پر استهلاک ترین خودرو تولید داخل کدام است؟

 

پر استهلاک ترین خودرو تولید داخل کدام است؟

یک کارشناس خودرو گفت: استهلاک قطعات دو منشأ دارد، منشأ اول طراحی قطعه و منشأ دوم کیفیت تولیدی است. از لحاظ طراحی، خودروهای داخلی قدیمی هستند و قدیمی بودن این محصولات تاثیر زیادی در استهلاک بالای آنها نسبت به سایر محصولات روز دارد.
 فربد زاوه در رابطه با استهلاک خودروهای داخلی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهارکرد: خودروهای تولید داخل به جز تعداد محدودی انواع مونتاژی (خودروهایی که تحت برند شرکت‌های خارجی در کشور به تولید می‌رسند)، از کیفیت بسیار نازلی برخوردار هستند. سطح کیفیت خودروهای ساخت داخل، خصوصاً انواعی که عمق ساخت داخل بالایی دارند، در قیاس با محصولات روز سازندگان بین‌المللی در سطح قابل قبول و قابل رقابت نیست.
 
این کارشناس بازار خودرو افزود: خرابی مکرر در قطعاتی که اصولاً عمری در حد 100 هزار کیلومتر دارند، در چند هزار کیلومتر اول، به تکرار دیده می‌شود. این موضوع را در حال حاضر خود خودروسازان نیز قبول دارند، به نحوی که حتی مدیریت ارشد ایران‌خودرو اذعان داشته که کیفیت محصولات در حد مناسبی نیست. وی به مشتریان خود قول داده کیفیت را تا سطحی ارتقا دهد که در 10 هزار کیلومتر اول نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نباشد.
 
او در ادامه بیان کرد: عکس‌العمل یک مدیر ارشد صنعت خودرو کشور نشان می‌دهد وضعیت کیفی محصولات تولیدی در این صنعت بسیار پایین است. خرابی‌هایی که در قطعات خودروهای داخلی به چشم می‌آید، بعضاً به گونه‌ای است که امکان فنی برای تعمیر آنها نیز وجود ندارد. در واقع برخی از خودروهای تولیدی در داخل، تا انتهای عمر خود با مشکلات عدیده فنی مواجه هستند. از این منظر می‌توان گفت خودروهای ساخت داخل بعضاً بی‌کیفیت و در نتیجه پراستهلاک هستند.
 
زاوه در پاسخ به این سوال که آیا در دنیا استانداردی برای بررسی استهلاک خودروها وجود دارد؟ گفت: لازم است در ابتدا یک تعریف مشخصی از استهلاک و کیفیت و رابطه بین این دو ارائه کنیم. کیفیت خودرو عمدتاً دقت در مونتاژ، عملکرد صحیح عملگرها در کنار مولفه‌هایی مانند لذت رانندگی، آسایش خودرو و مفاهیم این چنینی تعریف می‌شود، هر چند البته طول عمر قطعات هم موضوع مهمی در تعریف کیفیت خودرو است.
 
او افزود: اما استهلاک مستقیماً به سرعت خرابی قطعات در طول عمر اطلاق می‌شود. معمولاً خودرو پراستهلاک، خودرویی است که سرعت خرابی قطعات آن در گذر زمان زیاد بوده و این خرابی‌ها به صورت اپیدمی در محصولات دیده می‌شود. در واقع، کیفیت به نوعی معمولاً به شرایط روز تحویل خودرو نظر دارد و استهلاک به گذر عمر و سرعت خرابی‌ها مربوط می‌شود.
 
او در ادامه بیان کرد: به عبارت بهتر، خودروهای زیادی وجود دارند که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، ولی پراستهلاک محسوب می‌شوند. مثلاً خودروهایی مانند پورشه مشکل کیفیت ندارند ولی پراستهلاک هستند. معمولاً خودروهای اسپورت استهلاک بالایی دارند و خودروهای ژاپنی به کم‌استهلاک بودن معروف هستند. در واقع، قطعات مصرفی در خودروهای اسپورت، به گونه‌ای است که معمولاً در گذر زمان بعد از گذشت از یک دوره نه‌چندان بلند زمانی، خراب می‌شوند.
 
زاوه گفت: اما در حال حاضر استاندارد خاصی که به معنی معیار پذیرش مشخص بین‌المللی باشد و تخطی از آن سبب جرایم یا توقف تولید شود، در مورد استهلاک خودروها نداریم. با این حال اما سیستم‌های غیردولتی، شاخص کیفیت و مراجعه به تعمیرگاه را به دقت اندازه‌گیری می‌کنند و این، معیار مهمی در خرید خودرو توسط مشتریان به شمار می‌رود. 
 
