تست و بررسی MVM X33 S

 

تست و بررسی MVM X33 S

 
فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.
 
X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما خودروسازان ایرانی نه تنها از فروش خوب X33 درس نگرفتند، بلکه حتی با جنبش شاسی بلند سواری جهانی نیز همراه نشدند و حالا پس از گذشت قریب به 6 سال از عرضه اولیه X33 ، تاکنون شاهد معرفی یک کراس اوور شاخص توسط ایران خودرو و سایپا نبوده ایم.
 
جالب تر آنکه دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای تلاش برای رقابت با خودروسازان چینی، خود نیز به جمع مونتاژگران محصولات سرزمین اژدهای زرد پیوسته اند و در یکی دوسال اخیر با سرعتی لاکپشت وار محصولاتی نظیر هایما S7 و چانگان CS35 را به بازار معرفی کرده اند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در مقابل اما کمپانی چری چین و نماینده ایرانی اش (مدیران خودرو)، تحولاتی برق آسا را تجربه می کنند و هفته گذشته دومین فیس لیفت از X33 را در بازار ایران قیمت گذاری کردند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
X33 S نسبت به فیس لیفت قبلی، برخی تغییرات در چراغ های جلو، جلوپنجره، رینگ و اضافه شدن نوارهای کرومی در نمای جانبی را تجربه می کند و در داخل اتاق نیز به داشبوردی کاملا جدید و آپشن های رفاهی بیشتر نظیر مانیتور 8 اینچی لمسی و دوربین دنده عقب و …مجهز شده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
نمونه فول این خودرو علاوه بر این موارد احتمالا با رنگ متضاد بدنه (سقف و بدنه دو رنگ) عرضه خواهد شد.
 
 اما جالب ترین تغییرات X33 S به مسائل فنی مربوط می شود، جایی که مهندسان چری مجددا تلاش کرده اند تا به وسیله تست در اتاق صدا، عایق کاری بدنه را اصلاح کنند تا نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در حدود 6 دسیبل کاهش یابد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
همچنین برای اصلاح مصرف سوخت، مُد رانندگی ECO به بخش های نرم افزاری موتور و گیربکس افزوده شده که با کاهش دور موتور در مواقع غیر الزامی، زمینه کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات فنی را به وجود می آورد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مسئولین فنی مدیران خودرو معتقدند که به لطف اصلاحات نرم افزاری، شتاب گیری اولیه این مدل بهبود یافته و لمس سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 13.0 ثانیه پس از آغاز حرکت ممکن می شود.
 
از طرف دیگر کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین نیز بهبود یافته و با توجه به قیمت حدود 75 الی 77 میلیونی خودرو (بسته به تیپ و آپشن) و سایر خودروهای موجود در بازار، می توان کیفیت کابین X33 S را قابل ملاحظه دانست.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در شرایط فعلی بازار، مهمترین رقبای فنی این مدل از ام وی ام X33، نمونه تازه معرفی شده از لیفان X60 اتوماتیک و هایما S7 ایران خودرو به حساب می آیند.
 
البته اگر تاکیدی بر استفاده از گیربکس اتوماتیک نداشته باشد، با پرداخت81 میلیون تومان، جک S5 دنده دستی نیز قابل گزینش خواهد بود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما لیفان به شکل محسوسی از X33 جدید ارزان قیمت تر است و هایما S7 نیز از نظر تعداد تولید و خدمات پس از فروش هنوز به شرایط مطلوبی نرسیده و در مجموع با قیمتی بیشتر از X33 عرضه می شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر مشکل هایما در شتاب گیری صفر تا صد که توسط نشریات در حدود 20 ثانیه اندازه گیری شده است، مزید بر علت می شود تا کفه ترازو به سمت X33 سنگین شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
جالب است بدانید که رکورد تولید خودروهای ام وی ام در کشورمان اخیرا از مرز 200 هزار دستگاه عبور کرده و از این میان، حدود 50 هزار دستگاه سهم خانواده X33 بوده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر در طول یک دهه گذشته سهم خودروهای چینی در بازار از حدود 1 درصد به حدود 10 درصد افزایش یافته که البته در بازار انحصاری و کم رقابت ایران، رقم قابل توجهی به حساب نمی آید اما از طرف دیگر این رشد 10 برابری، حکایت از تلاش و پیشرفت دائمی چینی ها و افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی از خودروهای چینی دارد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
ام وی ام X33 S مانند نسل های گذشته خود به یک موتور 2.0 لیتری 139 اسب بخاری مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس تعویض متوالی (CVT) به چرخ های جلو می رساند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مشابه همین مجموعه فنی علاوه بر مدل های X33 در سدان MVM 550 و چری تیگو 5 نیز به کار گرفته شده است و براساس شواهد از دوام مناسبی برخودار است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
هرچند گیربکس های CVT معمولا از نظر شتاب گیری اولیه کمی کُند عمل می کند و به نظر بسیاری افراد، لذت رانندگی بالایی را ارائه نمی دهد اما در این کلاس قیمتی، استفاده از گیربکس CVT کاملا رایج شده است و مهمترین رقیب X33 S، یعنی لیفان X60 نیز به چنین گیربکسی مجهز است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
به هرحال آنچه مسلم است اینکه، خودروسازان چینی علیرغم تمام محدودیت ها و سختی رقابت در یک بازار انحصاری، در حال پیشرفت هستند و ایران خودرو و سایپا تنها به لطف قوانین حمایتی گمرکی، بازار خود را در برابر این رقبای سخت کوش حفظ کرده اند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ام وی ام X33S , مدیران خودرو , خودرو چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

ابوالفضل
0

سلام دوستان بیایید رو راست باشیم این ماشین صفر تا صد وارداتی هست خب نمیدونم تبلیغ بکنم ولی ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها لحظه لحظه پایین میاد خب بهمین دلیل شاید در خود چین تا چهل هزار یوان باشه خب با دویست درصد حداقل گمرگی و اضافه تعرفهای واردات بعضی ارگانهای ذینفع و با یوان تقریبا 650تومن یه چرتکه بزنید تازه سود شرکت مدیران و تولید و دریافت دام از بانک ایرانی برای توسعه شرکت با سود حداقل سی درصد و مابقی هزینه ها رقم منصفانه هست مشکل جایی که پول ما بی ارزش شده که نمیشود حتی از تولید داخل حمایت کنیم البته میتوانیم با بلانسبت شما مرگان در این بیست کیلویی فاقد امکانات جان بدهیم حداقل جنازه برای تشریح دانشجویان بکار بیاید
00:28  1396/12/14
پاسخ دادن
دهقان
5

من يه ٦ ماهى هست كه از اين خودرو استفاده ميكنم و موردى كه داره نه GPS داره نه صندليش برقيه نسبت به قيمتى كه داره، و ايراد مهم تر اينكه به شدت صداى موتور داخل اتاق مياد.
02:44  1396/01/13
پاسخ دادن
محمدی
0

سلام دوستان عزیز ام وی ام سوار
X33s
12:53  1395/08/15
پاسخ دادن
سجاد
0

سلام دوستان من يه خودرو مى خوام بختم ولى نمى دونم چى بخرم و بيشتر شاسى بلند دوست دارم بخرم ، چه خودرويى پيشنهاد مى كنيد ؟ اين خودرو MVM X33 S إز نظر امنيت چند ستاره هست ؟ ، خواهش مى كنم جواب بديد
16:13  1395/08/03
پاسخ دادن
Mahdi
0

سلام به همگی من نسل قبلی شو داشتم فروختم اینو خریدم به جرت میتونم بگم 20 تا 25 % بهتر شده از همه بابت .واقعا پیشرفتشون قابل تحسین و تقلیده تو 4 سال سه نسل حالا20 ساله هی 405 بزنین هی واشر بزنه
16:55  1395/07/14
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

بازم تبلیغ نرم ماشین چینی
16:24  1395/06/24
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
13

این دیگه از نرم رد شده.
داره قشنگ میاد جلو روت.
باز جای شکرش باقیه که چینیها دارن پیشرفت میکنن و ما هم از اونا بهره مند میشیم.
خاک بر سر این خودروسازی
16:03  1395/06/25

فرزاد
9

برای دو خودروساز داخلی که باعث افتخار میهن است؟ فروختن خودروی چینی با قیمت جهانی ۱۵ میلیونی در داخل کشور عزیزمان به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومن به مراتب پرسود تر است از فروش تولیدات داخلی حداکثر ۱۰ میلیونی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ تومن به مردم است.
بگذاریم تا آنها برای سرما و گرمای سرمان، دست از کلاه برداری و کلاه گذاری برندارند.
15:32  1395/06/24
پاسخ دادن
امیر
25

اونهایی که می گویند این خودرو اشغال است می توانند 75 میلیون تومان هزینه
کنند و کیا پیکانتو که خودروی کوچک شهری با موتور کم توان است بخرند و دلشان
را خوش کنند که خودروی کره ای خرید کرده اند!!!!!
13:22  1395/06/24
پاسخ دادن
مهرداد
3

بد بودن ایران خودرو و سایپا دلیلی بر خوب بودن این محصولات نیست.کاش مدیران خودرو این تلاش و تبلیغات را حداقل در مورد خودروهای کمپانی های با کیفیت تر میکرد.دقیقا مصداق از چاله به چاه افتادن هست.
با تشکر
11:16  1395/06/24
پاسخ دادن
محسن 2
6

زیباست
ولی با موتور تکراری و کم توان
02:01  1395/06/24
پاسخ دادن
حسن
17

اتفاقا یکی از نقاط قوتش همین موتوره که هم توی ایران خوب جواب داده و خرابی خیلی کمی ازش گزارش شده هم مصرف مناسبی داره و هم قدرت نسبتا خوبی به لطف گشتاور بالاش داره.در ضمن به دلیل تعدد کاربردش در صورت لزوم تعمیر و قطعه راحتتر گیر میاد.در کل به نظرم این x33s یکی از موفقترین خودروهای سال جادی خواهد بود.
15:27  1395/06/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : امروز زنگ زدم بهم گفتن تا 8روز دیگه فاکتور میشی نمیدونم راست گفتن یا نه
حسین : من 31خردادم هنوز فاکتور نشدم بعد چه طوری تیر شروع شده
عرفان : سود ازمان تاریخ تحویل تا فاکتور ماشین محاسبه میشه
حسن : دوستانی که فاکتور میشن ،ممنون میشم اعلام حضور کنن،تا بقیه دوستان اطلاعات لازم رو کسب کنن
شاهین : بنده خدا تا دوماه دیگه هم فاکتور نمیشی
مهران : هر چی تو بگی گلم
بی پناه : مبلغ واریز وجه دعوتنامه های بهمن چقدر هست ،کسی اطلاع داره
فاطمه : پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
حسین : تعویض رنگ هزینه ای نداره
م : من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