بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی

 

بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی

 
از میان خودروسازان چینی که در ایران حضور دارند، لیفان یکی از قدیمی ‎ترین ‎هاست.
 
این شرکت خصوصی که در سال 1992 تاسیس شده، با سدان 520 وارد ایران شد. این خودرو که از لحاظ قیمتی به محصولاتی مانند سمند، پژو 405 و تندر 90 نزدیک بود، عملا با شکست مواجه شد و نتوانست اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.
 
بعد از این تجربه ناموفق، لیفان با چند محصول دیگر مانند 620 و X60 شانس خود را در بازار ایران امتحان کرد و به موفقیت نسبی دست یافت.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
حالا اما نوبت به یک محصول متفاوت در سگمنتی متفاوت است. لیفان 820 که یک سدان  سایز متوسط و نسبتا لوکس است، پرچمدار لیفان بوده و قصد دارد با تکیه بر نقاط قوت خود دل مشتریان را در بازه قیمتی زیر 100 میلیون تومان به دست آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تازه‎وارد بازار خودرو کشور بپردازیم.
 
با توجه به خارج شدن نیسان ماکسیما از خط تولید، می توان لیفان 820 را بزرگترین و لوکس ترین سدان مونتاژی در ایران دانست.
 
طراحی بدنه لیفان 820
 
لیفان 820 که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال 2014 معرفی شد، در سگمنت D یا سدان‎های سایز متوسط  قرار می‎گیرد؛ رده‎ای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما  و کمری نیز حضور دارند.
 
در نگاه اول استایل بدنه 820 شاید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،
 
فاصله محوری لیفان 820 دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با 2775 میلی‎متر است!
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
طراحان لیفان با الگوبرداری از محصولات شرکت‎هایی چون تویوتا، هیوندای و ب ام و، دست‎پرورده جدید خود را در قامتی قابل قبول به میدان فرستاده‎اند؛ از آنجایی هم که مشتریان ایرانی به دلیل کم‎کاری خودروسازان داخلی با طراحی‎های روز بیگانه هستند، 820 می‎تواند این عطش آنها را تا حدود زیادی برطرف کرده و رضایتشان را به عنوان یک خودرو نسبتا زیبا جلب کند.
 
البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان 820 در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
همچنین  هنگامی که از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، در همان ابتدا متوجه خواهید شد که رینگ‎های 16 اینچی نسبت به این اندازه بدنه کاملا کوچک هستند و چرخ عقب نیز دقیقا در مرکز کمان گلگیر قرار نمی گیرد و کمی تمایل به سمت جلو دارد که طبیعی نیست.
 
فضای داخلی لیفان 820
 
 با ورود به کابین دوباره با یک فضای آشنایی مواجه می‎شوید، بله، باز هم کمری!
 
حجم‎پردازی‎ها و شکل کلی بخش میانی داشبورد به وضوح از کمری الگوبرداری شده است، هر چند در تعداد دکمه‎ها، سیستم سرگرمی و جزییات تفاوت‎های فاحشی میان این دو خودرو وجود دارد!
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
820 که عنوان پرچمدار و صفت لوکس را با خود به یدک می‎کشد در بخش کابین نا‎امیدکننده ظاهر می‎شود؛ چرا که مواد استفاده شده در قسمت‎های مختلف مخصوصا داشبورد پلاستیکی، چنگی به دل نزده و حس چندانی را از لوکس بودن به سرنشینان منتقل نمی کنند.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
در این میان وجود صندلی‎های چرمی و مانیتور لمسی را می‎توان از نقاط قوت کابین قلمداد کرد که البته زمان در مورد کیفیت چرم بکار رفته قضاوت خواهد کرد.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
نقطه قوت دیگر کابین، فضای کافی برای 5 سرنشین است که به لطف سایز بزرگ بدنه حاصل شده است. در کل کابین 820 به ما گوشزد می‎کند که هنوز 820 با واژه‎های “لوکس”  فاصله زیادی دارد اما از نظر راحتی می تواند با سایر خودروهای هم رده خود قیاس شود.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
به خصوص که تنها تریم داخلی مشکی رنگ برای مدل عرضه شده در بازار ایران در نظر گرفته شده است که در کنار داشبورد پلاستیکی فضایی بیش از حد تیره و تار را به سرنشینان ارائه می دهد.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
حجم فضای صندوق عقب لیفان 820 حدود 510 لیتر است که از بسیاری خودروهای رقیب بیشتر است.
 
