بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی

 

بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیون تومانی

 
در ادامه مجموعه مطالبی که در آن به راهنمایی خوانندگان محترم در پروسه خرید و انتخاب خودرو می‌پردازیم، تصمیم داریم تا بخش بعدی بازار خودروهای موجود در کشور را بررسی کنیم.
 
پس از بازه قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان، در دسترس ترین بازه خرید خودرو در کشورمان محدوده قیمت بین 25 تا 46 میلیون تومان است. با افزایش بودجه و رسیدن آن به محدوده 45 میلیون تومان، دست خریداران در انتخاب بازتر می‌شود؛ با این حال هنوز هم اصلی‌ترین انتخاب‌ها از میان خودروهای تولید داخلی خواهد بود و محصولات وارداتی سهم چندانی از این بخش از بازار را در اختیار ندارند. بنابراین باید بازه 25 تا 45 میلیون تومان را بخشی از بازار دانست که جولانگاه خودروهای داخلی در میان قشر متوسط جامعه است.
 
پژو 206 ؛ مدرن‌ترین محصول محبوب پژو در ایران
 
از ابتدای دهه هشتاد شمسی که پژو 206 به بازار ایران آمده تاکنون این محصول دستخوش تغییرات زیادی شده است، با این حال هنوز هم این فرانسوی جسور به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبا در بازار هاچبک‌های شهری جوان پسند شناخته می‌شود.
 
با ظهور نمونه سدان 206، موجی از خانواده‎های نیازمند یک سدان با مشخصات 206 به سمت آن روانه شدند، با این حال به تدریج از این موج کاسته شد و 206 سدان به دلیل ظهور گزینه‌های جذاب‌تر، مثل سابق طرفداران زیادی را به خود جلب نمی‌کند.
 
شاید 206های امروزی از نظر کیفیت ساخت و قطعات فنی در حد و اندازه‌های پدران چند سال قبل خود نباشند، اما هنوز هم می‌توان تا حدی آن حس سواری اسپرت و چالش انگیز این خودرو را در آن‌ها یافت.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
امروزه تقریباً دو گونه تیپ 2 و 5 تنها گونه‌های این خودرو هستند که به بازار عرضه می‌شوند و دیگر خبری از تیپ‌های 3 و 6 نیست. با این حال امکان یافتن نمونه‌های سالم دست دوم تیپ 6 با کارکرد نسبتاً پایین هنوز هم وجود دارد. متاسفانه اما نمونه‌های جدیدتر این سری از نظر گیربکس دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.
 
علاوه بر این خرید نمونه‌های با کارکرد بالا از این خودرو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که از نظر مخارج ممکن است در حد و اندازه‌های خودرویی از کلاسی بالاتر ظاهر شود.
 
با این حال 206 هنوز هم خودرویی با کیفیت سواری نسبتاً مناسب و جذاب است که می‌تواند به عنوان یک انتخاب روزمره مناسب با مصرف سوخت پایین و ابعادی کوچک، نیازهای اقشار مختلف را تامین نماید. قیمت گونه‌های هاچبک 206 بین 32 تا 37 میلیون تومان است و برای خرید نمونه سدان نیز بین 35 تا 38 میلیون تومان باید بپردازید.
 
تندر 90 ؛ دستپخت رومانیایی برای خانواده ایرانی
 
پروژه حضور یک رنو ارزان قیمت در ایران در سال‌ها قبل کلید خورد و در نهایت به ظهور تندر 90 (یا همان رنو لوگان و یا داچیا لوگان بسته به بازار عرضه) انجامید.
 
این محصول اقتصادی به عنوان یک سدان کوچک خانوادگی از زمان عرضه تاکنون دچار تغییراتی شده است و در نهایت تنها نمونه فول آن در دو گونه دستی و اتوماتیک در خط تولید مانده‌اند.
 
دو خودروساز اصلی ایران یعنی ایران خودرو و پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) تندر را به بازار عرضه می‌کنند و همواره بحث‌هایی پیرامون تفاوت کیفیت ساخت این دو گونه مطرح بوده است، با این حال بیشتر این بحث‌ها به نتیجه خاصی نرسیده است.
 
