بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا

 

بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا

 
پیشتر در مطلبی به معرفی کامل چانگان CS35 محصول جدید چینی و مونتاژی سایپا کاشان پرداخته بودیم. این کراس اوور چینی هفته گذشته در اختیار عده ای از خبرنگاران قرار گرفت تا برای نخستین بار توسط رسانه ها به چالش کشیده شود.
 
خوشبختانه نسخه مونتاژی نسبت به نمونه وارداتی چندان پیرایش نشده و از نظر تجهیزات رفاهی تقریبا در سطح یکسانی قرار دارد. از جمله تجهیزات رفاهی CS35 می توان به سنسور نور،کروزکنترل، دکمه های تنظیم صدا از روی فرمان، صندلی شش حالته راننده، تودوزی چرم، آینه های تاشو برقی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ و سانروف اشاره کرد.
 
جالب تر آنکه در نمونه مونتاژی چراغ مه شک به سپر جلو افزوده شده است و از این رو می توان این نکته را نقطه تمایز ظاهری نمونه های مونتاژی و وارداتی دانست.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
هرچند عمده خریداران مدل وارداتی که سال 93 در حدود 85 میلیون تومان برای چانگان CS 35 پرداخته اند و خودرو خود را با ماه ها تاخیر تحویل گرفتند، حالا از قیمت گذاری نسبتا مناسب سایپا و افت قیمت قابل توجه خودرو خود در عذابند ولی می توان این نوید را به مشتریان قدیمی سری وارداتی داد که حالا به لطف مونتاژ شدن این خودرو، نگرانی آن ها بابت خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.
 
بنابراین می توانند به جای فروش به نگهداری بلند مدت خودرو چینی اصیل خود بیاندیشند بلکه ضرر 20 میلیونی اولیه تا حدی جبران شود.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
به لطف وجود این خریداران فداکار، حالا سایپا دید بهتری نسبت به شرایط خدمات پس از فروش CS 35 پیدا کرده است  و برخی نقاط ضعف را نیز تصحیح کرده، برای مثال ظاهرا تنظیم ECU خودروهای وارداتی مناسب شرایط روسیه بوده و سیستم کولر خودروهای وارداتی نیز کارایی لازم را نداشته که با انجام تمهیداتی هر دو مشکل رفع شده است.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
همانطور که از تصاویر مشخص است، چانگان CS35 به خصوص در رنگ های قرمز و آبی خودرو جذاب و نسبتا زیبایی است و مسلما دل بسیاری خریداران را به لطف این طراحی خوب خواهد بُرد.
 
اما در فضای درون کابین اثر چندانی از شعار انتخابی سایپا برای این خودرو دیده نمی شود و نمی توان “کیفیت را لمس” کرد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
هرچند طراحی داخلی نیز همانند طراحی بیرون به خوبی انجام شده و ارگونومی کابین و فضای داخلی نیز مناسب به نظر می رسد، اما کیفیت نه چندان جالب پلاستیک های تریم داخلی، نشان می دهد که این چانگان هم کیفیت متفاوتی نسبت به سایر خودروهای چینی در چنته ندارد و از متریال مشابهی شکل گرفته است.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
پس از روشن کردن پیشرانه حرکت عقربه های دور موتور و سرعت سنج که یک حرکت رفت و برگشتی تا انتها انجام می دهد، راننده را به یاد خودروهای اسپرت می اندازد اما صدای پیشرانه چهار سیلندر و 1.6 لیتری با 123 اسب بخار قدرت اعلامی سایپا، نشان می دهد که ارتباط خاصی بین این چانگان و یک خودرو اسپرت وجود ندارد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
عملکرد پدال‌ها هرچند به‌موقع و پاسخگو است اما در چند ثانیه اول به نظر می‌رسد که خودرو چندان تمایلی به حرکت پرشتاب ندارد. این موضوع به گیربکس‌ خودرو برمی‌گردد هرچند که ممکن است این ایراد صرفا در خودرو مورد آزمایش ما باشد چرا که تعدادی از این خودروها که برای آزمایش خبرنگاران در نظر گرفته شده اند که شرایط یکسانی ندارند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
برای مثال این خودرو، پیش‌تر برای آموزش کارکنان فنی سایپا، باز یا دمونتاژ شده و سپس دوباره آن را مونتاژ کرده‌اند و به همین دلیل هم هیچ یک از مجموعه های الکترونیکی خودرو کار نمی کند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
با همه این‌ها پس از گذشت مدتی کوتاه CS35 خود را باز می‌یابد و شتاب به حد قابل توجهی می‌رسد که می‌توانیم آن را برای استفاده روزمره کافی بدانیم.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
در مجموع با توجه به عملکرد سایر خودروهای حاضر در تست می تواند تخمین زد که شتاب صفر تا صد چانگان CS 35 می تواند در حدود 15 ثانیه باشد که در محدوده خودروهای نسبتا کُند قرار می گیرد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
با ورود سریع به پیچ‌ها یکی دیگر از مشخصه‌های این چانگانِ کاشانی رو می‌شود، CS 35 در محور عقب پایداری  قابل قبولی دارد. هرچند این مساله درمورد چرخ‌های جلو صادق نیست و اگر سرعتتان از حدود 65 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد محور جلو به سادگی تمایل خود را برای کم فرمانی و عدم اجرای درست دستورات راننده نشان می‌دهد.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
البته طبیعتا سرعت ناپایداری ارتباط زیادی با زاویه ورود به پیچ و کیفیت آسفالت دارد و نمی توان 65 کیلومتر در ساعت را برای هر پیچ و هر جاده ای معتبر دانست.
 
