کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 

کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 
 سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود می‌پرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقاله‌ای در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده می‌شود.
 
سیمون در رابطه‌ی سؤال اصلی ما اینگونه جواب می‌دهد:
در کل سه دلیل اصلی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که با وجود موانعی که در آفرود روی زمین وجود دارد، از سنگ و چوب تا خود زمین ناهموار، تکان‌های زیادی به خودرو وارد می‌کنند که کیفیت سواری را کاهش می‌دهند. کم کردن باد لاستیک باعث می‌شود که سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل کرده و ضربات ناشی از موانع را تا حد زیادی جذب کند.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
در این حالت خود لاستیک نقش ضربه گیر را هم ایفا می‌کند. سایمون دلیل دوم را این‌طور شرح می‌دهد:
دومین دلیل این است که کشش سطحی و چسبندگی لاستیک‌ها را به جاده بیشتر می‌کند. هرچه باد لاستیک‌ها کمتر شود، سطح بیشتری از لاستیک با زمین درگیر است و سطح بیشتر به معنای اصطکاک بیشتر است.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
این اصطکاک در آفرود امری کلیدی است مخصوصاً اگر از مانعی نیاز به بالا رفتن باشد یا لاستیک در محیطی مانند گل سر بخورد این نیرو به کمک راننده می‌آید. و سومین دلیل از سوی او:
تماس نرم‌تر لاستیک و اصطکاک بالاتر باعث می‌شود کم‌تر به محیط آسیب برسد.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
حالا که دلایل این کار را می‌دانیم، بهتر است نحوه و میزان انجام آن را هم از زبان سیمون بازگو کنیم:
میزان آن به شدت وابسته به نوع زمین است. اگر فقط قصد حرکت روی جاده خاکی و شنی دارید و مسیرهای طولانی را با سرعت طی می‌کنید، بهتر است فشار را حدود ۲۵ تا ۲۸ PSI یا ۱.۷ تا ۱.۹ اتمسفر تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
اگر سرعت پایین‌تر و سطح سخت‌تر مثل محیط‌های سنگی یا گلی هدف شما است، می‌توانید فشار را پایین‌تر بیاورید و به حدود ۲۰ تا ۲۵ PSI یا ۱.۳ تا ۱.۷ اتمسفر برسانید.
برای سطوح ماسه‌ای یا مانند آن می‌توانید این فشار را حتی پایین‌تر بیاورید و به حدود ۱۵ الی ۲۰ PSI یا ۱.۱ تا ۱.۳ اتمسفر هم برسانید. البته شن انواع مختلفی دارد، مانند: شن درشت، ریز، مخلوط با سنگ، خیس یا خشک، که میزان مناسب فشار را مشخص می‌کنند. کاهش باد لاستیک به هیچ وجه به تایر شما آسیب نمی‌رساند ولی یادتان باشد قبل از بازگشتن به سطوح عادی و حرکت با سرعت، دوباره فشار آن را تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
علاوه بر تمام این‌ها نوع خود تایر به شدت در آفرود و چسبندگی تأثیر دارد. در کل کیفیت رانندگی به لاستیک‌ها و تنظیم آن بستگی دارد.
برای کاهش فشار و تنظیم آن از وسایل مخصوص این کار که در فروشگاه‌های آفرود پیدا می‌شود استفاده کنید. برای پر کردن لاستیک، تنوع زیادی در انتخاب پمپ‌های همراه وجود دارد، پمپ‌های ارزان سرعت کم‌تری دارند و گران‌ترها علاوه بر سرعت کیفیت و عمر بالاتری دارند.
این جملات را به خاطر بسپارید. لحظه‌ی ورود به جاده خاکی هوا را خالی کنید، و لحظه بازگشت آن را پر کنید. در این صورت کیفیت سواری بیش‌تر و استهلاک کم‌تری در انتظار شماست.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , افرود , بازار خودرو , شاسی بلند , باد لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

غلامرضا
1

سوال دارم ، اینکه برای کاهش لغزش جانبی خودرو ، میتوان باد تایرهای جلو را کم کرد ؟
14:02  1398/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی شاهین پلاس : 50 درصد شامل میشه ینی اگه 100 تومن گرون شده 50 تومن بهتون تعلق میگیره البته سود مشارکت هم نمیدن بهتون
داریوش : امروز گفتن دولت افزایش قیمت را ممنوع کرده نگران نباشین
شاهین پلاس تحویل مرداد : افزایش قیمتی که زدن به ماهایی که یه مرحله پرداخت کردیم و منتظر پیامک تکمیل وجه هستیم هم شامل میشه ؟؟؟ :-(
حسینی : سلام شرکت نود روز کاری اول که سود نمیده بعداز اون نود روز پنج شنبه جمعه ها وروز تعطیل سود نمیده یعنی اگر اذر تکمیل وجه کردی تازه سه ماه تو تاخیر هستی
حسینی : سلام والله من موندم چیکار کنم نه نمایندگی جواب میده نه سایپا برای شاهین Gامروز نمایندگی کرمان به من گفت احتمال زیاد برای شهریور بشه ماشین شما من فروش فوری هستم دوازده اذر تکمیل وجه کردم سایپا میگه قطعه نداریم مشکل ترمز رفع نشده
T9 اسفند ماه : درود خدایی راست میگی واقعا تحویل گرفتی ثبتنام کی بودی امیدوار شدیم
پاسخ به شاهین اتومات : عزیزم اون سود مشارکتی که شما میگی برا پیش فروش ما اذرماهی ها همه قیمت قطعی تحویل ۹۰ روزه ایم و ۳۶ درصد سود تاخیر داریم نه مشارکت
سودابه : سلام منم 24 اسفند تکمیل وجه کردم، سخا 19 اسفند خبری از فاکتور نیست
شاهین اتومات : متاسفانه سود مشارکت رو که 19.5 درصد است رو کلا حذف کردن جریمه اخیر میشه همون 12 درصد
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : روزی ۵۰۰ هزار تومن جریمه تاخیر در تحویل حالا هی لفت بدید از خدا بی خبرا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : چقدر خوب ان شاالله چرخش براتون بچرخه ما تکمیل وجه 7 اسفند هستیم هنوز فاکتور نکردن بی وجودا زندگیم داره از هم میپاشه
محمد : سلام تحویل 31 شهریور هستی پیش فروش بودی چند روز مونه به تحویل ماشین دعوت نامه برات اومد من که موعد تحویلم 11مهر کی برام دعوت نامه میاد؟
محمد : داداش خوبه شما هنوز 27 اسفند تکمیل وجه کردین خیلی نشده ما 7 اسفند تکمیل وجه کردیم هنوز فاکتور نشده
امیر : طرح مادران تحویلی 19 خرداد هنوز فاکتور نکردند این دزدا
پیش فروش تکمیل وجه 7 اسفند : من که به 136 و 124 زنگ زدم شکایت کردم
کویک جی ایکس ار : سلام من ثبت نام مرداد طرح عادی ،تحویل اسفند بودم و 12 اسفند تکمیل موجودی کردم و تا الان که چهارماه و نیم می گذره هنوز در حال تخصیص هست ،جی ال ایکس نقره ای مشکی. مشخص نیست تا چه تاریخی تحویل داده سده؟
سپهر دنا آپشنال : خودکشی نکنی یه وقت . فکرشو از سرت بیرون بیار تا این روزا هم عین برق و باد بگذره . چیزی دیگه نموده آخه تا تحویل .فوقش نهایتا تا 20 روز دیگه
کوییک gxrl : منم دقیقا همین تاریخم ولی هنوز بعد 4 ماه هنوز فاکتور نشده
207tu3 : سلام من تحویل ماشینم 15 خرداد بوده هنوز فاکتور نشده فروش فوری طرح مادران سقف فلز 14.700 جریمه دیرکرد
x33دنده : تیک ارسال واسه من یک ماه پیش خورده ولی هنوززززز خبری نیست که نیست