خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟

 

 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
دنیای خودرو به سرعت درحال پیشرفت است. مدت زیادی است که مبحث خودروهای هیبریدی و در کنار آن‌ها انواع پلاگین هیبریدها، و انتخاب میان آن‌ها ذهن خریداران را درگیر کرده است.
تکنولوژی روز به روز با سرعت بیشتر از قبل در حال پیشرفت است، و دنیای خودرو نیز از این پیشرفت بی‌بهره نمانده است. مدت زیادی هست که مبحث خودروهای هیبریدی و بعد هم پلاگین هیبریدها و انتخاب میان آن‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. خودروهای زیادی در این دو دوسته برای انتخاب وجود دارند. نمونه‌ی آن‌ها هیوندای سوناتا هیبرید است.
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
پلاگین هیبریدها، برتری‌های زیادی نسبت به انواع هیبریدی عادی دارند و می‌توانند پول بیشتری به جیب شما بازگردانند. اگرچه سوناتا هیبریدی دنیایی از آپشن‌ها و امکانات را برای شما به ارمغان می‌آورد، ولی سوناتا هیبرید پلاگین، می‌تواند چند صد هزار تومان در ماه‌های اولیه از مصرف سوخت شما بکاهد یا کلاً مصرف سوخت شما را به صفر برساند.
هیبریدها خودروهایی هستند که از دو قوای محرک استفاده می‌کنند، یک پیشرانه‌ی درون‌سوز بنزینی و یک موتور الکتریکی. سیستم‌های مختلف هیبرید از جمله سری، موازی، و ترکیبی وجود دارد که مبحث آنها از حدود این مقاله تجاوز می‌کند. انرژی الکتریکی در هیبریدها از برق و باتری خود خودرو تأمین می‌شود و در مواقع زیادی به جای پیشرانه‌ی خودرو، مانند ترافیک و ایست و حرکت، از موتور الکتریکی استفاده می‌شود. ولی پلاگین‌ها به جز برق خودرو قابلیت شارژ دارند و از بسته باتری بسیار بزرگتری استفاده می‌کنند، و می‌توانند فقط از موتور الکتریکی استفاده کنند. پیشرانه‌های بنزینی این دسته از خودروهای وظیفه‌ی شارژ باتری خودرو را بر عهده دارند.
در این مقاله ما ۴ دلیل برای خرید یک هیبرید پلاگین و ۴ دلیل برای عدم خرید آن به شما می‌دهیم.
۴ دلیل برای خریدن پلاگین هیبریدها
 
۱- مصرف سوخت پایین‌تر و محدوده‌ی حرکتی وسیع‌تر
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
به دلیل استفاده از بسته باتری بزرگ‌تر و قابلیت شارژ آن‌ها، پلاگین هیبریدها بسیار بیشتر از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند و می‌توانند با یک باک بنزین مسافت بیشتری را طی می‌کنند.
 
۲- گشتاور لحظه‌ای و قدرت بیشتر
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
اکثراً پلاگین‌ها از موتورهای الکتریکی و باتری‌های به مراتب قوی‌تری نسبت به هیبریدها استفاده می‌کنند، که شتاب و گشتاور بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند.
 
۳- دولت‌ها مزایای زیادی برای خودروهای هیبریدی در نظر گرفته‌اند
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
برتری‌های این تکنولوژی، از جمله کمک به محیط و حفظ منابع طبیعی، باعث شده‌اند تا دولت‌ها برای این تکنولوژی مزایایی در نظر بگیرند. در ایران هم اگر شما از این خودروها استفاده کنید، به راحتی بدون جریمه از طرح زوج و فرد، بی توجه به شماره پلاک خود گذر می‌کنید. همچنین دولت مالیات و عوارض گمرکی بسیار پایینی برای واردات این خودروها در نظر گرفته است.
 
۴- می‌توانید در حالت تماماً الکتریکی حرکت کنید
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
در این خودروها علاوه بر مصرف ترکیبی، شما گزینه‌ای دارید که می‌توانید با آن، تماماً الکتریکی حرکت کنید، تا باتری‌ها خالی شوند و موتور بنزینی روشن شود. این کار برای کسانی که هر شب خودروی خود را شارژ می‌کنند و صبح‌ها تا محل کار می‌روند، می‌تواند مصرف سوختشان را به صفر برساند. هیوندای سوناتا پلاگین با یک بار شارژ، مسافت ۴۴ کیلومتری را در حالت تماماً الکتریکی طی می‌کند.
 
۴ دلیل‌ برای عدم خرید پلاگین هیبریدها
 
۱- کمیابی این خودروها
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
چه در بازار ایران، و چه کشورهای خارجی، برای انتخاب پلاگین هیبریدها، گزینه‌های محدود و کمی دارید، و هنوز تعداد زیادی از آن‌ها وجود ندارد. در ایران این انتخاب بسیار محدودتر است.
 
۲- باتری بزرگ‌تر، حجم زیادی را اشغال می‌کند
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
این که در این خودروها برای ذخیره انرژی و افزایش محدوده‌ی حرکتی، از باتری بزرگ‌تر استفاده می‌شود، باعث شده تا حجم زیادی از صندوق عقب و فضای بار شما را اشغال کند. از طرفی شما نمی‌توانید صندلی‌های عقب را بخوابانید، چون باتری بین صندوق و صندلی‌ها قرار دارد.
 
۳- شما از تمام امکانات، و قابلیت‌های پلاگین‌ها استفاده نخواهید کرد
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
این که یک پلاگین هیبرید می‌خرید، به معنای استفاده کامل از امکانات آن برای شما نیست. شما ابتدا باید صلاحیت این امر را داشته باشید، تا بتوانید از ویژگی‌های این خودروها استفاده کنید و چند صد هزار تومان به جیب خود بازگردانید. قسمت بد ماجرا اینجا است، حتی اگر صلاحیت، دانش، و همت استفاده از آن‌ها را داشته باشید، باز هم امکان دارد از تمام این قابلیت‌ها استفاده نکنید، چون آن‌ها به شرایط ایده‌آل احتیاج دارند.
 
۴ زیربنای کامل برای این خودروها وجود ندارد
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
شما فقط وقتی از پلاگین هیبرید خود سود می‌برید که از شارژر استفاده کنید. از طرفی شما همیشه در خانه‌تان نیستید، و هنوز تعداد ایستگاه‌های شارژ برای این خودروها در جهان، بسیار کم هستند. شارژ آن‌ها به شب‌ها در پارکینگ خانه‌تان خلاصه می‌شود. کلمه پلاگین به معنای اتصال به پریز است، پس بدون وصل کردن به برق، پلاگین بی پلاگین!

برچسب : خودر , خودرو هیبریدی , سوناتا هیبرید , معایب خودرو هیبریدی , مضایای خودرو هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

فریبرز
0

سلام قبول دارم که علم تعمیردرنمایندگیهاش نیست ولی من ۱دونهlfخریدم خیلی ازش راضی هستم واکثرلوازماش جداازقسمت هیبریدش باسونوتاyfیکی هستندمصرفش ۴/هست باخبروعملی شدن گران شدن بنزین گزینه خوبیه وسواریش هم خدائی خوب بی سروصداست
03:19  1396/10/07
پاسخ دادن
zaman
0

فکرشو بکن مث گوشی های موبایل ، باطری یهوئی منفجر بشه..چه شود
16:46  1395/11/10
پاسخ دادن
س.م.موسوی
0

متاسفانه بدلیل بزرگ بودن بدنه دولت،اولاخودش به هیچ وجه نمی تواندآنچه راکه می گویدپیگیری ونظارت کند،دوماقوانینی که وضع می شودمسئول اجرایی وضعف مدیریتی زیادی مشاهده می شود.سوماهمیشه برای اجرای یک موضوع همه ی جنبه ها بررسی نمی شود یهو یه مدیرمسئولی میاد واردمیشه ایرادی می گیره که جلوی پیشرفت موضوع موردنظرو می گیره درنتیجه کار در رکودوحالت ایستایی می ماند.علت همه اینهاورودافرادغیرمتخصص وعدم وجودشایسته سالاری و...درسطوح مختلف مدیریتی کشور است.هرگزهم نمی خواهیم تجربه سایرکشورهارو درنظربگیریم ازبس خشک مغزومغروریم.
15:16  1395/11/10
پاسخ دادن
س.م.موسوی
0

متاسفانه بدلیل بزرگ بودن بدنه دولت،اولاخودش به هیچ وجه نمی تواندآنچه راکه می گویدپیگیری ونظارت کند،دوماقوانینی که وضع می شودمسئول اجرایی وضعف مدیریتی زیادی مشاهده می شود.سوماهمیشه برای اجرای یک موضوع همه ی جنبه ها بررسی نمی شودیهویه مدیرمسئولی میادواردمیشه ایرادی می گیره که جلوی پیشرفت موضوع موردنظرو می گیره درنتیجه کار در رکودوحالت ایستایی می ماند.علت همه اینهاورودافرادغیرمتخصص وعدم وجودشایسته سالاری و...درسطوح مختلف مدیریتی کشور است.هرگزهم نمی خواهیم تجربه سایرکشورهارو درنظربگیریم ازبس خشک مغزومغروریم.
15:11  1395/11/10
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

وای به روزی که این ماشینها تو ایران خراب شوند! نمایندگی درست و حسابی که ندارن و تعمیرکاران محترم هم جز هیوندا و کیا ماشینی نمیشناسند!
13:06  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

کاش به جای قانون مسخره 2500 سی سی یه قانون مفید و واقعی برای خودروهای پاک داشتیم.
الان هم میگن برای هایبریدی ها تعرفه فقط 4 درصده اما ما که نفهمیدیم چطوره که حتی از نمونه های بنزینی که بیشتر از 70 درصد تعرفه میخورن گرون ترن.
09:32  1395/06/16
پاسخ دادن
محسن
1