این مساله می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد اما آنچه ما بطور تجربی به آن رسیدیم این است که عدم توزیه مناسب وزن باعث می شود که در سرعت‌های بالا چسبندگی چرخ‌های جلو از دست برود.
 
با رها کردن گاز یا وارد کردن فشار اندکی روی پدال ترمز، وزن خودرو به جلو تمایل پیدا کرده، چسبندگی این محور افزایش یافته و درنهایت مشکل کم فرمانی حل می شود.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
شاید با تعویض تایرهای چینی با نمونه های بهتر و مرغوب تر از شدت این مشکل تا حد زیادی کاسته شود، اما نکته اساسی این است که CS 35 مونتاژی سایپا از سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) بی بهره است.
 
این درحالیست که میزان تاثیر گذاری این سیستم در ایمنی خودرو دست کمی از ABS ندارد و نصب آن برای تمام خودروهای اروپایی اجباری شده است، اما خودروسازان ایرانی و حتی وارد کنندگان خودروهای چینی معمولا این سیستم را از محصولات خود حذف می کنند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
تعلیق و فنربندی چانگان CS 35 چندان پیشرفته نیست اما کارایی نسبتا مناسبی دارد و با توجه به دست‌اندازهای مخصوص تعبیه شده در مسیر آزمایش فنیِ سایپا کاشان، خیال مارا از این بخش راحت کرد، البته این به این معنا نیست که حتی برای یک لحظه تصور آفرود رفتن با چانگان CS35 به ذهنتان خطور کند و این عملکرد مناسب صرفا ویژه جاده‌های شهری است!
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
نکته دیگری که باید درنظر بگیریم این است که علیرغم عملکرد مناسب سیستم تعلیق و ترمز، گیربکس نه‌چندان لذت بخش یکی از ایرادات این چانگانِ سایپایی است.
 
تکنولوژی قدیمی این گیربکس تیپ ترونیک یکی از علت‌های همان مکث‌های مذکور در شتاب‌گیری اولیه است و در حالت دستی تاخیرهای محسوسی را از خود نشان می‌دهد بطوری که پس از مدتی حالت D و اتوماتیک را به دستی آن ترجیح می‌دهید.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
گشتاور 160 نیوتن‌متری باعث شده تا در سربالایی 20 درجه موجود در مسیر آزمایش فنی، خودرو عملکرد مشخصی داشته باشد و از عهده انتظاراتمان برآید البته درصورتی که خودرو را در این شیب متوقف کنید و دوباره بخواهید بالا بروید متوجه اندکی عقب‌گرد و سپس فشار زیادی که به موتور می‌آید، خواهید شد.
 
بنابراین مشخص است که اگر با وزن زیاد (بار و مسافر) در یک مسیر سربالایی به ترافیک برخورد کنید، فشار زیادی به اجزای فنی این کراس اوور چینی وارد می شود و ممکن است عطای شیب پیمایی را به لقایش ببخشید.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
نتیجه نهایی
 
با دو دیدگاه مثبت یا منفی می توان به چانگان CS35 نگریست.
 
مثبت از آن جهت که در شرایط فعلی بازار خودرو که علاقه زیادی به خودروهای کراس اوور ایجاد شده، نمونه های اتوماتیک (حتی چینی) بیش از 75 میلیون تومان قیمت می خورند و حالا CS 35 با قیمتی مناسب تر و ظاهر جذاب خود می تواند دل بسیاری افراد را شاد کند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
از سوی دیگر ابعاد و اندازه، مشخصات فنی و امکانات رفاهی، اکثر افراد را برای زندگی روزمره شهری راضی می کند و از این رو مشتریان کم توقع احتمالا از انتخاب CS 35 پشیمان نخواهند شد، البته به شرطی که سایپا در زمینه خدمات پس از فروش این مدل خوب عمل کند.
 
اما دیدگاه منفی یا کمی سخت گیرانه ای نیز وجود دارد که معمولا زاویه دید افرادی است که مشخصات فنی این خودرو را با سایر مدل های موجود در بازار مقایسه می کنند.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
جایی که نسبت نیرو به وزن یا تکنولوژی گیربکس این مدل عملا تفاوتی با امثال 206 اتوماتیک ندارد و به سبب ناشناخته بودن برند چانگان، طبیعتا از نظر خدمات پس از فروش و عرضه قطعات یدکی نیز ریسک بیشتری نسبت به سایر خودروهای تولید داخل یا حتی چینی هایی که چند سال سابقه مونتاژ دارند، وجود خواهد داشت.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
در واقع پرداخت چنین بهایی و پذیرفتن ریسک خرید یک خودرو چینی، با توجه به مشخصات فنی کاملا معمولی این مدل منطقی نیست و شاید قبول ریسک خرید یک خودرو دست دوم شناخته شده با قیمت 60 میلیون تومان به مراتب پذیرفتنی تر باشد.
 
به خصوص که با چنین بودجه ای خودروهای نسبتا قابل قبولی از مزدا 3 نسل قبل گرفته تا تویوتا کرولا قدیمی و حتی کیا پیکانتو 2014 قابل انتخاب است که این آخری اتفاقا گارانتی هم دارد.
 
از منظر این افراد پرداخت 62 میلیون تومان برای چانگان CS35 به عنوان یک خودرو چینی که اساسا کاربرد درون شهری دارد، توجیه پذیر نخواهد بود مگر آنکه خودرو دیگری را برای استفاده مسافرتی در اختیار داشته باشید و چانگان را به عنوان خودرو دوم برای رفت و آمد روزمره استفاده کنید.
 
بررسی چانگان CS35 مونتاژی سایپا
 
طبیعتا دیدگاه هر دو دسته درست است و نمی توان در شرایط فعلی که زمانه قحط الرجال خودروهای خوب و با کیفیت است، به خریداران یا منتقدان محصولات چینی خُرده گرفت، اما آنچه واضح است اینکه شاید CS35 طراحی یا کیفیت فنی قابل قبولی (نسبت به خودروهای تولید داخل) داشته باشد، اما از نظر فنی برای استفاده خانوادگی در جاده ها نمی تواند قدرتمند ظاهر شود و پشت فرمان این خودرو ناچارا باید اتوبان قزوین رشت را به جاده چالوس ترجیح دهید.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سایپا , چانگان cs35 , خودرو چینی , کراس اوور , شاسی بلند , بازار خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

35 نظر

حامد
3

همش بحث بازار دست دومه
جمعه بازار رفته بودم، طرف پیکان آورد دلال ماشین اون سمت خیابون دید رفت تو ماشینش نشست، تا ماشین دور بزنه بیاد داخل جمعه بازار تبریز، معاملش کردن
چینی نمیخرید پیکان بخرید افت قیمت نداره، لوازمش همه جا هست، موتوری که روغن سوزی داره راحت یه سال بدون تعمیرکردن کار میکنه
با 60 میلیون 10-15 تا پیکان تمیز میشه گرفت
19:33  1397/01/07
پاسخ دادن
احسان
0

سلام خدمت دوستان عزیز
من تازه وارد بازارچینی دارم میشم . صادقانه نظر میدم که چانگان ماشینی نیست که در جاده ومسافت طولانی بشه سوارشد در سرما ویخ وبارندگی کشش کافی ندارد ..
12:04  1396/09/27
پاسخ دادن
چینی هرگز
0

به درد نمیخوره،گیربکس کند وتاخیری،وزن بالا،کولرضعیف،افت قیمت ماشینای چینی و........چینی هرگز
20:12  1396/07/20
پاسخ دادن
کیومرث
3

ماشینی که وقتی 4-5 نفر سوارش باشن دنده عقب نتونه از سربالایی بالا بره اصلا ارزش خرید نداره
12:10  1396/03/11
پاسخ دادن
سید محمد
2

سلام
من امروز یه نقره ایش رو ثبت نام کردم
قیمت این ماشین همون ٨۵ تومنی هست که سال ٩٣ مردم خریدن
بهترین امکانات , بهترین رُخ
بین تیگو و چانگان من چانگان و انتخاب کردم سی میلیون هم گذاشتم تو جیبم
22:43  1396/03/10
پاسخ دادن
محمدرضا
2

با سلام خدمت دوستان عزیر
من امروز میخوام ثبت نام چانگان بکنم فقط میخواستم ببینم توی چانگان مونتاژی سانروف، کروز کنترل و ایربگ 4 تا هستش یا نه؟
چون بعضی ها میگن سایپا تو سری مونتاژی برخی آپشن ها را حذف کرده
خیلی ممنون میشم که راهنماییم کنید با تشکر
09:59  1395/11/03
پاسخ دادن
حمید
1

داداشم یه چانگان خریده واقعا از نظر موتوری ضعیفه با هم رفتیم سفر من یه 405 مدل 91 دارم تو سربالایی ها جوری چانگان از 405 جا میموند که خود داداشم اومد گفت موتور چانگان واقعا ضعیفه دیگه خودش اومد اعتراف کرد
13:17  1395/10/20
پاسخ دادن
اهورا
2

چانگان فقط خوراك رانندگي پيرمرديه دو دستي فرمون را بچسب بخواب رو غربيلك با سرعت 65 كيلومتر در ساعت رانندگي كن پشت سرت هم خط زنجير ! چانگان لاكپشتي را عشق است
14:30  1395/10/20

رضا از مشهد
8

مقاله خنده داري بود بيشتر! به خصوص قسمتي كه توصيه شده به جاي چانگان ، پيكانتو خريداري بشه ! از نظر نويسنده محترم آيا مشتريان چانگان نيازهاشون با پيكانتو بر طرف مي شه ؟! متاسفانه اين روزها همه كارشناس خودرو و مقاله نويس و فيلم ساز شدن !
12:00  1395/10/20
پاسخ دادن
مسعود
3

دوست عزیز سلام اولا کل بررسی رامطالعه فرمودید ؟ آیا نقدموتور وگیربکس و هندلینگ خودرو مفیدنبود ؟ شما که کارشناس هستیدبرای ادعایتان دلیلی آورذید؟
نظرهای شخصی غیرمستدل بدترین عامل انحراف افکاراند . موفق باشید
10:49  1395/11/03

کاربر: MPA
4

مهمترین نکتش اینه که سایپا داره میفروشه.
حداقلش اینه که سایپا دنبال دردسر نیست و بهترین ماشین چینی رو انتخاب کرده برای ارائه در بازار ایران.
واقعا نسبت به قیمتش و ماشینهای چینی و غیر چینی هم قیمتش عالیه.
19:00  1395/10/19
پاسخ دادن
طالب
0

متاسفانه شركت سايپا به علت نوعي بي سليقگي ماشينهاي اتومات پر دردسري واسه توليد انتخاب ميكنه ايرادهاي اساسي پرايد اتومات كه در يك مقطع كوتاه توليد شد و ريو اتومات كه گيربكسش داغ ميكرد و البته همين چانگان هم ضعفهاي زيادي در ضعف دنده عقب و لرزش گيربكس داره كه باعث خراب شدن زود هنگام دسته موتور و پلوسها ميشه
10:58  1395/10/20