تجهیزات ایمنی و رفاهی
 
در این بخش نماینده لیفان با توجه به قیمت و در مقایسه با رقبا نسبتا دست پر وارد رقابت شده است.
 
امکانات ایمنی مثل 6 کیسه هوا، سيستم ترمز ضد قفل ABS، سيستم توزيع الكترونيكی نيروی ترمز EBD، سيستم كمكی ترمز BAS و سيستم پايداری الكترونيكی ESP قابل توجه بوده و در صورت عملکرد درست می‎توانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
سیستم ورود بدون کلید، سان‎روف، سیستم صوتی با 6 بلندگو، GPS، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در 6 جهت و گرمکن صندلی راننده بخشی از تجهیزات مهم 820 هستند.
 
متاسفانه تاکنون نتیجه تست تصادف این خودرو رسما منتشر نشده و هیچ اطلاعاتی در مورد توانمندی های ایمنی لیفان 820 در تست تصادف وجود ندارد.
 
مشخصات فنی لیفان 820
 
لیفان 820 در چین با موتورهای 1.8 و 2.4 لیتری چهار سیلندر تولید می‎شود، اما کرمان خودرو فقط نمونه 2.4 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 5 را برای بازار ایران انتخاب کرده است.
 
در ابتدا شاید این خبر خوبی باشد اما وقتی به عملکرد این موتور نگاه می‎کنیم، کمی دلسرد می‎شویم؛ چرا که این موتور 158 اسب بخار قدرت تولید می کند که در مقایسه با حجم آن رقم قابل توجهی نیست.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
این در حالیست که کره‎ای‎ها و ژاپنی‎ها از موتوری به این حجم موفق به استخراج حدود 180 اسب بخار قدرت (برای مثال قدرت پیشرانه سوناتا و کمری جدید) شده‎اند.
 
جالبتر آنکه قدرت و گشتاور 226 نیوتن متری اعلامی لیفان 820 دقیقا برابر با کمری نسل قبل است و چنین امری از دقت بالای چینی ها در کپی برداری از روی محصولات مطرح حکایت می کند.
 
نیروی موتور بوسیله یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‎های جلو انتقال داده می‎شود. این گیربکس که آرامش بیشتری را در رانندگی شهری به ارمغان خواهد آورد، هماهنگی خوبی با موتور داشته و عملکرد قابل قبولی دارد.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
پیشرانه 820 در مجموع عملکردی کاملا معمولی دارد و ایراد خاصی هم نمی‎توان به آن وارد کرد؛ مگر اینکه اهل شتابگیری‎های ناگهانی و رانندگی اسپرت باشید که در این صورت بعضا خودرو کند احساس شده و توان موتور برای جابجایی وزن 1545 کیلوگرمی آن کمی ناکافی احساس می‎شود.
 
بر اساس تست های غیر رسمی، شتاب گیری 0 – 100 کیلومتر بر ساعت لیفان 820 حدود 13.5 ثانیه به طول می انجامد که رقمی کاملا متوسط و معمولی نسبت به سایر خودروهای موجود در خیابان به حساب می آید.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
لیفان 820 همچنین از سیستم تعلیق مک فرسون برای چرخ های جلو و مولتی لینک برای محور عقب برخودار است و خودرو مدرنی از نظر تکنولوژی فنربندی به حساب می آید.
 
تجربه رانندگی با لیفان 820
 
اگر تجربه رانندگی با تویوتا کمری را داشته باشید، احتمالا می دانید که این خودرو به عنوان پر فروش ترین سدان خانوادگی بازار آمریکا از نظر فنی به راستی خودرو فوق العاده ایست و علاوه بر مشخصات فنی مناسب، دوام خارق العاده، مخارج نگهداری اندک و کیفیت سواری قابل توجهی را ارائه می دهد.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
حال با توجه به شباهت فراوان لیفان 820 به تویوتا کمری مدل 2007، می توان در عمل نیز این دو خودرو را باهم مقایسه کرد.
 
در لحظه استارت زدن پیشرانه، متوجه خواهید شد که لیفان 820 سکوت و آرامش کمری را ندارد و صدای موتور به درون کابین راه می یابد.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
ترمز پارک (ترمز دستی) مشابه خودروهای بنز و لکسوس از طریق پدال فعال می شود.
 
فرمان نرمی و دقت نسبتا مناسبی دارد اما نمی توان آن را اسپرت یا تند و تیز توصیف کرد، فنربندی نیز بیش از آنکه سفت یا اسپرت باشد، نرم و منعطف ظاهر می شود.
 