این کارشناس خودرو افزود: یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز دنیا، موسسه DJ POWERS است که گزارش‌های کیفی خود را بر مبنای خرابی خودروها و استهلاک آنها در دوره کارکرد قرار داده است. این موسسه میزان خرابی‌های خودروها را در بازه‌های زمانی به ازای هر صد دستگاه فروش، اندازه‌گیری و در دوره‌های زمانی مشخص آن را اعلام می‌کند. این معیار، با توجه به اعتبار موسسه در فروش و اعتماد مشتریان بسیار موثر است. این موسسه و سایر موسسات مشابه، این اندازه‌گیری‌ها را علاوه بر دوره زمانی نزدیک به تحویل خودرو، در بازه‌های طولانی‌تر هم انجام می‌دهند که نتیجه آن میزان استهلاک خودرو است.
 
او در پاسخ به این سوال که ملاک کم‌استهلاک بودن و پراستهلاک بودن خودرو در دنیا چیست؟ گفت: معیار دقیقی برای تعیین میزان استهلاک خودرو وجود ندارد. اما به صورت عرفی و میانگین آماری، می‌توان ملاک نسبی برای استهلاک تعیین کرد. به هر صورت، عمده‌ترین شاخص اندازه‌گیری میزان مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش برای تعمیرات (نه سرویس) و هزینه متواتر آن بر دوش مشتری است. وقتی میزان مراجعه و هزینه تعمیرات سالانه یک خودرو در قیاس با قیمت خود، از میانگین جهانی پایین‌تر باشد، کم‌استهلاک و اگر بالاتر باشد، پراستهلاک محسوب می‌شود. هرچند این میانگین مکتوب و مدون نیست، ولی به صورت عرفی در اذهان و افکار عمومی وجود دارد.
 
زاوه گفت: خودرو پراستهلاک، خودرویی است که میزان خرابی آن در قیاس با میانگین سایر رقبا زیادتر باشد و مشتری را بیش از حد و عرف جهان، راهی تعمیرگاه کند. این خودروها در واقع عمر پایینی در قطعه (در اثر کارکرد) دارند و قطعات آنها زودتر از معمول مستهلک می‌شود. اما از آن‌سو خودرو کم‌استهلاک معمولاً هزینه‌ای جز سرویس‌های ادواری ندارد و خودرو پراستهلاک هزینه‌های تعمیراتی بر دوش مشتریان می‌گذارد. 
 
او افزود: اصطلاح رایج در عرف برای خودرو کم‌استهلاک، صرفاً پرداخت هزینه سوخت و تعویض روغن است. واضح‌تر اینکه، خودرو به اصطلاح کم‌استهلاک معمولاً در یک دوره استاندارد و مشخص جهانی، تنها برای تعویض روغن به تعمیرگاه می‌رود و به جز این موضوع و همچنین سوخت‌گیری، هیچ هزینه دیگری را به مشتری تحمیل نمی‌کند. این در واقع نقطه مقابل خودرو کم‌استهلاک است که هزینه خرابی قطعات و تعمیرات زیادی را روی دست مشتری می‌گذارد.
 
او ضمن بیان اینکه آمار مشخصی از خودروهای پراستهلاک داخلی وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد اکثر محصولات ساخت داخلی که از عمق ساخت داخل برخوردار هستند، پراستهلاک بوده و خرابی آنها زیاد است. هرچند ذاتاً این خودروها جزو خودروهای کم‌استهلاک بودند ولی استفاده از قطعات بی‌کیفیت سبب شده است میزان خرابی آنها در کیلومترهای بسیار پایین زیاد شود.
 
او افزود: این خودروهایی که از انواع کره‌ای و فرانسوی بودند، به خودی خود، خودروهای کم‌استهلاکی بودند، اما تحریم‌ها از یک‌سو و ورود تامین‌کنندگان بی‌کیفیت به چرخه خودروسازی از سوی دیگر، سبب شده خودروهایی به مشتریان تحویل داده شود که «کیفیت زمان تحویل» بسیار نازلی دارند. همچنین قطعات به کار رفته در این خودروها نیز استهلاک بالایی را به خود می‌بینند و در نتیجه، مشتریان در استفاده از خودروهای مورد نظر دچار مشکل می‌شوند. در کل، مجموعه اتفاقات بدی که رخ داده، سبب شده خودروهای کم‌استهلاک خارجی پس از بالا رفتن سطح ساخت داخل، به محصولاتی پراستهلاک تبدیل شوند. این اتفاق خوبی در خودروسازی کشور نیست، زیرا نارضایتی از این صنعت را افزایش داده و سبب بی‌اعتمادی مشتریان به خودروهای تولید داخل می‌شود.
 