کودک دبستانی
9

کارشناسی افتضاحی بودشرکت چانگان حدود50سال سابقه تاسیس وکارداره وجزوبرندهای معتبرچین*جوری ازمحصول چین درمورد ماشین میگیدانگارماجزءاتحادیه اروپا یاایالات متحد هستیم بنده خدااینجاایرانه یه کشورجهان سوم وچین بعدامریکا وقبل ازاتحادیه اروپااقتصاددوم جهان که بزودی امریکاروهم پش سرمیداره*الانم هم درایران وهم دردنیا80درصدکالاهای مصرفی حتی همون کامپیوتروموبایلی که باش تواین سایتهادرموردکالای چینی شعرمینویسیم چینیه*به جای این حرفها اول یه نگاه به خودمون بندازیم ببینیم کی هستیم وچکاره بعدنظربه اصطلاح کارشناسی بدیم!!ماایرانیااستادمسلم شعار وشعرهستیم ولی توعمل حتی محصولات به اصطلاح ملی وایرانی ماازصدجاوصله پینه شده وبایه تحریم تازه معلوم میشه هیچیش مال خودمون نبوده وخطتولیدمتوقف وقیمت سه برابرمیشه !!
22:09  1395/09/09
پاسخ دادن
اقبال
1

۵۰ سال تجربه ای که ۴۵ سال را موتور ۳ چرخه ۲زمانه بسازی بهتر از این نمیشه حالا باز خوبه واسه ماشین با این هیکل موتور ۱۶۰۰ گذاشتن وگرنه بعید نبود با موتور ۱۲۵ سی سی تولیدش میکردند!
22:24  1395/09/09

شایان
1

البته چانگان ابتدای کاریه شرکت اسلحه سازی بوده ولی الان بخوای یانخوای جزوبرندای خوب چینه ولی اگه سایپابخوادداخلی سازیش کنه دیگه ازاین کیفیت خبری نخواهدبودوشعارسایپا محقق میشه که :چه زوددیرمیشود!
07:13  1395/09/10

مسعود
2

دوست عزیزسلام من احتمالا دررده سنی پدرشماهستم درزمان ما چینی ها رعیتی میکردند و خرید بنزو ب ام و هم برای طبقه متوسط تحصیل کرده ما رویانبود.
ببنید بزرگ ترین بازارخودروی چینی کجاست ؟ گویا مازود تراز بقیه به نان ودوغ راضی شدیم .درضمن اروپا را باچین مقایسه نکنید موفق باشید
11:13  1395/11/03

اصفهان
2

Ford Escort Changan-Ford 22203

در چين جزء 10 ماشين پر فروش است و cs75 رده 4 را داره
18:53  1395/08/19
پاسخ دادن
آرمان
10

نویسینده مقاله اصلا سوار ماشین هم نشده هیچ، از نزدیک هم ندیده ماشینو، صرفا یو یه سری تصورات و شنبده ها یه چیری نوشته، دوست عزیز مه شکن جلو روی وارداتیا هم بوده اصلا دلیل اینکه وارادیتارو دیر دادن نبود مه شکن جلو بود که سایپا با اضافه کردن اون به مدل وارداتی مجوز پلاک گرفت، اونی که تو مدل منتاژی اضافه شده دی لاته برادره من، نه مه شکن، خیلی تابلوه که اصلا ماشینو ندیدی
19:31  1395/07/22
پاسخ دادن
مجتبی
5

دمت گرم احتمالا ندیده،خخخخ
من این ماشینو ثبت نام کردم الان دو ماهه دارم فقط از تمام سایت ها و نمایشگاه ها و افرادی که تو شرکت سایپا هستن و کسانی که این ماشینو دارن پیگیری میکنم،و به این نتیجه رسیدم که بگیرمش.کاری ندارم دیگه اون بیاد بگه سربالایی مثل فرقون میره یا قدرتش کمه،چانی عااااالی.
13:53  1395/10/27

سامان
6

چون چینی ها تو ذهن مرذم بد جا افناده وگرنه این طفلی ماشین خوبیه چون هرکی داره میگه راضیه و مشکلی باهاش نداشته.
19:00  1395/07/11
پاسخ دادن
زارع
0

با این همه معایب که گفتین باز هم کسی سراغ این ماشین میره عایا؟با این گیربکس تنبلش .. واقعا برا خودم متاسفم
10:11  1395/07/08
پاسخ دادن
عباس
13

آقای زارع کسی که این مقاله رو نوشته حتی به خودش زحمت نداده سوار ماشین بشه بعد در مورد آن مقاله بنویس نشانه اصلی آن هم اینکه کیلومتر این ماشین موقع روشن شدن حرکت نرمال داره نه رفت و برگشتی در مورد گریباکس هم به مود اسپرت که برای سبقت های سریع و شیب های تند مورد استفاده است مجهز شده همینطور روز روشن و سنسور نور بهش اضافه شده من مرداد ماه تحویل گرفتم به نسبت حجم موتور و قیمت بسیار ارزنده است و یک سو گردن بالاتر از پژو و رنوهای مونتاژ ایران هست ولی متاسفانه مردم ایران فقط حرف دیگران را تکرار می کنند و حاضر به پذیرش واقعبت ها نیستند من حداقل سی و پنج سال هست که خودرو دارم و تقریبا سعی میکنم خودروهای سری اول را بگیرم دلیلش هم اینکه مونتاژ کارای ایران فقط در سری اول قطعات اصلی را استفاده میکنند ودر این رنج قیمت میتونم بگم جز خوب های بوده که خرید کردم ضمنا هیچ تعصبی هم به برندی خاص ندارم و فقط خواستم تجربه خود را در اختیار سایر دوستان قرار بدم . انتخاب خوبی داشته باشید موفق باشید
21:15  1395/07/08

سعید
10

من که مدل مونتاژی را سه ماهه دارم واقعا راضیم مگان ۱۶۰۰ هم داشتم اما این واقعا از تمام محصولات بازار زیر ۱۰۰ میلیون ایران سره هر کسی قصد خرید داره تا قیمتش خوبه شک نکونه
08:11  1395/07/09

محمد
8

خوشم میاد اون فردی که ماشین رو مثلا ..... تست کرده کلا سوار ماشین هم نشده اگر نه کیلومتر این ماشین با روشن کردن اون حرکت رفت و برگشت تا آخر نداره و اونی که نویسنده نوشته مال جک اس 5 هست نه این ماشین .

01:44  1395/07/06
پاسخ دادن
کریمی
0

بنده خدا گفته سوار مدل مونتاژی شده.. حالا هم یه نفر پیدا شده یه کم حق جانبدارانه نسبت به مشتری حرف زده شما نذارین.
10:14  1395/07/08

ali
1

بین سفید مشکی و قرمز کدوم خوش رختر اسپرت تر و موقع فروش بی درد سرتر هست
21:40  1395/07/05
پاسخ دادن
محمود
0

ماشین نو بخری و در جا بیست ملیون ضرر کنی!!؟ کدوم عاقلی اخه......؟
18:20  1395/07/05
پاسخ دادن
علی
1

آقا بسه دیگه چقدر چینی آخه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10:17  1395/07/05
پاسخ دادن
ساسان
2

فعلا که بازار ایران شده محل آزمون و خطای رایگان چینی ها تا ده سال دیگه که شاید کیفیت ماشین ها شون به کره ای ها برسه ،که البته اون موقع هم دیگه با این قیمت ارزون بهمون اشغال هاشون رو نمیدن!
09:47  1395/07/05
پاسخ دادن
امیر
3

کسانی که چانگان cs35 دارند از خودرو راضی هستند؟مزایا و معایب انرا لطفا بازگو
و تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهند.
09:42  1395/07/05
پاسخ دادن
فرزاد
0

لطف کنید مقاله،ای درباره مشخصات فنی و ایمنی خودروی اصلی سایپا که اکثر مردم ایران در شیرینترین لحظات با هم بودن سفر، بدترین خاطرات را تجربه کرده‌اند بنویسد،
آیا در صنعت بروز خودرو، حداکثر تجهیزات ایمنی یک اتومبیل باید به اندازه یک موتورسیکلت باشد و حتی شاید بدتر از آن!
23:23  1395/07/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده