سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند

 

سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند

 
بازار خودرو ایران بدلیل مجاورت با بیش از 10 کشور و قابلیت تبدیل شدن به پایلوت صادراتی، پتانسیل بالقوه ای را برای صادرات محصول به کشورهای مختلف دارد چه اینکه خودروسازان تا امروز توانستند تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک در دولت های مختلف آمار تقریباً قابل قبولی در بخش صادرات با توجه به شرایط و داشته های خود ارائه دهند.
 
در علم اقتصاد توسعه صنعتی متاثر از چهار عامل تاثیرگذار تقاضا، عرضه، صادرات و واردات است و همگان نیک می دانند اگر نسبت دو عامل مهم واردات و صادرات برهم بخورد بویژه پیشی گرفتن واردات از صادرات، اقتصاد در کشورها با مشکل همراه خواهد شد و به دنبال آن جامعه نیز دچار مصرف گرایی می شود.
 
از همین روست که مسئولان و تصمیم گیران کلان فعالیت های اقتصادی در قراردادهای جدید پسا برجامی بویژه قراردادهای خودروسازان خارجی با طرف های ایرانی توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند که از جمله شرط های اصلی آنها برای مذاکره «سرمایه گذاری مطمئن و صادرات بخشی از تولیدات» است.
 
سایپا و سیتروئن نیز در حالی از صادرات 30 درصد از تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر بُرد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود.
 
سیتروئن خوب می داند که با این قرارداد می تواند براحتی محصولات خود را به کشورهای متعدد منطقه خاورمیانه صادر کند.
 
صادرات به این دلیل برای سیتروئن مهم است که آنها از وضعیت تقاضای خودرو در کشورهای همسایه ایران آگاهند و می دانند که بدلیل خدمات پس از فروش مناسب خودروهایی همچون پراید در کشور عراق، قافله را به سایپا به عنوان رقیب دیروز و همکار امروز باخته اند و هیچ جایی بهتر از امن ترین کشور خاورمیانه که بستر مناسب برای تولید را در اختیار دارد وجود نخواهد داشت.
 
 
از سوی دیگر این نوع همکاری نیز به سود سایپا خواهد بود، زیرا همکاری هایی در این سطح می تواند منجر به آشنایی با ارائه خدمات براساس استاندارهای بین المللی برای هر دو طرف باشد؛ عاملی که خودروسازان ایرانی در آن در ابتدای مسیر هستند. از سوی دیگر آورده های مالی و اقتصادی صادرات خودرو به کشورهای دیگر نیز می تواند در رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و از این رو همکاری سایپا و سیتروئن نقش بسزایی در بهبود شاخص های اقتصادی ایفا خواهد کرد.
 
دورنمای وضعیت سایپا با همکاری سیتروئن نوید آینده ای روشن برای اقتصاد و صنعت کشور می دهد و می توان امیدوار بود با شروع این همکاری ها بتوان به افق های روشنی در راستای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشور ها دست یافت.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , سایپا , سیتروئن , تیبا , بازار خودرو , تولید خودرو , صادرات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

فرزاد
0

تا زمانیکه نرخ ارز به اینصورت هست و یک دلار بعد از ورود به داخل کشور با سه و نیم برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشود چه کشکی بسابیم که ،.،.،!
مردم شدن منبع درآمد دلسوزان، پس دیگر چه فرقی به حال ما خواهد کرد که دلسوختگان بیت المال چه کردند و چه میکنند
23:41  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

در چشم انداز 20 ساله ایران قرار بود به قدرت اول اقتصادی منطقه و برترین خودروساز آسیا تبدیل بشه. حالا هرچقدر به این چشم انداز نزدیکتر میشیم این بازه کوچکتر میشه و نهایتا تبدیل به برترین خودروساز کاشان و حومه خواهد شد!
14:45  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساسان : انشاالله که دوستان زودتر ماشین جی رو تحویل بگیرن.. ماکه سعادت نداشتیم جی سوار بشیم..ای کاش زودتر تبدیل میزدم که حداقل تابستان رو یه مسافرت برم
وحید : X3 پرو کارخانه 203 میلیون کرون کرد
T8 : ثبت نامی های اردیبهشت T8 کسی شاسی شده؟؟؟
cvt مهر1402 : همچنان توي تكميل وجه شده هاي 18 اسفند 1403 گير كرده. خيلي تأسف داره. هر 15 روز كه ميگذره تاريخ تكميل وجه شده ها يك روز ميره جلو. تا كي ميخاد اينجوري پيش بره. 22 اسفند 1403 تكميل وجه كرديم. 5 مهر 1402واريز اوليه بوده. نابود شديم بخدا بدبخت شديم خدايا به دادمون برس بيچاره شديم
علی : اخه عزیز من برای چی باید بیام اینجا وقت بزارم که به شما دروغ بگم هرکی میخاد شمارش رو بزاره اسکرین شات مراحل قرارداد رو بفرستم براش .درسته که سایپا خیلی نامرد و بی وجدانه ولی شما هم دیگه اینقدر جنایی ش نکنید تحویل شاهین رو
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : با سلام به نظرتون ای طرح جایگزینی برا ماهایی که تکمیل وجه اردیبهشت هستیم میاد یا نه؟
j7 : افزایش که قطعا هست ولی احتمالا همون بهمن ماه افزایش بخوره
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره پذیرش من ۱۱۹۴۴۳۷۴ هنوز فاکتور نشدم نمیدونم چند تا مونده به نوبت من ای کاش اونایی که فاکتور میشن بیان بگن شمارشونو تا بدونیم چی به چیه
محمد j7 اریبهشت : انشالله که دیگه قیمت بالا نره
علی مدبر : من هر روز زنگ میزنم هیچ جواب تکراری صبور باشید طبق روال پیش می‌ره قبلاً تو شهر ما ماشینهای تریلر حمل ماشین می‌دیدم محصولات سایپا جابجا می‌کنه الان یک ماه ندیدم ولی ایران خودرو هر روز میبینم چند تا فکر کنم سایپا درشو‌گل گرفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مانی : امروز تماس گرفتم تا 25 تیر فاکتور شده
علیرضا رانا پلاس تحویل ابان : سعید جان دعوت نامه پرداخت دوم رانا تحویل ابان کی صادر میشه ایا طرح تبدیل به 2007 فلز فعال میشه
اطلس بهمن : 202 واریز اولم برج 3 پارسال بوده 253 هم 19 برج 4 امسال بوده
مینا 207پانا آذرماه : پیش فروش اردیبهشت تحویل آذرماه
207 مرداد 31 : ساعت چند چک کردی ارسال مدارک به ناجا شده برات
دناپلاس 6سرعته تحویل 31شهریور : سلام دوستان دیروزفاکتورشد امروزهم پلاک خورد به امیدفاکتورشدن تمام عزیزان
علیرضا : دوستانی آذرماهی که دعوتنامه 406 میلیونی براشون صادر شده، پیش فروش چه ماهی بودند؟؟
علی : واریزی میشه 417500میشه دقیق
207 : 48 ساعت بعد من طول کشید
207 : رینگ آلمینیوم رو زود تر تحویل میدن