این کارشناس خودرو ضمن بیان ایینکه کم‌استهلاک‌ترین خودروهای جهان را تویوتا و هوندا می‌سازند. گفت: بنا به مرجع آمارگیری مانند DJ POWERSدر ایالات متحده، میزان مراجعه به تعمیرگاه این خودروها بسیار پایین است و خرابی مشهودی در قطعات آنها مشاهده نمی‌شود. تجربه مشتریان هم همین را نشان می‌دهد. در مرحله بعدی خودروهای کره‌ای قرار دارند که جدیداً به این سطح ارتقا پیدا کرده‌اند. در خودروهای اروپایی این لقب بیشتر به خودروهای گروه فولکس اطلاق می‌شود.
 
او افزود: در داخل هم وضعیت تقریباً به همین شکل است. مزدا عنوان کم‌استهلاک‌ترین خودرو ساخت داخل را دارد. میزان مراجعه این خودروها به تعمیرگاه در قیاس با سایر محصولات داخلی نرخ بسیار پایینی دارد. خودروهای هیوندای تولیدی در کرمان موتور هم که چند سال پیش به تولید می‌رسیدند، جزو کم‌استهلاک‌ها به حساب می‌آمدند.
 
زاوه در ادامه بیان کرد: اما در محصولات پرتیراژ شاید بتوان محصولات رنو را در قیاس با سایر محصولات داخلی جزو محصولات کم‌استهلاک دسته‌بندی کرد، زیرا به هر صورت میزان خرابی آنها بنا به آمار و ارقام موجود، کمتر است. سایر محصولات داخلی مانند چینی‌ها و تولیدات داخلی، با افزایش عمق ساخت داخل، استهلاک بالاتری دارند. در واقع به نظر می‌رسد مدل‌های گفته‌شده (تویوتا و رنو و مزدا و...) مشکلات کمتری برای مشتریان ایجاد می‌کنند. خودروهای رنو و مزدا در حال حاضر کیفیت مطلوبی دارند و استهلاک آنها پایین است. البته طبق گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، کیفیت برخی محصولات صفرکیلومتر چینی هم در وضعیت خوبی است ولی برای مشخص کردن عملکرد و عمر قطعات آنها، باید منتظر گذر زمان ماند، زیرا زمان این موضوع را مشخص می‌کند.
 
او در پاسخ به یان سوال که در کل خرید کدام خودروهای تولید داخل از نظر استهلاک، برای مشتریان به‌صرفه‌تر است؟ گفت: خرید خودرو کم‌استهلاک همواره به نفع مشتری است. هرچند برخی مشتریان خودروهای اسپورت، با علم به پراستهلاک بودن و خرابی‌های مکرر احتمالی در کیلومتر کارکرد بالا، خرید را انجام می‌دهند ولی برای عامه مردم بهتر است خودرو کم‌استهلاک انتخاب کنند. هزینه‌های مربوط به وقت در کنار هزینه‌های تعمیرات، بعضاً در حدی است که تفاوت اولیه قیمت را در بازه زمانی کوتاه جبران می‌کند.
 
زاوه افزود: حال مشتریان با توجه به قدرت خرید اولیه و ثانویه (هزینه‌های پرداخت خود خودرو و نگهداری آن) بهتر است یک بالانسی برقرار کنند که هزینه اولیه پایین، هزینه ثانویه بالا بر آنها تحمیل نکند. به عبارت بهتر، مشتریان وقتی خودرو کم‌استهلاک خریداری کنند، درست است پول بیشتری بابت آن می‌پردازند، اما در عوض، دفعات بسیار کمتری به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند. با این حساب، مشتریان خودروهای کم‌استهلاک، هزینه بسیار کمی برای خدمات پس از فروش می‌پردازند و این موضوع در پراستهلاک‌ها، حالت عکس دارد.
 
این کارشناس خودرو در رابطه با دلیل استهلاک خودروهای داخلی گفت: استهلاک قطعات دو منشأ دارد، منشأ اول طراحی قطعه و منشأ دوم کیفیت تولیدی است. از لحاظ طراحی، خودروهای داخلی قدیمی هستند و قدیمی بودن این محصولات تاثیر زیادی در استهلاک بالای آنها نسبت به سایر محصولات روز دارد. در واقع برخی محصولات هستند که حتی اگر قطعه تماماً متناسب با استانداردهای خودروساز ساخته شود باز هم استهلاک بالایی دارند. لذا برای کاهش استهلاک آنها باید بازطراحی صورت بگیرد که طبعاً در محصولات قدیمی چندان به‌صرفه نیست. اما کیفیت پایین تولید قطعه را نیز نباید فراموش کرد. وقتی قطعه متناسب با کیفیت استاندارد شرکت تولید نشود، استهلاک محصول بالا می‌رود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , استهلاک خودرو , بازار خودرو , تویوتا , هوندا , خودرو تولید داخل , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

