وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا

 

وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا

 
کمپانی آمریکایی شورولت اخیرا یک تراک ویژه برای ارتش این کشور تولید کرده است. این تراک که بر اساس پیکاپ کلرادو شکل گرفته، بر خلاف همتایان خود به جای بنزین یا گازوییل از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می کند.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
این اتومبیل منحصر به فرد که کلرادو ZH2 نامگذاری شده توسط ارتش آمریکا تحت آزمایش های مختلف قرار می گیرد تا عملکرد خودروهای هیدروژنی در ماموریت های نظامی ارزیابی شود. نمونه اولیه تولید شده از اوایل سال آینده در عملیات سخت میدانی به مصاف تست های دشوار خواهد رفت.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده کنید، این اتومبیل فقط یک کلرادو با پیشرانه متفاوت نیست؛ بلکه قسمت های مختلف آن برای تحمل شرایط سخت مورد بازنگری و تقویت قرار گرفته، برای مثال شاسی گسترده تر شده و مقاومت آن افزایش یافته است.
 
نتیجه اینکه اکنون ارتفاع خودرو 1.9 متر و عرض آن 2.1 متر می باشد. در حالت استاندارد کلرادو ابعادی برابر با 5403 میلی متر طول، 1887 میلی متر عرض و 1796 میلی متر ارتفاع دارد.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
توانایی های آفرود این وانت مدرن با کمک تایرهای غول پیکر 37 اینچی و بهبود فنربندی تا میزان بسیار زیادی ارتقا پیدا کرده، بنابراین عبور از مسیرهای ناهموار کار چندان سختی برای آن نخواهد بود.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
سیستم  سلول سوختی موجود در این تراک هیدروژن را به الکتریسیته و آب تبدیل می کند. در مقایسه با ژنراتورهای رایج، این سیستم هیچ صدایی تولید نکرده و کاملا دوستدار محیط زیست است.
 
همانند کانسپت نیسان که به پیل های کمکی مجهز شده بود، کلرادو ZH2 نیز می تواند در مناطق دور افتاده انرژی الکتریسیته مورد نیاز سربازان را تامین کند.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
آبی که در نتیجه کارکرد این سیستم تولید می شود، مورد توجه ارتش آمریکا قرار گرفته و آنها قصد دارند از این آب برای امور روزمره در مناطق عملیاتی استفاده کنند.
 
آنها همچنین گشتاور بالا در هر لحظه، صدای آکوستیک و نشانه های حرارتی کمی که کلرادو ZH2 از خود بر جای می گذارد را بسیار مورد ستایش قرار داده اند.
علی رغم مزایای زیادی که خودروهای هیدروژنی برای مصارف نظامی دارند، دو ایراد اساسی باعث شده که تولید حتی نسخه عادی اتومبیل های هیدروژنی با مشکل مواجه شود.
 
وانت هیدروژنی شورولت برای ارتش آمریکا
 
اول اینکه خودروهای هیدروژنی را نمی توان از جایگاه های معمولی سوخت گیری کرد، چرا که این خودروها به منبع پر فشار هیدروژن نیاز دارند و این در ساده ترین حالت مستلزم تکنولوژی پیشرفته و هزینه ساخت، حمل و نگهداری زیادی است.
 
دوم اینکه استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت می تواند خطراتی را در پی داشته باشد. هیدروژن بر خلاف سوخت های موجود اشتعال پذیری بالایی داشته و کوچک ترین اشتباه می تواند خطرات بزرگی در پی داشته باشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , شورولت , خودرو آمریکایی , شورولت کلورادو , پیکاپ , وانت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: تیباران
4

