مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

یکی از محصولات پرفروش کمپانی تویوتا در دنیا به خصوص در بازار آمریکا، تویوتا کمری است که یک سدان خانوادگی متوسط می باشد. این خودرو دارای دوام بالا و استهلاک پایین است که در اغلب محصولات تویوتا به چشم می خورد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

کمری جدید از نظر طراحی به کلی دگرگون شده است و نسبت به نسل قدیمی کمی جادارتر شده است. مصرف سوخت نیز کاهش یافته و از نظر سطح تکنولوژی ارتقاء یافته است. اگر میان انتخاب مدل جدید یا قدیمی تویوتا کمری مردد هستید، با ما همراه باشید تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

 

مصرف سوخت

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

نسل جدید کمری نیز مانند نسل قبلی، دارای موتورهای چهار سیلندر خطی، موتور قوی تر شش سیلندر خورجینی و موتور هیبریدی می باشد. در مدل جدید، هر سه نوع موتور دچار تغییر گردیده اند که این امر کاهش مصرف سوخت را در پی داشته است. سال گذشته، تویوتا کمری در تمام تیپ ها با موتور 2.5 لیتری چهارسیلندری وارد بازار شد که قادر بود 169 اسب بخار نیرو تولید کند. ولی در تیپ SE این میزان به 179 اسب بخار می رسید. میانگین مصرف این پیشرانه حدود 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

در کمری 2012 جدید، موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری قادر است تا 178 اسب بخار نیرو تولید کند و میانگین مصرف ترکیبی آن حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که البته میزان آلایندگی آن صفر است. موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 268 اسب بخار در نسل قبلی، در هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف می کرد که این رقم در موتور جدید به 11 لیتر رسیده است.

 

ایمنی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

تمام کمری های جدید مجهز به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب و کیسه هوای مقابل زانوی سرنشینان جلو می باشند که در کل مجموع کیسه های هوا در نسل جدید به 10 عدد افزایش یافته است که در نسل قبلی 7 عدد بودند. سیستم ترمز هوشمند و سامانه محافظت از گردن نیز در کمری جدید ضریب ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سیستم جدید ایمنی که در کمری 2012 جدید به کار رفته و چندین سال پیش در مرسدس بنز کلاس S استفاده شده بود، سیستم Safety Connect  است که اپراتورها به طور دائم موقعیت و وضعیت خودرو را چک کرده و در صورت بروز تصادف و باز شدن کیسه های هوا، نیروهای امدادی را به صحنه حادثه اعزام می کنند.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

سیستم هشدار نقاط کور نیز به جمع امکانات رفاهی کمری جدید می پیوندد و هم چنین تیپ های SE و XLE مجهز به دوربین دنده عقب می باشند. نسل قبلی کمری نتوانست در آزمایش تصادفات نتیجه مطلوبی بدست آورد و در برخورد از پشت و حفاظت از جان سرنشینان عقب عملکرد ضعیفی از خود نشان داد و در برخود از جلو نیز تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرد. بر خلاف نسل قبلی نسل جدید کمری بالاترین میزان ایمنی را در آزمایش تصادفات ازان خود کرد و توانست از موسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

 

ارزش مبلغ پرداختی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

برای یک کمری 2007 تا 2011، بسته به تیپ و میزان کارکرد خودرو، باید مبلغی بین 12,500 الی  26,000 دلار بپردازید. ولی قیمت کمری 2012 نسل جدید از 22,815 دلار آغاز می  شود و در بالاترین سطح تجهیزات، به 34,580 دلار می رسد.

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

اصولاً خرید یک خودروی جدیدتر با امکانات کم تر معقول تر از خرید یک اتومبیل قدیمی با امکانات بیش تر است. حال این که خودروی جدید دارای قیمت پایین تری نیز باشد. البته این مورد در کشور ما صدق نمی کند و خودروی قدیمی کیفیتی به مراتب بالاتر از خودروی جدید دارد!

