همه چیز در مورد BYD S6

 

همه چیز در مورد BYD S6

 
با گذشت تقریبا یک سال از معرفی BYD S6 در بازار ایران و نزدیک‌شدن به زمان تحویل آن حالا زمان خوبی است تا این شاسی‌بلند آسیایی را بهتر بشناسیم.
1. ساخت کجاست؟
 
S6 اولین تجربه کمپانی BYD در ساخت شاسی‌بلند است. اگر BYD را نمی‌شناسید باید بگوییم از جوان‌ترین خودروسازان چینی است و تنها 21 سال از عمرش می‌گذرد. BYD، که نامش مخفف عبارت Build Your Dreams است، علاوه بر خودروسازی در ساخت تجهیزات الکترونیکی، باتری و پنل‌های خورشیدی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. BYD شاید کمپانی ناآشنایی برای ما باشد ولی نباید آن را دست‌کم بگیریم. این کمپانی در سال 2009 همه را شگفت‌زده کرد؛ بلومبرگ در آن سال و در لیست 100 شرکت برتر دنیا در تکنولوژی رتبه اول جهان را به BYD داد و جالب‌تر اینکه در همان سال شرکت‌های بزرگی مثل اپل رتبه دوم، آمازون رتبه چهارم، نینتندو رتبه پانزدهم و سامسونگ الکترونیک نیز رتبه شانزدهم جهان را داشتند.
 
همه چیز در مورد BYD S6
 
اما دوباره به S6 برگردیم! این SUV چینی در سال 2011 به بازار چین آمد و علی‌رغم ظاهر معمولی‌اش با استقبال بسیار خوب مشتریان چینی مواجه شد، تا آنجا که در 4 ماهه نخست عرضه‌اش بیش از 15000 دستگاه از آن فروش رفت و رکورد سریع‌ترین فروش SUV را در چین شکست. S6 آن‌چنان موفق بود که در 2012 شاسی‌بلند سال چین انتخاب شد و در همان سال نیز با بیش از 86000 دستگاه، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند سال 2012 چین لقب گرفت.
2. شما را یاد چه خودرویی می‌اندازد؟
 
جواب واضح است: لکسس RX نسل دوم! برای جذب بیشتر مشتریان، BYD همانند اکثر خودروسازان کشورش دست به دامان کپی‌کاری شد و برای ساخت S6 از RX 350 کپی کرد. قسمت انتهایی S6 کاملا کپی است. در قسمت جلویی S6 نیز اگر چراغ‌ها را بردارید لکسس بودنش کاملا پیداست.
 
همه چیز در مورد BYD S6
 
S6 در کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور قرار دارد، ولی بزرگ‌تر از چیزی که هست خودش را نشان می‌دهد. در خانواده SUVهای BYD این خودرو مابین S3 و S7 قرار دارد؛ خودروهای کاملا جدیدی که هر دو از اواخر 2015 راهی بازار چین شدند.
 
همه چیز در مورد BYD S6
 
3. در کابین آن چه می‌گذرد؟
 
همه چیز در مورد BYD S6
 
کابین S6 نیز برای لکسس‌سواران آشناست! BYD با اینکه زیرکانه کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر را مجددا طراحی کرده، کلیات طراحی کابینش با کابین RX 350 یکی است، ولی کیفیتش به هیچ وجه مشابه آن نیست. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که کپی‌برداری BYD هرچند کار بدی بود، خیلی خوب جواب داد! چون که حالا چینی‌ها به S6 لقب لکسس ارزان داده‌اند.
BYD برای کابین S6 امکانات خوبی تدارک دیده است که خوشبختانه اکثر آ‌ن‌ها در S6های بازار ایران نیز وجود دارد. این شاسی‌بلند در بازار ایران به ویژگی‌های زیر مجهز است:
 
صندلی 8 حالته برقی راننده
 
بسته شدن شیشه‌ها همزمان با قفل کردن درها
 
صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ
 
سیستم تهویه دوگانه و سانروف دو حالته
 
 آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و آینه عقب الکتروکرومیک
 
درب باک برقی، دکمه‌های چندکاره روی فرمان، و کروز کنترل
 
اتولایت، دی‌لایت و چراغ‌های خوشامد گویی روی آینه‌های جانبی
 
ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، و دوربین دید جانبی آینه سمت راست
 
نویگیشن با مانیتور 7 اینچی لمسی، 9 بلندگو، بلوتوث و خروجی برق 12 ولت
 
سنسورهای پارک جلو و عقب، استارت دکمه‌ای و ایربگ‌های 6 تایی
 
سیستم ترمزهوشمند BOS و سیستم توزیع ترمز EBD
 
 
 
 

