بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا

 

بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا

 
پیشتر در مطلبی به معرفی کامل چانگان CS35 محصول جدید چینی و مونتاژی سایپا کاشان پرداخته بودیم. این کراس اوور چینی هفته گذشته در اختیار عده ای از خبرنگاران قرار گرفت تا برای نخستین بار توسط رسانه ها به چالش کشیده شود.
 
خوشبختانه نسخه مونتاژی نسبت به نمونه وارداتی چندان پیرایش نشده و از نظر تجهیزات رفاهی تقریبا در سطح یکسانی قرار دارد. از جمله تجهیزات رفاهی CS35 می توان به سنسور نور،کروزکنترل، دکمه های تنظیم صدا از روی فرمان، صندلی شش حالته راننده، تودوزی چرم، آینه های تاشو برقی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ و سانروف اشاره کرد.
 
جالب تر آنکه در نمونه مونتاژی چراغ مه شک به سپر جلو افزوده شده است و از این رو می توان این نکته را نقطه تمایز ظاهری نمونه های مونتاژی و وارداتی دانست.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
هرچند عمده خریداران مدل وارداتی که سال 93 در حدود 85 میلیون تومان برای چانگان CS 35 پرداخته اند و خودرو خود را با ماه ها تاخیر تحویل گرفتند، حالا از قیمت گذاری نسبتا مناسب سایپا و افت قیمت قابل توجه خودرو خود در عذابند ولی می توان این نوید را به مشتریان قدیمی سری وارداتی داد که حالا به لطف مونتاژ شدن این خودرو، نگرانی آن ها بابت خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.
 
بنابراین می توانند به جای فروش به نگهداری بلند مدت خودرو چینی اصیل خود بیاندیشند بلکه ضرر 20 میلیونی اولیه تا حدی جبران شود.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
به لطف وجود این خریداران فداکار، حالا سایپا دید بهتری نسبت به شرایط خدمات پس از فروش CS 35 پیدا کرده است  و برخی نقاط ضعف را نیز تصحیح کرده، برای مثال ظاهرا تنظیم ECU خودروهای وارداتی مناسب شرایط روسیه بوده و سیستم کولر خودروهای وارداتی نیز کارایی لازم را نداشته که با انجام تمهیداتی هر دو مشکل رفع شده است.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
همانطور که از تصاویر مشخص است، چانگان CS35 به خصوص در رنگ های قرمز و آبی خودرو جذاب و نسبتا زیبایی است و مسلما دل بسیاری خریداران را به لطف این طراحی خوب خواهد بُرد.
 
اما در فضای درون کابین اثر چندانی از شعار انتخابی سایپا برای این خودرو دیده نمی شود و نمی توان “کیفیت را لمس” کرد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
هرچند طراحی داخلی نیز همانند طراحی بیرون به خوبی انجام شده و ارگونومی کابین و فضای داخلی نیز مناسب به نظر می رسد، اما کیفیت نه چندان جالب پلاستیک های تریم داخلی، نشان می دهد که این چانگان هم کیفیت متفاوتی نسبت به سایر خودروهای چینی در چنته ندارد و از متریال مشابهی شکل گرفته است.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
پس از روشن کردن پیشرانه حرکت عقربه های دور موتور و سرعت سنج که یک حرکت رفت و برگشتی تا انتها انجام می دهد، راننده را به یاد خودروهای اسپرت می اندازد اما صدای پیشرانه چهار سیلندر و 1.6 لیتری با 123 اسب بخار قدرت اعلامی سایپا، نشان می دهد که ارتباط خاصی بین این چانگان و یک خودرو اسپرت وجود ندارد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
عملکرد پدال‌ها هرچند به‌موقع و پاسخگو است اما در چند ثانیه اول به نظر می‌رسد که خودرو چندان تمایلی به حرکت پرشتاب ندارد. این موضوع به گیربکس‌ خودرو برمی‌گردد هرچند که ممکن است این ایراد صرفا در خودرو مورد آزمایش ما باشد چرا که تعدادی از این خودروها که برای آزمایش خبرنگاران در نظر گرفته شده اند که شرایط یکسانی ندارند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
برای مثال این خودرو، پیش‌تر برای آموزش کارکنان فنی سایپا، باز یا دمونتاژ شده و سپس دوباره آن را مونتاژ کرده‌اند و به همین دلیل هم هیچ یک از مجموعه های الکترونیکی خودرو کار نمی کند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
با همه این‌ها پس از گذشت مدتی کوتاه CS35 خود را باز می‌یابد و شتاب به حد قابل توجهی می‌رسد که می‌توانیم آن را برای استفاده روزمره کافی بدانیم.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
در مجموع با توجه به عملکرد سایر خودروهای حاضر در تست می تواند تخمین زد که شتاب صفر تا صد چانگان CS 35 می تواند در حدود 15 ثانیه باشد که در محدوده خودروهای نسبتا کُند قرار می گیرد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
با ورود سریع به پیچ‌ها یکی دیگر از مشخصه‌های این چانگانِ کاشانی رو می‌شود، CS 35 در محور عقب پایداری  قابل قبولی دارد. هرچند این مساله درمورد چرخ‌های جلو صادق نیست و اگر سرعتتان از حدود 65 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد محور جلو به سادگی تمایل خود را برای کم فرمانی و عدم اجرای درست دستورات راننده نشان می‌دهد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
البته طبیعتا سرعت ناپایداری ارتباط زیادی با زاویه ورود به پیچ و کیفیت آسفالت دارد و نمی توان 65 کیلومتر در ساعت را برای هر پیچ و هر جاده ای معتبر دانست.
 
