بررسی کامیون رنو کراکس 2008

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مدلی است که برای خدمت در شرایط سخت کاری ساخته شده است و قابلیت حمل 30 تن بار را دارد. این مدل یکی از بهترین محصولات ساخته شده در کمپانی فرانسوی رنو محسوب می شود و با استفاده از سیستم محوری جدید کمپانی نیز می تواند بهترین عملکرد را در مسیرهای هموار و ناهموار به نمایش بگذارد. کراکس در سه کابین مختلف (Day، Global و Sleeper) و گیربکس های دستی و اتوماتیک عرضه می شود. این کامیون و کشنده فرانسوی در عملیات های خاک برداری، تخریب و جابه جایی های عظیم کاربرد بسیار موثری دارد.

 

طراحی

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

کراکس شباهت بسیار زیادی به مدل پریمیوم دارد، اما اگر کمی با دقت به طراحی آن نگاه کنیم متوجه تفاوت های ظاهری این کامیون پرقدرت می شویم. آخرین خط افقی جلوپنجره که کمی نیز منحنی شکل است به همراه بادشکن های کناری، جلوه مدرنی به کراکس داده اند. چراغ های مستطیل شکل قرار گرفته بر روی سپر این کشنده با استفاده از محافظ های فلزی پوشیده شده اند تا از هرگونه آسیب احتمالی به این بخش جلوگیری شود.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

به دلیل فاصله زیاد شاسی از سطح زمین باید از پله های ضد لغزش برای رسیدن به کابین کمک بگیرید. زمانی که وارد کابین می شوید با طراحی منحنی شکل داشبورد مواجه می شوید که در مدل های مگنوم و پریمیوم رنو نیز دیده می شود. جنس مواد به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک سخت می باشد که دوام بسیار بالایی دارد. اگرچه کیفیت ساخت به مانند مدل های دیگر ساخته شده توسط رنو نیست، اما تمامی قطعات به خوبی سرجای خود محکم شده اند. صفحه کیلومتر شمار کراکس در زمره زیبا ترین ها قرار می گیرد. در این پشت فرمان، یک سرعت سنج بزرگ در کنار سه صفحه نمایشی دیگر و یک صفحه دیجیتالی کوچک تر قرار گرفته است.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

نمی توان ایرادی به ارگونومی کابین وارد کرد، چراکه از محل قرارگیری راننده به راحتی می توان به تمامی دکمه های کنترلی و سوئیچ ها دسترسی داشت. صندلی های بادی قابل تنظیم این کامیون نیز از هر لحاظ راحت هستند و کمر راننده در آن به خوبی قرار می گیرد. علاوه بر این، محل قرار گیری راننده با وجود قابلیت تنظیم فرمان بیش از پیش مناسب تر شده است. به لطف شیشه بزرگ جلو و ستون های باریک، دید راننده در کراکس خوب و تقریباً بدون مانع است. برای افزایش دید کنار و عقب، می توان یک ست آینه های کناری را سفارش داد که دید راننده را تا 30 درصد افزایش می دهند. این آینه ها دید خوبی را برای راننده فراهم می کنند اما نقاط کور آن ها نسبت به آینه های مدل های دیگر رنو کمی بزرگ تر است. کابین تیپ Sleeper در خود یک تختخواب بزرگ را جای داده است که برای استراحت بسیار مناسب است. در این کابین چند جا لیوانی کاربردی و محفظه نگهداری وسایل نیز دیده می شود که نیازهای شما را برای قرار دادن وسایل شخصی کاملاً برطرف می کند.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مجهز به موتور DXi11 می باشد که در سه مدل با توانایی تولید 380، 430 و 460 اسب بخار عرضه می شود. این موتور قدرت مند دارای سیستم SCR (فیلتر هوشمند ذرات) است و توانسته استاندارد یورو 5 را به دست آورد. تمامی این موتورها نیروی گشتاور زیادی را در بازه دور موتور 950 تا 1400 دور در دقیقه تولید می کنند که این مقدار گشتاور در هر شرایطی به کمک راننده می آید و نشان از عملکرد بالای آن دارد.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

موتور کراکس می تواند در کنار هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک کار کند. گیربکس دستی مدل ZF Ecosplit را می توان از بین بازه 4 تا 16 سرعته سفارش داد. گیربکس اتوماتیک کراکس که از سیستم اووردرایو نیز بهره مند است برای مسیرهای ناهموار گزینه بسیار مناسبی است؛ چراکه این گیربکس در مسیرهای آف رود عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارد و مناسب ترین دنده را انتخاب می کند. کراکس، پدال کلاچ نرمی دارد و گیربکس آن نیز به  منظور مصرف سوخت کم تر، دنده ها را در دورموتور پایین و به سرعت تعویض می کند. لازم به ذکر است که گیربکس اتوماتیک این کشنده فرانسوی در برخی مواقع نیاز به مداخله راننده دارد تا در این صورت راننده به صورت دستی دنده مناسب را انتخاب و از حداکثر توان موتور استفاده کند.

 

تجربه رانندگی و سیستم تعلیق

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

سیستم تعلیق پارابولیک کراکس مختص مسیرهای ناهموار و برای کار در سخت ترین شرایط محیطی ساخته شده است. راحتی راننده در این مدل چندان در حد مدل های کلاس بالاتر نیست اما صندلی های بادی کراکس قابلیت جذب بیش تر ضربات و تکان های ناشی از حرکت در مسیر را دارد. کیفیت سواری و هندلینگ این کامیون بسیار دقیق است که بخشی از آن را مدیون طرح تعبیه کابین بر روی موتور می باشد. کراکس رنو به صورت استاندارد مجهز به ترمز های کاسه ای و سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) است. سیستم الکترونیکی ترمز این قابلیت را دارد که بسته به میزان لغزندگی مسیر، نیروی ترمز را بین چرخ ها تقسیم کند.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

در کل باید اذعان داشت که کراکس با وجود ساخت بسیار خوب، قیمت بسیار مناسب و عرضه در مدل های مدل های 4x2، 4x4، 6x4، 6x6 و 8x4 جز بهترین گزینه های خرید محسوب می شود. موتورهای پرقدرت و فاصله زیاد شاسی از سطح زمین نیز قدرت مانور کراکس را افزایش داده اند. همانطور که اشاره شد کابین این مدل در زمره بهترین طرح ها قرار نمی گیرد اما جنس مواد به کار رفته در ساخت آن از کیفیت مناسبی برخوردار است و راحتی سرنشینان در آن چندان هم بد نیست.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کراکس , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

کاربر: حسین 125
4

سلام ممنون از مطالبتون
21:52  1393/11/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: single123
3

ماشین جالبی بود....ممنون از اطلاعات خوبتون...
19:58  1392/11/04
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
17

من رنو کراکس کشنده ۴۴۰ جفت چرخ ۲۴ رینگ فولادی داشتم . خیلی ازش راضی بودم . قدرت بالا . صدای کم موتور . شتاب فوق العاده بالا . همخوانی بسیار عالی گیربکس و موتور .اتاق بالنی جلو و عقب اتاق . البته با اف هاش ۴۴۰ مقایسه نکنید . زیرا کراکس از نوع صنعتی شرکت رنو میباشد . اف هاش ۴۴۰ نیمه صنعتی به حساب میاد . البته شرکت ولوو هم تو این کلاس ماشین تولید داره به نام fmx می تونید از سایت شرکت ولوو مشاهده کنید . هر کجا امتحان کردمش خوب جواب داد . فراموش نشه سوخت این ماشین محشره در هر ۱۰۰ کلیومتر ۳۵ تا ۳۸ سوخت مصرف میکنه ! قابل قیاس با محصولات دیگه تو دنیا و در این کلاس فکر نمیکنم ماشینی پیدا بشه .
19:42  1392/09/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

میشه توضیح بدی ماشین گرم م میکنه؟
12:33  1395/11/19

گزارش
رضا
9

نمیدونستم فقط کارمندا و آدمای داغون فقط برلیانس میخرن بعد از این دقت میکنم هرکی از ساندرو پایین اومد پس حتما دکتر مهندس و تاجره ..من هیچ کدومو ندارم اما بهتره کارمندا رو اینقدر با داغونا مقایسه نکنی .
12:58  1397/01/15

گزارش
کاربر: پسرB9سوار
2

ی چیزی از محشر اونورتره
جااااااااااااااااااالب با طرحی منحصربه فرد
19:20  1392/06/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

وااای وااای عجب فول خوشگلی ،آدم یاد شرک می افته
21:53  1392/05/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
1

قیمت ؟
یعنی می صرفه تو کشور مون با این ها کار کرد ؟
18:21  1392/05/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: جواد
2

یکی از کامیون های مورد علاقم ...
14:49  1392/05/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود T9 : سلام از دوستان T9 کسی پلاک یا تحویل شده جدید داریم؟ اونایی که شهریور شاسی شده بودن
الناز جی 4 : سلام من در فروش فوق الهاده 60 روزه جک جی 4 بت نام کردم ولی هنوز تو سایت تو مرحله تکمیل وجه مونده اطلاع دارید چهقدر زمان میبره
شاهین جی : کارزار برخورد قانونی و قضایی با سایپا رو امضا کنید 27درصد دیگه مونده تا رسیدگی بشه به همه خانواده بگید امضا کنن
مهدی cvt : یکی میگه تولید میشه یکی میگه تولید نمیشه یکی میگه سانروف نیست یکی میگه سانروف موجوده یکی یه جواب درست سرمون بده بدونیم چند چندیم اگر طول می‌کشه به فکر یه ماشین باشیم اگر نه که منتظر باشیم
Mohammad : سلام من شاهین G تحویلی هفته ۴ مرداد بودم واریز اولیه هم ۲ دی ماه انجام دادم ۲۹۱میلیون هنوز پیامک تکمیل وجه برام نیومده کسی از دوستان میدونه تا چه تاریخی تکمیل وجه انجام شده و تا چه تاریخی تحویل دادن
j7 سفید،اردیبهشت ،مرینوس : امروز تماس گرفتند برای تحویل خودرو،گفتن برم ساعت ۴ اداره تحویل جاوه مخصوص ،ثبت نام ۱۵ اردیبهشت و تکمیل وجه ۲۵ شهریور از تهران
مصطفی ،j7 سفید : ماشین خوبی هستش بهتر از سایر مدل ها هستش سواری نرم و هندلینگ عالی داره و نسیت به اکتان و بنزین هم واکنشش کمتر هستش
مصطفی ،j7 سفید : اونهایی که پیش فروش تهران هستن و ۶ ماهه پیش خرید کرون رو زودتر تحویل یدن ،
علی مدبر : هی گفتن تبدیل بزن زدم 25خرداد هنوز خبری نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
24بهمن : فوق 24 بهمن کسی پلاک انلاین شده؟
ایوب تحویل مهر : رینگ مهرم. ن متاسفانه خبری از فاکتور نیس
اطلس بهمن : مگه تفاوتش 20تومن نبود من که تبدیل نمی‌زنم
مهدی پانا شهریور : ممنون اقا حسین ولی تحویل 4 شهریور بودم با 40 روز تاخیر و اینکه 17200 دیگه گرفتن
دی : بس چرا یکی میگفت 20 تومن
تاجی 🇮🇷 : معمولا از روز فاکتور تا تحویل تهران یک هفته تا ده روز و شهرستان دو هفته طول میکشه حدودا 3 روز بعد از فاکتور ماشین پلاک میشه که میتونید تو آپ پلیس من شماره پلاک جدید خودتون رو ببینید و چند روز بعد قبل از تحویل ماشین ،خودرو بیمه میشه که اگه قبلا تو اون شرکت بیمه ،بیمه یه ماشین دیگه رو گرفته باشید پیامک بیمه ماشین جدید هم براتون میاد.البته بگم که سایپا و ایرانخودرو بیمه ایران نمیکنن.
مجتبی تحویل 7 آبان : دوستان سلا یک سوال داشتم این 207 های جدیدی که با موتور تیوفایو پلاس داره تحویل میده ، آیا قیمت بازارش با 207 های موتور تیوفایو یکیه ؟
کوییک اس : مرحله بعد پلاک شدنه ، مرحله بعد تحویل باربری و تحویل نمایندگی و تحویل مشتری بسلامتی
ابوالفضل : فاکتور نشدیم هنوز
اسقاطی اردیبهشت : 03155811080سایپا سیترولین کاشان