چرا که به طور مقطعی کیفیت مونتاژ و ساخت هر یک از این دو خودروساز ممکن است دچار افول یا بهبود شود. تندر شاید به عنوان یک خودرو اقتصادی حس جسارت و اسپرت بودن محصولی همانند 206 را به افراد منتقل نکند، اما از نظر کیفیت سواری و قابلیت‌های فنی در حد و اندازه خوبی ظاهر می‌شود و مصرف سوخت آن نیز مناسب است و به مدد ارتفاع زیاد سقف، دید و تسلط راننده روی محیط در آن بسیار خوب است.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
علاوه بر این استهلاک پایین‌تر نسبت به رقبا و هزینه نگهداری نسبتاً مناسب آن نیز می‌تواند گزینه مثبتی تلقی شود. با این حال ظاهر این خودرو ممکن است به مذاق همه خوش نیاید و کیفیت کابین و مواد به کار رفته در آن نیز چندان مناسب نباشد.
 
علاوه بر این برخی از هزینه‌های تعمیرات این خودرو ممکن است با ذات اقتصادی آن خوانایی نداشته باشد. علاوه بر نمونه‌های سدان تندر که با قیمتی در حدود 34 تا 40 میلیون تومان عرضه می‌شود، نمونه وانت بار آن نیز به تازگی با قیمتی در حدود 35 میلیون تومان راهی بازار شده است.
 
وانت مزدا و کارا ؛ وانت باری برای تمام دهه‌ها
 
وانت بار مزدا سری B یکی از محصولاتی است که به جرگه حاضران همیشگی بازار کشور بدل شده است. با این حال این وانت بار در سال‌های اخیر دچار تغییراتی شد که از برخی جهات آن را از اصل خویش دور کرده است.
 
وانت مزدا به تازگی به کارا تغییر نام داد و پیشرانه‌ 1.7 لیتری سابق وانت باردو (همان وانت پیکان) به آن رسید. این تغییر سبب شد تا قیمت آن کاهش یابد و از برخی جهات تامین قطعات آن نیز ساده تر شود. وانت مزدا که همواره زیر سایه وانت زامیاد و وانت پیکان قرار داشت، بدین ترتیب با کاهش قیمت و حذف رقیب اصلی (وانت پیکان) به جایگاه مطلوب تری رسید.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
با این حال هنوز هم نباید انتظار یک کارایی مشابه وانت زامیاد را از این مزدای دور رگه ایرانی – ژاپنی داشت. شاید مثبت‌ترین نکات در مورد این وانت بار کارا، ظاهر مدرن‌تر، کیفیت سواری بهتر و کیفیت ساخت و امکانات رفاهی نسبتاً بهتر آن نسبت به زامیاد باشد.
 
پژو 405 ؛ شیر پیر فرانسوی
 
دیگر همه به حضور پژو 405 در بازار کشورمان عادت کرده‌ایم. خودرو سال اروپا که با اندکی تاخیر و در ابتدای دهه هفتاد شمسی به بازار ایران رسید در طول این سالیان 405 به تدریج سعی کرده تا گرد پیری را از چهره دهه هشتادی خود پاک کند، اما در این راستا تقریباً موفقیت چندانی کسب نکرده است.
 
با وجود تغییراتی محدود در داشبورد، دماغه، جزئیات فنی و حتی ظهور نمونه مدرن شده‌ای با کد SLX، هنوز هم می‌توان 405 را به عنوان یک خودرو قدیمی ارزیابی کرد.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
همین امر سبب شده تا خود تولید کننده نیز آن را به عنوان اصلی‌ترین گزینه برای قطع تولید در آینده‌ای نزدیک بداند. کیفیت ساخت 405 در سال‌های اخیر نسبتاً افت کرده است و به دلیل مواردی همچون داستان آتش سوزی‌ها در دهه قبل، اعتبار آن خدشه دار شده است.
 
با این حال به دلیل پلتفرم کارا و شناخته شده (و به تبع آن فراوانی قطعات یدکی و سادگی تعمیرات و پایین آمدن هزینه نگهداری) و ابعاد مناسب و جاداری کابین و قابلیت‌های فنی قابل قبول، هنوز هم این خودرو طرفدارانی دارد.
 
مصرف سوخت 405 نسبت به بسیاری از رقبا چندان مناسب نیست و ظاهر کهنه آن نیز ممکن است دیگر گیرایی سابق را نداشته باشد، اما به هر حال باید آن را با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان یک بازیگر اصلی در بازار مورد نظر ما دانست.
 