این مساله می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد اما آنچه ما بطور تجربی به آن رسیدیم این است که عدم توزیه مناسب وزن باعث می شود که در سرعت‌های بالا چسبندگی چرخ‌های جلو از دست برود.
 
با رها کردن گاز یا وارد کردن فشار اندکی روی پدال ترمز، وزن خودرو به جلو تمایل پیدا کرده، چسبندگی این محور افزایش یافته و درنهایت مشکل کم فرمانی حل می شود.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
شاید با تعویض تایرهای چینی با نمونه های بهتر و مرغوب تر از شدت این مشکل تا حد زیادی کاسته شود، اما نکته اساسی این است که CS 35 مونتاژی سایپا از سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) بی بهره است.
 
این درحالیست که میزان تاثیر گذاری این سیستم در ایمنی خودرو دست کمی از ABS ندارد و نصب آن برای تمام خودروهای اروپایی اجباری شده است، اما خودروسازان ایرانی و حتی وارد کنندگان خودروهای چینی معمولا این سیستم را از محصولات خود حذف می کنند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
تعلیق و فنربندی چانگان CS 35 چندان پیشرفته نیست اما کارایی نسبتا مناسبی دارد و با توجه به دست‌اندازهای مخصوص تعبیه شده در مسیر آزمایش فنیِ سایپا کاشان، خیال مارا از این بخش راحت کرد، البته این به این معنا نیست که حتی برای یک لحظه تصور آفرود رفتن با چانگان CS35 به ذهنتان خطور کند و این عملکرد مناسب صرفا ویژه جاده‌های شهری است!
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
نکته دیگری که باید درنظر بگیریم این است که علیرغم عملکرد مناسب سیستم تعلیق و ترمز، گیربکس نه‌چندان لذت بخش یکی از ایرادات این چانگانِ سایپایی است.
 
تکنولوژی قدیمی این گیربکس تیپ ترونیک یکی از علت‌های همان مکث‌های مذکور در شتاب‌گیری اولیه است و در حالت دستی تاخیرهای محسوسی را از خود نشان می‌دهد بطوری که پس از مدتی حالت D و اتوماتیک را به دستی آن ترجیح می‌دهید.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
گشتاور 160 نیوتن‌متری باعث شده تا در سربالایی 20 درجه موجود در مسیر آزمایش فنی، خودرو عملکرد مشخصی داشته باشد و از عهده انتظاراتمان برآید البته درصورتی که خودرو را در این شیب متوقف کنید و دوباره بخواهید بالا بروید متوجه اندکی عقب‌گرد و سپس فشار زیادی که به موتور می‌آید، خواهید شد.
 
بنابراین مشخص است که اگر با وزن زیاد (بار و مسافر) در یک مسیر سربالایی به ترافیک برخورد کنید، فشار زیادی به اجزای فنی این کراس اوور چینی وارد می شود و ممکن است عطای شیب پیمایی را به لقایش ببخشید.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
نتیجه نهایی
 
با دو دیدگاه مثبت یا منفی می توان به چانگان CS35 نگریست.
 
مثبت از آن جهت که در شرایط فعلی بازار خودرو که علاقه زیادی به خودروهای کراس اوور ایجاد شده، نمونه های اتوماتیک (حتی چینی) بیش از 75 میلیون تومان قیمت می خورند و حالا CS 35 با قیمتی مناسب تر و ظاهر جذاب خود می تواند دل بسیاری افراد را شاد کند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
از سوی دیگر ابعاد و اندازه، مشخصات فنی و امکانات رفاهی، اکثر افراد را برای زندگی روزمره شهری راضی می کند و از این رو مشتریان کم توقع احتمالا از انتخاب CS 35 پشیمان نخواهند شد، البته به شرطی که سایپا در زمینه خدمات پس از فروش این مدل خوب عمل کند.
 
اما دیدگاه منفی یا کمی سخت گیرانه ای نیز وجود دارد که معمولا زاویه دید افرادی است که مشخصات فنی این خودرو را با سایر مدل های موجود در بازار مقایسه می کنند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
جایی که نسبت نیرو به وزن یا تکنولوژی گیربکس این مدل عملا تفاوتی با امثال 206 اتوماتیک ندارد و به سبب ناشناخته بودن برند چانگان، طبیعتا از نظر خدمات پس از فروش و عرضه قطعات یدکی نیز ریسک بیشتری نسبت به سایر خودروهای تولید داخل یا حتی چینی هایی که چند سال سابقه مونتاژ دارند، وجود خواهد داشت.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
در واقع پرداخت چنین بهایی و پذیرفتن ریسک خرید یک خودرو چینی، با توجه به مشخصات فنی کاملا معمولی این مدل منطقی نیست و شاید قبول ریسک خرید یک خودرو دست دوم شناخته شده با قیمت 60 میلیون تومان به مراتب پذیرفتنی تر باشد.
 
به خصوص که با چنین بودجه ای خودروهای نسبتا قابل قبولی از مزدا 3 نسل قبل گرفته تا تویوتا کرولا قدیمی و حتی کیا پیکانتو 2014 قابل انتخاب است که این آخری اتفاقا گارانتی هم دارد.
 
از منظر این افراد پرداخت 62 میلیون تومان برای چانگان CS35 به عنوان یک خودرو چینی که اساسا کاربرد درون شهری دارد، توجیه پذیر نخواهد بود مگر آنکه خودرو دیگری را برای استفاده مسافرتی در اختیار داشته باشید و چانگان را به عنوان خودرو دوم برای رفت و آمد روزمره استفاده کنید.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
طبیعتا دیدگاه هر دو دسته درست است و نمی توان در شرایط فعلی که زمانه قحط الرجال خودروهای خوب و با کیفیت است، به خریداران یا منتقدان محصولات چینی خُرده گرفت، اما آنچه واضح است اینکه شاید CS35 طراحی یا کیفیت فنی قابل قبولی (نسبت به خودروهای تولید داخل) داشته باشد، اما از نظر فنی برای استفاده خانوادگی در جاده ها نمی تواند قدرتمند ظاهر شود و پشت فرمان این خودرو ناچارا باید اتوبان قزوین رشت را به جاده چالوس ترجیح دهید.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سایپا , چانگان cs35 , خودرو چینی , کراس اوور , شاسی بلند , بازار خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

119 نظر

مصطفی
10

سلام .من دوساله چانگان دارم هنوز مشکلی نداره خیلی جاهای کشور روباهاش رفتم .موتور گیربکس عالیه.تیپ خوشگل.اپشن خوب .فکرکنم اصلا بعضی چانگان نداشتن دارن نظر میدنی
21:34  1397/04/13
پاسخ دادن
جوان
0

ما که چانگان داریم هیچ مشکلی باهاش نداریم مصرف سواری هلدینگ وفرمان کولر ...عالی
16:36  1397/04/05
پاسخ دادن
رضا
0

سلام.دوستان بنده سال96چانگان صفرکیلومتر ازسایپا خریدم.اززمانیکه این ماشینو تحویل گرفتم نه تعمیرگاه رفتم ونه مشکلاتی روکه بعضی ازدوستان اشاره کردند دیدم خیلی هم راضیم .درضمن معتقدم هرخودروئی شرایط خاص رانندگی خودش روداره.که اگر بلدباشیدبه خودرو مسلط میشید.مثلا میگن توسربالائی ضعیفه.من خودم جاده چالوس رو باصندوق پرو4نفرسرنشن عالی رفتم تارامسرولذت بردم.فقط اولای جاده چالوس سیستم دنده رودستی کردم.فقط بخاطراینکه تندتنددندها بخاطرپیچ ها عوض میشد.فشار روازروی گیربکس برداشتم.وفوق العاده عالی بود.درضمن رفت وبرگشت ازتهران تارامسربا3روزگشتن درشهررامسر50لیتربنزین مصرف کردم.بنظرم درمقایسه باخودروهای فعلی بازار باقیمتهای نجومی یکی ازبهترین گزینه هاست.وخوبه که همه بدونیم صنعت خودروسازی ما متصل به قطعات چینه.پس چهارمین خودروساز بزرگ چین خودروی بدی به سایپانداده که باشبکه بزرگی که سایپا توکشورداره نگران خدمات پس ازفروش باشیم .بااحترام به نظرتمام دوستان حتما ازکم وکیف یک خودرواطلاعات داشته باشید وبعدنظربدید.چه بسا کسانی که با همین نظرات تصمیم به خرید خودرومیگیرند.
15:10  1397/03/01
پاسخ دادن
حامد
3

همش بحث بازار دست دومه
جمعه بازار رفته بودم، طرف پیکان آورد دلال ماشین اون سمت خیابون دید رفت تو ماشینش نشست، تا ماشین دور بزنه بیاد داخل جمعه بازار تبریز، معاملش کردن
چینی نمیخرید پیکان بخرید افت قیمت نداره، لوازمش همه جا هست، موتوری که روغن سوزی داره راحت یه سال بدون تعمیرکردن کار میکنه
با 60 میلیون 10-15 تا پیکان تمیز میشه گرفت
19:33  1397/01/07
پاسخ دادن
سهراب
0