منبع

gsm

برچسب : خودرو , BYD S6 , خودرو برقی , خودرو هیبریدی , بازار خودرو , شاسی بلند چینی , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

Fast
0

سلام.با تجربه ای که از رانندگی با این ماشین داشتم باید بگم خریدش از نظر اقتصادی به صرفه هست.ایمنی و کیفیت قطعاتش خوبه و مناسب برای مسافرت.تا ۱۸۰ کیلومتر هم میره فقط از ۱۴۰ به بالا یکم کندتر شتاب میگیره.گیربکسش سه حالتس و رو حالت اسپورت شتاب بهتری داره.کلا از نظر کلاس بدنه و کیفیت داشبود و ایمنی خیلی سرتر از رقباشه.درباره خدمات پس از فروش هم مسلما هر ماشین تازه واردی بدو ورود خدماتش ضعیفه که این ماشین با توجه به اینکه حجم موتورش بالاس و توربو نداره استهلاکش کمتره
10:28  1396/11/30
پاسخ دادن
Fast
0

سلام.با تجربه ای که از رانندگی با این ماشین داشتم باید بگم خریدش از نظر اقتصادی به صرفه هست.ایمنی و کیفیت قطعاتش خوبه و مناسب برای مسافرت.تا ۱۸۰ کیلومتر هم میره فقط از ۱۴۰ به بالا یکم کندتر شتاب میگیره.گیربکسش سه حالتس و رو حالت اسپورت شتاب بهتری داره.کلا از نظر کلاس بدنه و کیفیت داشبود و ایمنی خیلی سرتر از رقباشه.درباره خدمات پس از فروش هم مسلما هر ماشین تازه واردی بدو ورود خدماتش ضعیفه که این ماشین با توجه به اینکه حجم موتورش بالاس و توربو نداره استهلاکش کمتره
10:26  1396/11/30
پاسخ دادن
ايمان کوثری
1

سلام من فقط به حال مردم کشورمون تاسف میخورم
ما چقدر بدبخت شدیم که برای یک ماشین چینی باید صد میلیون پول بدیم در صورتی که تو عراق و افغانستان با این پول بهترین ماشينهاي ژاپن رو سوار ميشن
این بی شرفها به اسم حمایت از صنعت داخلی هر اشغالی رو میارن به ما ميدن
خدا لعنتشون کنه
00:14  1396/07/17
پاسخ دادن
محمد
0

حتما ۲۰۰ میلیون هم قیمتشه
22:56  1395/06/19
پاسخ دادن
فرامرز
1

قیمتش 92 میلیونه ولی یه چینی بی بوته و بی اصل و نسب دیگه س
14:41  1395/06/23

کاربر: تیباران
3

این چه تیتر همه چیز بود،در حالی که اصل مطلب،موتور و گیربکس،را کنار گذاشته و به قیافه اش پرداخته اید؟!!!
22:54  1395/06/19
پاسخ دادن
محمد
5

ضعف طراحی و مونتاژ فریاد میزنه که این ماشین چینیه،( عکس دوم از بالا) به خطوط درب جلو و عقب دقت کنید لبه درها چقدر با بدنه فاصله دارند!!! همینطور درب صندوق عقب!!
20:54  1395/06/19
پاسخ دادن
سید مرتضی
0

این خودرو در واقعطرحش کپی لکسوس طرجح قدیم بود که خودش طراحیش مربوط به 2003 هستش من نمیدونم اینها با چه عقلی این ماشین رو با این قیمت آوردن برای فروش هیچ شانسی در برابر ماشینهای دیگه مثل jac s5 نداره اونم با این طراحی قدیمی و موتور ضعیف
تو کلیپ اسب بخار نگاه کنید هر چی رو پدال گاز فشار داد ماشین بیشتر از 160 تا نرفت
یعنی اینقدر موتورش ضعیفه خخخخخخخخخ
10:41  1395/06/19
پاسخ دادن
بهروز
1

ببین دوست عزیز اسب بخار تو تست هاش خیلی ماشین هارو بد نشون داده تازه اون نسخه ای که کارمانیا به اسب بخار داده بود برای تست نسخه وارداتی از چین بوده اما نسخه های مونتاژ داخل خلی بهتره و سریع تر میره و کشش بیشتری داره شما میتونی تحقیق کنی تو شبکه های مجازی

لطفا زود قضاوت نکنید و نظر دیگر مردم رو راجع چنین چینی خوب و باکیفیتی عوض نکنید
13:47  1396/02/04

ارشیا
1

خوب مونتاژ که دیگه بدتر
01:22  1396/06/07

محسن 2
5

این دیگه چی BYD؟؟😁
01:19  1395/06/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر