره خودشون گرفتند//الان تولید گرند ویتارا به صفر رسیده//انشاالله که بقیه تولیداتتان هم به صفر برسه و به زمین گرم بشینید که خون مردم رو تو شیشه کردید.
15:32  1395/04/20
پاسخ دادن
رضا
8

سلام.این آخری رو خیلی خوب اومدی
الهی آمین
18:42  1395/04/20

مهدی
2

همه تولید ککنده ها ورشکست شدن با این تحریم وفشار همه جانبه...ولی این خودروسازا نمیدونم چه جونی دارن که آشغال میدن بیرون ولی بازم سود رو سود.....
20:27  1395/04/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
روزی خوش نبینید : اینشاالا مسولانی که دست به دست هم دادن قیمت پارس را بالای 50درصد به متقاضیان یکسال و چند ماه انتظار دادن خدا ازشون نخواهد گذشت روزی آرام نخواهند داشت مطمن باشید
اتومات : 85گانه همه دارن
رز 207 اسفند : منم پلاک نشدم شانس نداریم
ایکس 22 پرو : من که یک ماه رده هنوز فاکتور نشده
پارس ال ایکس : نگیره گلوت
اسفند دوگانه : اوسمار دهنت سرویس 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 تو چکار سیاست داری از فوتبال بپرس
مهاجر : مبارکتون باشه عزیز چرخش بخوشی بچرخه آپشنال دادن؟
لینگ چان : چینی تو گروه هست بهمن ماهی
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : دوگانه دی ماه عزیز. من به این نتیجه رسیدم که شماره قرارداد تأثیری تو فاکتور شدن نداره، رنگ ماشین و تاریخ و ساعت تکمیل وجه مهمترین اینم فاکتور شدن هست.
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : در جواب محسن 🌹🌹🌹. یه نظرسنجی تو یک گروه تلگرامی از حواله داران سورن دو گانه ef7 گرفته شد که البته تعداد اعضا زیاد نیست اما اونجا حدود 40درصد اعضا تاریخ 18 تا 21 آذر تکمیل وجه کردند و حدود 33درصد هم تاریخ 2 دی ماه. 28 درصد اعضا هم از تاریخ 22 آذر تا 1 دی. با توجه به این میشه فهمید که چرا فاکتور شدن تکمیل وجه های 18 تا 21 آذر این همه زمان برده و با فاکتور شدن 21 آذری ها حدود نصفی تحویل دی ماهی ها فاکتور میشن. برای شما هم من امیدوار هستم شما خرداد ماه ماشین تون رو تحویل میگیرید.