پژو پارس ؛ سوگولی سابق بازار
 
پژو پارس به عنوان یک 405 به روز شده در ابتدای دهه هشتاد و با نام پرشیا وارد صحنه شد. این خودرو در بازار نسبتاً کم تنوع آن زمان در کسوت یک خودرو لوکس توانست برای خود اسم و رسمی دست و پا کند، هرچند از نظر امکانات رفاهی چندان تفاوت قابل توجهی با پدر خود یعنی 405 نداشت.
 
با این حال ظاهر نسبتاً جذاب و مدرن شده آن توانست محبوبیتی خیره کننده برای آن دست و پا کند. به تدریج و با متنوع شدن بازار و ورود رقبای وطنی مدرن‌تر، پارس نیز دستخوش تغییراتی شد تا بتواند پا به پای رقبا پیش برود.
 
نمونه‌های مختلفی از پارس با عناوین سال، LX و ELX در بازار کنونی حضور دارد که از نظر فنی و امکانات رفاهی دارای تفاوت‌هایی هستند، هرچند این تفاوت‌ها به اندازه‌ای نیست که برخی انتظار آن را دارند. شاید در این میان داشبورد جدید پارس با ظاهری مدرن‌تر با به عنوان یک شاخصه محبوب مد نظر بسیاری باشد، هرچند از نظر هماهنگی با خطوط بدنه در وضعیت مناسبی نباشد.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
پژو پارس امروزه در بازار کشورمان بین 35 تا 38 میلیون تومان قیمت دارد که شاید از برخی جهات برای خودرویی که از نظر ظاهری و فنی و امکانات رفاهی یک سر و گردن بهتر از 405 است مناسب به نظر بیاید. تقریباً شاید بتوان تمامی نقاط قوت و ضعف 405 را برای پارس نیز برشمرد، هرچند برای پارس انتظار خریداران از کیفیت ساخت و مونتاژ چیزی بیش از آن است که دریافت می‌کنند.
 
سمند ؛ اولین خودرو ملی
 
در ابتدای دهه هشتاد شمسی اولین خودرو ملی کشورمان با نام سمند و براساس پلتفرم پژو 405 راهی بازار شد. این خودرو نیز به سبک پدر و برادرش (405 و پارس) به تدریج دستخوش تغییراتی شده تا بتواند در بازار نسبتاً متنوع کنونی ایران دوام بیاورد. سمند به عنوان یک سدان خانوادگی نسبتاً بزرگ توانسته تا حدود زیادی محبوبیت کسب کند و امروزه گزینه‌ای قابل رقابت با سیل انبوه خودروهای ناشناخته چینی باشد.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
امروزه گونه‌هایی همانند SE، LX، سال و EF7 از سمند عادی با قیمتی بین 27 تا 32 میلیون تومان و سورن (گونه فیس لیفت شده) در دو گونه ELX و توریو با قیمتی در حدود 37 میلیون تومان در بازار حضور دارند.
 
سمند ممکن است به دلیل طبیعت نرم‌تر و سنگین‌تری که نسبت به نسبت به 405 و پارس دارد مورد مذمت بسیاری قرار گیرد، اما در عین حال می‌‌توان از آن به عنوان پخته‌ترین محصول این پلتفرم یاد کرد.
 
مصرف سوخت گونه‌های عادی سمند چندان مناسب یک خودرو شهری روز نیست و کیفیت ساخت آن نیز در بیشتر موارد ممکن است خوب ارزیابی نشود. علاوه بر این کیفیت قطعات یدکی نیز همانند پارس و 405 در سال‌های اخیر به طور محسوسی افت داشته است. در بخش بعدی بازار به فرزند مدرن و جسور سمند یعنی دنا نیز اشاره خواهیم کرد.
 
MVM110 S جدید ؛ فرار از شباهت به ماتیز
 
نسل جدید MVM110 یا همان چری QQ در حالی به بازار ایران آمد که نسل قبلی آن توانست به لطف ظاهر دوست داشتنی (که بی شباهت به دوو ماتیز نبود) و ابعاد کوچک و سواری نسبتاً نرم و مصرف سوخت پایین موفق ظاهر شود.
 
فرزند جدید آن اما ظاهری بسیار مدرن‌تر دارد که به خودروهای اقتصادی مدرن ژاپنی (تویوتا آیگو) و اروپایی شباهت‌هایی دارد. با ین حال قیمت آن به مرز 30 میلیون تومان می‌رسد و به همین دلیل ممکن است بخشی از خریداران علاقمند به این خودرو به سمت خرید نمونه دست دوم یک محصول گرانتر کشیده شوند.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
با این حال لاید صبر کرد و دید که آیا این چینی تازه وارد می‌تواند موفقیت نسل قبل خود را تکرار کند یا نه.
 
رانا ؛ برادر ایرانی 206
 
رانا به عنوان دومین خودرو ملی براساس پلتفرم 206 و با ظاهری متفاوت در حالی راهی بازار شد که قیمت‌ها در بازار خودرو کشور به سرعت در حال افزایش بود. به همین دلیل و با بالا رفتن قیمت 206، بسیاری به سمت خرید برادر ایرانی ارزان‌تر آن کشیده شدند.
 
رانا با آن که براساس 206 ساخته و پرداخته شد، اما نباید از آن انتظار همان کیفیت سواری و عملکرد فنی 206 را داشت، چرا که به مدد تغییراتی در ساختار شاسی، تعلیق و نوع تایرها به تدریج ذات آن از یک خودرو کوچک مهیج به یک خودرو اقتصادی شهری تغییر یافته است.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
علاوه بر این ظاهر آن نیز در عین مدرن بودن، اندکی محافظه کارتر از 206 ارزیابی می‌شود. در کنار این استفاده از یک پیشرانه کاملاً متفاوت، خوی ماجراجوی این پلتفرم را اندکی رام کرده است. علاوه بر این شما نباید انتظار همان کیفیت ساخت و کابین را از رانا داشته باشد، هرچند در سال‌های اخیر کیفیت ساخت  نیز افت شدیدی را تجربه کرده است.
 
بدین ترتیب رانا با قیمتی در حدود 33 میلیون تومان می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند یک 206 ارزانتر با ذاتی خانوادگی را بخرند و علاقه چندانی به پلتفرم بزرگتر اما کهنه‌تر 405 ندارند.
 
وانت زامیاد ؛ استقامتی به سبک نیسان
 
شاید قدیمی‌ترین وانت بار کشور هنگامی که به عنوان یک خودرو روز راهی بازار کشورمان شد فکرش را هم نمی‌کرد که در ایران به اسطوره استقامت و باربری بدل شود.
 
نیسان جونیور که امروزه با اسامی متفاوتی همچون وانت زامیاد، وانت نیسان و حتی نیسان آبی در بازار ایران شناخته شده است، به دلیل توان بالای باربری و سادگی ساختار توانست در بازار ایران موفق عمل کند و به محبوب ترین باربر موتوری تاریخ کشور بدل شود. با این که نیسان محبوب ایران عمری دراز دارد، اما هنوز هم مونتاژ کننده داخلی نتوانسته تا راه حلی برای انتخاب یک جایگزین برای آن ارائه کند.
 
کمتر خودرویی در جهان وجود دارد که به اندازه این خودرو ساده و در عین حال کارا باشد. با این حال لیست مشکلات این وانت بار سخت جان تمامی ندارد.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
فرمان و ترمزهای آن بسیار سفت و سخت هستند و رانندگی با آن نیز چندان ساده نیست. علاوه بر این سر و صدای پیشرانه نیز بسیار آزار دهنده است و از نظر مصرف سوخت و آلایندگی نیز وضعیت زامیاد چندان مناسب نیست.
 
در کابین این خودرو چندان اثری از امکانات رفاهی و ایمنی نمی‌بینیم و راحتی سرنشینان نیز در آن چندان مطرح نیست. علاوه بر این سواری وانت نیسان به هنگامی که بار چندانی حمل نکند بسیار سخت و عذاب آور است.
 
با این حال این خودرو به قدری کارایی خود را به ما اثبات کرده که به اولین گزینه برای حمل بار در سطح کشور با قیمتی بین 30 تا 35 میلیون تومان (بسته به نوع سوخت) بدل شده است.
 
البته ذکر این نکته حیاتی است که متاسفانه گونه دیزلی چندان تعریفی ندارد و بهتر است تا در صورت نیاز به سراغ زامیاد دوگانه سوز بروید.
 
برلیانس H230 ؛ چینی ساختار شکن
 
برلیانس H230 به عنوان یک تازه وارد چینی توسط پارس خودرو راهی بازار شده است. این خودرو برخلاف برادران بزرگترش که ظاهری محافظه کار و تا حدی شبیه به محصولات ب ام و دارند، بسیار جسور و رادیکال به نظر می‌رسد.
 
حتی می‌توان ظاهر عجیب و رادیکال آن را به دور از تناسب و زیبایی ندانست و به آن در این زمینه نمره قبولی دارد. با این حال این محصول جدید پارس خودرو به گواه متخصصان از نظر فنی و قابلیت‌های دینامیکی یک سر و گردن پایین‌تر از خودروهایی همانند 206 و تندر 90 است.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
قیمت این خودرو در حدود 38 تا 43 میلیون تومان (بسته به نوع گیربکس و امکانات) تعیین شده که تقریباً با رقبای مذکور برابری می‌کند. با این حال باید صبر کرد و دید که آیا این خودرو از نظر دوام و هزینه نگهداری می‌تواند با رقبای سرسخت و قدیمی‌ترش مقابله کند یا نه.
 
MVM 315 ؛ چینی محبوب
 
ادامه دهنده راه MVM (چری) در ایران یک هاچبک شهری با نام 315 با ظاهری شبیه به ب ام و سری 1 است که توانسته تا اینجای کار محبوبیت قابل توجهی داشته باشد. این خودرو به لطف ابعاد بزرگترش نسبت به رقبای هم قیمت، امکانات رفاهی نسبتاً مناسب و ظاهر خوبش موفق ظاهر شده است.
 
با این حال سواری بسیار نرم مورد علاقه خودروهای چینی در این MVM نیز مشاهده می‌شود و همانند سایر خودروهای هموطن، دینامیک سواری آن نیز چندان قابل توجه نیست و ظاهر نمونه سدان نیز تناسبات نمونه هاچبک را ندارد.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
علاوه بر این گزارش‌های فراوانی از خرابی‌ها گیربکس و سایر بخش‌های حیاتی خودرو در مورد این خودرو شنیده شده است که جای تامل دارد. با این حال قیمت مناسب 40 میلیون تومانی این خودرو (هر دو نوع هاچبک و صندوق دار) و امکانات رفاهی وسوسه انگیز در کنار ظاهر و ابعاد آن سبب شده است تا بسیاری خریدن یک 315 را به خوردوهایی همانند تندر 90 و 206 ترجیح دهند.
 
بازار رنگارنگ دست دوم‌ها
 
در بازار دست دوم‌های این رده قیمتی اما خودروهای زیادی به چشم می‌خورند. از رنو مگان‌های با کارکرد بالا گرفته تا مزدا 323، مزدا 3 نسل اول، سیتروئن زانتیا با کارکرد مناسب، سیتروئن C5 نسل اول، نیسان پیکاپ، پاژن، هیوندای آوانته و هیوندای ورنا از جمله نمونه‌هایی هستند که تقریباً در بازار خودروهای صفر کیلومتر دیگر حضوری ندارند و تنها به این بخش از بازار محدود می‌شوند.
 
بررسی بازار خودروهای 25 تا 45 میلیونی
 
در این میان شاید مواردی همچون زانتیا، موسو و مزدا 323 ممکن است از نظر قطعات یدکی و تعمیرات به دلایل متعددی مشکلاتی داشته باشند و به اندازه امثال ورنا و آوانته بی آزار نباشند. علاوه بر این اما باید به مواردی همچون لیفان 620، پژو 207، MVM X33 و کاپرا اشاره کرد که در بازار دست دوم‌ها و خودروهای نو همزمان (حداقل با نمونه‌ای مشابه) حضور دارند.
 
در میان این خودروها شاید بیش از سایرین باید دقت کرد، چرا که کیفیت قطعات و ساخت خودروهای چینی بعضاً بسیار مسئله ساز می‌شود و ممکن است تعمیرات اساسی همانند گیربکس و پیشرانه در طول حیات خودرو مورد نظر شما، وضعیت آن را از ایده آل دور کرده باشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ام وی ام 350 , ام وی ام 110 , پرشیا , پژو405 , پژو206 , ایران خودرو , کرمان موتور , مدیران خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

31 نظر

ستار
0

تو این رنج قیمت فقط و فقط تیبا ۲ عالی مدل ۹۶ رینگ آلومینیومی جدید
10:26  1396/09/20
پاسخ دادن
محمد
0

هر ماشینی میخوای بخری بخر فقط ماشینی که ef7 روش باشه نخر
08:47  1396/09/20
پاسخ دادن
رضا مرادی
0