در زمان ترمز گیری، تمایل خودرو به شیرجه زدن زیاد است که از نرم بودن فنرهای جلو و عدم تناسب قدرت ترمز چرخ های جلو و عقب ناشی می شود.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
با این حال می توان قدرت ترمز ها را مناسب توصیف کرد. نرمی فنربندی نیز احتمالا تا حدی به کوچک بودن چرخ ها ارتباط دارد و بعید نیست که در صورت استفاده از چرخ های بزرگتر، شاهد سفت تر شدن فنربندی خودرو باشیم.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
واکنش موتور به پدال گاز خوب است اما هماهنگی موتور و گیربکس می توانست از این بهتر باشد، در واقع به گفته لیفان گیربکس از برند آیسین (آیشن) ژاپن است، اما از نظر هماهنگی و دقت تعویض به پای گیربکس کمری نمی رسد.
 
به هرحال لیفان 820 خودرو اسپرت یا چندان سریعی نیست ولی در مقام یک خودرو خانوادگی سایز متوسط کاملا پذیرفتنی و قابل قبول ظاهر می شود.
 
بنابراین اگر اهل رانندگی اسپرت و ماجراجویانه هستید، بهتر است سراغ خودروهای دیگری مانند گزینه های دست دوم مزدا 3 و یا حتی بسترن بی 50 بروید، اما در غیر این صورت از عملکرد فنی لیفان رضایت خواهید داشت.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
مهمترین مسئله این است که آیا لیفان هم می تواند مانند تویوتا کمری به خودرویی کم استهلاک و بسیار بادوام مبدل شود یا شباهت های این دو خودرو صرفا در اعدادم و ارقام و طراحی ظاهری خلاصه می شود.
 
طبیعتا در کوتاه مدت نمی توان پاسخ این پرسش را یافت و باید منتظر عملکرد بلند مدت لیفان 820 بود، اما جالب است بدانید که این خودرو تست های طولانی مدتی را در شرایط ایران پشت سر گذاشته و ظاهرا نتایج قابل قبولی را در این آزمون ها کسب کرده است.
 
قیمت و شرایط بازار
 
کرمان خودرو این روزها لیفان 820 را با قیمتی در حدود 83 میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.
 
در این محدوده حضور چینی‎ها بسیار پررنگ‎ است و اثری از محصولات ایرانی یا خودروهای شاخص از برند های غربی دیده‎ نمی‎شود.
 
شاید بتوان نزدیک ترین خودروهای صفر کیلومتر نزدیک به لیفان 820 را در بازار، بسترن بی 50 با قیمت حدودی 76 میلیون تومان و سراتو سایپا در دو مدل دستی و اتوماتیک 75 و 91 میلیونی دانست.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
هرچند که رنو فلوئنس دستی هم این روزها با قیمتی در حدود 93 میلیون تومان عرضه می شود، اما طبیعتا از نظر عدم تجهیز به گیربکس اتوماتیک و سادگی تجهیزات رفاهی، فاصله زیادی با سطح انتظار مشتریان لیفان 820 دارد.
 
بدون شک افرادی که به دنبال کیفیت، اعتبار و برند بین‎المللی باشند، به احتمال زیاد از میان سراتو یا محصولات رنو هر چند با آپشن کمتر یکی را انتخاب خواهند کرد، اما خریداران ریسک پذیر تر به سراغ لیفان می روند.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
در این کلاس قیمتی همچنین خودروهای کراس اوور عمدتا چینی نیز حضوری فعال دارند.
 
محصولاتی نظیر هایما S7، جک S5  و مدل های غیر فول از چری تیگو 5 قیمتی نسبتا نزدیک‎تر به لیفان 820 دارند که از بین این دو S5 به دلیل طراحی جذاب، پیشرانه توانمند و استقبال نسبتا خوب مشتریان رقیب قدرتمندتری به شمار می‎رود.
 
در مقایسه 820 و S5 عامل تعیین‎کننده علاقه مشتری به انتخاب یک شاسی‎بلند دنده ای با عملکرد اسپرت و یا یک سدان جادار با سواری نرم و خانوادگی خواهد بود.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
بعد از رقبای شاسی‎بلند نوبت به سدان‎ها می‎رسد که عمدتا قیمت پایین‎تری نسبت به 820 دارند. از بین این رقبا می‎توان به بسترن B50F و جیلی امگرند 7 اشاره کرد که هر دوی آنها چندین میلیون تومان ارزان‎تر از لیفان هستند و البته از نظر سایز بدنه، قدرت موتور و آپشن یک پله پایین‎تر قرار دارند.
 
علاوه بر برتری‎های اشاره شده در بالا برگ برنده  820 را می‎توان در تکیه به مجموعه کرمان‎ خودرو و خدمات پس از فروش گسترده تر و گارانتی طولانی مدت 5 ساله در مقایسه با دو رقیب دانست.
 
بررسی لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی
 
بنابراین در شرایط فعلی بازار، لیفان 820 بزرگ‎ترین، قدرتمندترین و مجهز‎ترین سدان مونتاژی کشور است که تقریبا نصف هم‎رده‎های کره‎ای و ژاپنی خود قیمت دارد.
 
مشتریان هدف این خودرو افرادی هستند که به شاگرد اول‎های این کلاس یعنی کمری، سوناتا، اپتیما و آکورد علاقه زیادی دارند اما در عین حال قادر به خرید آنها نیستند و نمی توانند ریسک خرید نمونه های دست دوم و نسل قبلی کمری یا سوناتا را نیز بپذیرند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , تست لیفان820 , کرمان موتور , خودرو چینی , بازار خودرو , قیمت خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

Taher
0

شما با پول لیفان ۸۲۰ نمیتونین انتظار یه ماشین میلیاردی رو داشته باشین ، ولی با رنج قیمت لیفان ۸۲۰ خدایی رقیب نداره ، از ده نفر که خریدن ۹ نفر راضین ازش ، همینکه ملت با دیدن لیفان ۸۲۰ باهاش سر میچرخونن خودش کلی حرفه
00:35  1400/07/21
پاسخ دادن
امید
0

۸۲۰ شد از امروز شد ۹۹ تومن
14:41  1396/12/01
پاسخ دادن
ali
4

سلام من يكى از دارندگاه خودرو ليفان ٨٢٠ هستم يك سال هست كه اين ماشينو دارم و تا حالا جز روغن هزينه ى ديگه اى هم نكردم تو اين يك سال هم از ماشينم زياد كار كشيدم و كيلومترش ٥٠٠٠٠ شده . در بد ترين شرايط آب و هوايى يعنى بوشهر هيچ مشكلى ندارم و به قدرت ميتونم بگم هر كى يه بار سوار ماشينم شده ماشينشو فروخته ٨٢٠ خريده . تنها مشكلى هم ماشين در شهرستان داره اينه كه نمايندگى هاى شهرستان اطلاعات كافى در مورد ماشين ندارند و بهتره در قضاياى سنگين ماشينو به نمايندگى هاى مركزى برد .
23:24  1396/06/16
پاسخ دادن
امیر
0

موتور هوندای 125 ژاپن که یادتون هست...چین هزار نوع مثل اونا کپی کرد 1/4 قیمت...همه میگفتن کی میخره ...ولی الان خود ژاپن پر از موتور چینیه...الان پانزده سال هم هست همه ایرانی ها دارن استفاده میکنن....بجرات میگم لیفان 820 نقطه عطفی در صنعت خودروی چینه..و فاتحه خودرو سازان دنیا خوندس....همانطور که در همه لوازم خانگی فاتحه دنیا را خوند....لیفان 820 عالیه عالیه.....گول اسم و برند کره و اروپا را نخورید....چین داره عالی عمل میکنه عالی ....
11:16  1395/08/24
پاسخ دادن
امیر
0

موتور هوندای 125 ژاپن که یادتون هست...چین هزار نوع مثل اونا کپی کرد 1/4 قیمت...همه میگفتن کی میخره ...ولی الان خود ژاپن پر از موتور چینیه...الان پانزده سال هم هست همه ایرانی ها دارن استفاده میکنن....بجرات میگم لیفان 820 نقطه عطفی در صنعت خودروی چینه..و فاتحه خودرو سازان دنیا خوندس....همانطور که در همه لوازم خانگی فاتحه دنیا را خوند....لیفان 820 عالیه عالیه.....گول اسم و برند کره و اروپا را نخورید....چین داره عالی عمل میکنه عالی ....
11:16  1395/08/24
پاسخ دادن
تاج
17

مبنای کار شرکتهای خودروساز چینی وشرکایشان فروش خودرو باسود کم وبه تله انداختن مشتری است.بعداز آن مشتری بدبخت میماند بااتوموبیلی پراز ایراد ولوازمی گرانتر از حتی از خودروهای اروپایی واگر قصد فروش هم داشته باشد با ضرر هنگفتی مواجه میشود.خودکرده را تدبیر نیست.........ولی خوب دوستان لطفا چشم وگوشتان را باز کنید.خودرو چینی فقط به درد کسانی میخوره که پول باد آورده دارن ولاغیر..
17:34  1395/08/23
پاسخ دادن
علی
16

هرکس خودرو چینی بخره بدبخت میشه وآلت دست اونا.پارسال ایکس60مون کاتالیزورش ریخت1/5میلیون خرج برداشت امسال همون اشکال پیش اومد2/5خرجش شد.اگه بخوایم بفروشیم 20 میلیون ضررمیکنیم.قطعات یدکیش واقعا گرونه وهیچکسم نظارت نمیکنه.یه طرق روی آینه که هزارتومن نمیرزه نمایندگی میگه 90تومن.هرکی از این دوستان بخره صددرصد پشیمون میشه ولی هیچ راه برگشتی نداره..............
17:17  1395/08/23
پاسخ دادن
محمد
0

خودروهای لیفان کپی ناشیانه ای از خودروساز های با اصالت و مطرح است و خرید آن به هیچ کس پیشنهاد نمی شود.شما کفش اصل و فیک هم که بپوشی متوجه تفاوت آن خواهید شد اگر قرار بود شما با قیمت کمتر از همان کیفیت برخوردار شوید کارخانه اصلی ورشکست می شد. خودروی چینی نه کلاس داره و نه کیفیت
09:31  1395/08/22
پاسخ دادن
محمود
14

داماد ما ایکس 60 خرید با کلی ضرر بعد از 3 ماه فروخت خرید ماشین چینی پولب دور ریختن است
20:44  1395/08/21
پاسخ دادن
رضا
2

دوستان! می خواهم یکی ثبت نام کنم. ایا خرید انرا توصیه می کنید؟
11:37  1395/08/21
پاسخ دادن
نیما
4

من دوستانم 620 داشتن چندین سال راضی بودن.الان هم یکی از دوستام ایکس 60 و بکیشون هم ایکس 50 داره...هر دو راضین
با این قیمت ماشین لیفان 820 ماشین خوبی هست.
13:58  1395/08/21

مجید
16

کیفیت خود ماشین بد نیست ولی قطعه هاش کمیابه مثل دیگر لیفان ها و ماشین های چینی و عیبی که داره اینه که بعد از استفاده موقع فروش افت قیمتی زیادی رو تجربه میکنه در کل پیشنهاد من اینه که اگر به سختی پول در میارید سمت خودرو های چینی نرید موفق باشید
15:27  1395/08/21

محسن
6

اگه به عنوان مصرف کننده نگاه میکنید به خریدتون کاهش افت قیمت تاثیری نداره چون شما دلال نیستید که هر روز بخرید و بفروشید .. قطعات هم راحت گیر میاد چون در هر استان و شهر خدمات پس از فروش زیاد شده و دیگه مث گذشته ها نیست.
17:55  1395/08/21

مجید
12

منم به عنوان مصرف کننده گفتم چون کسی که کارش اینه که کلا داستانش فرق میکنه من انگار خودم میخوام این ماشین رو بخرم ، الان میگیرم دوسال دیگه 5 سال دیگه میخوام بلاخره بفروشمش و یه پولی بزارم روش دوباره یه ماشین دیگه بخرم چون تا ابد که اینو استفاده نمیکنم اون موقع اگر ماشینم چینی باشه قیمتش افت زیادی داره و منم باید پوله بیشتری روش بزارم تا یک ماشین در همون سطح و مشخصات بگیرم شما میتونید اینو از بازار تحقیق کنید که ماشین های چینی بدفروش و افت قیمتی زیادی رو تجربه میکنن اصلا کاری به کیفیت این خودرو ها هم نداریم فقط بحث پشتیبانی شرکت و افت قیمت رو مدنظر قرار میدیم دوست عزیز رضا اول تحقیق حضوری انجام بدید بعد اقدام به خرید از یک شرکت بکنید موفق باشید
20:01  1395/08/21

وحید
3

من خریدم.عالیه درحدماشینهای کره ای اینا که بدمیگن.حتی درشم.بازنکردن
22:48  1396/04/25

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتو تیتان 26 دی : سلام منم تاریخ تحویلم 26 دی 6ماه تارا v2 ولی هنوز فاکتور نشدم،
سورن پلاسxu7p : سلام. سود تاخیرتون روزی چند محاسبه شده؟
ارش مجیدی : ۹هزار نفر هنوز تکمیل وجه‌ نکردن چون پیامک تکمیل وجه‌ برای شاهین دستی ارسال نشده فقط طرح تبدیل‌ شاهین‌ اتومات‌ به‌ دستی‌ پیامک‌ واریز‌ وجه‌ براشون‌ ارسال‌ شده‌ از حدود ۹هزار نفر فقط ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر تجمع‌ کنند‌ همه‌چیز درست میشه
مهدی اسدی : سلام وقتی نمونه برقی این خودرو تولید شده چه لزومی داره بنزینی عرضه بشه اونم با این دود و هوای کثیف و مصرف سوخت ان شاالله که دستهای پشت پرده اجازه بدن برقی بیاد
S5حمید : دوستان کسی اگه اردیبهشت s5شاسی شده اعلام کنه
Jac s3 دادگستری : بنده یک پژو پارسی داشتم که فروختم و پیش پرداخت این ماشین رو دادم و یه پراید داغونی گرفتم که هر روز خرابه بنا به موقعیت که دارم اینجا اگر ماشین اخرین مدل داشته باشی میگن پارس بهتر بود چرا فروختی البته ۳سال داشتم هیچی اذیت نکرد انصافا ماشین خوبی بود و یجورایی پشیمون هم هستم و الانم باید چشم انتظار کرمان موتور باشیم کسایی که این ماشین رو دارن بگن خوبه سواریش چطوره؟
J7 : اینا طی کردن مراحلشون رو چه مبنا و اساسی هس؟ ما از طریق ارگان بانک ثبت نام کردیم مبلغ رو ۹ آبان واریز کردیم ۱۵ آذر قررداد بستن ۷ اردیبهشت تحویل سییستمی بود ۲۸ اسفند فاکتور و شاسی کردن بعدش نه بیمه صادر شده نه پلاک نه ارسال مدارک نه تحویل ولی همکارمون درست همزمان با ما ثبت نام کرده تمام مراحلش طی شده فقط مونده تحویلش !! تو سخا هم مشکلی ندارم چون چندماه قبل تعویض پلاک داشتم آحه مگه به ترتیب واریز وجه نیس؟ چرا یکی رو زود کارهاشو میکنن یکیش رو... و اگه کسی اطلاع داره لطفا اعلام کنه اونایی که از طریق ارگان ثبت نام کردن شهر خودشون تحویل گرفتن یا تهران؟!! من از تبریزم
امین : جنای هست برج ۷ ماشینو نقدی خریدید ؟ کل پولو کی ریختید؟
محمد : نگو تو هم حواله داری خخخخ میخوای تفرقه بندازی بعد حواله داری خخخخ
حسن : سلام.قبلا 2ماه بوده الان ظاهرا حدود یک ماه زمان میبره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی اهواز : سلام دوست عزیز من 15 روزیش ماشین دنا توربو6سرعته دستی تحویل گرفتم هنوزپیام تبدیل روصفحه هستش .دوماه پیام تبدیل اومدتغییرندادم ایران خودرو جایی نمی‌خوابه که آب زیرپاش بره .تاریخ تحویل 30دی بودم 20فروردین تحویل گرفتم .پیام های دوستان رامیبینم ناراحت شدم هم توربو هم سانروف راحذف کردن تازه قیمتم بالابردن .
پدرام : دیگه همه چی گرون شده حق با ایران خودرو هست
زمستان : قیمت روز ما هم زمستان نه بهار اگه مشکلی هم هست از ایران خودرو
رضا واقعی از مشهد : سلام دوستان احتمال تخفیف یا برگشت قیمت تقریبا 1 درصده امروز جلسه داشتن خروجی نداشت.
احمد : سلام پژو207 کد60023تکمیل وجه 24دی موعد تحویل 24 فروردین امروز فاکتورشدم
محمود. پیش فروش. تحویل فروردین : با سلام، ثبت نام آبان، 16 فروردین تکمیل وجه، 30 فروردین پلاک، امروز تحویل گرفتم. تهران.
فاطی : من پژو پارس تحویل گرفتم آبان ماه بعد 33روز ایران‌خودرو زنگ زد فاکتور بهم داد بردم بانک 42تومن برگشت داد حسابم
پدرام : درسته منم نظرم همین بود واریز کردم
207 : سلام.شما چند وقت بعد از واریز اولیه دعوتنامه براتون ارسال شد ؟ لطفا جواب بدید
مهدی : تحویل اسفند ماه تبدیل 21چقدربایدپرداخت کنم