من واقعا در مورد کامنتهای بعضی از دوستان تعجب می کنم ... یسری با تلاش مذبوحانه ای سعی دارن ماشین های چینی رو از چشم همه بندازند ولی حاضرم شرط ببندم این دسته تو عمرشون بیشتراز بیست ملیون واسه ماشین هزینه نکردن !!! چون واقعا اگه تو ایران شصت هفتاد ملیون پول برای خرید ماشین داشته باشی بجز ماشین های چینی گزینه ی خاصی نداری جالب اکثر کامنتها مقایسه شون با تیبا2 و 206 و ... دوست عزیز چرا اخه وقتی سواد چیزی رو نداری تاحالا نداشتیش اصلا سوارشم نشدی نظر میدی مجبوری مگه کامنت بذاری مزدا3 شش مدل پایین تر و با ماشین صفر مقایسه می کنی؟ یا حاضری سوناتای ده سال پیش دور رنگ رو بخری که اصرار داشته باشی کره ای سوار هستی؟ طرف کامنت گذاشته من چانگان خریدم هر روز تو تعمیرگاهم قطعاتش گیر نمیاد خداوکیلی ماشین دو سال گارانتی رو کدوم احمقی میبره تعمیرگاه و دنبال قطعاتش تو چراغ برق می گرده؟!!! حکایت آدرس دادن ما ایرانیاست بلد نیستیم ولی فکر می کنیم اگه بگیم نمی دونم خیلی قباحتش بیشتره تا آدرس اشتباه بدیم و هزار جور مشکل برای هموطنمون درست کنیم ....
15:45  1397/01/06
پاسخ دادن
علیرضا
2

دوستان خبر جدید
ظاهرا ساندرو به خاطر عدم استاندارد و آلایندگی محیط زیست و کیفیت پایین از رده تولید خارج میشه.صد بار گفتم ثبت نام نکنین ساندرو طراحی 40 سال پیشه حتی نتونسته استاندارد ایرانو بگیره
به گزارش اقتصاد آنلاین و تابناک :
رامتین اسماعیلی، امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه تولید ال٩٠ و ساندرو با اجباری شدن استانداردهای ٨٥ گانه متوقف می‌شود، تاکید‌کرد:ما به وزارت صنایع هم گفتیم ما و بسیاری از خودروهای موجود نمی‌توانند استانداردها را پشت سر بگذارند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد:با توقف تولید محصولات فعلی رنو پارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد.
10:19  1396/10/27
پاسخ دادن
آرش
0

با توجه به همه کامنت های داده شده خرید مزدا 3 کارکرده نسبت به چانگان برتری بسیار زیادی دارد. تمام ........................................
17:01  1396/10/25
پاسخ دادن
مجید
0

سلام تمام اشتباهات از اونجا شروع شد که فریب اذهان عمومی برای فروش این خودرو های چینی
و بنجل از جمله چانگان برلیانس و 206 .و پارس و از رده خارج 405 با نصب آرم قلابی پژو بر روی خودروی پارس و 206 شروع شد.
در گام بعدی با عرضه محدود این خودرو به دلالهای ماشین های چینی فریب دیگری صورت گرفت که به اقبال عمومی تعبیر شد...
16:06  1396/10/25
پاسخ دادن
بهنام
0

سلام کاری به حرفای بقیه نداریم آخه چینی هم شد ماشین اونم چانگان استارت بزنی ۱۰ میلیون افت میکنه مردم دنبال جنس قسطی هستند .

چانگان چینی مفت نمیارزه فقط ظاهر داره نه شتاب داره نه کشش موتور تنبلی داره همسابه ما داره گذاشه برا فروش کسی نیست بخره پشمونه برلیانس هم همینطوره. ولی ساندرو رو رو هوا می خرند.

65 میلیون پول بدی اونم قسطی و شرایطی و چکی بعد گیربکس ماشین چینی باشه باشه!!

با گیربکس چینی تو سربالایی از پراید جا میموند حالا با گیربکس چینه از دوچرخه هم جا میمونه
16:05  1396/10/25
پاسخ دادن
مصطفی
0

بعضی نظرات کاملا مشخصه که طرف چانگان تاحالا سوار نشده فقط پرونده.ماشین به نسبت قیمتش خوبه ولی کلا سدان از شاسی بهتره
15:37  1396/10/25
پاسخ دادن
افشار
0

سلام عزیزانی که خودرو چینی خریدین وپشیمان هستید ترابه جان هرکه دوست دارید جوانمردی از خودتون نشون بدین و به جای لجبازی با سایت استپ وی سواران هم وطنان خودتونو بیدار کنید که نرن خودرو چینی بخرند و جیب این ازخدا
بی خبران را پرکنند شماپیش خدا وبنده خدا مسؤل هستید بگید هرچه از معایب خودروتون میدونید بگید نگذارید مردم بیچاره مثل شما چشم بسته درچاه بیفتند شمااز نسل کوروش هستید یه یاعلی بگین وکمپین نخریدن خودرو چینی راه بندازید تااسم شما وخودروتان در تاریخ ثبت شود یاعلی
22:36  1396/09/29
پاسخ دادن
متین
0

تجربه 4ساعت رانندگی با چانگان اتو
شتاب تیبا 2 خیلی بهتر از این ماشین می باشد
ترمزای خوب ولی صدا میداد
کوبش کمکای عقب .کلا تو دست اندازا ماشین جالبی نیست
فرمون سفت
دید خوب
کولرش از ال 90 بهتره ولی عالی نیست
به طور کلی 40 بیشتر نمیارزه
20:10  1396/09/29
پاسخ دادن
محمد حسین
0

یه چرخ ساندروم میارزه به برلیانس. کسانی که درکشون ازماشین. سانروف. واپشنه. تا ته برید دیگه....55 پول میدن به اسباب بازی چینی اخرشم نگاه تمسخر امیز مردم رو میبینن.........
19:23  1396/09/29
پاسخ دادن
یوسف
0

موتور اصلی 1500 توربو است که به سفارش سایپا 1600 معمولی روش گذاشتند، یک سریشون کولراش ایراد داره که هنوز نتوستند رفعش کنند، یه سریشون مصرف بنزین 12 . یه سریشونم گاز میخوره یا راه نمیره یا دیر راه میوفته
18:27  1396/09/29
پاسخ دادن
عارف
0

منم کاش شهروند بریتانیا بودم و این صحنه رو نمی دیدم. که مردمانمون ماشین چینی بخرند
18:08  1396/09/29
پاسخ دادن
آرش
0

معایب چانگان
کوبش شدید در قسمت عقب ماشین
فرمان سفت
صدا دادن سقف ماشین در دست اندازا
رنگ بی کیفیت در سپرها و بدنه
لگد زدن شدید گیر بکس
مشکلات شدید برقی مخصوصا دینام
صندلیهای سفت و بد فرم
16:49  1396/09/29
پاسخ دادن
کیوان
0

سلام دوستان
من یه ساندرو اتومات دارم که16000 تا کار کرده
از وقتی توی 10000 روغن عوض کردم ماشین تو حرکت و دنده سنگین صدای خیلی زیادی میده....انگار موتور تو فشاره و صدای دیزل میده..... اما رو دور که میفته خوب و اروم میشه...
کسی تجربه اینو داره....کمک کنید ممنون میشم
16:41  1396/09/29
پاسخ دادن
شهرام
0

سلام خودرویی با هیکل اس یو وی و وزن نسبتا بالا و گیربکس اتومات!

و موتور 110 اسب بخاری در حد پژو 206 ! تشریف ببرید یک جاده کوهستانی تا نتیجشو ببینید. البته اگه وقت ندارید خودم نتیجشو خدمتتون عرض میکنم

فروش حدود 10الی 15میلیون زیر قیمت سایپای افت شدید قیمت.
15:47  1396/09/29
پاسخ دادن
ایمان
0

سلام دوستان
3ماهی هست این ماشین خریدم
میخواستم نظر بدم درباره چانگان
1- صندلی راننده برقی نیست 2-پروژکتورندارد3-سینی زیرموتورندارد4-دنده اتوماتش دیرعمل میکن خلاصه ازماشین چینی پشترازاین انتظارنمی رود. درکل خوبه ولی این قیمت گرونه براش با توجه به افت قیمتی که دارد.
موفق باشید.
13:57  1396/09/29
پاسخ دادن
سالار
0

ماشین باید اصالت داشته باشه , برند باشه نه اینکه چینی باشه , موقع فروش با کلی ضرر رد کنید بره
19:21  1396/09/27
پاسخ دادن
سیاوش
0

سلام کسانی که ماشین چینی میخرن، مخصوصا چانگان چینی , برلیانس چینی و پارس و 206 چینی ۲۰۷ چینی, فریب ظاهرو اپشن میخورن،مشکل اصلی ماشین چینی وزن زیاد و قدرت و گشتاور کم نسبت به اون وزنه وعدم هماهنگی مناسب موتورگیربکس، که درصد زیادی از نیرو هدر میره.... حالا مسایل مونتاز وتعلیق و ...وافت قیمت زیادشون ماند،..
18:30  1396/09/27
پاسخ دادن
محسن
0

سلام جناب آلیشان چرا من ترمز میگیرم از عقب مثل اتوبوس صدا میده لنتهاشو نمایندگی عوض کردم؟؟
16:19  1396/09/27
پاسخ دادن
محسن
0

دوستان سلام .متاسفانه چانگان من مشکل روغن ریزی کمک عقب داره.میخوام از سایپا شکایت کنم .. دوستان شماره شکایت شرکت سایپا رو دارین.لطفا راهنمایی کنید
15:50  1396/09/27
پاسخ دادن
عماد
0

سلام امروز مشکلی با ماشینم چانگان پیدا کردم وقتی اروم میرونم یک صدای جیر جیر مانند از بیرون ماشین میاد ولی تو سرعتهای بالا نمیاد کسی میدونه از چی هست ۴۰۰۰ هزار کیلومتر بیشتر راه نرفته از لنتها میتونه باشه فقط تو سرعت خیلی کم امروز اینجوری شد
15:06  1396/09/27
پاسخ دادن
ساسان
0

سلام به همه افرادی که برای خرید چانگان به این صفحه اومدند:
من یک عدد چانگان رو از خرداد ماه 96 خریدم. اصلا راه نمیره خیلی ضعیف هست. هر روز در تعمیرگاه ها علاف می شم قطعه ها ش هم گیر نمیاد . آپشن ها شم کار نمیکنند . دنده عقب سربالایی هم اصلا راه نمی ره.
لطفا شما مثل من بیچاره نشید نخرید نخرید الان هم میخوام بفروشم 10 تومان زیر قیمت کسی نمیبره همه میگن بنجل چینی مشتری نداره پشیمانم پشیمان. به خدا نه کیفیت داره نه قطعه نه خدمات پس از فروش ...
قبل از خرید سری به بازار یدکی و از افرادی که دارند بپرسید متوجه اشغال بودنش میشید ولی همکارم رنو ساندرو استپ وی خریده خیلی راضی هست.
14:52  1396/09/27
پاسخ دادن
مملی
0

جان جانان.دوستان تبلیغ کننده سراتو....سراتو یه سواریه...شاسیش 200 کیلو ضغیفتر از شاسی بلنده....امنیتش نصف شاسی بلنده....ماشین شاسی بلند دارای شاسی فولادیه....اقتضاو طبیعتش باید محکم باشه....

ضمنا

.کل اقتصاد دنیا را چین گرفته....با نصف قیمت کالا تولید میکنه..50 درصد کالاش داره میره امریکا تو هنوز خوابی...بیدار میشی..خیلی ها خودشونا به خواب زده بودن ...دارن بیدار میشن...ترامپم از خواب پاشد کل کالای چینی را داره تعرفه میزنه...
14:07  1396/09/27
پاسخ دادن
هادی
0

تیبا2 داداشم 200 راحت پر میکنه ,,,, بعد چانگان من 170 تا به زور میره
13:32  1396/09/27
پاسخ دادن
رمضان
0

سلام عزیزان چانگان تازه تحویل گرفتم از همون روز اول که تحویل گرفتم چراغ چک روشن شد یه بار کامپیوتر عوض کردن یه بار شمع یکی میگه اشکال از سیم کشیه خودشونم که موتور باز کردن با بدبختی ماشین رو تا جاده مخصوص بردم عدالت و انصاف کجا رفته
12:47  1396/09/27
پاسخ دادن
احسان
0

سلام خدمت دوستان عزیز
من تازه وارد بازارچینی دارم میشم . صادقانه نظر میدم که چانگان ماشینی نیست که در جاده ومسافت طولانی بشه سوارشد در سرما ویخ وبارندگی کشش کافی ندارد ..
12:04  1396/09/27
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام دوستان چانگان افت قیمت اش چطوره مثل چینی های دیگه زیاده یا نه می خواهم ثبت نام کنم .ولی از افت قیمتش ترس دارم قبلا mvm داشتم خیلی پایین ازم خربدن به زور چندجا آگهی کردم.
11:42  1396/09/27
پاسخ دادن
ستار
0

دوستان ميخوام كمك ماشينو عوض كنم چى پيشنهاد ميدين
ماشين خيلى اينور اونور ميره صدا ميده تو دست اندازا
فابريك خودشو دوباره بندازم ؟
11:26  1396/09/27
پاسخ دادن
مرشد
0

سلام من چانگان داشتم 9 ماه ولی فروختم با سختی

مراقب سطح روغن موتور باشید. یه کوچولو روغن کم کنه موتور قفل میکنه.

هر روز باید روغنتون رو چک کنید تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاد.
20:31  1396/09/26
پاسخ دادن
مجید
0

سلام ..

ماشین چینی آخه خوبه ولی مشکلاتی داره بنظر من...افت قیمت ماشین چینی که نگو، , چین و نگاه معنا دارمردم ...بی کیفیتی وکمبود قطعاتش ,نداشتن تست ایمنی و تصادف از اروپا ...کند وسنگین بودن به طوری که شرکت سکوت کرده...
و تو تست خودرو 17ثانیه بدست اومده و....... قیاس مع الفارغ نکنید.....

برلیانس با ام وی ام و ماشینای چین مقایسه کنید نه رنو ساندرو 4ستاره....
20:20  1396/09/26
پاسخ دادن
ستار
0

سلام بر دوستان عزیز
پول میدیم که ماشین خوب سوار بشم وگرنه چانگان چینی بخوام سوار بشم همون پراید بهتره که . هم قیمتش کمتره هم ارزش پول حفظ میشه هم افتش از همه ماشینا کمتره
ماشینی که وقتی 4-5 نفر سوارش باشن دنده عقب نتونه از سربالایی بالا بره اصلا ارزش خرید نداره. افت قیمت که دیگه هیچی نمیشه گفت.
20:15  1396/09/26
پاسخ دادن
عرفان
0

دوستان گلم که چانگان سوار هستن تجربه ی سواری این ماشین و دارن دوستان احتیاج به تعویض لاستیک هست؟
چرا بیشتر از ماشین نمیگید خوب از نقطه ضعفاش یا قوتاش.
واسه خانوماام خوبه یا مثل ال نوده ؟
شتابش مثل ۲۰۶tu5یا ضعیفتره؟
میگن ترمزاش اصلا خوب نیست ؟
مصرف بنزینه اتوماتش چه جوریه؟
با کدوم ماشین اروپایی میشه مقایسه کرد
02:09  1396/09/26
پاسخ دادن
حمید
0

با سلام قابل توجه دوستان چانگان سوار اكثر چانگان ها مشگل روشن ماندن چراغ صندوق عقب دارند كه باعث دشارژباطري ميشه حتما حتما دقت فرماييد
02:09  1396/09/26
پاسخ دادن
چانگان سوار
0

