تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی

 

شرایط تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی

 
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: ارتقای صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‏شود که با برندهای مطرح بین‏المللی مشارکت در سرمایه‏گذاری و تولید داشته باشیم.
 
ولی ملکی گفت: هر اقدامی در صنعت خودروی کشور انجام می‏شود حتی اگر خودرو وارد می‏شود باید در جهت تقویت خودرسازی باشد و قطعا واردات خودرو به‌صورت سی بی یو (خودروی آماده) از هیچ کشوری راه‏حل نیست. وی ادامه داد: بهترین راهکار برای ارتقای خودروسازی کشور مشارکت با برندهای مطرح خودروسازی بین‏المللی است.
 
به نظر بنده کاری که ایدرو، سایپا و ایران‏خودرو برای تولید مشترک در ایران با کشورهای فرانسه و چین انجام داده‏اند، مدل خوبی است و هیچ ایرادی ندارد که با برندهای مطرح آلمانی، ژاپنی و حتی آمریکایی وارد مذاکره شویم و الگوی قرارداد ایدرو را پیاده کنیم. وی یادآور شد: اگر واردات خودرو از آمریکا را مذمت و نکوهش کردم صرفا به خاطر رفتار دشمنانه و مغرضانه سیاستمداران این کشور است والا اگر مدیران سیاسی این کشور دست از غرض‏ورزی بردارند و منصفانه با سیاستمداران ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و فناوری‏های روز را از طریق صنعتگران و سرمایه‏گذاران خود در اختیار صنعت خودرو کشور قرار دهند و با سرمایه‏گذاری که در خودروسازی ایران انجام می‏دهند، تضمین کنند بخشی از تولیدات مشترک را به بازارهای جهانی صادر کنند، هیچ اشکالی در همکاری مشترک با این کشور وجود ندارد.
 
رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این‏که «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید تعصبات را کنار گذاشت»، اظهار کرد: بازار خودرویی کشور بهترین ظرفیت برای سرمایه‏گذاران خارجی است. ارتقای خودروسازی کشور زمانی تضمین می‏شود که با برندهای مطرح بین‏المللی مشارکت در سرمایه‏گذاری و تولید داشته باشیم.
 
با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم با خودروسازان آمریکایی به‌صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم. وی واردات خودرو به‌صورت سی بی یو از هر کشوری را نادرست دانست و افزود: وقتی صحبت از یک قاعده می‏کنیم، نباید برخی کشورها را مستثنا کنیم؛ بنابراین واردات خودرو ساخته شده از هیچ کشوری به صلاح نظام اقتصادی، بازار اشتغال و ارتقای صنعت کشور نیست و نتیجه‏ای جز بیکار شدن کارگران و ضربه به چرخه صنعتی و اقتصادی کشور ندارد، خواه کشور صادرکننده آمریکا باشد یا چین، مهم این است که به جای واردات خودروی آماده، فناوری تولید خودرو را با همکاری و شراکت برندهای مطرح همان کشورها به کشور انتقال دهیم.
 
وی با اشاره به یکه‏تازی چین در بازار خودرو کشور، گفت: خودروهای چینی زمانی باید اجازه در اختیار گرفتن سهمی از بازار خودرویی کشور را داشته باشند که به‌صورت مشترک با خودروسازان ایرانی، تولید داشته باشند در غیر این صورت همان زیانی که از ناحیه واردات خودروهای ساخته شده آلمانی، آمریکایی و ژاپنی به صنعت و اقتصاد کشور وارد می‏شود از ناحیه واردات خودروهای چینی اتفاق می‏افتد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , خودرو آمریکایی , واردات خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
2

امیدوارم مسولین قدر فرصتهای بدست امده را بدانند و انها را هدر ندهند.
20:20  1395/08/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : در پاسخ به اردی پلاس با فرض اینکه سود مشارکت کسر شده ایام تاخیر هم سود مشارکت دارند و توی ایام تاخیر هم این سود به مشتری تعلق میگیره تا لحظه فاکتور.
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ماهان : 207اتو سقف فلز طرح عادی 18آبان 1403اولین واریز 4/24امسال واریز دوم 17مردا د فاکتور شدم تحویل 31مرداد بودم امروز میرم نمایندگی تحویل بگیرم قرداد 15120 به زودی همه تحویل بگیرین
سایپا نا مطمئن : دوستان آخرین فاکتور( تک سوز پیش فروش) برای چه تاریخی بوده؟
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا