افت کیفی 206 صندوقدار و سراتو/ جک اس5 دوستاره شد

 

افت کیفی 206 صندوقدار و سراتو/ جک اس5 دوستاره شد

 
به گزارش اقتصادنیوز، آخرین گزارش منتشر شده از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل بیانگر آن است که از میان 33 مدل خودرو سواری تولید شده در ایران هیچ کدام موفق به کسب درجه کیفی چهار و پنج ستاره نشده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، در خرداد ماه گذشته دو خودرو پژو 206 صندوقدار و کیا سراتو که به ترتیب در ایران‌خودرو و سایپا به تولید می‌رسند، با افت کیفی مواجه شده‌اند؛ به طوری که پژو 206 صندوقدار از درجه کیفی دو ستاره به یک ستاره و کیا سراتو از درجه کیفی سه ستاره به دو ستاره سقوط کرده اند. در این میان خودرو جک اس5 تولید شده در کرمان موتور، از درجه کیفی یک ستاره به دو ستاره ارتقا داشته است.
 
این گزارش حاکی از آن است که نیومزدا3، هایما اس7، انواع ال90 و رانا با کسب سه ستاره با کیفیت‌ترین خودروهای سواری ساخت داخل محسوب می‌شوند.
 
بر اساس این گزارش از 33 مدل خودرو تولید شده (سواری) در کشور، 7 مدل، دارای درجه کیفی سه ستاره، 8 مدل دارای درجه کیفی دو ستاره و 18 مدل دارای درجه کیفی یک ستاره بوده‌اند.
 
این گزارش بیانگر آن است که در خرداد ماه امسال حدود 85 هزار دستگاه انواع سواری (33 مدل) و وانت (11) مدل در کشور تولید شده که 58 هزار دستگاه از این تعداد دارای درجه کیفی یک ستاره یا حداقل کیفیت موجود بوده‌اند.
 
تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طبق آن، سه محصول با افت و خیز کیفی روبه‌رو شده و باقی خودروها تغییر خاصی را تجربه نکردند. در گزارش منتشره که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه و به خرداد ماه امسال مربوط می‌شود، 33 خودرو داخلی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و با توجه به رده قیمتی‌شان، در پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند.
 
بر این اساس، 33 خودرو موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای 100 میلیون تومان، 75 تا 100 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان و زیر 25 میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب کرده‌اند.
 
در روشی که شرکت بازرسی لحاظ کرده، خودروهای داخلی قابلیت دریافت یک تا پنج ستاره کیفی را دارند و این در حالی است که طی ارزیابی کیفی خرداد ماه، هیچ‌کدام از خودروها موفق به کسب بیش از سه ستاره نشده‌اند. هایما، مزدا3، تندر-90 و رانا خودروهایی هستند که در گزارش خرداد ماه، سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند و باقی خودروها دو یا یک ستاره دارند. اعلام کیفیت خودروها بر حسب «ستاره‌های دریافتی» در حالی است که پیش‌تر شرکت بازرسی با ارزیابی کیفی خودروها در 9 معیار مختلف، عددی را به‌عنوان «مجموع نمرات منفی» برای هر خودرو اعلام می‌کرد و این «عدد» نشان‌دهنده سطح کیفی بود. بر این اساس، هر خودرویی که نمره منفی کمتری دریافت می‌کرد، طبعا از کیفیت بالاتری برخوردار بود و هرچه نمره موردنظر بالا می‌رفت، نشان از پایین بودن کیفیت خودروها داشت.
 
هرچه هست، طبق گزارش منتشره، مزدا3 با کسب سه ستاره، بهترین خودرو گروه بالای 100 میلیون تومانی‌ها شده، کیاسراتو نیز با دو ستاره اش، در صدر گروه خودروهای 75 تا 100 میلیونی‌ها نشسته، هایمای سه ستاره، لقب بهترین عضو دسته 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها را به‌دست آورده، پارس تندر با سه ستاره جایگاه اول گروه 25 تا 50 میلیونی را به خود اختصاص داده و در نهایت پراید 131 سایپا با تک‌ستاره اش توانسته بهترین خودرو در دسته زیر 25 میلیون تومانی‌ها لقب بگیرد.
 
