خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟

 

 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
دنیای خودرو به سرعت درحال پیشرفت است. مدت زیادی است که مبحث خودروهای هیبریدی و در کنار آن‌ها انواع پلاگین هیبریدها، و انتخاب میان آن‌ها ذهن خریداران را درگیر کرده است.
تکنولوژی روز به روز با سرعت بیشتر از قبل در حال پیشرفت است، و دنیای خودرو نیز از این پیشرفت بی‌بهره نمانده است. مدت زیادی هست که مبحث خودروهای هیبریدی و بعد هم پلاگین هیبریدها و انتخاب میان آن‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. خودروهای زیادی در این دو دوسته برای انتخاب وجود دارند. نمونه‌ی آن‌ها هیوندای سوناتا هیبرید است.
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
پلاگین هیبریدها، برتری‌های زیادی نسبت به انواع هیبریدی عادی دارند و می‌توانند پول بیشتری به جیب شما بازگردانند. اگرچه سوناتا هیبریدی دنیایی از آپشن‌ها و امکانات را برای شما به ارمغان می‌آورد، ولی سوناتا هیبرید پلاگین، می‌تواند چند صد هزار تومان در ماه‌های اولیه از مصرف سوخت شما بکاهد یا کلاً مصرف سوخت شما را به صفر برساند.
هیبریدها خودروهایی هستند که از دو قوای محرک استفاده می‌کنند، یک پیشرانه‌ی درون‌سوز بنزینی و یک موتور الکتریکی. سیستم‌های مختلف هیبرید از جمله سری، موازی، و ترکیبی وجود دارد که مبحث آنها از حدود این مقاله تجاوز می‌کند. انرژی الکتریکی در هیبریدها از برق و باتری خود خودرو تأمین می‌شود و در مواقع زیادی به جای پیشرانه‌ی خودرو، مانند ترافیک و ایست و حرکت، از موتور الکتریکی استفاده می‌شود. ولی پلاگین‌ها به جز برق خودرو قابلیت شارژ دارند و از بسته باتری بسیار بزرگتری استفاده می‌کنند، و می‌توانند فقط از موتور الکتریکی استفاده کنند. پیشرانه‌های بنزینی این دسته از خودروهای وظیفه‌ی شارژ باتری خودرو را بر عهده دارند.
در این مقاله ما ۴ دلیل برای خرید یک هیبرید پلاگین و ۴ دلیل برای عدم خرید آن به شما می‌دهیم.
۴ دلیل برای خریدن پلاگین هیبریدها
 
۱- مصرف سوخت پایین‌تر و محدوده‌ی حرکتی وسیع‌تر
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
به دلیل استفاده از بسته باتری بزرگ‌تر و قابلیت شارژ آن‌ها، پلاگین هیبریدها بسیار بیشتر از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند و می‌توانند با یک باک بنزین مسافت بیشتری را طی می‌کنند.
 
۲- گشتاور لحظه‌ای و قدرت بیشتر
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
اکثراً پلاگین‌ها از موتورهای الکتریکی و باتری‌های به مراتب قوی‌تری نسبت به هیبریدها استفاده می‌کنند، که شتاب و گشتاور بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند.
 
۳- دولت‌ها مزایای زیادی برای خودروهای هیبریدی در نظر گرفته‌اند
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
برتری‌های این تکنولوژی، از جمله کمک به محیط و حفظ منابع طبیعی، باعث شده‌اند تا دولت‌ها برای این تکنولوژی مزایایی در نظر بگیرند. در ایران هم اگر شما از این خودروها استفاده کنید، به راحتی بدون جریمه از طرح زوج و فرد، بی توجه به شماره پلاک خود گذر می‌کنید. همچنین دولت مالیات و عوارض گمرکی بسیار پایینی برای واردات این خودروها در نظر گرفته است.
 
۴- می‌توانید در حالت تماماً الکتریکی حرکت کنید
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
در این خودروها علاوه بر مصرف ترکیبی، شما گزینه‌ای دارید که می‌توانید با آن، تماماً الکتریکی حرکت کنید، تا باتری‌ها خالی شوند و موتور بنزینی روشن شود. این کار برای کسانی که هر شب خودروی خود را شارژ می‌کنند و صبح‌ها تا محل کار می‌روند، می‌تواند مصرف سوختشان را به صفر برساند. هیوندای سوناتا پلاگین با یک بار شارژ، مسافت ۴۴ کیلومتری را در حالت تماماً الکتریکی طی می‌کند.
 
۴ دلیل‌ برای عدم خرید پلاگین هیبریدها
 
۱- کمیابی این خودروها
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
چه در بازار ایران، و چه کشورهای خارجی، برای انتخاب پلاگین هیبریدها، گزینه‌های محدود و کمی دارید، و هنوز تعداد زیادی از آن‌ها وجود ندارد. در ایران این انتخاب بسیار محدودتر است.
 
۲- باتری بزرگ‌تر، حجم زیادی را اشغال می‌کند
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
این که در این خودروها برای ذخیره انرژی و افزایش محدوده‌ی حرکتی، از باتری بزرگ‌تر استفاده می‌شود، باعث شده تا حجم زیادی از صندوق عقب و فضای بار شما را اشغال کند. از طرفی شما نمی‌توانید صندلی‌های عقب را بخوابانید، چون باتری بین صندوق و صندلی‌ها قرار دارد.
 
۳- شما از تمام امکانات، و قابلیت‌های پلاگین‌ها استفاده نخواهید کرد
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
این که یک پلاگین هیبرید می‌خرید، به معنای استفاده کامل از امکانات آن برای شما نیست. شما ابتدا باید صلاحیت این امر را داشته باشید، تا بتوانید از ویژگی‌های این خودروها استفاده کنید و چند صد هزار تومان به جیب خود بازگردانید. قسمت بد ماجرا اینجا است، حتی اگر صلاحیت، دانش، و همت استفاده از آن‌ها را داشته باشید، باز هم امکان دارد از تمام این قابلیت‌ها استفاده نکنید، چون آن‌ها به شرایط ایده‌آل احتیاج دارند.
 
۴ زیربنای کامل برای این خودروها وجود ندارد
 
خودروی هیبریدی بخریم یا نخریم ؟
 
شما فقط وقتی از پلاگین هیبرید خود سود می‌برید که از شارژر استفاده کنید. از طرفی شما همیشه در خانه‌تان نیستید، و هنوز تعداد ایستگاه‌های شارژ برای این خودروها در جهان، بسیار کم هستند. شارژ آن‌ها به شب‌ها در پارکینگ خانه‌تان خلاصه می‌شود. کلمه پلاگین به معنای اتصال به پریز است، پس بدون وصل کردن به برق، پلاگین بی پلاگین!

برچسب : خودر , خودرو هیبریدی , سوناتا هیبرید , معایب خودرو هیبریدی , مضایای خودرو هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

فریبرز
0

سلام قبول دارم که علم تعمیردرنمایندگیهاش نیست ولی من ۱دونهlfخریدم خیلی ازش راضی هستم واکثرلوازماش جداازقسمت هیبریدش باسونوتاyfیکی هستندمصرفش ۴/هست باخبروعملی شدن گران شدن بنزین گزینه خوبیه وسواریش هم خدائی خوب بی سروصداست
03:19  1396/10/07
پاسخ دادن
zaman
0

فکرشو بکن مث گوشی های موبایل ، باطری یهوئی منفجر بشه..چه شود
16:46  1395/11/10
پاسخ دادن
س.م.موسوی
0