صبحا ماشین سرده مدت زیادی ماشین جای پارکه هنگام حرکت از عقب ماشین سمت شاگرد صدای تلق تلق میاد انگار چیزی لقه که با کار کردن ماشین حدود سی دقیقه ای و طی مسافتی دیگه اون صدا نیست لطفا اگه تجربه ای دارید راهنمایی کنید ممنون میشم
02:09  1396/09/26
پاسخ دادن
عماد
0

من پول میدم که ماشین خوب سوار بشم وگرنه چانگان چینی بخوام سوار بشم همون پراید بهتره که . هم قیمتش کمتره هم ارزش پول حفظ میشه هم افتش از همه ماشینا کمتره
12:21  1396/09/25
پاسخ دادن
سعید
0

با سلام قابل توجه دوستان چانگان سوار اكثر چانگان ها مشگل روشن ماندن چراغ صندوق عقب دارند كه باعث دشارژباطري ميشه حتما حتما دقت فرماييد
12:20  1396/09/25
پاسخ دادن
reza
0

ظاهرا" دوستی فعالیت تخریبی وسیعی را نسبت به چند برند و ماشین خاص که رقبای ساندرو میباشند شروع کرده و بسیار جدی این کار را شبانه روزی دنبال میکنند. بنده یک سال است این خودرو را خریداری کردم و رضایت کامل را از آن دارم. تاکنون مشکلی هم نداشته و دو بار سرویس اولیه را در نمایندگی انجام دادم. ماشین زیبا با گیربکسی خوب و کشش و سرعت مناسب و کیفیت تا اینجا خوبی بوده. راحتی یه ماشین با 20 میلیون اضافه تر از ماشینای قبلیم بسیار راضی کننده بوده برام.
موفق باشید دوستان
همچنین خسته نباشید دوست ناموافق عزیز
12:17  1396/09/25
پاسخ دادن
محمد
0

اگر بجای این چینی مزخرف یه سراتو از سایپا شرایطی خریده بودم هم یه ماشین با اصالت کره ای گرفته بودم هم با این افزایش قیمت سود کرده بودم افسوس دیگه سراتو فقط فروش نقدی داره و من زورم نمیرسه بخرمش ولی الان اسیر تعمیرگاههای سایپام با این چانگان
10:48  1396/09/25
پاسخ دادن
مهدی
0

چانگان مدل ۹۶ ماشینی با کیفیت بقیه داخلی ساز ها , اصلا ارزش قیمتی که گذاشته شدرو نداره
مدل اتومات تنبل و کم شتاب , اتاق پر سرو صدا و بی کیفیت , طراحی داخلی و خارجی زمان جنگ جهانی اول , استفاده از ادوات تاریخ مصرف گذشته مثل ترمز های بی کیفیت , در مقایسه با خودروهای همرده مثل استپ وی واقعا حرفی برای گفتن نداره
10:12  1396/09/25
پاسخ دادن
اشکان
0


ماشین چینی = هدر دادن پول و وقت و افت شدید قیمت و ضرر
10:12  1396/09/25
پاسخ دادن
یوسف
0

دوستان چانگان دارم چراغ باطری روشن شد بوی سوختگی لاستیک هم تو اتاق حس میشد الان من کدوم قطعه رو عوض کنم؟ بنظرتون ببرم نمایندگی قبول میکنه؟؟ نمیگن قطعه نداریم؟؟
20:42  1396/09/24
پاسخ دادن
امیر
0

با سلام لطفآ اطلاعات جدول مشخصات فنی را اصلاح نمایید:
قدرت موتور ۱۱۳ اسب بخار است ،
صندلی مدلهای مونتاژ داخل برقی نیست ،
دوربین عقب هم ندارد و dvd هم پخش نمی کند.
11:44  1396/09/24
پاسخ دادن
ماریار
0

سلام
من یک خودرو چانگان مدل 96 دارم که وقتی کولر روشن میکنم و میخوام شروع به حرکت کنم به صدا میوفته و تر تر میکنه و ممکنه تو دنده دو هم همین طور باشه
18:22  1396/09/23
پاسخ دادن
عرفان
0

دلیل نمیشه چون ماشین شما موردی نداشته ماشین خوبی باشه
من 3000 کیلومتر رفتم با چانگان تا الان ده بار برای ایرادات مختلف مراجعه کردم هربار جواب سربالا شنیدم
صدای زوزه گیربکس , صدای پیچیدن باد , صدای بالای موتور , مصرف بالای بنزین صدی14
,لگد گیربکس و جدیدا هم گیبرکس تقه میزنه شدیدا و مراجعه کردم میگن باید تعویض بشه
بعد تعویض گیربکس این ماشینو میفروشم.گول چینی ها رو نخورین
18:04  1396/09/23
پاسخ دادن
مرشد
0

با افزایش قیمت بنزین، خرید چانگان اتو با مصرف زیادش اصلا به صرفه نیست
12:01  1396/09/23
پاسخ دادن
حمید
0

