خودرو سازی که دو ترم متوالی مشروط شد!

 

خودرو سازی که دو ترم متوالی مشروط شد!

 
شرکت مرتب خودرو در حالی در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش در سال ۱۳۹۴ مردود شناخته شده که در ارزیابی سال قبل از آن (۱۳۹۳) نیز مردود شده بود. این وضعیت در حالی است که وزارت صنعت مکلف به نظارت بر عملکرد خودروسازان بوده و باید شرکت‌های خودرویی با عملکرد ضعیف را مجبور به اصلاح و ارتقای سطح خدمات کند.
 
به گزارش ایسنا، هر ساله عملکرد خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو در حوزه خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گرفته و این شرکتها از نظر سطح خدمات رده‌بندی می‌شوند.
 
در این زمینه در ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته (۱۳۹۴) هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین شامل شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو مردود شناخته شدند.
 
این وضعیت در حالی است که یکی از این شرکت‌ها (مرتب خودرو) در ارزیابی سال قبل از آن نیز (۱۳۹۳) مردود شناخته شده بود. مردودی دوباره یک شرکت خودرویی در دو سال پیاپی در حالی است که طبق قانون، شرکتی که در این ارزیابی‌ها مردود شناخته می‌شود باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات و خروج از رده مردودی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کند و مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
در این شرایط مشخص نیست چگونه شرکت مرتب خودرو که در ارزیابی‌هایی سال ۱۳۹۳ مردود شناخته شده بود باز هم در ارزیابی سال ۱۳۹۴ مردود شده و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه چگونه است که یک شرکت برای دو سال پیاپی از اصلاح عملکرد خود خودداری کرده و همچنان جایگاه مردودی را حفظ کرده است.
 
علاوه بر مرتب خودرو، شرکت کاسپین خودرو نیز در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش در سال کاری ۱۳۹۳، مردود شناخته شده بود که البته در گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ نامی از این شرکت نبوده و در رده‌بندی کیفی غایب است.
 
این وضعیت و ابهام در چگونگی نظارت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در حالی است که براساس یک نظرسنجی‌ صورت گرفته مردم نیز از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , مرتب خودرو , بازار خودرو , پاژن , هیرو , وانت , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
علی هستم از بابل : اردیبهشت۱۴۰۳ مبلغ ۲۳۱ ملیون سهند ثبت نام کردم قرار بود دیماه تحویل داده بشه و در تاریخ ۳۱ فروردین ۴۰۴ بقیه مبلغ و واریز کردم الان که ۱۱ تیر هست هنوز خبری از تحویل ماشین نشد کی تجویل می دهند
علی ریرا : سلام دوستان خبری جدید ندارین از تولید ری را؟ جدیدا فاکتور شده واسه کسی عایا
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین جی ال : دوستان الان زنگ زدم میگن شاهین جی ال تا ۲۸ فروردین فاکتور شده
شاهین پلاس : با سایپا تماس بگیرید داخلی سیصد و دوازده ازشون بپرسید که ماشین کجاس الان شاید رسیده باشه نمایندگی و باهاتون تماس نگرفته باشن هنوز منم همینطور شد یه هفته بعد پلاک شدن سند رسید زنگ زدم سایپا گفتن که ماشین سه روز پیش رسیده نمایندگی باید تا الان بهتون زنگ میزدن
شاهین پلاس : تکمیل بیست و دو اسفند دیروز ده تیر تحویل گرفتم
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
Mina : سلام مبارکتون باشه، پلاک من هم ثبت شد
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : همشون اسفند ماه هستن فکر کنم تکمیل وجه اردیبهشت تو مرداد تحویل بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شایان 7 اسفند : احراز سکونت رو چندم انجام دادین؟
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : 🔴توقف فاکتور از سوی سایپا و کند شدن روند فاکتور توسط ایرانخودرو ▪️طبق بررسی بعمل آمده از روند فاکتور خودروسازان شرکت سایپا حتی در فاکتور تعهدات کوئیک و ساینا دچار تاخیر در تحویل شده است و شرکت ایرانخودرو هم روند کندی را نسبت به اوایل سال طی می کند که به نظر می رسد امسال سال سختی را خودروسازان برای تحویل خودرو مشتریان درپیش دارند و مشتریان این نکته را در خرید از شرکت ها مدنظر قرار دهند. ▪️به نظر می رسد خودروسازان از فرصت پیش آمده برای ارسال دعوتنامه و برنامه فروش برای رفع بحران نقدینگی و تامین مالی استفاده می کنند .مردم نیز باید پیش از هر اقدامی نسبت به عملکرد گذشته شرکت و توانایی واقعی برای تحویل خودرو آگاه باشد . ❌️نکته آخر اینکه در بند قرارداد خودروسازان بندی تحت عنوان فورس ماژور وجود دارد که به شرایطی اشاره دارد که در صورت بروز حوادث غیرمنتظره و خارج از کنترل (تحریم ،جنگ؛اعتصابات ،بلاهای طبیعی و غیره....)امکان تعلیق یا فسخ قرارداد بدون اعمال خسارت وجود دارد..
علیزاده : خوردو تحویل وجع شده گفتن 14 خرداد تحویل میدن هنوز تحویل نگرفتیم
. : شرکت خودرو سازی سایپا غلط اضافی کرده برای ساینا اس فوری قول 3 ماهه داده و حالا عهده ی هیچ کاری برنمیاد ای کاش این شرکت بی حساب کتاب،هرج و مرج ،بدبخت گدا وجود نداشت لعنت خدا و.... بر شیخ زاده
امید : سلام دوستان ساینا من دو روزه فاکتور شده پلاک هم شده ،زنگ زدم نمایندگی گفت از کاشان باید بیاد تا کرج،گفت باید خودرو بر تکمیل شه بفرستن چند روزه میاد و تحویل میدن
سمندسورن 19اسفند : سلام پرداخت کل وجه 13ماه 12
نیما : تبدیل اجباری هست یااختیاری
رانا : اگه قرارباشه تبدیل کنن پیامک میفرستن روسایت مهم نیست که پیامکی برای مانیامده
ساینا دوگانه آخر مرداد : امروز واسه من دعوتنامه تبدیل به تک اومد منم تکمیل وجه کردم سخا رو هم بردم تحویل دادم با این وضع دوگانه ها دیدم صبر جایز نیست
محمد : فاکتور نشده عزیز من تکمیل وجه 8 اردیبهشتم فاکتور نشده