واردات خودرو از آمریکا را بلامانع است

 

واردات خودرو از آمریکا را بلامانع است

 
رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با وضعیت قانونی واردات خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا صورت گرفت این وزارتخانه واردات این خودروها را بلامانع دانست.
 
فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رابطه با وضعیت پیش آمده مبنی بر توقف شماره‌گذاری خودروهای با برند غیر آمریکایی که در این کشور تولید شده‌اند، برای حل ابهام و روشن شدن موضوع مذاکراتی با مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه در این مذاکرات این مقام مسوول سه حالت را در رابطه با واردات خودروهای آمریکایی و خودروهای تولیدی در این کشور بر شمرد، خاطرنشان کرد: براین اساس واردات خودروهای با برند آمریکایی تولیدی در آمریکا و خودروهای با برند آمریکایی تولیدی در کشور ثالث ممنوع بوده اما واردات خودروهای با برند غیر آمریکایی تولید شده در این کشور بلامانع و قانونی است.
 
رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در این رابطه مدیرکل نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد که باز (فعال) بودن سیستم ثبت سفارش برای خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا بیانگر موضع این وزارتخانه مبنی بر نبود منع قانونی برای واردات این خودروهاست.
 
وی افزود: بنابراین با توجه به نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجری کنترل واردات به کشور، پلیس به عنوان ضابط اجرای قانون باید از تفسیر قانون خودداری کرده و شماره‌گذاری خودروهای با برند غیر آمریکایی وارد شده از آمریکا را آغاز کند.
 
احتشام‌زاد با بیان اینکه به دلیل توقف شماره‌گذاری، بیش از ۵۰۰ شهروندی که این خودروها را خریداری کرده‌اند دچار مشکل شده و نمی‌توانند از خودروی خود استفاده کنند، تصریح کرد: امیدواریم نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه مدنظر قرار گرفته و شماره‌گذاری این خودروها آغاز شود.
 
حدود یک ماه پیش ایسنا براساس برخی اسناد به دست آمده اعلام کرد که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا با برندهای هوندا، تویوتا، ولوو و بی‌ام‌و وارد ایران شده است.
 
به دنبال آن پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرده و برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به خصومت آمریکا با ایران واردات خودرو از این کشور را به صلاح ندانسته و خواستار توضیح وزارت صنعت در این رابطه شدند.
 
در این رابطه منتقدان اظهار کردند که واردات خودرو از آمریکا به معنای خروج ارز از ایران در جهت ایجاد اشتغال برای کارگران آمریکایی است که با توجه به سیاست‌های خصمانه این کشور در قبال ایران در حدود نیم قرن گذشته، این کار برخلاف منطق و مصالح ملی است.
 
با این حال این وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون از شفاف‌سازی در این رابطه خودداری کرده است. این وضعیت در حالی است که شنیده می‌شود پلیس راهنمایی و رانندگی نیز شماره‌گذاری خودروهای واردات شده از آمریکا را به اعلام رسمی نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه موکول کرده است.
 
در این شرایط برخی خبرها نیز حاکی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به پلیس شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکایی تولید شده در آمریکا را بلامانع دانسته و خواستار شماره‌گذاری این محصولات شده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , خودرو آمریکایی , بازار خودرو , هوندا , هیوندای , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

آتيلا
1

نوشابه آمريكايي و دخانيات آمريكايي كه سلامت جامعه را نابود كرده ممنوع نيست ولي ماشين آمريكايي كه بالاترين استاندارد آلايندگي به علت قوانين سختگيرانه آمريكا دارد را ممنوع ميكنند
يك بام و دو هوا براي رانت خواري تابلو تا كي؟
09:12  1395/09/06
پاسخ دادن
مهران
0

ریش قیچی دس خودشون....فقط بخاطر نبض بازار.......روزی ازاد میکنن روزی ممنوع....
20:52  1395/09/05
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

اول دخانیات امریکایی رو ممنوع کنید. بقیه چیزا پیش کش. اونجا که سود وحشتناکی پشتشه کسی جرأت نداره راجبش حرفی بزنه.
حتی مجلس هم نتونسته روی دخانیات مالیات وضع کنه یا جلو قاچاقش رو بگیرن.
واردات برند ماربرو دست یک نفره و....
12:30  1395/09/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بنده خدا : سایپا به توگفت میخواد گرون کنه ماشینی که ۳ماه پیش باید میداد؟؟؟
ساینا 7 دی : داداش دلیلشو نمیدونی یعنی؟ چون که دو روز قبل عید از ترس که پولمون بی ارزش نشه رفتیم آزاد خریدیم حالا بقیه رو نمیدونم ولی من ازاد خریدم الانم باید حواله بفروشم مقداری از قرضمو بدم پیامک سهند اومد اقدام نکردم الانم ساینا اس اومده ولی درگاه اطلس جی هم بازه ، اختلاف قیمت اطلس جی با بازار زیاده 182 تومن فرقشه
اشکان : این انسانه به هر چیزی ارزش میده نه ماشین ب انسان احترام ب نظر همدیگه لطفآ
علیرضا : الان برا شاهین دنده آیی با اولویت بهار و تابستان ۴۰۳ پیامک واریز اومده ولی امتیاز خودمون میگن سوخته ک زمستان ۴۰۳ هستیم
تارا v4 : کاشکی یکی یه جواب درستی بهمون میداد هرکسی یه چیزی میگه دوماه داره از واریز میگذره هنوز ماشین فاکتور نشده
امیرs5 : آقا یکشنبه ساعت۱۲
امیر : یکشنبه ساعت ۱۲ همه اونجا باشیم تا بفهمن ملت ایران رو نمیتونن مسخره کنن ساعت ۱۲ یادتون نره
حامد : سلام همگی بنده 11دی ماه تارا v4 lx تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی میدونه کِی تحویل میدن اصلا کسی هست که این مدل ماشینو گرفته باشه بدونه چقدر تاخیر داره
MSH : به نظر شرایط فروش اش اشتباه ثبت شده بخاطر ۳۰۰ میلیون رو که ۳ برابر سود نمی گیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : اصلا ربط به شماره قراردادت نداره روز واریزی مهمه فقط
Xu7p : دوستان تو کانالها دیدم تولیدات کم شده و حرف از120گانه میزنن و میخوان باز قیمتهارو ببرن بالا این افزایش قیمت باز باید ما بدیم؟ دیگه خدایش نداریم
ساینا : شنبه تعطیل رسمیه فک نکنم دعوت نامه صادر بشه آقا پرهام.اگه احیانا هم قرار به صادرباشه مره تا یکشنبه
ابوالفضل دوگانه اسفندگرگانی : درود الخیر فی مابقع
محمد حسنی : با سلام بله درسته.البته مدل دنا پلاس اتوماتیک توربو بنده مدل 1401 هستش و سانروف داره و همین امشب در تاریخ 14.02.1403 در مسیر باران بسیار شدیدی گرفت و پسر کوچیکم گفت بابا اب ریخت روی صورتم اابته اول قبول نکردیم ولی بعد چک کردیم دیدیم درسته اب از سانروف عبور کرده و چطور 100 درصد مطمعن شدیم?! درده کشویی سانروف از چهار قسمت خیس شده بود 2 لکه خیس شدگی دو گوشه اول پرده کشویی سانروف و دو اکه خیس شدگی دو گوشه انتهایی پرده کشویی سانروف حالا موندم یکشنبه ببرم گارانتی ایرانخودرو یا اینکه ببرم بیرون درستش کنند?!🤔🤔🤔
فاضل : کاربرات 4 دنده جلو و یکی عقب مدل اواسط دهه 70 میلادیه 1.6 حجم موتورشه
سیستان : سلام دوستان واریزی 11 دیماه ،هنوز فاکتور نشده نزدیک ترین شماره ردیف به شماره من 14531022 که فاکتور شده،چنده،بی‌زحمت دوستانی که فاکتورشده اند یک آمار بفرستند،ماهم امیدوار شویم
دنا پلاس شش دنده اسفند403 : سلام.دنا شش دنده تنفس جدید آیا سانروف داره قیمت 551
دنا پلاس شش دنده اسفند403 : سلام.دنا شش دنده تنفس جدید آیا سانروف داره قیمت 551
دنا شش دنده جدید : آیا شش دنده جدید سانروف داره من اسفند 551ملیون واریز کردم