رنو ایرانی می‌شود

 

رنو ایرانی می‌شود

 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه گفت: با سرمایه‌گذاری مشترک میان ایدرو و رنو، وزارت صنعت، معدن و تجارت رنو را ایرانی‌تر کرد.
 
پیمان کارگر در نشستی خبری در پاسخ به پرسش صمت که وجه تمایز این توافقنامه با قراردادهای به امضا رسیده در صنعت خودرو چیست که رییس هیات عامل ایدرو از آن به‌عنوان تاریخی‌ترین قرارداد صنعت خودرو یاد می‌کند، اظهار کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت پرورش صنعت خودرو بوده که هم‌اکنون با انعقاد این قراردادها در حال انجام است. 
وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مشترک جدید، متفاوت از سایر قراردادهاست، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با این اقدام رنو را در ایران ایرانی‌تر کرد چرا که رنو ناگزیر به طراحی و پرورش قطعه‌سازان بوده و باید سهم ۳۰درصد صادرات از تولیدات مشترک را در نظر بگیرد. 
کارگر با بیان اینکه تفاوت در اجرای این سرمایه‌گذاری مشترک با سایر قراردادها از ۲ سال آینده مشخص خواهد شد، افزود: خودروهایی که در این تفاهمنامه به مشتریان عرضه می‌شود، استاندارد نشان را حفظ خواهد کرد و با شکل پیش‌بینی شده، مدیریت فروش پاسخگوی نیاز مشتریان رنو خواهد بود چرا که کل استاندارد در سطح بالا پیاده خواهد شد. 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه در ادامه درباره نقش ایدرو در این تفاهمنامه اظهار کرد: یکسال است که روی برنامه سرمایه‌گذاری مشترک با ایدرو در حال مذاکره هستیم و از حدود ۶ ماه پیش بحث خرید «بن‌رو» مطرح شد و از ۳ ماه پیش مذاکرات جدی با ایدرو را آغاز کردیم. 
کارگر با بیان اینکه هدف رنو، حفظ فعالیتی بود که آغاز شده و نخستین وظیفه، افزایش تولید باکیفیت است، درباره واگذاری بن‌رو به رنو براساس این تفاهمنامه ادامه داد: تنها پرسشی که درحال‌حاضر مطرح می‌شود این است که با وجود تولید در بن‌رو، قرارداد با سایپا به امضا نرسید باید در این‌باره نیز گفت در این زمینه نتوانستیم با سایپا به جمع بندی‌های مورد نظر از جمله سهام ۶۰ درصدی رنو و در اختیار داشتن فروش و خدمات پس از فروش برسیم. 
وی به خط تولید ساندرو اشاره کرد و گفت: پیشرفته بودن خط تولید ساندرو به ما امکان افزایش تولید را می‌دهد، هرچند در برنامه‌های آینده درنظر داریم مدل‌های نیسان و دیگر محصولات رنو را در پارس‌خودرو تولید کنیم اما تاکنون مدل‌های تولیدی این شرکت نامشخص است.
 
 
 
 
ادامه شراکت رنو با خودروسازان ایرانی
کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خرید شرکت بن‌رو سایپا برای اجرای این قرارداد نهایی شده است، افزود: واگذاری این شرکت ابتدا به پیشنهاد سایپا بوده و رنو نیز با بررسی‌های فراوان با این موضوع موافقت کرد. همچنین خرید آن با همکاری با پارس خودرو منافاتی ندارد. 
وی با بیان اینکه بحث واگذاری بن‌رو بین سایپا و ایدرو همچنان در جریان است و پس از نهایی شدن در دو ماه آینده، برنامه آماده‌سازی خطوط آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته گروه‌های کارشناسی رنو متشکل از حدود ۱۰۰ نفر ابعاد مختلف شرکت بن‌رو را مورد بررسی قرار داده‌اند و در شرایط فعلی این شرکت از ظرفیت ۷۵هزار خودرو در سال برخوردار است و براساس برنامه و با انجام سرمایه‌گذاری سنگین جدید می‌توانیم آن را به ۱۵۰هزار دستگاه برسانیم. 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه در ادامه گفت: با شکل گیری سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با ایدرو همکاری ایران‌خودرو و سایپا ادامه خواهد داشت. 
کارگر با تاکید براینکه همکاری رنو با ایدرو گارانتی اجرای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود، اظهار کرد: رنو به دنبال اتصال قطعه‌سازان خوب ایرانی به دنیای رنو نیسان است. 
 وی با بیان اینکه تولید موتور جدید رنو برای خودروهای جدید در ایران از دیگر برنامه‌های این شرکت بر اساس تفاهمنامه جدید است، این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) را منجر به ایجاد رقابتی سالم دانست و گفت: تاسیس سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) به معنای قطع ارتباط و همکاری با ایران‌خودرو و سایپا نیست. یکی از سطوح راهبردی رنو شراکت است؛ نه مشتری را رها خواهیم کرد و نه شرکا را. 
کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه فعالیت نیسان در ایران، تصریح کرد: همکاری‌های نیسان با ایران از طریق این سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) پیگیری خواهد شد و نیسان هنوز در حال برنامه‌ریزی برای نحوه حضور خود در ایران است. 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه این شرکت را شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران دانست و گفت: رنو نتوانست در زمان تحریم همه اقداماتی که درنظر داشت را در ایران انجام دهد و برای ادامه همکاری با دو خودروساز ایرانی دچار محدودیت‌هایی بود که به همین دلیل سرمایه‌گذاری مشترک(جوینت ونچر) تازه شکل گرفت. او ادامه داد: هنر ما در این است که چگونه می‌توانیم با کار کردن روی همه قسمت‌های زنجیره تولید، قیمت را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم. وی درخواست فعلی بازار برای محصولات رنو را ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه در روز اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه ۵۰۰ دستگاه رنو در ایران تولید می‌شود که با توجه به درخواست‌ها، شاهد افزایش تمایل برای محصولات رنو هستیم.
 
 
 
 
داخلی‌سازی ۶۰ تا ۸۰درصدی محصولات رنو
کارگر در پاسخ به پرسشی دیگر درباره میزان مشارکت قطعه‌سازان ایرانی در تولیدات رنو نیز توضیح داد: سیاست رنو نیسان در دنیا ۶۰ تا ۸۰درصد ساخت داخل است اما داخلی‌سازی خودرو ال۹۰ تاکنون ۶۰درصد بوده و ساندرو نیز ۴۰ داخلی‌سازی شده که برنامه افزایش این میزان تا ۸۰درصد است. درحال‌حاضر ۶۰ قطعه‌ساز در حال همکاری با رنو هستند که از میان آنها برای تولید خودروهای جدید و پیوستن به فعالیت‌های جهانی رنو نیسان انتخاب خواهند شد. قائم‌مقام رنو در خاورمیانه درباره نسل جدید تولید خودروها نیز اظهار کرد: خودروهایی که بر اساس قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک به تولید می‌رسد، نسل جدید داستر و سیمبل در ایران خواهد بود که هنوز در هیچ جای دنیا تولید نشده است. ما بر این موضوع آگاه هستیم که اگر نخواهیم نسل جدید خودروها را تولید کنیم، امکان صادرات نخواهیم داشت. کارگر درباره دلایل انتخاب ایدرو به عنوان شریک نیز اظهار کرد: رنو دو شریک خودروساز دارد و ضرورتی ندارد به دنبال شریکی از جنس خودروساز باشد. 
رقیب جدی پراید در راه است
 وی درباره قیمت و تولید کوئید در ایران گفت: به شخصه ترجیح می‌دهم کوئید در ایران‌خودرو تولید شود و به احتمال زیاد تولید این خودرو در ایران‌خودرو نهایی خواهد شد. در غیراین صورت به طور مستقل رنو اقدام به تولید کوئید در ایران خواهد کرد. 
کارگر قیمت این خودرو را حدود ۳۰ میلیون تومان اعلام و درباره استانداردهای این خودرو در ایران تصریح کرد: کوئیدی که در ایران تولید می‌شود به طور کامل با کوئیدی که در هند در حال تولید است، متفاوت خواهد بود زیرا این کوئید بر اساس قواعد هند در حال تولید است که برای تولید در کشور باید استانداردهای ایران لحاظ شود. ضمن آنکه کوئیدی که در برزیل تولید می‌شود به لحاظ استانداردها تا اندازه‌ای به بازار ایران شباهت دارد که احتمال می‌رود این کوئید در ایران به تولید برسد. 
وی تصریح کرد: به احتمال زیاد کوئید تولیدی در ایران حداقل سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه تقاضا خواهد داشت، بنابراین این خودرو با داخلی‌سازی ۸۰درصدی در ایران تولید شده و صادرات نیز خواهد شد. 
مدیرعامل رنو پارس درباره برنامه رنو با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات گفت: به دلیل تحریم‌ها فشار بسیاری به شرکت‌های خودروسازی وارد شد به طوری که تحریم‌ها در ایران باعث زیان ۵۰۰ میلیون یوریی در رنو شد، در ایران نیز کاهش تولید باعث افزایش قیمت شده و این امر باعث شد قیمت خودرو در بازار بهینه نباشد. 
وی درباره پرداخت غرامت گفت: رنو چرا باید غرامت پرداخت می‌کرد ما توانسته بودیم با این شرایط در ایران دوام بیاوریم، بنابراین دلیلی برای پرداخت غرامت وجود ندارد و بحثی هم در این زمینه مطرح نبوده است. 
کارگر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه قیمت خودروها در کشور شناور نیست و شورای رقابت به طور قطع بر قیمت محصولات رنو نظارت می‌کند، آیا رنو این موضوع را قبول دارد؟ خاطرنشان کرد: رنو حضوری جهانی دارد اما باید توجه کرد وقتی وارد یک کشور می‌شوید باید به سیاست آن کشور احترام بگذارید، بنابراین در سیاست قیمت‌گذاری دخالت نمی‌کنیم، تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که چگونه می‌توان هزینه تولید خودرو را کاهش داد. هنر رنو این است که به بهترین شکل قیمت را کاهش دهد. 
 