فقط و فقط پژو ۴۰۵ جیب ال ایکس ۹۵ دارم واقعا عالیه
12:30  1396/08/25
پاسخ دادن
هومن
1

در اين محدوده فقط و فقط پارس lx داشبورد جديد يك كلام ختم كلام
دنبال چيني دست دوم هم نريد كه سرابي بيش نيست
09:19  1395/11/24
پاسخ دادن
کاوه
2

۴۰۵ اس ال ایکس اگه یه کو چولو بهش برسی از همه اش بهتره.
21:50  1395/11/23
پاسخ دادن
مجتبی شیرازی
9

دوستانی که از ال90 بد میگید
اگر خیلی دلسوز هم نوع خودتان هستید و به فکر جون مردم هستید
برید یک کاری کنید مردم( پراید ) سوارنشن و نخرن. نه ال90
14:14  1395/10/26
پاسخ دادن
علیaa22
0

آقا ما خودمون 405 جی ال ایکس 89 ایران خودرو خریدیم تا95 نگهش داشتیم یه آخ نگفت یعنی رخشی بود واس خودش 14 ملیون رخش 0 کیلومتر الان سراتو سایپا 0 مدل 95 داریم 92 میلون
14:38  1396/03/30

علیaa22
0

وانت فقط نیسان دیزل
14:44  1396/03/30

علیaa22
0

وانت فقط نیسان دیزل
14:45  1396/03/30

محمد
12

یکی از همکارای ما رفت ال 90 خرید انقدر تو اداره مسخرش میکردن و بهش میگفتن رفتی پیکان خریدی که بالاخره فروختش
12:05  1395/10/26
پاسخ دادن
مهندس
10

دلیل فروش خوب پارس این هست که پارس تنها ماشین داخلی هست که همه موارد مناسب یک ماشین خانوادگی رو در کنار هم و با هم در حد قابل قبولی داره . یعنی جادار بودن ، زیبایی ، موتور مطمئن ، دسترسی راحت به قطعات و تعمیرکار ، قدرت مناسب موتور ، هزینه متناسب نگهداری ، اتاق راحت ، تهویه خوب ، تعادل خوب در جاده و خوش نامی و ظاهر جذاب و شیک

صبر کنید . قبل از اینکه حمله کنید که نه آقا فلان ماشین کیفیت بالاتری داره یا فلان ماشین قوی تره کمی صبر کنید . من نگفتم در همه موارد بهترین هست . من فقط گفتم همه رو در کنار هم در سطح متوسط رو به بالا داره . مثلا شاید تندر ماشین خوب و با کیفیت باشه اما واقعا زشت و غیر جذاب هست و تعادل خوبی هم نداره . درسته 206 ماشین خوبی هست اما کم جا و کوچک هست . شاید ef7 پیشرفته و کم مصرف هست اما موتور چندان مطمئنی نیست و در صورت نیاز به قطعه و تعمیرکار میتونه مشکل ساز بشه و در مورد کشش سربالایی این موتور هم حرف و حدیث هایی مطرح هست . اکثر مردم وقتی به این موارد نگاه میکنند میبینند انتخاب پارس سبب میشه همه موارد رو تا حد متوسط رو بالا در کنار هم داشته باشند
11:04  1395/10/26
پاسخ دادن
مهندس
4

درکل همین که گفتم همه باید پارس بخرن
11:17  1395/10/26

مجتبی شیرازی
8

مهندس پارس که خوب نیست که
پراید خوبه همه برن پراید بخرن خخخخخ
13:34  1395/10/26

مجتبی شیرازی
9

مهندس اشتباه نکن.
این قدر که پراید در اقتصادی و شهر خوب هست هیچ ماشینی نیست یکم به اطلاعاتت اضافه کن
در ضمن من خودم ال 90 دار م
از همه نظر عالی هست
شما برو این حرفهارو به کسی بگو که تا حالا سوار ال90نشده باشه
و باور کند
ماشینی که بشه با سه چرخ باهاش بری. دیگه تا آخرش برو


ب
13:42  1395/10/26

مهندس
4

پراید به خاطر ارزانیش هست که فروش بیشتر داره و اینکه رقیب قیمتی تقریبا نداره . مقایسه باید در قیمت های نزدیک به هم انجام بشه . پراید در رنج قیمتی پارس نیست . پارس ماشین ارزونی نیست و رقیب هایی هم داره مثل 206 و تندر و دنا و سورن و سمند که قیمت نزدیکی به پارس دارند اما برنده رقابت پارس بوده و این بی دلیل نیست . ماشین خوب باید ارزش و کارایی خودش رو در عمل اثبات کنه که پارس این رو ثابت کرده و واسه همین علیرغم قیمت بالاش ، فروش عالی داره .
14:26  1395/10/26

کاربر: مجتبی شیرازی
3

سلام
مهندس
در رابطه با اینکه مقایسه باید در قیمت های نزدیک به هم انجام بشه
کاملا با شما موافق هستم
ولی در کل همه ماشین ها ی تولید داخل فروش خوبی دارند
اگر شما دقت کرده باشی
در خیابان ها تندر 90 ها سال به سال دارن بیشتر میشن
حالا میدانی چرا مردم این قدر که رو به پراید آوردن به ماشین های دیگر نیست
قدرت خرید مردم خیلی کم شده
و مجبور ن برن این صلاح کشتار آدم رو بخرن
اگر تولید پیکان متوقف نمیشد
تعداد پیکان ها بیشتر از ماشینهای دیگر بود
قبول دارید یا نه
20:03  1395/10/26

هموطن
2

جناب مهندس . پژو پارس دیگه خیلی خز شده مخصوصا با موتور xu7 که سالی دوبار باید به فکر واشر سرسیلندرش باشی . یا اگه با موتور tu5 باشه که بدتر . روغن ریزی . توان ضعیفتر از ef7 توی سربالایی . نور کم چراغهای جلو . گرونی قطعات . اتاق بی کیفیت . سر و صدای موتور و ..... پژو پارس همچین مالی نیست که بهش مینازی . تراکتور صداش از این خز بهتره .
17:42  1395/11/23

محمد
11

ال90 اگر از طلا هم ساخته شده باشه آخرش یک درشکه بیشتر نیست و سواری و راحتی نداره . ماشینی که حتی یک صندلی راحت نداره و کولرش هم مدام تو ترافیک آف میشه و تعادلش هم تو سرعت بالا واقعا ضیفه اصلا به این قیمت ارزش نداره . ال90 کیفیت داره ولی سواری نداره
10:47  1395/10/26
پاسخ دادن
علی
9

دروغه کذب هست... لطفا سوارشین و نظر بدین...
11:35  1395/10/26

علی
10

صد بار سوار شدیم داداش من . تندر ماشینی هست که فقط تو شهر خوبه اونم بعنوان ماشین اقتصادی . تو این ماشین چیزی به اسم راحتی و رفاه وجود نداره . چیزی به اسم ارگونومی اصلا وجود نداره . سیستم تعلیق محور عقبش واقعا ساده است و کارایی چندانی نداره . این سیستم تعلیق رو بگذار در کنار ابعاد نامتناسب تندر . نتیجه اش شده همین که وقتی بالای 80سرعت بری دیگه اصلا ماشین رو زمین نیست . این یک واقعیت هست که تعادل سمند و پرشیا و 405 خیلی بهتر از تندر هست تو جاده . فنر بندی و تعلیق خشک و ناکارآمد و ساده تندر دلیل همین مشکلاتش هست . کولر تندر اصلا به خوبی کولر پژو و سمند نیست و به شدت هم به موتور فشار میاره و افت قدرتش با کولر از همه ماشینهای داخلی محسوس تره . این ماشین حتی صندلی راحتی هم نداره و تو مسافت های طولانی واقعا آزار دهنده است . مشکلات تندر به کیفیتش ربطی ندارند بلکه به ذات طراحی این خودرو در داچیا رومانی بعنوان یک ماشین ارزان قیمت شهری بر میگردند
12:11  1395/10/26

امیر
10

در پاسخ به حسین: شما احتمالا از کارکنان ایرانخودرو نیستید!!؟بنده سال گذشته
سمند ef7 خریدم از مشکلات گیربکس گرفته تا برقی و کمک و...مجبور به فروش
ان شدم.!!
19:03  1395/07/14
پاسخ دادن
محمد
13

این طرفداری کور کورانه که این اقای همایون از رانا در تمامی پیجها بعمل میاورد بسیار بی معنی است . در نهایت ماشین های این بازه قیمتی فرق چندانی باهم ندارند. و اینطور پافشاری و زور زدن برای اثبات برتری یک برند خاص که مزیتی هم بر محصولات دیگر ندارد فقط نشانه دلالیسم است، که متاسفانه در این سایتها رخنه کرده و مدیران سایتها هم ظاهرا چشمشان را بر روی این قضایا کاملا بسته اند .
13:48  1395/07/14
پاسخ دادن
همایون
7

