بررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا

 

برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا

 
سایپا در نمایشگاه مشهد محصول جدیدی از چانگان را به نمایش گذاشت؛ چانگان CS75. این شاسی بلند چینی را میتوان برادر بزرگتر چانگان CS35 که هم اکنون توسط سایپا مونتاژ میشود به حساب آورد. این خودرو قرار است با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به فروش برسد که در اینصورت رقیب بسیاری از هموطنانش از جمله جک S5 خواهد بود.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
چانگان CS75 از طراحی نسبتا خوبی بهره میبرد که البته این مورد را مدیون رنجروور ایوک و لند روور فریلندر ۲ است.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
از طرفی این شاسی بلند چینی توسط تیمی از طراحان با تجربه اروپایی طراحی شده و سرپرست تیم طراحی به نام چِن زِن اگرچه اصالتا چینی است، اما در ایتالیا تحصیل کرده و در شهر تورین واقع در شمال ایتالیا اقامت دارد. بر خلاف اکثر خودرو های چینی که به نوعی در هر بخش کپی شده از خودروی دیگری هستند، چانگان CS75 به جز برخی قسمت ها طرحی نسبتا اصیل و متعلق به خودش را دارد.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
در قسمت جلو با جلو پنجره عجیبی که آرم چانگان را با افتخار به نمایش میگذارد و چراغ های هالوژن با زمینه آبی رنگ، چهره ای اسپرت و جسور دارد. در قسمت پایین سپر جلو قطعه پلاستیکی وجود دارد که شبیه به آلومینیوم برس خورده رنگ شده و به زیبایی این خودرو می‌افزاید. چراغ های راهنما نیز در چراغ های مه شکن پایین سپر ادغام شده اند.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
در نمای جانبی طرح CS75 ساده و به دور از خصوصیات اسپرت نمای جلو است. درب ها بزرگ هستند و خط سقف در انتهای خودرو با شیب ملایم و هماهنگی به سمت پایین متمایل شده است. گلگیر های بزرگ چانگان با پلاستیک مشکی رنگ باریکی پوشانده شده اند و زیر درب ها قطعه ای فلزی با طرحی خاص وجود دارد.
همچنین رینگ های 17 اینچی و لاستیک های 225/65 با اندازه خودرو تناسب نسبی داشته و زیاد کوچک به نظر نمیرسند.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
و اما در نمای عقب این شاسی بلند چینی با درب صندوق بزرگ و شیشه کوچک در کنار قطعه پلاستیکی که همانند قسمت جلو در زیر سپر تعبیه شده و شبیه به آلومینیوم برس خورده است، طرحی موزون و جالب دارد که البته تا حدودی شبیه به محصولات کیا به نظر می آید. ناگفته نماند که چراغ های عقب از نوع LED هستند.
 
طراحی چانگان CS75 به خوبی گواه این امر است که چینی ها اهمیت موضوع زیبایی ظاهری را به خوبی درک کرده اند و با کمک گرفتن از طراحان اروپایی در مسیر صحیحی قدم نهاده اند.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
ابعاد چانگان CS75 نشان از این دارد که با شاسی بلندی با ابعاد متوسط روبرو هستیم :
 
طول خودرو برابر ۴۶۴۸ میلی متر است که حدود ۲۲ سانتی متر از جک S5 کشیده تر است. برای مقایسه بد نیست بدانید هیوندای سانتافه نسل سوم (سانتافه DM) حدود 4 سانتی متر از چانگان CS75 بزرگتر است.
 
فاصله بین دو محور چانگان نیز با ۲۷۰۰ میلی متر، با هیوندای سانتافه DM برابری میکند و ۵.۵ سانتی متر از جک S5 بیشتر است که نشان از فضای داخلی جادار دارد.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
عرض CS75 رقم ۱۸۴۹ میلی متر است که ۹ میلی متر از جک S5 عریض تر است.
 
همچنین با ۱۶۹۴ میلی متر ارتفاع، چانگان CS75 حدود ۳.۵ سانتی متر از جک S5 بلند تر است، اما فاصله کف چانگان CS75 تا زمین ۱۹ سانتی متر است در حالیکه ارتفاع جک S5 از سطح زمین معادل ۲۱ سانتی متر است.
فضای صندوق این شاسی بلند چینی در حالت عادی معادل ۵۹۰ لیتر است که ۸۵ لیتر بیشتر از فضای بار جک S5 است.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
اگر صندلی های عقب چانگان CS75 را بخوابانید فضایی معادل ۱۵۶۰ لیتر در اختیارتان قرار داده میشود.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
و اما زمانیکه وارد کابین چانگان میشوید، نباید انتظار همان اصالت نسبی که در طراحی خارجی دیده میشد داشته باشید و ناخودآگاه یاد برخی از محصولات هیوندای خواهید افتاد. با این حال نمیتوان طراحی داخلی این کراس اوور چینی را زشت یا ناهماهنگ توصیف کرد، بلکه کیفیت خوب مواد بکار رفته حس ارزان بودن را القا نمیکند (اگرچه در اکثر قسمت ها از پلاستیک خشک استفاده شده است).
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
از طرفی چانگان به راحتی و ارگونومی صندلی راننده و سرنشین اهمیت ویژه ای داده و فرمان، صندلی ها و زیر دستی جلو همه از چرم پوشیده شده اند.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
از امکانات کاربردی چانگان میتوان به ترمز دستی برقی مجهز به قابلیت Auto Hold اشاره کرد. طرز کار این قابلیت اینگونه است که با فعال کردن آن وقتی خودرو ایستاده است و پای راننده روی پدال ترمز نیست، از حرکت ناخواسته خودرو جلوگیری به عمل می آورد. ترمز دستی نیز با فشردن دکمه تعبیه شده کنار اهرم تعویض دنده فعال میشود.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
در وسط کنسول صفحه نمایش ۷ اینچی توسط دریچه های سیستم تهویه مطبوع احاطه شده است که رابط کاربری آن قدیمی و منسوخ به نظر میرسد، اما بر عملکرد صفحه لمسی ایرادی وارد نیست.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه که دریچه سرنشینان عقب نیز برای آن تعبیه شده، عملکرد خوبی دارد. کیلومتر شمار و دور شمار زیبا طراحی شده اند و بین آنها صفحه نمایش رنگی کوچکی وجود دارد.
زیر دستی بین صندلی های جلو همانند خود صندلی ها و فرمان با دوخت قرمز تضاد جالبی ایجاد میکنند. فرمان چانگان امکان کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و مدیریت مکالمات تلفنی را به راننده میدهد، اما قطر فرمان کمی بزرگ به نظر میرسد.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
یکی از قابلیت های کاربردی دیگر این خودرو وجود دوربین زیر آیینه جانبی سمت راست است که حتی در حال حرکت نیز میتوانید سمت راست چانگان را در مانیتور تحت نظر داشته باشید و از همه مهمتر اگر از آن دسته افرادی هستید که وسواس خاصی روی دقیق پارک کردن دارید، این قابلیت کارتان را بسیار آسان خواهد کرد.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
فضای کابین به راحتی برای ۵ نفر کافیست و علاوه بر سبک طراحی CS75 که سقف در قسمت عقب به پایین متمایل شده فضای سر برای سرنشینان عقب کافی است.
طبق مشخصات فنی اعلام شده در نمایشگاه مشهد، چانگان CS75 با موتور4 سیلندر 1.8 لیتری توربو در ایران به فروش میرسد. این موتور از سری موتور های چانگان به نام BlueCore است که طبق گفته چینی ها تمامی موتور های این سری 3 ویژگی مشترک دارند: قدرت، صدای کم وآلایندگی پایین. این موتور به توربوی شرکت آمریکایی بورگ وارنر مجهز شده و توان تولید 177 اسب بخار قدرت در دور 5500 را دارد.همچنین حداکثر گشتاور معادل 230 نیوتن متر است که از دور 1700 تا 5000 دور در دقیقه بدست می آید.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