 

تکنولوژی

مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری
مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری مقایسه نسل قدیم و جدید تویوتا کمری

وقتی یک خودرو از نو طراحی می شود، اصولاً مجهز به تکنولوژی روز نیز می شود. کمری 2012 جدید از این قاعده مستثنا نیست و امکاناتی از قبیل پورت USB ،iPod و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز می باشد. البته در مدل های هیبریدی، این خودرو مجهز به سیستم EV Drive مجهز است که کنترل خودرو را در مسافت های کوتاه و سرعت کم تر از 25 مایل بر ساعت، بر عهده می گیرد. سیستم هشدار نقاط کور، بلوتوث، رهیاب و سیستم صوتی JBL نیز از دیگر امکانات رفاهی کمری جدید است. در خاتمه باید گفت که با خرید یک کمری کارکرده سالم، مبلغ قابل توجه کم تری هزینه کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که کمری جدید دارای میانگین مصرف سوخت کم تر و ایمنی بالاتری است که در دراز مدت قطعاً به نفع شما خواهد بود. حال انتخاب با شماست. کمری قدیمی یا جدید؟ 


منبع

Autotrader
 

برچسب : تویوتا , کمری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

17 نظر

رضا رهبر
2

سلام
به دنبال ماشینی بودم که خیلی تعمیرگاه نروم و استهلاک و مصرف مناسبی داشته باشد. با راهنمایی اهل فن ... تویوتا کمری ۲۰۰۷ SE خریدم . قبلش پرشیا و مگان داشتم. که بیش از ۵ سال کارکرده بودند و بصورت میانگین ماهانه ۱ تا ۲ روز تعمیرگاه می رفتم حالا برای مشکل کوچک یا بزرگ.
از ماشینی که خریدم راضی هستم. اما مشکلاتی که تویوتا کمری دارد را برایتان عرض میکنم
۱. همانند سمند، دارای ستونهای گوشتی و ضخیم است که متاسفانه دارای نقطه کور است.
۲. آیینه های بغل پوشش خوبی نسبت به دید عقب در هنگام پارک و یا دور زدن ها ندارد. و بعلت نوع طراحی بدنه ، شما گوشه سپرهای عقب را اصلا نمی بینید. و اغلب دچار خطای برخورد هستید.
۳. امکانات آن کم است. یعنی حتی شیشه بالابر اتوماتیک یا کولر اتومات دیجیتال ندارد (که الان دیگه روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ وجود دارد) حالا گرمکن صندلی ها پیشکش.
۴. تویوتا کمری دارای شتاب مناسبی نیست و خیلی شل و پیرمردی است.
که آزار دهنده است. اریون بهتر است بخاطر موتور ۶ سیلندر که ۳۵۰۰ سی سی و ۲۶۸ اسب بخار تولید میکند ولی امکانات مشابه کمری است.
08:59  1396/03/14
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام من میخوام ماشین بخرم برای مسافرتهای راه دور ولی بین کمری جی ال ایکس 2011 و اسپرتج 2014 موندم لطف میکنین راهنمایی کنین ماباالتفاوت قیمت 30 میلیونه اسپورتج گرونتره ممنون
15:07  1396/02/22
گزارش
پاسخ دادن
مجید
2

سراتو اتوماتیک آپشنال سایپا صفر کیلومتر بگیر حالشو ببر که موتور و گیربکسش عالیه مثل موشک میمونه
16:02  1396/02/22

گزارش
حسين
4

2007 خوشگلتره
21:50  1395/02/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

آیا کمری معمولی 2016 بهتر یا کمری هیبریدی 2016 و درست است که در سایت باما کمری هیبرید 2015 LX برای فروش نوشته اند ساخت آمریکا به سفارش کانادا؟؟؟اگر اشتباه است پس ساخت کدام کشور است؟؟
21:03  1395/02/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

