نگاهی به ساندرو استپ وی محصول جدید پارس‌خودرو

 

نگاهی به ساندرو استپ وی محصول جدید پارس‌خودرو

 
کمپانی رنو از سال ۱۸۹۹ فعالیت خود را به عنوان سومین خودروسازی اروپا آغاز کرد و چندی بعد سهام خودروساز رومانیایی، یعنی داچیا را خریداری کرد.
سال 2008 شرکت داچیا از ساندرو رونمایی کرد و این خودرو تاکنون در برخی کشورها مانند رومانی، برزیل، کلمبیا و ... تولید شده است. بهمن ماه سال 1394 بود که این خودرو تحت عنوان رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتومات تولید شد. با این که امروزه رنو از ساندرو نیوفیس2016 رونمایی کرده، پارس خودرو کماکان با همان فیس اولیه ساندرو را تولید و عرضه می کند.
رنو ساندرو از نظر بادی استایل جزو خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و از نظر کلاسی جزو سوپر مینی ها به حساب می آید. تا کنون شاهد تولید و عرضه ساندرو هاچ بک بودیم اما چند وقتی است که رنو ساندرو استپ وی با پلاک آزمایشی در شهر دیده شده و این طور که خبر می رسد به زودی باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم.
مشخصات و تغییرات ظاهری:
 
ساندرو استپ وی، از یک هاچ بک سوپرمینی به یک کراس اوور کوچک سایز مبدل شده است. این خودرو جدید به عنوان یک کراس اوور تغییراتی از لحاظ ابعاد نسبت به مدل هاچ بک خود داشته است، ساندرو استپ وی 4 میلی متر افزایش طول و 1سانتی متر عریض تر شده و با توجه به کراس اوور بودنش 1سانتی متر مرتفع شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4024 ،1753 و 1544 میلی متر است.
 
در قسمت جلویی خودرو طراحی اسپرت تر و جسورانه تری نسبت به مدل هاچ بک دیده می شود، استفاده از رنگ مشکی برای کاسه چراغ ها و تریم مشکی برای جلو پنجره حس خوبی رو القا می کند و از آن حس خلا و سادگی بیش از حد موجود در نسخه هاچ بک کاسته شده است. به لطف استفاده از فلاپ های مشکی در جلو، گلگیرها و عقب خودرو حس خامی در طراحی بهبود یافته و یک حس عضلانی و اسپرت بودن رو القا می کند که به ماهیت کراس اوور بودن خودرو کمک می شود.
 
فضای داخلی خودرو به مقدار بسیار کمی بزرگ شده و تریم داخلی خودرو مانند مدل هاچ بک می باشد البته احتمال تغییرات جزیی در نسخه داخلی وجود دارد. همچنین پیش بینی می شود که نسخه موجود در ایران به یک نمایشگر 7 اینچی مجهز باشد و همچنین با افزایش سایز تایرها در نسخه استپ وی روبه رو هستیم که اطلاعاتی از ابعاد دقیق آن در دست نیست.
 
در کل پارس خودرو از همان المان های ساندرو هاچ بک برای استپ وی استفاده می کند از جمله بیشتر ادوات داخلی خودرو.
 
آپشن هایی که طبق اعلام غیر رسمی پارس خودرو؛ ساندرو استپ وی دارا می باشد عبارت است از:
 
کیسه هوای دوگانه(راننده، سرنشین)
تهویه مطبوع دستی
قفل مرکزی
کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان
کامپیوتر سفری
پشت سری تنظیم شونده
 
نگاهی به ساندرو استپ وی محصول جدید پارس‌خودرو
 
مشخصات فنی
 
ساندرو استپ وی مثل نسخه هاچ بک خود روی پلت فرم ال90 بناشده و وجه مشترکات زیادی باهم دارند. این خودرو به پیشرانه کی4ام مجهز می باشد، این پیشرانه 1600 لیتر حجم دارد که بین 4 سیلندر خطی تقسیم می شود و قادر است قدرتی برابر 105 اسب بخار و گشتاوری حدود 140 نیوتن متر تولید کند همچنین قدرت این موتور توسط یک گیربکس 5سرعته دستی یا 4سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.
 
ترمزهای استپ وی در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای می باشد که به دو سیستم( ای.بی.اس و ای.بی.دی) نیز مجهز است.
 
 
رقابت در بازار (نقاط ضعف و قدرت)
 
حال که ساندرو از یک خودرو هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده آماده رقابت با رقیبی وسوسه انگیز به نام لیفان ایکس50 می باشد که به لحاظ فنی و کلاسی در یک رنج بوده و در محدوده قیمتی یکسانی به سر می برند.
 
نقاط قوتی که در لیفان ایکس50 ممکن است ساندرو استپ وی را تهدید کند خلاصه می شود در چهره ای به مراتب جذاب تر و به روزتر که شباهت زیادی به خودروهای غربی دارد و استفاده از برخی آپشن ها و تجهیزات به روزتر در داخل و خارج کابین خودرو. اما نقاط قوتی که در ساندرو استپ وی موجب تشویق مشتری به خریدش می شود این است که: استپ وی بر روی پلتفرم ال90 بنا شده و همان قلب تپنده ال90 وظیفه راهبری ساندرو را به عهده دارد، یعنی در واقع این خودرو جواب خود را در بازار ایران پس داده و به منزله برخی اطمینان های حاصل از ال90 و ساندرو هاچ بک دغدغه های مربوط به خرید یک خودرو تازه وارد بهبود می یابد.
 
پس می توان نتیجه گرفت با وجود برخی سادگی ها و کمبود عوامل محرک در استپ وی، موفقیت خوبی را با توجه به پیشینه و برندش در بازار بدست آورد.
 
نگاهی به ساندرو استپ وی محصول جدید پارس‌خودرو
 
جمع بندی:
 
رنو ساندرو استپ وی همان ساندرو هاچ بک می باشد که بدون تغییرات اساسی تنها کمی بلند قامت تر شده و از یک هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده است. ساندرو استپ وی یک خودروی کامپکت شهری می باشد با ابعاد مناسب برای ترافیک های شهری و مصرف سوختی معقول.
 
در ساندرو به دنبال تجملات و تجهیزات لوکس نباشید، ساندرو استپ وی یک کراس اوور مصرفی بوده و تماما خلاصه شده در قیمتش می باشد. قیمت ساندرو استپ وی حدود 50 تا 55 میلیون می باشد، در ضمن با استپ وی فکر رفتن به آفرود را نکنید چراکه تنها ویژگی آفرودی آن ارتفاع نسبتا بلند این خودرو از سطح زمین می باشد که باز هم توجیه مناسبی برای بردن ساندرو استپ وی به آفرود نیست.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , رنو , سایپا , پارس خودرو , رنو ساندرو استپ وی , بازار خودرو , خودرو فرانسوی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

حمید
3

خوشمان نیامد بدقواره بی آپشن گرون
12:56  1395/06/13
پاسخ دادن
محمد
2

موتور ال نود برترین موتور تولید رنو در ایران.
09:09  1395/06/09
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
8

یکم بلند ترش کردن 5 میلیون کشیدن روش. خخخخخ
00:20  1395/06/09
پاسخ دادن
hk
0

آب و روغني ديگر در راه است
16:13  1395/06/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