کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 

کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 
 سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود می‌پرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقاله‌ای در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده می‌شود.
 
سیمون در رابطه‌ی سؤال اصلی ما اینگونه جواب می‌دهد:
در کل سه دلیل اصلی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که با وجود موانعی که در آفرود روی زمین وجود دارد، از سنگ و چوب تا خود زمین ناهموار، تکان‌های زیادی به خودرو وارد می‌کنند که کیفیت سواری را کاهش می‌دهند. کم کردن باد لاستیک باعث می‌شود که سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل کرده و ضربات ناشی از موانع را تا حد زیادی جذب کند.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
در این حالت خود لاستیک نقش ضربه گیر را هم ایفا می‌کند. سایمون دلیل دوم را این‌طور شرح می‌دهد:
دومین دلیل این است که کشش سطحی و چسبندگی لاستیک‌ها را به جاده بیشتر می‌کند. هرچه باد لاستیک‌ها کمتر شود، سطح بیشتری از لاستیک با زمین درگیر است و سطح بیشتر به معنای اصطکاک بیشتر است.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
این اصطکاک در آفرود امری کلیدی است مخصوصاً اگر از مانعی نیاز به بالا رفتن باشد یا لاستیک در محیطی مانند گل سر بخورد این نیرو به کمک راننده می‌آید. و سومین دلیل از سوی او:
تماس نرم‌تر لاستیک و اصطکاک بالاتر باعث می‌شود کم‌تر به محیط آسیب برسد.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
حالا که دلایل این کار را می‌دانیم، بهتر است نحوه و میزان انجام آن را هم از زبان سیمون بازگو کنیم:
میزان آن به شدت وابسته به نوع زمین است. اگر فقط قصد حرکت روی جاده خاکی و شنی دارید و مسیرهای طولانی را با سرعت طی می‌کنید، بهتر است فشار را حدود ۲۵ تا ۲۸ PSI یا ۱.۷ تا ۱.۹ اتمسفر تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
اگر سرعت پایین‌تر و سطح سخت‌تر مثل محیط‌های سنگی یا گلی هدف شما است، می‌توانید فشار را پایین‌تر بیاورید و به حدود ۲۰ تا ۲۵ PSI یا ۱.۳ تا ۱.۷ اتمسفر برسانید.
برای سطوح ماسه‌ای یا مانند آن می‌توانید این فشار را حتی پایین‌تر بیاورید و به حدود ۱۵ الی ۲۰ PSI یا ۱.۱ تا ۱.۳ اتمسفر هم برسانید. البته شن انواع مختلفی دارد، مانند: شن درشت، ریز، مخلوط با سنگ، خیس یا خشک، که میزان مناسب فشار را مشخص می‌کنند. کاهش باد لاستیک به هیچ وجه به تایر شما آسیب نمی‌رساند ولی یادتان باشد قبل از بازگشتن به سطوح عادی و حرکت با سرعت، دوباره فشار آن را تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
علاوه بر تمام این‌ها نوع خود تایر به شدت در آفرود و چسبندگی تأثیر دارد. در کل کیفیت رانندگی به لاستیک‌ها و تنظیم آن بستگی دارد.
برای کاهش فشار و تنظیم آن از وسایل مخصوص این کار که در فروشگاه‌های آفرود پیدا می‌شود استفاده کنید. برای پر کردن لاستیک، تنوع زیادی در انتخاب پمپ‌های همراه وجود دارد، پمپ‌های ارزان سرعت کم‌تری دارند و گران‌ترها علاوه بر سرعت کیفیت و عمر بالاتری دارند.
این جملات را به خاطر بسپارید. لحظه‌ی ورود به جاده خاکی هوا را خالی کنید، و لحظه بازگشت آن را پر کنید. در این صورت کیفیت سواری بیش‌تر و استهلاک کم‌تری در انتظار شماست.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , افرود , بازار خودرو , شاسی بلند , باد لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

غلامرضا
1

سوال دارم ، اینکه برای کاهش لغزش جانبی خودرو ، میتوان باد تایرهای جلو را کم کرد ؟
14:02  1398/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3به sr3 : درود برشما میشه واضح توضیح بدید من متوجه نشدم؟؟
علی : اگه دوباره افزایش نخوره 320
شاهین پلاس : امروز تماس گرفتم سایپا، گفت کسانی که تا ۱۲ اسفند احراز سکونت ثبت کردند، فاکتور شده. در مورد بقیه برآورد زمانی نداد و اینطور که به نظر میرسه تا پایان این ماه اسفندی‌ها تمام نخواهد شد.
سارا : سلام ۱۲ آبان x5 ثبت‌نام کردم (تحویل ۹۰ روز کاری) کارت ماشین خیلی وقته که اومده ولی هنوز ماشین رو تحویل ندادن با نمایندگی هم تماس میگیرم جواب درست نمیدن کسی می دونه کی تحویل میدن ؟
میلاد : سلام خدمت دوستان ...ممنون میشم راهنمایی کنید .. دی ماه مبلغ 283واریز کردیم برا شاهین جی ال که مهرماه تحویلش است .. الان با این افزایش قیمت و سود که بهمون تعلق میگیره برا واریز دوم باید چه مبلغی را بریزیم .. ممنون میشم راهنمایی کنید
اردیبهشت : سلام دارن پیش فروش میکنن برای خرداد 405 فقط دارن پول جمع میکنن ولی ماشین نمیدن مشکوک میزنه
میلاد : سلام خدمت دوستان ...ممنون میشم راهنمایی کنید .. دی ماه مبلغ 283واریز کردیم برا شاهین جی ال که مهرماه تحویلش است .. الان با این افزایش قیمت و سود که بهمون تعلق میگیره برا واریز دوم باید چه مبلغی را بریزیم .. ممنون میشم راهنمایی کنید
اردیبهشت : سلام دارن پیش فروش میکنن برای خرداد 405 فقط دارن پول جمع میکنن ولی ماشین نمیدن مشکوک میزنه
Essi : امروزم رفت و خبری نیست...تو 4 اسفند گیرکردن...یعنی فحشه دولا پهنا باید تقدیم سایپا کرد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سورن 25.3.404تحویل بوده ولی هنوز فاکتور نشدم
مجید : سلام لطفا راهنمایی بفرمایید چرا دعوتنامه خودروهای طرح فرسوده دیرتر دعوتنامه صادر میشه !!!! 207 پانا قالپاق تحویل مرداد هنوز صادر نشده!؟!؟
پانا 18 : منم 18 هستم فاکتور نشدم شماره قرار لادتون 5 رقم اولش چنده
پانا سفید : کدام شهرید؟؟
دنا آپشنال 11 مرداد : سلام خیلی بعیده، لذا اگر تکمیل وجه نکردی شک نکن
مجید از تهران : این دیگه آب پاکی رو دست ریختن نیست این نشون میده وقتی انحصار باشه شرکت تولید کننده میگه زورم زیاده پولم میگیرم ماشینم نمیدم خسارت تحویل هم برو سال دیگه بیا بدم ما هم هیچ ما نگاه...
عسل نهاوند : بزار کامل و واضح بگم امروز زنگ زدم کارشناس گفتش توقف تولید داریم گفتش شما که تحویل تیر هستید شانس بیارید مرداد اونم تازه اگه فاکتور بشین دنا 5 دنده مشکی تحویل تیر
عسل نهاوند : گفتش اگه مرداد فاکتور بشین خوبه خودم تحویل تیر هستم
عسل نهاوند : سلام دوستان امروز ما هم واسه اولین بار با ایرانخودرو صحب کردیم گفتش توقف تولید داریم گفتش همون تیرماه اگه فاکتور بشین دنا بورسی مشکی تحویل تیر
ساینا دوگانه مرداد : سلام دوستان الان من ساینا دوگانه مردادم به نظرتون کی دعوتنامه میاد یا اگه بیاد دوگانه میاد یا تک یا اینکه تک اومد پول نریزی کی حدودا دوگانه میاد؟