بنده باشم قطعا هایبریدیش رو میگرم. هر چنئد ممکنه بترسونن که تعمیرکارش نیست و خرج برمیداره و باطری میخواد.
اما خیالت راحت که تا 5 سال هیچ خرجی ب غیر از روغن و تسمه و هزینه ی عادی نداری.
قدرتش هم که بیشتره. با مصرف کمتر و قدرت بیشتر دیگه چی میخوای؟
ساخت کجاست رو اطلاعی ندارم اما زیاد اهمیتی نداره.مهم اینه که اندازه ی بنزینی دست توش نرفته که آپشنای تقلبی روش سوار کرده باشن.
13:08  1395/02/02

گزارش
کاربر: mojtaba .a
5

بهله دیگه تویوتاست نه ایرانخودرو و سایپا کاش ما مردم ایران مثل اوروپا و این اعراب بی صفت میتونستیم این ماشینارو با قیمت جهانی بخریم و ازادانه انتخاب کنیم هرماشینو هر برندی که دوست داریم
23:01  1394/08/07
گزارش
پاسخ دادن
الناز
2

راست می گی عزیزم
02:13  1394/08/10

گزارش
رضا
2

منم برتی پاسخ رامین عزیز .....آمی
02:05  1394/07/23
گزارش
پاسخ دادن
اشنا
4

درپاسخ به کاربرمحترم رامین علیپور -الهی امین
10:38  1393/04/13
گزارش
پاسخ دادن
کامیکازه
2

استهلاک درسته نه اصطهلاک !
10:27  1392/08/16
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
16

تو این نگاه و عکس هایی که سایت محترم بارگزاری کرده , کمری قدیمی , بسیار زیباتر و متوازن دیده میشه
17:32  1392/06/14
گزارش
پاسخ دادن
کلانتر محل
14

این تغیرات برای ما که الاغ هم برای سواری نداریم هیچ فرقی نمی کنه و معلوم نیست تا چند سال دیگر باید به جای اتومبیل های روز و مدرن سوار تابوت متحرک 4 چرخه بشیم و هیچ وقت هم حق اعتراض نداشته باشیم!
18:14  1392/05/31
گزارش
پاسخ دادن
m.elecworld
2

چرخ ها با بدنه جور نیست باید یکم عضلانی تر باشه.
12:37  1392/05/25
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

آره راست میگی یکم چرخ ها بزرگتر باشه ماشین قشنگ تر دیده میشه.
00:01  1393/01/08

گزارش
یاسر
1

تویوتا براش کیفیت سواری و آرامش سرنشین مهمتر از ظاهر ماشینه و
بر همین اساس همیشه چرخ های استاندارد رو ماشین نصب میکنه
نه مثل ماشینای کره ای که رینگ 20 اینچی میزاره رو سدان !!!!
13:32  1395/02/02

گزارش
کاربر: رامین علیپور
32

مدل 2007 تا 2012 چقدر تفاوت داشتن خداوکیلی!
دوبرابرم نشد تازه با اون همه آپشن جدیدو امکانات
اونوقت ایران خودرو سمند میزنه هر سال فقط چراغ رو عوض میکنه وحتی انقد خرج نمیکنن که بخوان تو مدل اس ای شیشه عقب برقی بذارن!وکلی میارن رو قیمت ماشین