وای چه با ابهت!یه جورایی گفت وانت هامر!!
18:40  1395/08/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان : کارت و برگ سبز نوشته نقره‌ای متالیک سند کمپانی نوشته نقره‌ای تیتانیوم
صادق : مشکل اصلی اینه ک خوب میدونن کاری از دستمون بر نمیاد براحتی آب خوردن دروغ میگن و تازه نقل قول اون بیشرفها رو هم که تو گروه اعلام میکنی یکسری یجوری هجمه میارن بهت ک انگار مقصر اون بنده خدایی هست ک خواسته اطلاع رسانی کنه تنها کارکرد اینجور گروهها فقط اینه که هر کسی با صداقت بیاد زمان فاکتور شدن و تکمیل وجه خودش رو با شرافت اعلام کنه خودم تکمیل وجه 22 اسفند ماه هستم.
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
تارا اتومات تحویل سی اسفند : گاومو ن زا یید ..بخدا ..زنگ زدم ایران خودرو بعد از کلی سر صدا کردن گفتند خط تولید مون به مشکل خورده رفت تا تیر فاکتور بشید خدا کنه اشتباه کرده باشه....
سهند دی : سلام چند نفرو شنیدم که 25 فروردین تکمیل وجه کردن ماشینم تحویل گرفتن
تارا v4 30اسفند : گاومو ن زا یید ..زنگ زدم ایران خودرو بعد از کلی سر صدا کردن گفتند خط تولید مون به مشکل خورده رفت تا تیر فاکتور بشید خدا کنه اشتباه کرده باشه....
صادق : سلام به من هم همینو گفتن دقیقا تازه اپراتورهای سایپا راه افتادن
صادق : سلام بله به من هم مهینو گفتن
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
بهزاد : دقیقا به منم همین و گفت من۲۲ اسفندم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهران 207 پانا : سلام دوستان اگه کسی امروز فاکتور شده لطفا اعلام کنه ممنون
اطلس جی : خوب بعدش چی شدنتیجه داد همون پلاکارت گم نکنی منم هفته دیگ برم اونجا
شاهین جی : عجب کردی عوضیارو بگو از این بدتر می‌کنیم اینجا رو رو سرتون خراب می‌کنیم
شخص ساده : 23 بهمن که نداریم احتمالا باهات شوخی کرده 😵‍💫تا 18 بهمنه بعدش 27 بهمن اگه قرار باشه پیش فروش ادامه داشته باشه
27 بهمن : همچنان منتظر اتمام 18 بهمن 😐😑 پیر شدیم دیگه 23 خرداد پارسال ثبت نام کردم یک سال 26 روز کم
حامد : 🔴تولید خودرو رانا از سر گرفته شد بر اساس گزارش منتشر شده درباره آمار تجمیعی فروردین ماه، در نخستین ماه از سال 1404 خودروی «رانا» در فهرست تولید ایران‌خودرو دیده نمی‌شد. این در حالی بود که بزرگ‌ترین مجموعه خودروسازی کشور فروردین‌ماه سال گذشته 960 دستگاه رانا تولید کرده بود. غیبت«رانا» در فهرست تولید ایران‌خودرو زمانی سوال برانگیز شد که این مجموعه خودروسازی در ماه نیمه‌تعطیل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16درصد رشد تولید ثبت کرد. بر همین اساس، برخی از رسانه‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره توقف دائمی خطوط تولید رانا گمانه‌زنی کردند. حال بر اساس توضیحات مدیران ایران خودرو، مشخص شد خط تولید رانا در زمستان سال گذشته به سایت خراسان منتقل شد و در فروردین‌ماه فرایند آماده‌سازی خطوط و اخذ مجوز تولید از سازمان استاندارد طی شده و حال تولید این محصول در خطی جدید از سر گرفته شده است.
حسین : محمد چرا داداشم نیامد داخل
محمد 19مهر : اتفاقا کم مونده بود درگیر هم بشیم اولش دعوای لفظی کردیم بعد منو تهدید هم کردن که چرا پلاکارد گرفتی و داری تشویش عمومی میکنی و این حرفا
نازنین : آقا محمد خبری نشد
منتظر پلاک : سلام دوستان من 19 /12/تکمیل وجه کردم ماوتفاوت هم 2/3پرداخت کردم 2/7فاکتور شدم الان 20 روز که پلاک نکردن زنگ هم که میزنم میکن پلاک نداریم بزنیم لطفا برای پلاک شدن یه راهنمایی کنید