برلیانس مثل چانگان ماشین جالبی نیست.
ولی شتاب برلیانس از چانگان بیشتره.
به نظر میرسه قدرت چانگان از 90 اسب بخار کمتر باشه.
چون شتابش با اون وزن کمش روی 16 ثانیه هستش.
درکل پول برا چینی دادن یعنی هدر رفتن سرمایه و پول و ضرر
چون صاحب اول و آخرش خودتونید
02:32  1396/09/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم : ببخشید تهویل. بهمن ماه هستم هنوز پیامک واریز وجه نیومده بر کسی پیامک اومده تکمیل آخرین هفته بهمن بودن لطفاً اطلاع رسانی کنید
T8 : سلام دوستان تا چه مرحله ای باید بره که ماشینو تحویل بدن؟
محسن : دوست عزیز بنده ام مشکل شمارو دارم الان اکثریت ملت هنر کند پراید بخرید با تمام خطرات اش چون قیمت مناسب ای برای ما دارع اما هر بار تعمیرگاه ببری دوتا پیچ ببنده یک تومن میگه شد پس افراد زیادی سوال دارند و این استاد جواب نمیدن باحس تأسف هست
محمد G : عزیزان فردا با تجمع خود مشت محکمی به دهان صمت وسایپا برنیم
mhd S3 : سلام از دوستان کسی اراک ثبت نام کرده که در نوبت بارگیری باشه من 20 روزه تو نوبت بارگیری هستم ولی هیچ خبری نیست میگن هم زمان ارسال مشخص نیست. خودم فکر میکنم ارسالی اراک کم هستش و تا اندازه یک تریلی نشه ارسال نمی کنند
سعید : سلام دوستان بعضی از ما ها شهرستان هستیم من خودم آذربایجان غربی هستم دو روز راهه بیام تهران برگردم لطفا شماهایی که تهران هستین عوض ما هم برین خیلی ممنون از همتون
ایکس ۵ : جو منفی کسی نمیده امور مشتریان زنگ زدن به من گفته بارگیریامون از اردیبهشت قراره بوده شروع بشه هنوز نشده ! کسی از خودش حرف نمیزنه که! من ۱۹ اسفند فاکتور شدم هنوز بارگیری نشده
رضا رسولخانی : سلام بنده هم از ثبت نامی سایپا هستم تو قرارداد هفته چهارم زده ولی تا حالا که خبری نشده
X5 : سلام دوستان در وضعیت خودرو قسمت اسناد مالی یک گزینه ایجاد شده به نام حواله که 1700 گفته باید پرداخت شود کسی می دونه برای چیه؟؟!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جلیل فتحی : 🔴🔴🔴سلام و عرض ادب 207 پانا اتوماتیک تحویل تابستان ، آذر 1402 پیامک تبدیل به ارتقاء اومد متاسفانه روز آخر پول جور شد که رفتیم برا واریز وجه زد تکمیل ظرفیت دوستان اطلاع دارید پیامک مجدد کی ارسال میشه ممنون میشم راهنمایی کنید 🔴🔴🔴
آرمان : سلام داداش پرداختی داشتی؟
حسین پور : سلام دوستان برای من پیامک تبدیل ب 207 اومد تحویل 30بهمن بودم
زمستانی : من که خیلی وقته واریز کردم ، نه تجمع میرم نه خودم خسته میکنم چون این مردم و این مسولین رو بعد از این همه سال میشناسم خودمم برای هیچ احد الناسی اسکل نمیکنم ، یه ماشین برای زیر پا میخواستم که از اول میدونستم تهش باید پول اضافه دزدی بدم و براش برنامه ریزی کردم و میدونم لیاقت من و ما همین وضعیت هست بیخود هم خودمون رو باد نکنیم ، فقط خوش بحال دلال که کلی حواله خرید و کلی ماشین دپو شده از قبل نگه داشته
پارس : طی این چند روز اومده یا همون فروردین؟؟؟
ندا : سلام امروز برای من پیام اومد که تبدیل رانا به 207 تیو تری تکمیل وجهم 17دی بوده من امروز رفتم شکایت کردم
x33 cross : بعد ما ک تاریخ قراردادمون 2 دی هست کجای الویت هستیم؟
پارس 4712 : داداش همون ماه قبل براتون اومد یا توی اردیبهشت؟
علی : سلام عرض ادب خدمت تمامی حواله داران پارس ، من نمی‌دونم چرا با وجود اعتراض ها هیچ خبری نشد حتی رییس جمهور هم واکنشی نداد شاید الان که فکر میکنم خوشبحال همونایی که چند وقت پیش تبدیل زدن به سورن من یه چیز رو دوست دارم صادقانه بگم شاید بعضی ها بگن دلالی یا نفوذی ایران خودرو برام اصلا مهم نیست من خودم چند روزی هست هی خبر مربوط به پارس رو دنبال میکنم خبری نشد که نشد اگر رییس جمهور یا هر کسی میخواست کاری بکنه تا الان انجام داده بود و خبری میشد من خودم حقیقت ندارم سورن میزنم قسطی کسی که داره پارس بزنه دیگر صبر نکنید چون هر چند روز که صبر کنید دیرتر خودرو رو تحویل میگیرین
پیش فروش ،بهمن : اگه ارسال شده چرا هیچکی تو گروه خبر نداده ؟؟