34 نظر

حامد
5

جالبه ماشین های تویوتا- رنو و مزدا رو بعنوان ماشین کم استهلاک گفتن، تویوتا و رنو درسته ولی ماشنیهای مزدا به استهلاک بالا معروفن (غیر از 323)
الان تو ماشینهای داخلی زانتیاها استهلاکشون از همه بیشتر شده
تو ماشینهای صفرم 206های چینی شده
تو چینیهای هم لیفان و ام وی ام
کم استهلاکترین هم ال نوده
10:03  1397/01/23
پاسخ دادن
ساسان
12

پر استهلام ترین ماشین داخلی بنظم ۲۰۶ هست هزینه زیاد قطعات گرون کیفیت پایین , قطعات و موتپر چینی ۲۰۶ که به خرج بافته میشه نون دونی مکاتیکی ها
10:26  1396/07/07
پاسخ دادن
علی
41

آخه آدم مزخرف این همه متن چرت و پرت نوشتی که چی بشه خودتو مسخره کردی !! 4 تا جمله کوتاه و کاربردی بنویس بهتر از این توماره
01:45  1396/07/07
پاسخ دادن
احسان
8

چرا بحث میکنید اوال که خودرو انژکتوری تو بازار اومد مکانیکها زیاد تجربه نداشتند فقط میگفتند کاربراتوری عالییی,انژکتوری چیه...به مرور زمان همه مکانیکها دوره ها اموزش رفتند دیاک خریدند راه افتادند ,دوست عزیز تجربه تو ایران نشون داده چه بخوای چه نخوای ,به مرور زمان ef7 جای موتور معمولی سمنذ پژو رو میگیره حالا بگو دنده معکوس بدی شتاب داره نداره ,در اینده نزدیک همه این موتورها جمع میشن ,مکانیکهای ما هم با تجربه میشن میکن موتور ef7 عالیییی ...با توجه به پولی که داریم اجبار هستش خودرو بدون کیفیت ایرانی بخریم,
03:22  1396/03/26
پاسخ دادن
hadi
7

206 پر استهلاک :(
23:02  1395/06/08
پاسخ دادن
کاربر: m&z
14

کل خودروسازان دنیا ماشیناشون رو به سمت گارانتی 5 ساله 150 هزار کیلومتری بردن اونوقت مدیران ما میخوان قول بدن توی 10 هزارتای اول مراجعه نکنیم به نمایندگی! تازه فقط قول! تا اجرا 10 هزار کیلومتر فاصله است و احتمالا سال 1400 اجرایی خواهد شد.
13:02  1395/06/07
پاسخ دادن
ef7
21

اگر بخوای آمار خرابی و عیب و ایرادات موتوری رو با توجه به تعداد فروش یک ماشین در نظر بگیری بدون شک بدترین موتور ef7 خواهد بود . ef7 روی کمتر از 5 درصد محصولات ایران خودرو تو جاده و خیابان هست و همگی هم ماشین های خانگی هستند و کسی ازشون بعنوان ماشین کار و شرکت و مسافربری هم استفاده نکرده ولی با این وجود یکی از بالاترین آمار خرابی و عیوب رو به خودش اختصاص داره و از این نظر کاملا بی رقیب هست . با وجود فروش بسیار کم و تعداد بسیار کم اما درصد بالایی از خرابی رو شامل میشه
14:52  1395/06/06
پاسخ دادن
خادم
40

راستش تو تهران اگر دقت کرده باشید میدان آزادی کسایی که مسافر میزنن مثلا برای شمال و دیگر شهر ها همشون ای اف باز هستن خیلی هم راضی هستن دو سه بار صحبتش بود همشون میگفتن خیلی خوبه و کم مصرفه قدرتشم از موتور های پژو بیشتره کلا اون ورا خیلی طرف دار داره کسایی هم که میخوان برن شهرستان دقت کردم اکثرا سمند رو ترجیح میدن و دوست دارن به هر حال الان خیلی جا افتاده ولی گویا قبلا مشکلاتی داشته من خودم تهرانسر میشینم و همسایه ها خیلی سورن و دنا و سمند دارن ندیدم کسی بگه مشکل خاصی داشته ولی کلا ماشین های ایرانی بی عیب هم نیستن موفق باشید
16:03  1395/06/06

علی
20

99.9 مسافربرهای بین شهرها سمند و 405 با موتور xu7 هستند
16:48  1395/06/06

محمدرضا
29

پیش خودت فکر کن که حقیقت رو گفتی ولی حقیقت رو خیابونها و نمایشگاهها و نمایندگیها بیان میکنند نه شما
هر وقت رفتم نمایندگی برای سرویس دوره ای تا دلت بخواد پرشیا و 405 میارن برای تعمیر موتورشون مخصوصا در مورد روغن سوزی و آب و روغن قاطی کردن و ریپ زدن روغن کم کردن و مصرف بیش از حد بالا و گریپاژ کردن موتور و سوزوندن واشر و سرسیلندر موتور پژویی
22:19  1395/06/06

محمدرضا
35

حسین آقا من سمند ef7 خودم رو بهت میدم تا 5500 بهش گاز بده دنده عوض کن ولی اگه جرات داری به موتور پژویی بیشتر از 4000 گاز بدی خیلی مردی
موتور پژویی موتور سخت کاری نیست اگه بود تاکسی ها دم به دقیقه مجبور نبودند کاپوتشون رو بزنند بالا تا آب و روغنشون رو‌چک کنند و مدام چشماشون به آمپر باشه نه جاده و مسیر جلوشون
من زیاد دیدم تاکسی موتور پژویی که لای کاپوتشون ظرف نوشابه خانواده خالی گذاشتند تا به خنک شدن موتورشون کمک کنه تا واشر و سرسیلندر نسوزونه
من به ef7 خودم نهایتا تا 4000 گاز میدم دنده عوض میکنم سربالایی با شیب خیلی تند تا 4500 بهش گاز میدم تا الان که یکسال و یکماه دارمش 26000 هزارتا باهاش راه رفتم اگه موتور پژویی بود واشر و سرسیلندر و یاتاقانها و سوپاپاش رو باید عوض میکردم
پس در نتیجه موتور پژویی موتور سختکاری نیست و کشش موتور در دور 3000 فقط بر روی کاغذه و در واقعیت کشش موتور پژویی از ef7 هم کمتره
به طور کلی موتور پژویی هیچگونه برتری نسبت به ef7 نداره این حرفها رو من نمیگم مکانیکی گفته که خودش هر دو مدل سمند موتور پژویی و ef7 رو داشته و تجربه کرده‌
14:32  1395/06/07

حسین
15

محمدرضا اگر تو از ماشین چیزی بلد بودی نمیگفتی کشش xu7‌کمتر از Ef7‌هست . همه میدونن xu7‌هرچی که نداشته باشه اما کشش عالی داره . تو اینقدر تعصب به ماشینت داری که چشمت رو روی همه واقعیت ها بستی . ef7‌ اگر موتور بود تو اینهمه سال جای خودش رو باز میکرد نه اینکه هر روز بدنام تر و بد فروش تر از روز قبل بشه . Ef7‌که بخری صاحب اول و آخرش خودتی و کسی ازت نمیخره چون واقعا بدنامه و این بدنامی هم بی دلیل نیست . ef7 رو نمیشه ازش کار کشید چون شدیدا استهلاکش بالاست چون تو دور پایین نمیتونه بدنه رو بکشه و مدام معکوس میخوره و باید دور بالا بری باهاش . اگر ازش کار سخت بکشی حتی یک سال هم دوام نمیاره
15:20  1395/06/07

محمدرضا
11

حسین آقا من سوار سمند موتور پژویی شدم و تجربش کردم و به جرات میگم کشش موتور پژویی کمتر از ef7 هست
حسین آقا من هیچ تعصبی ندارم و بهت هم گفتم اگه مردی و خیلی ادعا میکتی موتور پژویی موتور سخت کاری هست بهش تا 5500 گاز بده اگه جرات داری بهش گاز بده پس وقتی جراتشو رو نداری بهش گاز بدی پس موتور سخت کاری نیست
من ماشینم رو بهت میدم هر طوری دلت خواست بهش گاز بده ولی عمرا نتونی با موتور پژویی هر طوری دلت بخواد گاز بدی چون موتور پژویی میاد پایین دست مکانیک رو میبوسه
تاکسی های بیچاره برای خنک شدن موتور پژویی ماشینشون لای کاپوتشون ظرف خالی نوشابه خانواده میذارن و این هم لابد از آپشنهای جدیده موتور پژویی محسوب میشه
01:54  1395/06/08

محمدرضا
8

آقای مظفری خودم سوار سمند موتور پژویی شدم در خوش بینانه ترین حالتش کشش موتور پژویی برابر میشه با کشش ef7
خودم رو قبول نداشته باشم دوستانم همکارانم اقوام و آشنایان من هر دو مدل سمند رو داشتند و الان سورن و سمند ef7 دارند و همشون گفتند کشش ef7 بهتر از موتور پژویی هست و خودشون کورس گذاشتند و ef7 همیشه موتور پژویی رو مثل آب خوردن جا میذاره
پس این نشون میده کشش موتور پژویی از ef7 کمتره حتی یکبار نشده موتور پژویی تو کورس گذاشتن بتونه ef7 رو جا بذاره
10:43  1395/06/08

