سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند

 

سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند

 
بازار خودرو ایران بدلیل مجاورت با بیش از 10 کشور و قابلیت تبدیل شدن به پایلوت صادراتی، پتانسیل بالقوه ای را برای صادرات محصول به کشورهای مختلف دارد چه اینکه خودروسازان تا امروز توانستند تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک در دولت های مختلف آمار تقریباً قابل قبولی در بخش صادرات با توجه به شرایط و داشته های خود ارائه دهند.
 
در علم اقتصاد توسعه صنعتی متاثر از چهار عامل تاثیرگذار تقاضا، عرضه، صادرات و واردات است و همگان نیک می دانند اگر نسبت دو عامل مهم واردات و صادرات برهم بخورد بویژه پیشی گرفتن واردات از صادرات، اقتصاد در کشورها با مشکل همراه خواهد شد و به دنبال آن جامعه نیز دچار مصرف گرایی می شود.
 
از همین روست که مسئولان و تصمیم گیران کلان فعالیت های اقتصادی در قراردادهای جدید پسا برجامی بویژه قراردادهای خودروسازان خارجی با طرف های ایرانی توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند که از جمله شرط های اصلی آنها برای مذاکره «سرمایه گذاری مطمئن و صادرات بخشی از تولیدات» است.
 
سایپا و سیتروئن نیز در حالی از صادرات 30 درصد از تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر بُرد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود.
 
سیتروئن خوب می داند که با این قرارداد می تواند براحتی محصولات خود را به کشورهای متعدد منطقه خاورمیانه صادر کند.
 
صادرات به این دلیل برای سیتروئن مهم است که آنها از وضعیت تقاضای خودرو در کشورهای همسایه ایران آگاهند و می دانند که بدلیل خدمات پس از فروش مناسب خودروهایی همچون پراید در کشور عراق، قافله را به سایپا به عنوان رقیب دیروز و همکار امروز باخته اند و هیچ جایی بهتر از امن ترین کشور خاورمیانه که بستر مناسب برای تولید را در اختیار دارد وجود نخواهد داشت.
 
 
از سوی دیگر این نوع همکاری نیز به سود سایپا خواهد بود، زیرا همکاری هایی در این سطح می تواند منجر به آشنایی با ارائه خدمات براساس استاندارهای بین المللی برای هر دو طرف باشد؛ عاملی که خودروسازان ایرانی در آن در ابتدای مسیر هستند. از سوی دیگر آورده های مالی و اقتصادی صادرات خودرو به کشورهای دیگر نیز می تواند در رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و از این رو همکاری سایپا و سیتروئن نقش بسزایی در بهبود شاخص های اقتصادی ایفا خواهد کرد.
 
دورنمای وضعیت سایپا با همکاری سیتروئن نوید آینده ای روشن برای اقتصاد و صنعت کشور می دهد و می توان امیدوار بود با شروع این همکاری ها بتوان به افق های روشنی در راستای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشور ها دست یافت.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , سایپا , سیتروئن , تیبا , بازار خودرو , تولید خودرو , صادرات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

فرزاد
0

تا زمانیکه نرخ ارز به اینصورت هست و یک دلار بعد از ورود به داخل کشور با سه و نیم برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشود چه کشکی بسابیم که ،.،.،!
مردم شدن منبع درآمد دلسوزان، پس دیگر چه فرقی به حال ما خواهد کرد که دلسوختگان بیت المال چه کردند و چه میکنند
23:41  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