 
 
 

منبع

صمت

 

برچسب : خودرو , رنو , سایپا , تولید خودرو , واردات خودرو , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محسن 2
0

کویید فقط تا 27 میلیون ارزش خرید دارد نه بیشتر
19:57  1395/07/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آریاx5 : سلام دوستان .من ثبت نامی اسفند 1403 202589شماره قرارداد .تحویل 90روز کاری هنوز در حال ارسال مدارک گیر کرده .از ماشین هم خبری نیست . چه برسه به ثبت نامی های امسالی....که اگه یکوقت اتفاقی نیفته
شاهین g : برو پیج اینستا حواله داران شاهین 1400..........البته پایین همین صفحه گوگلی که سرچ کردی اومدی تو 1وان کار هست .....اونجا هم عکس حواله ها هم فاکتور وهم فیلم اعتراض ها هستند ......با سند ومدارک...اینجا هر کس یه چیز میگه ...نمیشه به حرف اینا دل خوش کرد ...
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
شاهین : مریم خانم لطفا راستشو بگو اگه برات پیام تبدیل اومد ه ماه آبان چرا نوشته ی 314و413 راستشو بگو چه قدر ریختی کم مردم و اذیت کنید به قران قسم که اگه سایپا ماشین نمیده بهتون واسه اینه که دلتون پاک نیست و هر کی دنبال منفعتی خودشه خدا هم روشو بر گردونده اخه چرا دوست دارید سر هم و کلاه بزارید خواهشا راستشو بگو چه قدر ریختی مریم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
cvt مهر 1402 : سلام شاهین cvt تا تکمیل وجه شده های 21 اسفند 1403 فاکتور شده. تا 16 اسفند تا 26 اسفند 1403 مهلت تکمیل وجه بوده. تا 26 اسفند تعهدات دارن. بعد از اسفند میره روی تکمیل وجه شده های اردیبهشت و خرداد 1404. خیییلی کند پیش میره هر یکماه که میگذره ؛ تاریخ تکمیل وجه شده ها یک روز میره جلو.
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دیماه : کسی میدونه چرا برای تحویل دیماه برای بعضی ها دعوتنامه امده ولی برای بعضی ها نیومده
منتظر پلاک : اریسان 800. به زودی میشه قیمت نیسان. نیسان خواب رفته بیدارش کنین
رخساره : خودت گفتی طمع خوب نیست پس بدروغ مردمو فریب نده قیمت ساینا دوگانه پایین میاد قیمت ساینا دوگانه تا عید نشده حتی بیشتر از 900میلیون تومان خواهد شد اولا تولیدش خیلی خیلی کم شده ودوما افزایش قیمت بزنین حتمی و قطعی شده حالا خودت با اون کله پوکت فکر کن ببین با افزایش قیمت بنزین دوگانه سوز افزایش پیدا میکنه یا نه چه خریدار باشه و چه نباشه البته اگه دوگانه سوزی راضی به فروش باشه و پیدا بشه .......زر هم نزن که همه جا پره و خریدار نیست و از این چرندیات قیمتها بیشتر از این رفته رفته تا عید افزایش خواهند داشت
فرسوده اذر فولادی : دوست عزیز اون 207 سقف فلز دی ماه فاکتور میکنند
نیسان دوگانه : پراید وانت توی بازار 600. نیسان دوگانه 900. واقعن خنده داره. حالا هی برین نیسان ثبت نام کنین. دیگه ستاره نیسان افتاد توی آب
دنا مشکی رینگ پیش فروش تحویل مهرماه : دنا مشکی رینگ مهری تموم شدن همه؟چرا من فاکتور نمیشم پرونده هم اوکیه
رانا پلاس : سلام برا شما که دعوتنامه تکمیل وجه اومد چون من اسفندماه هست؟؟ بعد مبلغش چقدر بود من 320 ریختم خواستم ببینم چقدر اضافه کردن روش؟؟
تحویل 14 بهمن،فوق : سلام ، چرا وارد میز مشتری نمیشی ببینی تو چه مرحله ای هستی؟ یا از نمایندگی بپرس
حسین کوییک s : دوستان من تحویل هفته چهارم آبان هستم،بنظرتون کی تحویل میدن؟
محمد : فکر کنم 207 پانا اتومات موعد تحویل ابان دیگه کسی نمونده که فاکتور نشده باشه