مذاکره با فیات به کجا رسید؟

 

مذاکره با فیات به کجا رسید؟

 
رییس اتاق ایران و ایتالیا درباره مذاکرات شرکت خودروسازی فیات با خودروسازان ایرانی گفت: مذاکرات فیات با خودروسازان ایرانی در جریان است و هنوز به امضای تفاهم‌نامه منجر نشده است.
 
احمد پورفلاح با تاکید بر اینکه در مذاکرات دست بالا را داریم، گفت: تا زمان تحقق شرایط موردنظرمان در قراردادها، مذاکره را با شرکت‌های خارجی ادامه می‌دهیم.
 
وی افزود: دورانی که خودروسازان خارجی می‌توانستند دیدگاه شان را به ما تحمیل کنند، گذشته است؛ امروز نه ‌فقط با فیات بلکه با دیگر خودروسازان بزرگ دنیا برای همکاری در ایران گفت‌وگو می‌کنیم و به تازگی مذاکره با بنز هم مطرح ‌شده است.
 
رییس اتاق ایران و ایتالیا درباره طولانی شدن مذاکره با فیات گفت: در همکاری‌های جدید بحث فروش محصول به شرکت‌های ایرانی و واردات خودرو مطرح نیست، بلکه مذاکرات برای سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌شود؛ درنتیجه تمام جوانب کار با دقت در مذاکرات بررسی می‌شود.
وی گفت: علاوه بر این، عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها به فراهم شدن مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها در کنار تسهیل روابط بانکی ایران با کشورهای دیگر نیاز دارد؛ متأسفانه هنوز بانک‌های درجه یک و دو بین‌المللی در برقراری روابط بانکی با ایران کم‌کاری می‌کنند.
 
پورفلاح گفت: با آغاز دوره پسابرجام مذاکرات برای حضور رقبایی مثل فیات، پژو و شرکت‌های کره‌ای در ایران شروع و باعث شد خودروسازان ایرانی نه‌ تنها در دو شرکت اصلی خودروسازی بلکه در شرکت‌های رده دوم هم برای تنوع مدل و افزایش تولید بیشتر تلاش کنند.
 
بنا به این گزارش، پس از دستیابی ایران و کشورهای 1+5 به توافق هسته ای و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، همکاری های خودرویی ایران با شرکت های خارجی شکل تازه ای به خود گرفت. در گام نخست ایران خودرو و پژو شرکت مشترک تاسیس و سایپا و سیتروئن نیز قرارداد همکاری منعقد کردند.
 
در شرایطی که شنیده می شد شرکت های ماموت و فولکس واگن نیز قراردادی برای آغاز همکاری آماده کرده اند، با انعقاد قرارداد میان هیوندای و کرمان موتور، پای خودروسازان آسیایی نیز به همکاری های خودرویی با کشورمان پس از برجام باز شد.
 
در این ارتباط، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور از امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی برای تولید 2 مدل خودرو «آی١٠» و «آی٢٠» در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داده است.
 
ایران خودرو و پژو قرار است امسال نخستین محصول خود را با نام «2008» به بازار ایران عرضه و پس از آن، خودروهای «301» و «208» را وارد بازار کنند. سایپا و سیتروئن نیز تفاهم اولیه افزودن خودروهای روز سیتروئن را به خطوط تولید سایپا کاشان داشته اند.
 
به این فهرست، می توان امضای توافقنامه سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه را برای ایجاد joint venture جوینت ونچر (فعالیت مشترک) اضافه کرد. این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.
 
 
 
 

منبع

خبر آنلاین

 

برچسب : خودرو , فیات , فیات کرایسلر , ایران خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: m&z
0

بر خلاف ادعای خودروسازان ما، بزرگان این صنعت اصلا ایران را تحویل نمیگیرند
10:31  1395/08/17
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