متاسفانه قانون 4 درصد از سمت گمرک اجرا نمی‌شود و با این خودروها مانند بنزینی تعرفه اخذ میگردد.قرار بود از اول شهریور قانون 4 درصد اجرایی شود ولی تا امروز که خبری نیست!!!
اگر اجرایی بشود قیمت تویوتا پریوس حدود 110 میلیون تمام می‌شود.
14:32  1395/06/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
مهم : دوستان اگر واقعا مصرف کننده هستید ثبت نام کنید که بعد از چند ماه دیگه به شدت پشیمان خواهید شد مثال خودم اگه چند ماه پیش برای پیش فروش ساینا تحویل خرداد ماه ثبت نام کرده بودم الان یک ماه دیگه داشتم تحویل می گرفتم نه اینکه الان ۴ ماهه علاف هستیم و منتظر تحویل فوری ساینای خیالی، حالا تصمیم با خودتان است قدر این فرصت رو بدونید
cs55 : دوستان کسی که تهران تشریف داره یه زحمتی بکشه لطفی بکنه بره وزارت صنعت معدن و همینطور سایپا سوال کنه یه خبری بگیره بلخره هر جوابی به اون بنده خداها که شنبه رفته بودن به کسیم که باز بره میدن هزینه ایاب ذهاب وقت گذاشتنش هم میدیم فقط خدایی یکی که تهرانه این زحمتو بکشه
چانگان cs55🤠 : شما پیام نذار اینجا همچی حل میشه ،یه ذره از حرفاتون صداقت برداشت نمیشه.
معروفی : سلام من 24 دی ماه شاهین اتومات تکمیل وجه کردم تحویل سه ماهه بوده ولی هنوز هیچ خبری نیست از دوستان کسی هس که اطلاعی داشته باشه
تارا دستی تبدیل به v1p : وقتی خبری نیس چی اختلاط کنیم همه دمق و ناامید هستم از تاخیر بوجود اومده
Majid : منم فاکتور نشدم هنوز پذیرش ۱۵بهمن، رنگ سفید مشکی.
شیراز S3 : بدون شکایت خیر دوسال پیش s5 با تاخیر گرفتیم اول توی نمایندگی تقاضا دادیم بعد 6 ماه که خبری نشد رفتیم دفتر خدمات قضایی شکایت کردیم خسارت از زمان واریز وجه اولیه تا موقع تحویل می باشد که فقط روزهای کاری مدت قرارداد کسر میشود بعد از ابلاغ به وکیلشون پول رو بفاصله 20 روز واریز کردن به حساب. جدیدا هم s3 نوشتیم قرارداد رو غیر قانونی عوض کردن که خسارت تا موقع شاسی که نقص قوانین خودروسازهاست وقتی تحویل گرفتم بازهم روال قبل رو انجام میدم و شکایت میکنم ازشون
s3 کرمان : شما فکر کردی کارخانه چطوره ؟ چندتایی سوله هست بقیش زمین باز چند هکتاری از هرجای بم روی بلندی وایسی داخل کرمان موتور یا راین خودرو یا مدیران خودرو مشخصه اتفاقا شما داری اطلاعات غلط میدی مشخصه تا حالا کارخانه های هکتاری ماشین سازی رو ندیدی واسه همینه توی ذهنته که همش زیر سقفه
خداسایپا : خداکنه واسه ماهم پیامک بیاد. واسه کسی که پلاک داره هم اومده پیامک دوستان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام تاریخ تکمیل وجه شما چندم دی ماه بوده جسارتا؟
207تبدیل29اسفند : الان زنگ زدم ایران خودرو 207 تبدیل را گفتند از زمانی که هزینه تبدیل را پرداخت کردین حداکثر تا یک ماه ماشین به دستتون میرسه
رانا 30 بهمن : دوستان کسی هست از پنجم به اینور پلاک شده باشه؟ من واریز 9 دی تحویل 30 بهمن رانا، عادی بودم که پنجم فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم، ممنون میشم اگه پنجم به بعد پلاک شدین پاسخ بدین، فرق نمیکنه چه رانا چه هر ماشین دیگه
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام جسارتا چندم دی ماه تکمیل وجه کردید؟؟
رانا بهمن : خیر بهمن
محمد : سلام من 23بهمن نقدی ثبت نام کردم تا8اسفندهمه گزینه ها تیک خوردو5فروردین403هم کارت وبرگ سبزش بدستم رسید ولی هنوز ماشین نیومده
علی : سلام تاریخ تکمیل وجه کی بوده ما 29اذریم خبری نیست
مهاجر : منم 8 بارگیری شده واسه شهر خوی ولی فعلا که نرسیده
مرتضى : سلام داداش رنگ ماشینم آبى کبود متالیک هست
حاج محسن : نه برادر اشتباه نکن من هم 4712 اولویت سوم زمستان ده روز پیش پیامک اومد فوری واریز کردم دیروز پلاک هم شدم پارس ساده