آن طور که شرکت بازرسی اعلام کرده، گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان، تنها یک عضو دارد و آن مزدا 3 است. این محصول دارای سه ستاره کیفی بوده و در بخش خصوصی خودروسازی کشور مونتاژ می‌شود. مزدا3 در مقایسه با آمار کیفی قبلی تغییر خاصی را تجربه نکرده است.
 
اما در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیا سراتو (محصول مونتاژی سایپا) در حالی توانسته با کیفیت‌ترین عضو لقب گیرد که موفق به کسب دو ستاره شده است. این یعنی سراتو در مقایسه با ارزیابی کیفی اردیبهشت ‌ماه، یک ستاره کمتر دریافت کرده و در نتیجه کیفیت آن آب رفته است. پس از این محصول مونتاژی کره ای، با دو خودرو چینی در این گروه روبه‌رو می‌شویم، تیگو 5 و جک S5 کرمان موتور. در این بین، تیگو دارای دو ستاره است و این یعنی در مقایسه با ماه گذشته تغییر خاصی نداشته است. این در حالی است که جک S5 در مقایسه با گزارش قبلی، یک ستاره بیشتر کسب کرده است.
 
به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، جایی که 6 عضو دارد و همه شان نیز چینی هستند. این گروه یک میهمان جدید به نام هایما دارد، شاسی‌بلندی که در ایران خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسد و در اولین حضور خود توانسته صدرنشین گروه شود. هایما تنها خودرو گروه 50 تا 75 میلیونی‌ها است که سه ستاره کیفی دارد و باقی اعضا، دو یا تک ستاره‌اند.
 
این در شرایطی است که هیچ یک از این خودروها در مقایسه با گزارش کیفی قبلی، تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، جک J5 و برلیانس H330 هر دو دارای دو ستاره کیفی هستند و ام وی ام 550 و ام وی ام X33 جدید و لیفان X60 نیز موفق به کسب تنها یک ستاره کیفی شده‌اند. اما نگاهی بیندازیم به شلوغ ترین گروه که خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان را در خود جا داده است. صدرنشینان این گروه را تندر-90‌ها به همراه رانا تشکیل می‌دهند، خودروهایی که همه سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند. طبق گزارش شرکت بازرسی، پارس تندر، تندر اتومات، تندر پارس خودرو و تندر ایران خودرو در ارزیابی کیفی خرداد ماه حضور داشته و در مقایسه با رده بندی قبلی، دچار تغییر خاصی در سطح کیفی خود نشده‌اند. رانا نیز تغییرات خاصی نسبت به ارزیابی کیفی اردیبهشت ماه نداشته است.
 
نکته جالب در گروه 25 تا 50 میلیون تومانی‌ها، افت کیفی پژو 206 صندوقدار است، خودرویی که در مقایسه با گزارش کیفی قبلی یک ستاره‌اش را از دست داده و در حال حاضر محصولی تک ستاره به شمار می‌رود. البته مدل هاچ بک 206 همچنان دو ستاره کیفی را روی شانه هایش احساس می‌کند. دیگر خودروهای دو ستاره این گروه اما ام وی ام 315 جدید و دنا هستند که در مقایسه با گزارش کیفی قبلی با تغییر خاصی مواجه نبوده‌اند. سایر خودروهای این گروه شامل، پژو پارس، 405،سمند و تیبا2 همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش اردیبهشت ماه نداشته‌اند.
 
واما خودروهای زیر 25 میلیون تومان یا همان دسته ارزان قیمت ها؛ در این گروه، پراید 131 سایپا در حالی توانسته بهترین عضو لقب بگیرد که تنها یک ستاره کیفی دارد و نسبت به گزارش قبلی نیز تغییری به خود ندیده است. این گروه البته چهار عضو دیگر نیز دارد که اتفاقا آنها نیز تنها دارای یک ستاره هستند. تیبای معمولی، پراید 111، پراید 132 و پراید 131 پارس خودرو چهار محصول موردنظر هستند که البته با توجه به عدم اعلام نمرات آنها، مشخص نیست کدام یک دارای کیفیت بهتری در مقایسه با سایرین است.
 
البته اگر به همین ستاره‌های اعلامی اکتفا کنیم، معنایش این است که کیفیت هر پنج خودرو گروه زیر 25 میلیون تومانی ها، تقریبا در یک سطح قرار دارد. این در حالی است که به نظر می‌رسد جزئیات کیفی این خودروها متفاوت از یکدیگر بوده و شبیه هم نیست.
 
 

منبع

اقتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , افت کیفی , 206 صندوقدار , سراتو , جک اس5 , دوستاره






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

6

پژو پارس مهمون هر روز تعمیر گاه هروز صبح باید ببری ،غروب باید بیاری و هر روز خراب تر از دیروز
گزارش
پاسخ دادن
2

گدایی ترین ماشین دنیا همین ال نود هست . هدف از طراحیش فقط ارزون سازی بوده از روز اول . از ماشینی که داچیا رومانی طراحی کرده چه انتظاری میشه داشت . در ال90 از کولر خوب از تعادل خوب از سواری نرم و راحت از صندلی راحت از آپشن و امکانات از زیبایی و جذابیت هیچ خبری نیست . تا تو شهری ال 90 خوبه اما وقتی رفتی جاده انوقت میفهمی که تو سرعت بالای 80 دیگه ماشین رو هواست و با کوچکترین انحراف خیلی راحت چپ میشه . تازه تو شهر مخصوصا کولرش اصلا جواب نمیده چون فقط یک فن داره رادیاتورش و دایم آف میکنه . اصلا به ال نود نمیشه گفت ماشین خانوادگی
گزارش
پاسخ دادن
8

پژو پارس رفته قعر جدول بی کیفیت ها
گزارش
پاسخ دادن
3

تو آمار چپ کردن و نداشتن کولر درست و حسابی هم در صدر هست این ال90 ‍‍. راستی خیلی مواظب گردگیر پلوس باشه . همه این هایی که گیربکسشون سوخت هم فکر میکردن خیلی کیفیت داره . سوختن گیربکس ال90 فقط یک لحظه و بدون هیچگونه اخطار و نشانه قبلی پیش میاد مخصوصا در جاده
گزارش
پاسخ دادن
کامی
4

داچی ماچی جون گمون کنم سواد هم نداری !!! اینجا پیج سراتو هست !!! نه ال نود!!! که هر از گاهی بیایی و اظهار فضله کنی!
دوستان این داچی ماچی را خوب بشناسید چون ممکنه در این پیج هم بر ضد سراتو با اسامی مستعار مطلب بنویسه! موفق باشید.
14:17  1395/04/21

گزارش
5

تو این اوضاع بهتره اگه ماشینی دارید که ازش راضی هستید نگه دارید و اصلا به فکر نو کردنش نباشید که پشیمون میشید. قشر متوسط توانشون در حد ماشینهای نو چینی یا داخلی هستند که بهتره بیخودی پول صرفشون نکنید.
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

دقیقاً. اما هنوز خیلیا قبول نمیکنن
17:04  1395/04/21

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : تبدیل شاهین جی به جی ال تبدیل ۲۶ خرداد همچنان منتظر فاکتور لعنت بهت سایپا که باید توی هوای سرد با تاکسی برم سرکار بر باعث و بانیش لعنت
ناشناس : این هم وضعیت خودرو شاهین جی ال واستون گذاشتم که منتظر فاکتور تحویل نام خودرو :شاهين GL با ترمز ESC و SBR رنگ :سفيد پلاک :0 کد نمایندگی : نام نمایندگی : شماره پذیرش : تاریخ پذیرش : شماره درخواست : وضعیت : آماده تخصيص توضیحات شماره گذاری : تاریخ ارسال مدارک : تاريخ ارسال به بانك : 0 وضعیت پرونده مشتری : عدم نقص پرونده
شاهین GL : برادر من جی ال هارو میگم بحث جی ها جداس اونا واقعا بنظرم باید برن سایپا اتیش بزنن کجای دنیا پول کامل میدی ی سال ماشین نمیدن و ارع متاسفانه مردم ما فقط پشت چراغ قرمز پشت همن
J7 خرداد : سلام ما هم مثل شما منتظر هستیم ،فکر کنم اوایل آذر بیاد
ناشناس : اینطور که از شواهد معلوم هست اگه شاهین جی ال نده به ضررخوده شرکت خودرو ساز هست شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال کرده الان نزدیک دوماه داره میشه از تکمیل وجه شاهین جی ال -290 مهر 402 برای شاهین سی وی تی که پیامک دعوتنامه تکمیل وجه که هفته چهارم اسفند ماه 403 نیومد اون هم بعداز 3 سال پیامک تبدیل به شاهین سی وی تی 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین جی ال اومد 12 مهر تکمیل کردم سخا تحویل نمایندگی دادم توی املاک و اسکان ثبت کد پستی ادرس برای صدور بیمه نامه نه از فاکتور خبری هست نه تحویل همچنان منتظر فاکتور تحویل
نازنین۱ : بله پیامک تبدیل به جی ال امد باید مرداد میومد اما نیومد ۸ آبان تبدیل امد اما هنوز خبری از فاکتور نیس
سلمان : دوست عزیز اول اینکه از زمان تکمیل وجه تا دادن خودرو بالای یک سال میشه شایدم دو سال. چون من سال گذشته آذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز هیچ خبری نیست. دوم اینکه سود تاخیر حداقل هجده ماه باید بگذره اونم یه مبلغ ناچیزی میدن. و در آخر این مردم با هم متحد نیستن هر کسی یه حرفی میزنه وحرف با عملشون زمین تا آسمون فرق داره. مسولین شرکت سایپا هم خوب این موضوع میدونن. پس الکی خودتو ناراحت نکن تنها کاری ازت بر میاد که تا هفت نسل بعدت نزاری سمت سایپا بیاد. وگرنه شلش کن
X5 سوم خرداد : ضمنا در تکمیل پیام اولی ام ؛ تحویل آذرماه هست 09/30 طبق قرارداد . البته بااین تفاسیر و بدعهدی ها همون بهمن ماه باید انتظار تحویل خودرو رو داشت .
شاهین GL : دوستان باید تجمع کنیم این سایپا از زمان تکمیل وجه تا تحویلش 6 ماهه سود تاخیر هم ی ساله نداده به مشتری هاش دل خوش نکنین بش جان خوتون جدی‌ بیاین تجمع کتیم دوباره مثل پارسال میشه که گفتن زمستان 1403 ولی شد 1404 می بینی چند وقت دیگه میگه زمستان 1405
شاهین GL : بین 400 تومن تا 500 ولی احتمالا طرفای 450
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا دستی،سی دی : چیزی تو دعوت نامه مشخص نیست نوشته تا 90 روز پس از تکمیل وجه
خیروبرکت : کجایید دوستانی که نیسان اکستند خریدار بودن به قیمت 1200 حالا بخرین نه زیر قیمت کارخانه هم گیر میاد گفتن که این ماشین رنگش بده. هرکه خریده مشتری اول و آخرش خودش هست فقط برای استفاده خودش هر که میخا. خوبه
اسی آبان ک : تو گوگل تایپ کن پیگیری وضعیت خودرو مشتری سایپا و اطلاعات رو وارد کن
دنا مشکی رینگ 30 مهر : سلام من 26 م فاکتور شدم امروز پلاک شدم
اسد : سلام منم دعوتنامه شهریور اومده پرداخت کردم،از کجا نگاه می کنید تحویل خودرو در کدام مرحله هست؟
عباس : سلام منم مثل شما بوده پرداختم فاکتور شده یانه براتون؟
207 : دوستان دی ماه دعوت نامه شماامده تحویل چند روزه زده
کوییک : شما چند تیری
امیلی : سلام برای من امروز پیامک تکمیل وجه اومد با مبلغ 263 تومن
Gxl1404 : دوست عزیز تکلیف شمامعلومه انشاا... چند روز دیگه ماشینتو تحویل میگیری وای به حال ما که سه ماهه تکمیل وجه کردیم زنگ میزنیم سایپا جواب درست حسابی نمیدن فقط دعوت به صبر فصل مدرسه س و بدون ماشین هزار تا گرفتاری امید نداریم تا عید هم بهمون بدن