شتاب اعلامی مدل دیفرانسیل جلو 11.5 ثانیه است که طبق تست انجام شده این خودرو توانست در عرض 12.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت این کراس اوور چینی برابر 180 کیلومتر بر ساعت است.
از دور 1500 تا 3000 شاهد توربو لگ هستیم، اما زمانیکه توربو وارد مدار میشود (بین 3000 تا 3500 دور در دقیقه) دور موتور هر چه سریع تر به 5500 دور در دقیقه میرسد.
همچنین در سرعت های بالاتر و در جاده برای سبقت گرفتن باید پدال گاز را تا انتها فشار دهید و از حداکثر نیروی موتور استفاده کنید. 
طبق ادعای چینی ها این خودرو در شهر 11.7، در بزرگراه 7.1 و به صورت ترکیبی 8.8 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکند و ظرفیت باک چانگان CS75 برابر 58 لیتر است.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
در حالت رانندگی عادی صدای نفوذی به داخل کابین کم است و فقط صدای ناچیزی از لاستیک ها و زوزه خفیفی از موتور به گوش میرسد. اما اگر پدال گاز را تا انتها فشار دهید این سکوت شکسته میشود و در سرعت های بالاتر از 110 کیلومتر بر ساعت صدای باد هم به صدای موتور اضافه میشود.
وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ های جلو در CS75 بر عهده گیربکس 6 سرعته خودکار ساخت کمپانی ژاپنی آیسین است. البته چانگان CS75 در بدو تولید فقط در یک مدل دیفرانسیل جلو عرضه میشد، اما پس از مدتی مدل 4 چرخ متحرک (AWD) نیز معرفی شد که طبق مشخصات فنی ارائه شده در نمایشگاه مشهد، سایپا مدل دیفرانسیل جلو را در ایران به فروش میرساند که در اینصورت نباید انتظار قابلیت های آفرود از این کراس اوور چینی داشت.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
یکی از نقاط قوت این شاسی بلند چینی بهره مندی از سیستم تعلیق کاملا مستقل است: جلو مک فرسون استرات و عقب چند میله ای. این سیستم تعلیق کارآمد وظیفه اش را بسیار خوب انجام داده و سواری این شاسی بلند چینی حتی در مسیر های ناهموار و پر از چاله هم نرم است که این مورد برای خیابان های کشورمان از واجبات محسوب میشود.
از طرفی در پیچ ها شاهد بادی رول هستیم که با توجه به کیفیت سواری و نرمی سیستم تعلیق این موضوع قابل پیش بینی است و نمیتوان از یک خودروی چینی انتظار سواری نرم اما بادی رول کم داشت.
لاستیک های چینی این خودرو چسبندگی بسیار خوبی دارند، اما چانگان در پیچ های تند دچار کم فرمانی می شود که توسط پدال گاز قابل اصلاح است. در مجموع CS75 با توجه به وزن 1665 کیلویی و ابعادش هندلینگ قابل قبولی دارد.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
فرمان برقی چانگان برگشت پذیری مناسبی ندارد، اما عملکرد دقیقی داشته و در سرعت های بالا کمی سفت تر میشود. طبق اطلاعاتی غیر رسمی چانگان در ساخت CS75 از پلتفرم معروف نسل سوم تویوتا راو 4 سود برده است. ناگفته نماند که ترمز های جلو از نوع دیسکی تهویه شونده و عقب از نوع دیسکی ساده است.
از نظر ایمنی این خودرو موفق به کسب 5 ستاره شده است، اما نه ستاره های موسسه اروپایی EuroNCAP، بلکه ستاره های موسسه چینی C-NCAP. از طرفی این کراس اوور چینی موفق به اخذ 59 امتیاز از 62 امتیاز شده است.
 
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
برررسی چانگان CS75، شاسی بلند آینده سایپا
 
 
چانگان مدعی است که خودرو های ساخت این کمپانی از امن ترین خودروهای چینی هستند و روی مسئله ایمنی CS75 تاکید زیادی دارد.
تجهیزات ایمنی چانگان عبارتند از: 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل هرزگردی (TCS)، سیستم هشدار نقاط کور (BLIS)، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها (TPMS)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز دستی برقی مجهز به قابلیت Auto Hold.
از طرفی باید این نکته را در نظر داشته باشید که در سرعت های بالا این شاسی بلند چینی تعادل چندان خوبی ندارد که میتواند امنیت آن را زیر سوال ببرد.
 
لیست امکانات و تجهیزات چانگان CS75:
 
چراغ های LED مخصوص روز (Day Light)
 
سیستم ورود بدون کلید (Keyless)
 
استارت دکمه ای
 
سیستم صوتی با ۸ بلندگو و قابلیت پخش DVD و CD به همراه پورت USB و AUX
 
سیستم مسیر یابی ماهواره ای (GPS)
 
قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
 
صندلی های جلو مجهز به گرمکن و امکان تنظیم برقی
 
سانروف برقی
 
شیشه های ضد اشعه UV
 
آیینه های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن
 
سنسور نور و باران
 
سنسور پارک جلو و عقب
 
دوربین دید عقب
 
دوربین تعبیه شده زیر آیینه جانبی سمت سرنشین جلو
 
کروز کنترل
 
کامپیوتر سفری
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , چانگان cs75 , سایپا , شاسی بلند چینی , بازار خودرو , چانگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

فرزاد
3

این خودروهای چینی با حداکثر تجهیزات یا فول آپشن با دلار واقعی در جهان از قیمت معمولی ترین خودروی سایپا که در زمان وزش بادهای بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت، اجازه تردد نداره هم ارزونتره.
خدا رو شکر که ما کشوری اسلامی داریم وگرنه اینا تو اون دنیا هم جواب کارشونو رو نمیداند !؟!
آخه نمایندگی فروش هم شد صنعت خودروسازی!؟
15:06  1395/06/08
پاسخ دادن
*
4

این و بیخیال شو سایپا...
زوتی یه ماشین زده فتو کپی پورشه برو صحبت کن اون ماشین و بیار اونجا حدود 40-50 تومنه ولی بیار حدود 100 بده به ملت خداخیرت بده مردم رو بظاهر پورشه سوار کن
خسته شدیم از بس ماشینهای زشت چینی دیدیم ...
14:48  1395/06/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
تارا اتومات : سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
سجاد اس تری مشکی : دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
بنیامین : ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی ‌‌ توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : آقا علی گل احتمالا مغزی سویچت شل شده قاب فرمون رو باز کن راحته سویچ رو سفته کن مال منم همین طور شد سفت کردم عالی شد
حسین : جناب اشکان لطف میشه بگی که روی منبع انبساط اب رادیاتور همون قمقه اب یه سوکت فیش به منبع وصل هست یا نه ،بعدش برات توضیح میدم که چطوره سپاس
رضا : 45 روز بعد
رضا دوگانه بهمن : سلام 141500
رضا : یه خبر جزئی را صدا وسیما ده بار نشون میده ولی حق 100هزار نفر تو روز روشن خورده شده هیچ گزارشی نمیگیره
جومنگقبل : قبل از خرداد تحویل میدن
جومنگ : پیش فروش تیر ماه پرداخت اولیه بهمن ماه و تحویل تیر ماه کی دعوتنامه تکمیل وچه میاد تا بتونم پول جور کنم افزایش شامل ما میشه سورن اجباری موتور جدید
اسماعیل : سلام‌‌‌ تروخداقیمت‌روبیارید‌پایین‌شرمنده‌ی‌زن‌وبچه‌نشیم پارس‌بهارم‌یک‌سال‌پول‌جمع‌کردیم‌سرمایه‌رو‌خوابوندیم‌ به‌خاطر‌اینکه‌پیامک‌اومد‌پول‌داشته‌باشیم‌ الان‌دیگه‌نه‌بااین‌پول‌میشه‌ماشین‌خرید‌نه‌طلا‌نه‌زمین‌به‌ خدا‌گناهه‌‌دیگه‌کجارومیخواید‌بگیرید‌مگه
جومنگ : دی ماهی تا 25 فروردین فاکتور شدن وپیامک حضوری براشان اومده
احسان : دوستان 207 که دارن به جای رانا پلاس میدن با قیمت 334 میدن بدون هیچ استانداردی و به قیمت زمستان فقط ما متقاضیان پارس این وسط همه جوره حقمان ضایع شده