در مورد رانا مقاله کاملا اشتباه هست. کیفیت رانا از 206 بسیار بالاتر هست و کلا رانا بهینه تر از 206 هست
09:08  1395/07/14
پاسخ دادن
همایون
18

همون 206 ارزانسازی شده که میفرمایی کیفیتش 3 برابر 206 هست. تا زمانی که افرادی مثل تو درجامعه هستند ایرانخودرو رو فرغون هم آرم شیر میچسبون و امثال تو سرو دست میشکنین برای خریدش. کیفیت رانا در سطح ال 90 قرار گرفته و هر کس رانا خریده داره با خیال راحت فقط پول بنزین و لوازم مصرفی رو میده و امثال تو که گول آرم شیر رو خوردن تو صف تعمیرگاها از درد سوختن ماتحتشون میان و این مزخرفات رو مینویسن. لیاقت تو و امثال تو این هست که 405 بزک شده رو 40 میلیون بهتون بفروشن با آرم شیر.
10:25  1395/07/14

Hossein
13

از فروشش معلومه که خیلی با کیفیته چی مگی داداش رانا چیزی نیست جز یک 206 ارزانسازی شده
11:12  1395/07/14

همایون
9

پس پراید که خیلی پرفروشه با کیفیت ترینه براساس حرفت.
12:25  1395/07/14

محمد
17

آقای همایون شما که اینقدر با تعصب از رانا طرفداری میکنی و بدی 206 رو میگی میشه بفرمایی که موتور و کولر و سیستم تعلیق و پلوس و زیربندی و پلتفرم رانا چه تفاوتی با 206sd داره ؟؟ اصلا میشه بفرمایی که پلتفرم و موتور رانا از کجا اومده ؟ رانا هیچ چیزی نیست به جز یک 206 که کیفیت تزیینات داخلی و داشبوردش رو به شدت کاهش دادند و از مواد ارزانتری درش استفاده کردند همین و بس
13:15  1395/07/14

هادی
18

داداشم یه سمند ای اف سون گرفته مدل ۹۵ اونقد کیفیتش پایینه که آدم جرات نمیکنه باهاش یه پیکنیک بره چه برسه به مسافرت.
یه ترک کوچولو رو آسفالت کافیه تا آدم از زندگی ناامید بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یه پراید ۸۶ داریم داغونه ولی از سمند صفر بهتر راه میره
20:47  1395/07/13
پاسخ دادن
حسین
27

خدا شاهد من هرچی ماشین ایران خودرو خریدم پشیمون شدم اما سمند ef7 خوب دراومد موتورشم محشره تا کسی سوار نشه منظورم را متوجه نمیشه
14:31  1395/07/14

سالار
5

داداش پارکتو عوض کن 😀😀😀😀
00:26  1395/08/12

خخخخخخخخخخ
13

من مطمینم یه سمند ای اف سون شمارو چزونده شما همش از سمند بد میگی مطمینم
17:24  1395/08/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
حسین : تعویض رنگ هزینه ای نداره
م : من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟
رضا : من 7 شهریورماه مشکی ام نشده
علی : سلام امروز هم رانا پلاس برای‌ بچه‌ها دعوتنامه اومده
احمد : خونه که پروانه ساخت 6واحد میگیره 8واحد میسازه جریمه میده استاندارد هم هر وقت گیر میده جریمه میگیره خب ایران خودرو نداد مشکل مصرف سوخت بیشتر مصرف میکنه رانا همین
علی : سلام. مبارکه. تکمیل وجه کی بوده ممنون میشم پاسخ بدید؟ من هم اتو 30مهرماه هستم
دنا 5دنده : سلام، واریزی 22 آبان دنا پنج دنده هستم ، واسه من تغییر رنگ اصلا فعال نشد . کسی هست که مثل من باشه ولی تغییر رنگ براش فعال شده باشه؟
دانیال. اهواز : همش علکیه مال من دو ماهه اینطوریه، هر وقت دیدی فاکتور شد اونموقع منتظر ماشینت باش.
X22 : سلام شما نمیدونید که ثبتنام مهروآبان چقدبوده؟من 5 آذرتحویلمه ولی خروج نخورده