گزارش درجه‌بندی کیفی خودروها چه تاثیری در بازار دارد؟

 

گزارش درجه‌بندی کیفی خودروها چه تاثیری در بازار دارد؟

 
به گزارش اقتصادنیوز، گزارش اخیر درجه‌بندی کیفی خودروها چه تاثیری در بازار دارد؟ فربد زاوه، کارشناس و فعال بازار خودرو به این سوال پاسخ می‌دهد.
 
وی در این مورد می‌گوید: تا جایی که مشتری در بخش زیادی از بازار ایران حق انتخاب چندانی ندارد این گزارش‌ها چندان تاثیر‌گذار نیستند. علت اصلی هم بسته بودن بازار خودرو ایران در بخش اصلی آن است. مردم مجبور هستند پراید بخرند حالا گزارش کیفی بگوید کیفیت پراید پایین است، چه فرقی برای این بخش از بازار دارد، مردم مجبور هستند پراید بخرند چه کیفیتش پایین باشد چه کیفیتش بالا باشد. البته گزارش‌های کیفی خودرو در بخش خودروهای چینی و همین‌طور خودروهای وارداتی تاثیر‌گذار است. در این بخش بازار تنوع بالایی وجود دارد و مشتریان به دنبال یافتن بهترین خودرو هستند. در این بخش از بازار گزارش‌های کیفی خودرو می‌تواند به خریداران کمک کند تا انتخاب بهتری انجام دهند.
 
زاوه که با هفته‌نامه تجارت‌فردا سخن می‌گفت، اضافه می‌کند: این گزارش به صورت کلان روی بازار خودرو در بخش انحصاری آن تاثیر چندانی نمی‌گذارد، البته در بخش‌هایی از همین بازار که رقابتی است، سبب می‌شود آگاهی مردم افزایش پیدا کند. به عنوان نمونه همین مورد رانا یک نمونه آن است. ایران‌خودرو با این گزارش و اگر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی درستی انجام شود می‌تواند ذهنیت مردم را برای خرید این خودرو تقویت کند و سبب شود میزان فروش و در نهایت تولید رانا افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد:نکته مهمی که درباره گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وجود دارد این است که گزارش این شرکت تاکنون بسیار دقیق و بی‌طرفانه مانده است. این شرکت تاکنون در گزارش‌هایش دروغی منتشر نکرده البته ممکن است به دلیل فشارهایی طی بازه زمانی گزارش منتشر نکرده باشد یا برخی موارد را سانسور کرده باشد. اما یک نکته مهم درباره گزارش وجود دارد و آن این است که این گزارش درباره کیفیت طول عمر خودرو نیست بلکه درباره کیفیت مونتاژ خودرو است. این دو عامل با هم بسیار متفاوت هستند. یک خودرو ممکن است بسیار خوب مونتاژ شده باشد ولی بعد از مدت کمی خراب شود. 
 
این کارشناس بازار خودرو متذکر شد:شاید یکی از عواملی که تاثیر این گزارش و کاربردی بودن آن را را در بازار خودرو ایران کم می‌کند همین عامل است. حتی این عامل ممکن است سبب بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان شود. چون برای مردم کیفیت طول عمر مهم‌تر از کیفیت مونتاژ است و عده‌ای هم ممکن است این گزارش را با کیفیت طول عمر خودرو اشتباه بگیرند. در بررسی طول عمر کیفی خودرو میزان مراجعه خودرو به تعمیرگاه در بازه‌های زمانی سه، شش و 9‌ماهه بررسی می‌شود. اما در گزارش شرکت بازرسی کیفیت مونتاژ خودرو بررسی می‌شود مثلاً اینکه آب به داخل خودرو می‌آید یا کیفیت مونتاژ چگونه است یا مثلاً ترمز خودرو خوب کار می‌کند یا نه، این کاری است که در همه جای جهان توسط واحدهای کیفیت خودرو‌سازان به دقت بررسی می‌شود اما در ایران چون واحدهای کنترل کیفیت درست کار خود را انجام نمی‌دهند کار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مهم می‌شود و مردم هم با مراجعه به این گزارش متوجه می‌شوند کدام خودرو خوب مونتاژ شده و کدام خودرو کیفیت مونتاژ مناسبی ندارد.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , بازار خودرو , خودرو های تولید داخل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

فرزاد
3

در ایران عزیز فقط یه راه و روش فرعی برای غالب کردن هر آشغالی به عنوان خودرو با قیمتی کذایی به مردم میباشد ولی در قانون و اعتقادات اجنبیها به معنی بالا بردن کیفیت و تناسب قیمت و کیفیت و احترام به شعور مردم میباشد.
16:26  1395/05/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزتی : من میگم یک کار کنیم، بریم قطعات رو از کرمان موتور بگیریم نقشه وصل قطعات هم بگیریم خلاصه که هرچی که لازمه ، بعد بیاریم تو حیاط خونه ای یا جای دیگه ای بشینیم چند نفری کنار هم دیگه قطعات رو وصل کنیم و تمام چون اینجوری واقعا سریع تر پیش میره نهایت یک هفته ای جمع میشه
مهدی صدرا : با درود و عرض ادب دوستان ، لطفا ، خواهش می کنم رعایت بفرمایید ، بگذارید گروه به رسالت خودش برگرده. ممنونم
تارانتینو : سلام برادر درسته محکم بشین که حالا حالا باید بچرخه
تتلو : دادا بی ام وه وارد نمیکنن که ترخیص نشه x5 دیگه
امید a5 : شرکت هیچ کاریش رو اصول و حساب کتاب نیست رفیقم نوشته همزمان با من مرداد پارسال خودرو a5 تحویلم گرفت از من شاسی شد ایا کسی از بچهای مرداد کسی هست تحویل گرفته باشه
سعید : آقا شهاب کجا زندگی می‌کنین کدوم باشگاه میرین ساعت چند میرین و لطفا مشخصات ظاهری مثل سن رو هم بفرمایید تا پیداتون کنم و رفاقت شروع بشه
سروش : فکر کنم تاریخ اخذ تاییدیه سخا ملاک هستش
راننده اسکانیا : آقا بهنام جی فور تهران سلام و عرض ادب از درب عقب جی فور آقا من مشقامو نوشتم ، آخرین باری که نوشتم مال ۴ ۵ سال پیش بود آلان یازده تجربیم و سال بعد کنکور دارم ، از الان اگه درست درس بخونم رشته خوب قبول میشم ؟ کاملاً جدی
J7 دی : سلام. من ۵ دی ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت که امروز شاسی شد . البته ۹۰ میلیون تومن هم چک برای افزایش قیمت دادم.
بردیا : سلام به نظرم نقدی بهتره هم افت قیمت کرده هم ماشین دستتون هست من آذر ثبت نام کردم هنوز نگرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : افزایش شدید قیمت به زودی
هوشمند : دیون دولتی ربطی به قیمت ماشین نداره و برای دولت هستش و تا قبل زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید میتونن ازتون بگیرن و میگیرن خیالت راحت
سعید : من داخل ماشین بودم دیدم اریزو 6 بودن
نوربخش : طبق اطلاعات واصله افزایش شدید محصولات داخلی در راه هستش حدود 30 الی 40 درصد
حسین : خدارحم کنه 40 درصد افزایش قیمت؟
هاجر : منتظر فاکتور جدید افزایش قیمت دیون دولتی باشید
حمید تحویل مرداد : دوست گرامی چرا اطلاعات نادرست می دهید هرکس تکمیل وجه کند دیگر افزایش بهش نمی خورد
یزدان : دیون دولتی رو میگیرن حدود 10 درصد قیمت ماشینه تا ندید بهتون تحویل نمیدن
سورنا : افزایش قیمت دیون دولتی رو طبق قانون تا زمانی که ماشین رو تحویل نگرفتید میتونن از مصرف کننده بگیرن حتی اگه کامل داده باشید
دیون : دیون دولتی تا زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید شامل میشه