در چشم انداز 20 ساله ایران قرار بود به قدرت اول اقتصادی منطقه و برترین خودروساز آسیا تبدیل بشه. حالا هرچقدر به این چشم انداز نزدیکتر میشیم این بازه کوچکتر میشه و نهایتا تبدیل به برترین خودروساز کاشان و حومه خواهد شد!
14:45  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
cvt : اینا ماشین بده نیستن. اگه میخاستم بدن. تا الان داده بودن.
حسین : 13 آذر تکیمل وجه کردم هنوز خبری نیست
علی : یک ساعته دارم فکر میکنم کا دبلیو سی چیه 😂حداقل اسمشو درست بنویس🤨
شاهین : GL‌ تا‌ ‌ ۱۹اریبهشت G‌ ‌ تا‌ ‌ ۱۲‌ آذر G‌ اتومات‌ تا‌ ۱۲‌ اسفند‌ پلاس‌ تا‌ ۲۵‌ اسفند
شاهین‌ G : دادش‌ شاهین‌ gاتومات‌ تا‌ ۱۲‌ اسفند‌ 1403فاکتور‌ شده‌ شما‌ چجوری‌ اریبهشت‌ فاکتور‌ شدی‌
حسین : سلام دوستان. بیاید همگی پیام بدیم اینترنشنال شاید خبرش پخش کنن اینهام به رگ غیرتشون بربخوره و بجای اینکه شاهین بسازند و بازار ازاد بفروشن ماشین مارو مجبور شدن بدن.. دیگه دوسال صبوری کردیم..خسته شدیم بخدا.. کاری کردن که دیگه آب ازسرمون گذشته. .
جهان : سلام‌ برای‌ شاهین‌خرداد‌ ‌ دعوتنامه‌ gآمده‌ ?
مهدی مشهد : فکر نکنم همچین کاری انجام بدن چون تفاوتش ۲۱۵میلیون است. اگر هیچی تفاوت نگیرند. که خیلی خوبه فعلا دعا کن با این شرایط فاکتور بشه وبه تاخیر نیفته که واقعابرای من یکی خیلی سخته ماشینم را فروختم والان پیاده هستم.
شاهین Gl : سلام وقت همگی دوستان بخیر و شادی ان شاءالله ی سوال این خبرایی ک میگن ایرانخودرو باید قیمت ها رو برگردونه به قبل گرونی آیا شامل سایپا هم میشه یا نه؟؟ چون بعد اینکه ایرانخودرو محصولاتش رو خرداد ماه گرون کرد سایپا هم دو هفته بعدش گرون شد محصولاتشون. اگر تصویب بشه آیا شامل کسانی ک تکمیل وجه کردن هم میشه یا نه ؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 31 تیر : یعنی الان ماشینای ما که تکمیل وجه کردیم فاکتور نمیشن ؟اگه اینجور باشه تا عید امسال ول معطلیم
سهیل : داداش خیالت راحت هم افزایش داری کم کمش 20درصد هم تاخیر بالای 5ماه سوالی بود هستیم خدمتت
س : مجتبی خیلی آدم بیخودی هستی تا حالا کسی اینو بهت گفته؟؟؟؟
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : سلام خسته دلان ، از تحویل جدید کسی داشتیم یا نه
عیسی : از طرز کلامت حماقت از خودت می باره.اونوقتی که عودت دادن شما اگه راست می گی نگیر.اینجا تبادل نظر هست حالا یا میدن یا اینکه میزنن زیرش .
رسول : داداش وقتی فراخوان میزارید حداقل تایمی بیشتر بگید مثل میاد پنج شنبه میگید شنبه منی که شهرستانم اصلا برام جور نمیشه الان واسه سه شنبه بگید خوبه که آدم جمع جور کنه بیاد
ساینا بنزینی پیش فروش : موعد من آذر ماه است. به نظرتون دعوتمامه من کی میاد تا اون زمان دوباره افزایش قیمت میخوره؟
مجتبی زهدان : درود به تو داداش که اینقدر فهمیده و آگاهی اگه کل مردم همینقدر عقل شعور داشتن الان وضعیت ما این نبوده
وجدان : جرات این کارم ندارین
S.207.پانا : جناب زاهدان این پیج عمومی هست برای گذاشتن نظر و پیگری روند تحویل خودروها،،اینکه ب نظر و عقاید بقیه توهین میکنید واقعا کمال بی ادبیه،، اگرم نظری دارید میتونید محترمانه بیان کنید،،اینکه ایرانخودرو غیرقانونی افزایش قیمت داده خیلی مشهوده،،حالا باقیش چی پیش بیاد مشخص نیس.آدمو از پیام گذاشتن پشیمون میکنید