مظفری
5

محمدرضا من نظرات تو رو دنبال میکنم همیشه . تو هنوز حتی فرق کشش و شتاب رو نمیدونی . از این حرفت کاملا متوجه شدم که فرق کشش و شتاب رو نمیدونی . بله اگر دور ef7 رو بالا نگه داری و دنده معکوس زیاد بدی میتونی xu7‌رو جابذاری اما به این نمیگن کشش . تو اول برو تعریف کشش رو یاد بگیر . گشتاور xu7‌در دور پایین و میانی خیلی بهتر از ef7‌هست و درنتیجه کمتر معکوس میخوره . دور موتور ef7 زیر 4000 که بیاد دیگه جون بالا رفتن نداره و باید معکوس بدی . بله اگر معکوس به موقع بدی و دور موتور رو بالا نگه داری میتونه بهتر از xu7 راه بره اما این تعریف کشش نیست . کشش یعنی دنده معکوس کمتر و دور موتور پایین تر در سربالایی . گشتاور xu7 در دورهای پایین ومیانی خیلی بهتر هستش و درنتیجه کشش بهتری داره . تو اینقدر به ماشینت تعصب داری به هیچ طریقی نمیخوای واقعیت ها رو قبول کنی و هر چیزی رو به نفع خودت تفسیر میکنی . شاید شتاب ef7‌تو جاده کفی بیشتر باشه اما تو سربالایی مخصوصا وقتی ماشین پر باشه دیگه ef7‌هیچ حرفی برای گفتن در مقابل کشش عالی xu7 نداره و همش مجبور میشی با دور بالا و دنده معکوس زیاد رانندگی کنی
11:49  1395/06/08

محمدرضا
9

آقای مظفری شما طوری از کشش موتور پژویی تعریف میکنید که نهایت تعصب شما رو نشون میده شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای مظفری شما خودت دریای تعصبی پس به من نگو تعصب دارم و حقیقتها رو نادیده میگیرم
با این چیزهایی که شما از کشش موتور پژویی تعریف کردید پس اونهایی که 60 ملیون به بالا پول مزدا 3 کارکرده میدن باید دور از جونشون خیلی احمق باشند که 2 یا 3 برابر قیمت سمند xu7 پول میدن و مزدا 3 کارکرده میخرند چون بنا به تعاریف شما نتیجه میگیریم که تنها موتوری که کشش عالی داره فقط موتور پژویی هست و خریدن مزدا 3 و ماکسیما کارکرده دیوانگی محضه هر شخصی بنا به نیازهاش ممکنه هر موتوری رو انتخاب کنه و باید نسبت به پولی که بابتش میده ازش انتظار داشته باشه و با توجه به امتیازات مثبتی که ef7 نسبت به موتور پژویی داره باید بگیم قیمتش فوق العادس و تنها مزیتی که موتور پژویی نسبت به ef7 داره فقط فراوانی مکانیکش هست و هزینه تعمیرات کمتر بدلیل جا افتاده بودن و قدیمی بودن هست وگرنه بنا به قول مکانیکی که هر دو مدل مدل موتور رو تحربه کرده موتور پژویی هیچ گونه برتری نسبت به ef7 نداره
14:07  1395/06/08

مظفری
5

موتور مزدا 3 و ماکسیما چه ربطی به ef7‌ داره . بله حداکثر گشتاور مزدا 3 در دور بالا به دست میاد اما اینکه دلیل نمیشه که در دور پایین گشتاورش کم باشه . مزدا 3 موتور 2000 داره و در دور 3000 حداقل 160 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه و در دورهای بالاتر بیشتر هم میشه . محمدرضا مشکل تو اینجاست که اطلاعات فنی نداری . کسی نمیگه چرا حداکثر گشتاور Ef7‌تو دور بالا به دست میاد . مشکل اینجاست که توی دور 3000 و کمتر گشتاورش واقعا ضعیفه . ممکنه موتوری در دور 5000 حداکثر گشتاورش به دست بیاد اما در دور 3000 هم ضعیف نباشه اما این موتور ef7‌نیست . موتورهای کم حجم در دورهای پایین نمیتونن گشتاور کافی تولید کنند و فقط در دورهای بالا از پس کشیدن بدنه برمیان مثل موتور tu5 و ef7 و برلیانس اما موتورهای پرحجمی مثل مگان و الانترا و مزدا3 که 16 سوپاپ هم هستن درسته که حداکثر گشتاورشون توی دور بالا هست اما در دور پایین هم گشتاور کمی ندارند . موتور 2000 مگان در دور 3000 حداقل 160 نیوتن متر تولید میکنه اگر چه حداکثر گشتاورش برابر 188 در دور 4250 هست . مشکل ef7 گشتاور ضعیف دور پایینش هست نه گشتاور دور بالاش
14:51  1395/06/08

مظفری
7

محمدرضا وقتی کسی مثل تو اطلاعات فنی سطحی داشته باشه و ندونه که موتوری که حجم کمی داره در دورهای پایین ضعف گشتاور داره و فقط در دور بالا میتونه از پس کشیدن موتور بر بیاد باید هم ef7 بخره . یکی مثل تو که نمیدونه گشتاور یک نمودار هست و نه یک عدد باید هم بره ef7 بخره . کسی که فکر میکنه چون موتور مثلا مگان در دور 4250 به حداکثر گشتاور میرسه پس ef7‌هم چون تو دور بالا به حداکثر گشتاور میرسه پس موتور خوبیه . محمدرضا موتور مگان در دور 4250 به 188 نیوتن متر میرسه اما در دور 3000 هم حداقل 160 نیوتن متر گشتاور داره و نیازی نیست همش راننده پر گاز و دور بالا رانندگی کنه . اما ef7 چون ضعف گشتاور دور پایین داره همش راننده رو مجبور میکنه که با دور بالا و با دنده معکوس های زیاد رانندگی کنه . ولی اگر تو این چیزها رو میدونستی که ef7‌نخریده بودی
14:55  1395/06/08

رضا
13

من هم سمند ef7 دارم هم سمند ساده داشتم... سمند ساده تو کیلومتر 10 هزار و 25 هزارتا و 37 هزارتا تو یه سال سه بار واشر زد در ضمن من همیشه دور موتو را تا 3500 عوض میکردم فروختم سمند ef7 خریدم راحت شدم الان بعد از دو سال 55000 هزارتا هیچ ایرادی نداره قدرت و شتاب ef7 خیلی بهتره خیالتون راحت... با ef7 راحت میتوانید تا دور موتور 6500 و کات آف گاز بدید بدون هیچ استرسی خود من تا 5000 گاز میدم عالیه عالیه
15:15  1395/06/08

مظفری
12

رضا کم سواد بهتره داستانی سرهم کنی که بشه باورش کرد . واشر رو دور موتور نمیسوزونه دانشمند . واشر رو دمای بالا میسوزونه نه دور موتور بالا . تو خیلی دانشمندی واسه همین هم رفتی Ef7 خریدی
16:15  1395/06/08

محمدرضا
9

آقای مظفری
اولا مواظب حرف زدنت باش و حریم حرمت خودت رو نگهدار که نه تنها من بلکه همه کسانی رو که ef7 خریدند رو به بیسوادی و بی منطقی متهم کردی و توهین کردی به شعورشون
دوما فکر نکن که فقط خودت از موتور چیزی بلدی و دیگران بلد نیستند
سوما اطلاعات من قبل از خرید سطحی بود ولی من با کسانی که پرشیا و 405 ال نود و سمند و پراید و زانتیا داشتند مشورت گرفتم و با توجه به نیازم سمند ef7 گرفتم و خدا رو شکر تا حالا مشکلی نداشتم و به جرات میگم سمند ef7 پایه گاز سوز با قیمت فعلی زیر 33 ملیون بهترین ماشین پایه گاز سوز حال حاضر بازار داخلی هست و امیدوارم هرکی هر ماشینی با هر نوع موتوری خریده چرخش براش بچرخه و رنگ تعمیرگاه رو نبینه
17:18  1395/06/08

امین
6

والا من نمی دونم شما این حرف رو بر چه اساسی می زنی اما تو مشهد همین الان بیشتر تاکسی ها ef7 هستن و دارن مثل چی تو این شهر کار می کنن با چند تا راننده تاکسی هم صبحت کردم راضی بودن خواهشا یه مقدار انصاف رو رعایت کنین در گذشته ef7 ایرادات زیادی داشت طبیعی هم بود تو ایران یه ماشین رو تولید می کنن می دن دست مردم یواش یواش ایراداتش رو بعد از این که دهن مردم سرویس شد رفع می کنن انصافا مشکلات ef7 خیلی کم شده اگه دوستان خاطرشون باشه رانا هم که اومد اوایل مشکلات زیادی تو دست سیمش داشت و خیلی ازیت میکرد اما الان واقعا اینجوری نیست من اطرافیانم رانا دارن اصلا مشکلی ندارن باهاش مدل 95

دوستان من خودم به این نتیجه رسیدم کسایی که از ef7 بد میگن هیچ کدومشون حتی یه بارم پشتش نشستن و فقط حرف دیگران رو تکرار می کنن این حرفها هم مربوط به سال های 90 تا 92 هست که به دلیل تحریم خیلی از قطعات چینی بودن اما الان واقعا مشکلاتش و خرابی هاش کم شده
یک نمونه از مواردی که در سمند ef7 در گذشته از مشابه چینی استفاده می شه سیستم گازش بود که الان از اواخر سال 95 سیستم گازش شده بوش آلمان
09:45  1396/03/26

امیر(سابق)
17

چقدر باید یک مدیر خودروسازی حقیر و بیسواد باشه که بگه سعی میکنیم خودروها تا 10000 به تعمیرگاه مراجعه نکنند؟ البته نگفته کی میخوان سعی کنند
14:36  1395/06/06
پاسخ دادن
مجید
14

پر استهلاک ترین خودرو تولید داخل کدام است؟ جواب این سوال رو آخر نداد و کلی گویی کرد و گفت اونایی که عمق داخلی سازی زیادی دارند در صورتی که همه محصولات الان داخلی سازی بالایی دارند ، با گفتن مشکلات چیزی حل نمیشه مهم عمل کردنه !
14:16  1395/06/06
پاسخ دادن
سمند و دنا
16

متاسفانه محصولات ايرانخودرو مثل سمند دنا و پارس خودروهاي پر هزينه و پر استهلاكي هستند
13:27  1395/06/06
پاسخ دادن
مهدی
16

از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است . چقدر و تا کی کلی گویی میکنید ، حتی در عالم فرا کهکشان هم میدانند تویوتا، رنو ، مزدا و .... استهلاک کمتری نسبت به خودرو چینی و داخلی داره .
13:01  1395/06/06
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
15

حتی کلی گویی شون هم ایراد داره!"مشتریان وقتی خودرو کم‌استهلاک خریداری کنند، درست است پول بیشتری بابت آن می‌پردازند،" در حالی که محصولات تویوتا هم کم اسنهلاک اند و هم ارزان قیمت اند.اگر منظورشون ایران است پس چرا ماشین های اسپرت را مثال زده اند.اگر هم شرایط جهانی باشه که بازم به این دلیل نادرست است.
22:13  1395/06/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hi : همون موقع جنابعالی هم ثبتنام کردی تاخیر داشت کرمان موتور از روز عزل تاخیر داشت تو چرا ثبتنام کردی تو چرا زور به باسنت دارع
محمد : سلام خرید شما چکی بود
پوریا : هنوز دی ماهم ک ما بودیم تحویل ندادن
تارا دستی مشکی V1 : سلام دوستان بالاخره ما هم فاکتور شدیم دستی v1 مشکی ابنوس تاریخ تحویل 2 بهمن 1402 تاریخ فاکتور 31/02/1403 برای 118 روز جریمه تاخیر مبلغ جریمه 438626000 ان شالله روز بقیه باشه
شاهین : اون ۲۵ م رو زبونشون😂
علی : سلام . این داستان جدید ساینا چیه؟ اخرین پیامه یعنی؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : فرم سخا رو 27 ام ثبت کردم. هرجوری حساب می کنم کلا 25 ام ندارم توی پرونده ام.
ابولفضل اتومات : متاسفانه قدرت موتور اصلا انتظاراتمو برآورده نکرد به نظرم با این پول باید رفت سمت چینی های توربو
j4 : سلام من ثبت نام 29 فروردین مشکی 12اردیبهشت فاکتور و شاسی 16 اردیبهشت بیمه. یه هفته بعد پلاک نوشته 24 تحویل مدارک به پست ولی بارکدو سایت پست میزنم هنوز چیزی تحویل پست نشده!! هنوزه تحویل نشده!!
S3 سفید : من اس۳ سفید ، ۱۵ آبانم، ۲۷ اسفند فاکتور و شاسی شدم و تهرانم ولی هنوز تحویل نگرفتم .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام از بخش نامه 4714 کسی فاکتور شده
رانا پلاس : دوستان به نظر شما فردا نمایندگی ایران خودرو باز یا نه
تارا تبدیل : سلام دوستان پیام تبدیل دنا اتومات به تارا اتومات آمده بنظرتبدیل بزنیم ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون
پارس 4722 : سلام دوستان انگار خبری از فراخوان نیست چرا اینقدر ایران خودرو ما زمستانی ها را اذیت می کنه ؟؟؟ خدایی اینا هدفشون چیه بعد از 5ماه تاخیر هنوز پیامک ما زمستانی ها ارسال نشده
رانا تکمیل وجه 6 بهمن تحویل 29 اسفند : سوالی پرسیدن
من : سلام کسورات ینی چی؟
میثم : سلام رفقا کسی خبر نداره فراخوان بعدی کی شروع میشه ؟ رضا کارگر اگه میدونی اطلاع رسانی کن
وحید : فراخوان واریز مرحله سوم ایران خودرو چه زمانی میخواد ایرانخودرو اعلام کنه خدا مرگت بده ایرانخودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام شما فاکتور شدید؟تبدیل زدید؟
جواد : دوستان همدانی تحویل اسفند تیک بزنید ببینیم چن نفریم