بررسی کامیون رنو کراکس 2008

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مدلی است که برای خدمت در شرایط سخت کاری ساخته شده است و قابلیت حمل 30 تن بار را دارد. این مدل یکی از بهترین محصولات ساخته شده در کمپانی فرانسوی رنو محسوب می شود و با استفاده از سیستم محوری جدید کمپانی نیز می تواند بهترین عملکرد را در مسیرهای هموار و ناهموار به نمایش بگذارد. کراکس در سه کابین مختلف (Day، Global و Sleeper) و گیربکس های دستی و اتوماتیک عرضه می شود. این کامیون و کشنده فرانسوی در عملیات های خاک برداری، تخریب و جابه جایی های عظیم کاربرد بسیار موثری دارد.

 

طراحی

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

کراکس شباهت بسیار زیادی به مدل پریمیوم دارد، اما اگر کمی با دقت به طراحی آن نگاه کنیم متوجه تفاوت های ظاهری این کامیون پرقدرت می شویم. آخرین خط افقی جلوپنجره که کمی نیز منحنی شکل است به همراه بادشکن های کناری، جلوه مدرنی به کراکس داده اند. چراغ های مستطیل شکل قرار گرفته بر روی سپر این کشنده با استفاده از محافظ های فلزی پوشیده شده اند تا از هرگونه آسیب احتمالی به این بخش جلوگیری شود.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

به دلیل فاصله زیاد شاسی از سطح زمین باید از پله های ضد لغزش برای رسیدن به کابین کمک بگیرید. زمانی که وارد کابین می شوید با طراحی منحنی شکل داشبورد مواجه می شوید که در مدل های مگنوم و پریمیوم رنو نیز دیده می شود. جنس مواد به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک سخت می باشد که دوام بسیار بالایی دارد. اگرچه کیفیت ساخت به مانند مدل های دیگر ساخته شده توسط رنو نیست، اما تمامی قطعات به خوبی سرجای خود محکم شده اند. صفحه کیلومتر شمار کراکس در زمره زیبا ترین ها قرار می گیرد. در این پشت فرمان، یک سرعت سنج بزرگ در کنار سه صفحه نمایشی دیگر و یک صفحه دیجیتالی کوچک تر قرار گرفته است.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

نمی توان ایرادی به ارگونومی کابین وارد کرد، چراکه از محل قرارگیری راننده به راحتی می توان به تمامی دکمه های کنترلی و سوئیچ ها دسترسی داشت. صندلی های بادی قابل تنظیم این کامیون نیز از هر لحاظ راحت هستند و کمر راننده در آن به خوبی قرار می گیرد. علاوه بر این، محل قرار گیری راننده با وجود قابلیت تنظیم فرمان بیش از پیش مناسب تر شده است. به لطف شیشه بزرگ جلو و ستون های باریک، دید راننده در کراکس خوب و تقریباً بدون مانع است. برای افزایش دید کنار و عقب، می توان یک ست آینه های کناری را سفارش داد که دید راننده را تا 30 درصد افزایش می دهند. این آینه ها دید خوبی را برای راننده فراهم می کنند اما نقاط کور آن ها نسبت به آینه های مدل های دیگر رنو کمی بزرگ تر است. کابین تیپ Sleeper در خود یک تختخواب بزرگ را جای داده است که برای استراحت بسیار مناسب است. در این کابین چند جا لیوانی کاربردی و محفظه نگهداری وسایل نیز دیده می شود که نیازهای شما را برای قرار دادن وسایل شخصی کاملاً برطرف می کند.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مجهز به موتور DXi11 می باشد که در سه مدل با توانایی تولید 380، 430 و 460 اسب بخار عرضه می شود. این موتور قدرت مند دارای سیستم SCR (فیلتر هوشمند ذرات) است و توانسته استاندارد یورو 5 را به دست آورد. تمامی این موتورها نیروی گشتاور زیادی را در بازه دور موتور 950 تا 1400 دور در دقیقه تولید می کنند که این مقدار گشتاور در هر شرایطی به کمک راننده می آید و نشان از عملکرد بالای آن دارد.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

موتور کراکس می تواند در کنار هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک کار کند. گیربکس دستی مدل ZF Ecosplit را می توان از بین بازه 4 تا 16 سرعته سفارش داد. گیربکس اتوماتیک کراکس که از سیستم اووردرایو نیز بهره مند است برای مسیرهای ناهموار گزینه بسیار مناسبی است؛ چراکه این گیربکس در مسیرهای آف رود عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارد و مناسب ترین دنده را انتخاب می کند. کراکس، پدال کلاچ نرمی دارد و گیربکس آن نیز به  منظور مصرف سوخت کم تر، دنده ها را در دورموتور پایین و به سرعت تعویض می کند. لازم به ذکر است که گیربکس اتوماتیک این کشنده فرانسوی در برخی مواقع نیاز به مداخله راننده دارد تا در این صورت راننده به صورت دستی دنده مناسب را انتخاب و از حداکثر توان موتور استفاده کند.

 

تجربه رانندگی و سیستم تعلیق

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

سیستم تعلیق پارابولیک کراکس مختص مسیرهای ناهموار و برای کار در سخت ترین شرایط محیطی ساخته شده است. راحتی راننده در این مدل چندان در حد مدل های کلاس بالاتر نیست اما صندلی های بادی کراکس قابلیت جذب بیش تر ضربات و تکان های ناشی از حرکت در مسیر را دارد. کیفیت سواری و هندلینگ این کامیون بسیار دقیق است که بخشی از آن را مدیون طرح تعبیه کابین بر روی موتور می باشد. کراکس رنو به صورت استاندارد مجهز به ترمز های کاسه ای و سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) است. سیستم الکترونیکی ترمز این قابلیت را دارد که بسته به میزان لغزندگی مسیر، نیروی ترمز را بین چرخ ها تقسیم کند.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

در کل باید اذعان داشت که کراکس با وجود ساخت بسیار خوب، قیمت بسیار مناسب و عرضه در مدل های مدل های 4x2، 4x4، 6x4، 6x6 و 8x4 جز بهترین گزینه های خرید محسوب می شود. موتورهای پرقدرت و فاصله زیاد شاسی از سطح زمین نیز قدرت مانور کراکس را افزایش داده اند. همانطور که اشاره شد کابین این مدل در زمره بهترین طرح ها قرار نمی گیرد اما جنس مواد به کار رفته در ساخت آن از کیفیت مناسبی برخوردار است و راحتی سرنشینان در آن چندان هم بد نیست.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کراکس , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

کاربر: حسین 125
4

سلام ممنون از مطالبتون
21:52  1393/11/21
پاسخ دادن
کاربر: single123
3

ماشین جالبی بود....ممنون از اطلاعات خوبتون...
19:58  1392/11/04
پاسخ دادن
علیرضا
17

من رنو کراکس کشنده ۴۴۰ جفت چرخ ۲۴ رینگ فولادی داشتم . خیلی ازش راضی بودم . قدرت بالا . صدای کم موتور . شتاب فوق العاده بالا . همخوانی بسیار عالی گیربکس و موتور .اتاق بالنی جلو و عقب اتاق . البته با اف هاش ۴۴۰ مقایسه نکنید . زیرا کراکس از نوع صنعتی شرکت رنو میباشد . اف هاش ۴۴۰ نیمه صنعتی به حساب میاد . البته شرکت ولوو هم تو این کلاس ماشین تولید داره به نام fmx می تونید از سایت شرکت ولوو مشاهده کنید . هر کجا امتحان کردمش خوب جواب داد . فراموش نشه سوخت این ماشین محشره در هر ۱۰۰ کلیومتر ۳۵ تا ۳۸ سوخت مصرف میکنه ! قابل قیاس با محصولات دیگه تو دنیا و در این کلاس فکر نمیکنم ماشینی پیدا بشه .
19:42  1392/09/06
پاسخ دادن
علی
2

میشه توضیح بدی ماشین گرم م میکنه؟
12:33  1395/11/19

رضا
9

نمیدونستم فقط کارمندا و آدمای داغون فقط برلیانس میخرن بعد از این دقت میکنم هرکی از ساندرو پایین اومد پس حتما دکتر مهندس و تاجره ..من هیچ کدومو ندارم اما بهتره کارمندا رو اینقدر با داغونا مقایسه نکنی .
12:58  1397/01/15

کاربر: پسرB9سوار
2

ی چیزی از محشر اونورتره
جااااااااااااااااااالب با طرحی منحصربه فرد
19:20  1392/06/26
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

وااای وااای عجب فول خوشگلی ،آدم یاد شرک می افته
21:53  1392/05/29
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
1

قیمت ؟
یعنی می صرفه تو کشور مون با این ها کار کرد ؟
18:21  1392/05/27
پاسخ دادن
کاربر: جواد
2

یکی از کامیون های مورد علاقم ...
14:49  1392/05/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات cvt : در پاسخ به شاهین هفته چهارم دی بله امروز تماس گرفتم. گفت امروز یدونه تماس داشتیم که تکمیل وجه یکم اسفند بود و فاکتور شده بود. دیگه میره جلو و شروع به فاکتور میشه. از ۴ آذر تاااااا اول اسفند هیچ دعوتنامه و تکمیل وجهی نداشتیم. دعوتنامه دی و بهمن در تاریخ اول اسفند صادر و تا ۱۳ اسفند مهلت تکمیل وجه داشت. دعوتنامه اسفند در تاریخ ۱۴ اسفند صادر و تا ۲۶ اسفند مهلت تکمیل وجه داشت.
داود : سایپا واقعا این رسمش نیست من 14 آذر 594 واریز کردم زنگم 100بار نمایندگی زدم هنوزم میگه تاخیر داره خیلی راحت
علی طلا تبدیلی جی۷ اول ابتدایی : برای من هنوز ارسال مدارک سبز نشده کارت نیومده.چهاردهم پلاک شده خوشبینانه توی خرداد تحویل بدن شاید
علی طلا تبدیلی جی۷ اول ابتدایی : برای من هنوز ارسال مدارک سبز نشده کارت نیومده.چهاردهم پلاک شده خوشبینانه توی خرداد تحویل بدن شاید
سعید.18اذر.g : به کاربر قم : دوست عزیز اگه انقدر سختشونه که ازپسش برنمیان حداقل دیگه جدید ثبت نام نکنن که مردم بدبخت انقدرزجربکشن بخاطریه ماشین اشغال.بااحترام ،سایپا ادمایی مثل شمارو دیده که درحد یه اطلاعیه دادن واسه مشتریش ارزش قائل نیست.بااین شرایط بازم ازاین دزدا حمایت میکنین عجیبه واقعا
خزایی تارا تحویل 31فروردین : کاش یه طرح تبدیل بزارن الان طرح تبدیل رانا پلاس واسه سمند ef7اومده
تارا v1 تحویل ۳۰ اسفند : سلام خدمت همگی تارا v1 پلاس سفید تحویل ۳۰ اسفند امروز پلاک شد پیش فروش عادی انشالله برای همه فاکتور بشه
دعوا چیه : آقا اگه کرمان موتور با گمرگ دعواشون شده به ما چه خب ماشین مشتریه نه کرمان موتور
کیان قربانعلی مقدم : کسی از ثبت نامی های آبان و آذر تحویل گرفته یا نه؟ تابستون شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول : داداش خدایی فاکتور شدی؟
حمید تحویل مرداد : شما کدام مرحله رسیدید فاکتور شده اید
رضا : واقعا دارید درست می گید ..خدا شاهده مشکل قلب پیدا کردم از بس حرص خوردم
23مهر اطلس : عزیزان خواهش میکنم تمنا میکنم چون همه افراد الان حساس و رنج کشیده هستن ...هر مطلب نادرست رو نزارید...ما فقط داریم از این طریق فرآیند فاکتور شدن ماشین ها رو دنبال میکنیم..مطالب هم که نادرست فلان فرد اینو گفت یا اونو گفت لطف کنید با لینک بگید..تا ما هم نگاه کنیم
در تخصیص مونده : میگن نه مشکل قطعه دارن نه هیچی اختلاس دزدی زیاد داشته سایپا دست به دامن بابک زنجانی شدن تا کارها درست شه پول ها رفت رو هوا فقط با وعده وعید سرتون دارن شیره می‌مالند پول هارو خوردن یک آب هم روش خدا لعنتشون کنه
مهدی 17 بهمن : سلام تکمل وجه 17 بهمن که 26 اردیبهشت فاکتور شدم و امروز 29 اردیبهشت پلاک شدم.ایشا..دوستان فاکتور بشن.
درحال تخصیص مونده : نیشابوری کسی هست اینجا
مهدی 17 بهمن : سلام.نگران نباش من هم مثل شما بودم تکمیل وجه 17 بهمن و تحویل سخا 25 اسفند بودم حتی به کارشناس سایپا شماره096550 هم زنگ زدم گفت بدلیل اینکه سخا رو دیر تحویل دادی تخصیص خودرو شما یه ماه به عقب میفته و کارشناس سایپا گفت تخصیص خودرو بر اساس زمان تحویل سخا هست.لیکن حرفاش چرند بود 26 اردیبهشت فاکتور شدم و امروز پلاک انلاین.نگران نباش تو ابن چند روزه فاکتور میشی
6جی تی : سلام وقت بخیر شما از مجوزهای اریزو خبر ندارین
محمد سورن پلاس 31خرداد : سلام دوستان از کجا بفهمیم کدوم سایت لطفاً راهنمایی کنید