متاسفانه بدلیل بزرگ بودن بدنه دولت،اولاخودش به هیچ وجه نمی تواندآنچه راکه می گویدپیگیری ونظارت کند،دوماقوانینی که وضع می شودمسئول اجرایی وضعف مدیریتی زیادی مشاهده می شود.سوماهمیشه برای اجرای یک موضوع همه ی جنبه ها بررسی نمی شود یهو یه مدیرمسئولی میاد واردمیشه ایرادی می گیره که جلوی پیشرفت موضوع موردنظرو می گیره درنتیجه کار در رکودوحالت ایستایی می ماند.علت همه اینهاورودافرادغیرمتخصص وعدم وجودشایسته سالاری و...درسطوح مختلف مدیریتی کشور است.هرگزهم نمی خواهیم تجربه سایرکشورهارو درنظربگیریم ازبس خشک مغزومغروریم.
15:16  1395/11/10
پاسخ دادن
س.م.موسوی
0

متاسفانه بدلیل بزرگ بودن بدنه دولت،اولاخودش به هیچ وجه نمی تواندآنچه راکه می گویدپیگیری ونظارت کند،دوماقوانینی که وضع می شودمسئول اجرایی وضعف مدیریتی زیادی مشاهده می شود.سوماهمیشه برای اجرای یک موضوع همه ی جنبه ها بررسی نمی شودیهویه مدیرمسئولی میادواردمیشه ایرادی می گیره که جلوی پیشرفت موضوع موردنظرو می گیره درنتیجه کار در رکودوحالت ایستایی می ماند.علت همه اینهاورودافرادغیرمتخصص وعدم وجودشایسته سالاری و...درسطوح مختلف مدیریتی کشور است.هرگزهم نمی خواهیم تجربه سایرکشورهارو درنظربگیریم ازبس خشک مغزومغروریم.
15:11  1395/11/10
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

وای به روزی که این ماشینها تو ایران خراب شوند! نمایندگی درست و حسابی که ندارن و تعمیرکاران محترم هم جز هیوندا و کیا ماشینی نمیشناسند!
13:06  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

کاش به جای قانون مسخره 2500 سی سی یه قانون مفید و واقعی برای خودروهای پاک داشتیم.
الان هم میگن برای هایبریدی ها تعرفه فقط 4 درصده اما ما که نفهمیدیم چطوره که حتی از نمونه های بنزینی که بیشتر از 70 درصد تعرفه میخورن گرون ترن.
09:32  1395/06/16
پاسخ دادن
محسن
1

متاسفانه قانون 4 درصد از سمت گمرک اجرا نمی‌شود و با این خودروها مانند بنزینی تعرفه اخذ میگردد.قرار بود از اول شهریور قانون 4 درصد اجرایی شود ولی تا امروز که خبری نیست!!!
اگر اجرایی بشود قیمت تویوتا پریوس حدود 110 میلیون تمام می‌شود.
14:32  1395/06/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : سلام من به 162 زنگ زدم و گفتم خیلی ها تماس گرفته اند لطفاً همه زنگ بزنید
اتومات : فعلا سقف چیچه ای تولی نمیکنه باید صبر کنید سماق بچشید
مهدی تبریز : دوستان منم فاکتور شدم 21تکمیل وجه
پارس ای ال ایکس : بله احتمالا تا چند روز دیگه تحویل میدن اگر احراز شده باشی سریع پلاک بهت میدن
دنا آ پشنال زمستان : سلام برو قسمت حساب کاربری ازمن زده ایرادپلاک ستاد ماده 10 نوشته نمیدونم این دیگه چی واقعا دیگه خسته شدم
اتومات : حتما😂😂😂😂😂😂😂😂شک نکن😂😂😂😂
207 اتو دی : سلام تکمیل وجه 20 اذر تحویل 30‌ دی فاکتور شدم الان یقف فلز سفید
60019تحویل 29اسفند به 21 : فکر نکنم فاکتور کنن.ظاهرا فعلا ماشین نیست
اتو محمد : مبارکت باشه عزیزم تحویل فوری بودی؟؟
دوگانه تحویل دی : شرایط من هم مثل شماست فاکتور شده پنجم تو تخصیص پلاک گیر کرده این کابوس تمومی نداره