خدا مارو از شر این ضالمین رهایی بده الهی آمین
03:28  1392/05/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی شاهین جی آذرماه : من کاملا موافقم ، تاریخ و ساعت اعلام کنید حتما تاثیر داره و مام شرکت میکنیم. از بی صدا نشستن که بهتره
علی شاهین جی آذرماه : ما امروز یه عده ای رفتیم معاونت فروش سایپا و کلی بحث و جدل کردیم باهاشون . بنظرم این رفتن اومدن ها و تجمعات باید تا وصول نتیجه ادامه داشته باشه . باید هر روز تعدادمون بیشتر بشه تا صدامون به یه جایی برسه
علی : اقا اینهمه شاهین g شاهین g کردین رفتم از نزدیک دیدم من که تبدیل زدم به gl ولی بنظرم کیفیت کلی ماشین از ۲۰۶ مدل ۹۴ خودم خیلی پایینتره اصلا نا امید شدم حالا کل این ماشین یه سانروف هم داشت یا نداشت خیلی فرقی نمیکنه تو اصل ماشین
سالار : نمایندگی گفت تاپیام برات نومده خودت توی سیستم تبدیل نزنی..بزارپیامک برات بیاد..حیرون موندم چکارکنم
شاهین G : این صبر کردم برای G که اخرش به GL تبدیل بزنم؟ اگه می خواستین gl بدین همون اول دعوتنامه جی ال می فرستادین ماهم حداقل زودتر به ماشین می رسیدیم
شاهین GL : احتمالا تا اخر ابان تحویل میدن
لرستان جی ال : سلام دوستان یکی به این مدیران بی شرافت سایپا بفهمونه که مایی که تیر تکمیل وجه جی ال کردیم نباید کلا نادیده گرفته بشیم بخدا کلی داریم هزینه کرایه ماشین میدیم وسیله نداریم. تعداد تولید رو یه مقدارش رو تخصیص بدید به جی هایی که مثل خر گیر کردید تو گل و نمی‌تونید بدید یه مقدارش رو هم بدید به جی ال هایی که از اول جی ال بودن چه گناهی کردیم ما خیر و خوشی نبینید مدیران سایپا خدا ازتون نگذره
یاسرشاهین جی : پذیرش ۱۷ اذر شاهین جی ۷ تبدیل زدم به GL چهرشنبه فاکتور شد .امروز پلاک شد میدونم ظلم بزرگی بهمون شد ولی هر وقت جلو ضرر بگیرید سوده با این اوضاع کشور و بی قانونی توصیه من اینه تبدیل بزنید روان خودتون رو راحت کنید
Cvt : خبر موثق اینه که فعلا خط تولید cvtتعطیله و مشتریان باید صبر داشته باشن.
آرمان X5 : من یک اسفند نقدی ثبت نام کردم امروز زنگ زدن که بیا ماشین آماده تحویل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ثبت نامی مرداد : تو هرچی سرت بیاد حقته ، آخه اون همه پول و دادی می رفتی نقدی از بنگاه صفرشو میگرفتی
علی بی پلاک : داداش تو گوگل بزن شرکت زامیاد تو بلد و نشان هم میاره ادرس جاده قدیم کرج
اسقاطی اردیبهشت : این آقا درست میگه به تکمیل وجه و سخا مربوط هست من پذیرشم 122830بود و اینکه طرح فرسوده
اطلس دی : معاونت فروش راعی غلط کردن مجبورن به ما اطلس جی بدن ما مشکل نداریم تا خرداد سال دیگه هم باشه منتظر میمونیم ولی از اون ور باید سود تاخیر بهمون بدید
علی : الان دو ماهه میگن هفته دیگه
اتحاد رمز پیروزی : تند تند خودت مثبت بزن ببین چند نفر می شید
15 بهمن : داداش مگه پیش فروش بهمن کسی هست فاکتور شده باشه؟؟
منتظران نیسان : من تازه اینجارو پیدا کردم حضوری باید کجا رفت پیگیری کرد کجای سایپا پیش چه کسی اگه میشه اطلاعات دقیق بدین من ثبت نامی مرداد نقدی هستم
ساینا اس بهمن پیش فروش : سایبری های سایپا اینجا زیادن دارن به دروغ میگن که اسفند ماه هم فاکتور شده
ساینا اس بهمن پیش فروش : سلام اونایی که فاکتور میشن شماره پذیرشو روز پذیرش رو بذارن. یا داری دروغ می گید یا سایبری سایپا هستید. خدا لعنت کنه آدمو دروغگو رو