لافراری باز هم رکورد شکست

 

لافراری باز هم رکورد شکست

 
در سال های گذشته معامله خودروهای کلکسیونی به یک تجارت پر سود تبدیل شده است، به همین دلیل گهگاه رویارویی ثروتمندان در حراجی های خودرویی منجر به ثبت قیمت های نجومی می شود.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
برای مثال در سال 2016 شاهد ثبت قیمت 21.78 میلیون دلار برای یک دستگاه جگوار  D-Type بودیم که آن را به گران ترین خودروی انگلیسی تاریخ بدل کرد.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
مثال دیگر به یک دستگاه شلبی کبری مدل 1962 مربوط می شود که با ثبت قیمت 13.75 میلیون دلار در حراجی RM Sotheby به عنوان گران ترین خودروی آمریکایی تاریخ دست یافت.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
تقریبا تمامی اتومبیل هایی که با قیمت های نجومی معامله می شوند جزو مدل های کلاسیکی هستند که فقط چند نمونه از آنها موجود است. اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید که گران ترین خودروی مدرن فروخته شده ساخت کدام کمپانی بوده و چه مدلی می باشد؟
 
مثل همیشه رد پای فراری که پای ثابت قیمت های نجومی در حراجی های مختلف است، در پاسخ این سوال دیده می شود! چندی پیش این کمپانی تصمیم گرفت یک دستگاه لافراری دیگر تولید کرده و با فروش آن در حراجی، عواید حاصل شده را برای کمک به زلزله زدگان اخیر ایتالیا اختصاص دهد.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
فروش این لافراری خاص که پانصدمین نسخه تولید شده به شمار می رود، به کمپانی معروف RM Sotheby سپرده شده بود. حراج این خودرو چند روز پیش و در سوم دسامبر انجام شد که در آن لافراری مورد نظر به قیمت باورنکردنی 7 میلیون دلار به یک شخص ثروتمند فروخته شده است.
 
برای ایجاد تمایز با سایر نسخه ها، خطی سفید دورتادور شیشه عقب را فرا گرفته و بر روی کاپوت جلو تا دماغه خودرو امتداد پیدا کرده؛ در این بخش پرچم کشور ایتالیا نیز نقش بسته تا به نوعی نشان دهنده هدیه فراری به سرزمین مادری باشد.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
بد نیست بدانید که قبل از این نسخه خاص، 499 دستگاه قبلی هر یک به قیمت تقریبی 1.5 میلیون دلار فروخته شده اند. نسخه روباز این سوپراسپورت نیز که با نام لافراری اپرتا (Aperta) شناخته می شود، 2.1 میلیون دلار قیمت دارد.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
آنطور که اعلام شده آخرین نمونه ساخته شده از لافراری به لحاظ فنی تفاوتی با 499 نسخه قبلی ندارد. این سوپراسپورت مارانلویی نیز همانند پیشینیان به پیشرانه ای هیبریدی شامل یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر با 789 اسب بخار قدرت و سیستم بازیابی انرژی (KERS) به قدرت 161 اسب بخار مجهز شده است.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
ناگفته نماند این لافراری خاص مسلما در آینده ارزش بسیار بیشتری از 7 میلیون دلار پرداخت شده خواهد داشت؛ بنابراین می توان گفت که خریدار آن ضمن انجام امری خیر سرمایه گذاری خوبی انجام داده است!
 
البته شاید جالب باشد که بدانید فروش فراری برای امور خیریه پیش از این نیز سابقه داشته است و برای مثال چهارصدمین دستگاه از فراری انزو نیز با قیمتی نجومی با هدف اهدای کمک به سونامی زدگان به حراج گذاشته شده بود و خریدار نیز چند سال بعد خودرو مذکور را با سودی چند میلیون دلاری به کلکسیونر دیگری فروخت.
 
لافراری باز هم رکورد شکست
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سوپر اسپرت , لا فراری , گرانترین خودرو , بازار خودرو , خودرو اسپرت , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
3

برخلافی که ما اونا رو بی دین میخونیم ولی دیندارترن. اسلام واقعی اونجا اجرا میشه کشور ما فقط اسمشو یدک میکشه. بد نیست یه تجدید نظری بکنیم.
16:00  1395/09/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : دعوتنامه من ششم اومد تا بیستم مهلت تکمیل وجه بود
چانگان : با سلام مال من زده ارسال به خودروسازبا سایپا که تماس گرفتم اسمم هست ولی میگه بخاطر پلاک فعال بهت تعلق نمیگیر درصورتی که اون موقع که پول بلوک کردم عمر پلاکم بالای ۵سال بودطبق اون که آقای ظیغمی گفته بود پول بلوکه کردم با هزار بدبختی الان سایپا دار هم خیانت وهم دزدی میکنه
مهدی : خیلی جالبید شماها! از زمانی که شاهین ۵۷۰ تومن بود پول گذاشتید کنار که از کارخونه ۴۳۰ تومن بخرید. نهایتا بعد از ۲ سال انتظار می خواید شاهین ۶۰۰ تومنی از کارخانه بگیرید. 😂😂😂😂 چقدر طمع کار هستید آخه. همون شاهین اتومات رو هم دیگه نمیدن. الان باید حسرت بخورید چرا شاهین اتومات رو نگرفتید حداقل
تارا v4lx : با سلام من تارا v4lx رو ۱۸ آذر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده آذر ماه رو تا کی فاکتور کردن؟
ساینا دوگانه : کسی می‌دونه بی زحمت جواب بده. بعد از دعوت نامه اومدن تا چند روز فرصت واریز وجه داریم ؟
اس تری : چرته پرت محضه چرا قبل سیل تحویل یا فاکتور نمیکردن
J7 : ما یک ماهه کارت ماشین و 15 روزه برگ سبزمون دستمونه. ماشین 21 اسفند فاکتور و بیمه شده اما خبری از تحویل نیست
یوسف : سلام دوستان کسی خبر داره شاهین دستی تحویل زمستان 1403رو میدن یانه
علی : من ثبت نام نقدی ۲۷ شهریورم هنوز شاسی نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : شمارا بخدا نتیجه جلسه چی شد
اتو دی : سلام مبارک باشه تاریخ ارسال قسمت پلاک براتون کی زدن برا من تاریخ ارسال رو امروز زدن ولی پلاک نشدم
پارس : نتیجه جلسه امروز چی شد
پارس ای ال ایکس : با نمایندگی تماس بگیرید ولی فکر کنم باید بدید تحویل نمایندگی
علی : آیا پارس ساده هم تبدیل به سورن میشه زد یا فقط پارس ایلکس
29 اسفند : واریزها چون اینترنتی بوده ممکنه کسی جمعه واریز کرده باشد وبانک هم تعطیل بوده احتمال اینکه 16 تکمیل وجه شده بشد خیلی زیاده اگر کسی دربین دستان تکمیل وجه کرده وبراش ثبت شده اعلام بکنه
توصیه کارشناسی : کاهش قیمت خودرو و سکه و ارز کاملا فریبکاری و دروغین هست 2روز دیگه قیمتها دلار میشه 70به بالا و سکه و خودرو هم همینطور فریب این حقه بازیهای اینارو نخورید این صدمین بار هست که چندین ساله اینکارو می کنند
احمد : سلام وارادت دوستان عزیز .یه سوالی داشتم، اگه تبدیل به سورن پلاس اقساطی بزنی آیاچک هاروهمونجاباید درسامانه ثبت کنی یااینکه بایدببری نمایندگی؟؟؟ نمیشه چندروزبعدش چک هاروببری نمایندگی چون من براچک صیادی اقدام کردم هنوزنیومده دسته چک؟ازراهنماییتون سپاسگزارم.
علی ساندرو : فرقی نکرده با پارسالیه 6 تا کویک ‌.
سقف فلز : سقف فلزی که هنوز اسفند ماه شروع نشه